{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.654 visninger | Oprettet:

Hjælp !! Min kone er på slankekur !! {{forumTopicSubject}}

Nu hører jeg sikkert snart blandt de mænd der sidder på en bar og siger : Jeg forstår ikke hvad min kone siger ... smiley

Tante Gurli er på slankekur !!
Har I kvinder nogen anelse om Hvordan I opfører jer når i er på slankekur ?? smiley

Hun snapper en halv te-bolle til morgenmad kl 7, og kl 12-13 spiser hun en enkelt skive rugbrød, og så først til aftensmad et par kartofler og et enkelt stykke kød, inden sengetid en banan eller en skive brød med ost.

Så hun er konstant sulten !!! smiley

Midt på formiddagen begynder hun at klappe med køleskabsdøren, tror snart vi skal have ny pære i køleskabet smiley

Det værste er så hvis jeg snupper et ekstra stykke brød uden for måltiderne, jeg kan ikke engang snige mig til det, hun vogter som et rovdyr over køleskabet smiley

Selv hvis jeg spørger høfligt får jeg dette svar :

DUSKALABSOLUTIKKEÆDEHELETIDENDUKANGODTFISEUDDINLØMMEL smiley

I forgårs havde jeg købt kage med hjem, det udløste næsten en hele ægteskabskrise smiley

Hun sagde : HVADFANDENBILDERDUDIGINDKANDUTAGEDINKAGEOGSKRIDEUDIDITVÆRKSTEDOGJEGVILIKKESEDIGMEREIAFTEN smiley

Så i går sagde hun ligeså stolt at hun havde på de 14 dage der var gået tabt 5 kg smiley

Jeg tænker 5 kg på 14 dage, og hun skal tabe 30 kg smiley
Det betyder at der går ca 2,5 måned endnu, hvis alt går efter hendes plan smiley

2,5 måned ????!!? smiley

Jeg tror jeg slår et telt op på græsplænen og flytter derud til dette slankekurs-fis er overstået smiley

Hilsen Bent-Blomst smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp !! Min kone er på slankekur !!
  • #1   2. maj 2014 lyder umiddelbart ikke som en særlig sund slankekur, hun skal jo lave kosten om så hun netop ikke er sulten , ellers er det kun et spørgsmål om tid før det går galt og hun tager det hele, eller mere på. Her hjemme var jeg på kur i 6 mån og tabte 30 kg ca. og jeg var ikke sulten på noget tidspunkt. Min kæreste ; som ikke trængte til kur, var tilfreds hele vejen og syntes bare det var spændende med nyt mad.... så måske i skal lave kosten om så det bliver til at holde ud i længden, for jer begge to

• #2   2. maj 2014 Stakkels, stakkels Bent.

Jeg har luret, at min mand lider nøjagtig på samme måde, når en (min) slankekur invaderer vores hus, men det har så ikke endnu været nødvendigt, at råbe ad ham, han holder sig frivilligt i modsat ende af huset end mig. Og så varer kuren sjældent så længe smiley ;) smiley

• #3   2. maj 2014 Hahaha.. Du har det ikke let i øjeblikke kan jeg forstå Bent smiley

Men jeg må gi Caroline ret, hun skal spise noget der mætter, ellers går det i vasken med kuren... og måske ..forholdet smiley

Fuldkornsbrød i stedet for alm. brød, gulerødder frem for bananer for bananer feder. Sodavand er NO GO, kun minimælk eller 100% ren juice.

Men der er nok andre som er bedre til at komme med forslag, da jeg aldrig har været på "slank" smiley selv om jeg gerne ville tabe 10-15kg- smiley

• #4   2. maj 2014 LOOOL stakkels Bent. smiley

• #5   2. maj 2014 masser af grønsager og kød, æg og tun. helst ikke kartofler og ris i for store mængder. max 3 stykker frugt om dagen.. så kører det

• #6   2. maj 2014 Ja det er træls når konen er på slankekur Og vis man er vant til at spise kager ,og så lige pludselig kke må få det , bliver man nent sur/iritabel Så stakkels dig Bent
    Men sig da til hende ,at hun er dejlig som hun er ,og behøver overhovedet ikke tabe sig smiley

• #7   2. maj 2014 Kød og grøntsager, og frugt OG masser af vand!! Så taber tante gurli sig ENDNU hurtigere det lover jeg smiley smiley

• #8   2. maj 2014 Jeg kan ikke lide de fleste grønsager smiley

Jeg kan ikke tygge gulerødder, jeg spiser kun rugbrød med kerner og fibre.
    drikker meget minimalt sodavand, og har skåret det meste sukker ud af kaffen.

Og væk med kager slik og snask.

Og så motion... masser af traveture i rask tempo, og efter lægens ordre, ingen løben, og ret ryggen kig lige ud eller op, så slipper jeg for ondt i nakken og hovedpine. husk godt armsving, og skift snor fra hånd til hånd, så det bliver fordelt.

Jeg skal desværre tabe mig, igen lægens ordre smiley
    Det går ikke i længden at kun være 1,67 og så veje 96 kg smiley lige pt er jeg nede på 88 kg smiley

• #9   2. maj 2014 Men Bent synes det er hårdt, han må ikke sidde der og smaske kage og guf foran næsen på mig, det vil jeg ikke finde mig i, så kan han gøre det nede i sit værksted smiley

så der bliver losset ud efter ham rimelig tit smiley

Selv polak-lømlerne flygter snart når de ser mig smiley men ok, i går truede jeg også Niski med et *Kick in his ass** smiley

• #10   2. maj 2014 OK TG det er jo noget andet, når det er en ordre fra lægen
    Så held og lykke med det smiley

• #11   2. maj 2014 Det er godt nok ikke meget du spiser..

Husk at din krop skal have minimum 1200 kcal om dagen.. For ellers begynder din krop at holde på fedtet og så taber du slet dig ikke.. smiley

• #12   2. maj 2014 Øv det er hårdt Tante Gurli smiley Jeg forstår godt at du ikke kan holde ud at Bent spiser kager eller noget som helst andet når han sidder lige ved siden af dig, der kunne han godt hjælpe dig lidt ved, at gøre det udenfor dit synsfelt.
    Jeg må indrømme at det er meget at veje når man ikke er højere, jeg ved hvor svært jeg selv har ved at slæbe rundt på de ekstra 20kg jeg tog på da jeg blev syg. Jeg tabte dog 4kg. på en uges tid, ved at gå fra sodavand til juice "hvor jeg får alle mine få vitaminer fra, for jeg spiser faktisk ikke noget pga. jeg ikke kan tygge.
    Måske du skulle prøve revet gulerod, det smager skønt, jeg fik det som barn og prvede det her for et stk.tid siden og det smager ski stadigt lige så godt som jeg husker det, og her skal man ikke tygge, man lader som om og så sluges det, det kan gøres med alle hårde frugter og eller grøntsager =dem der har de fibre vi har brug for.

• #13   2. maj 2014 Et par revede gulerødder blandet med et æble og et lille strint citron smager skønt. smiley

• #14   2. maj 2014 Det med at rive gulerod har jeg ikke tænkt på, det vil jeg prøve smiley elsker nemlig gulerødder smiley

Det værste er at det snart er is-tid ... smiley hvordan hulan jeg overlever den ved jeg ikke lige.... elsker nemlig is ... smiley

• #15   2. maj 2014 Lav selv dine is, ved at komme det du drikker i fryseren i små bægere og sæt en pind i passende størrelse i når den er frosset så meget at pinden selv kan stå oprejst, det kræver lidt "tids træning" men det er ikke så svært som det lyder.

"Problemerne kommer første hvis man er ude og alle kommer gående med vaffel is. smiley smiley
    Jeg er også totalt hys med is.

• #16   2. maj 2014 Frossen melon er altså heller ikke nogen ringe afløsning for sukkerholdig is!

Pøj pøj med slankekuren og nok det samme med forholdet til stakkels Bent og de øvrige beboere i domicilet! smiley

• #17   2. maj 2014 Jeg har ét råd til dig: LCHF!

Og godt Bent har et værksted tænker jeg bare....

• #18   2. maj 2014 Hvad betyder : LCHF ??? smiley

• #19   2. maj 2014 du kan også finde en fedt fattig yoghurt og fryse ned i små portioner smiley

• #21   2. maj 2014 Jeg ville også kigge på noget lchf - der skal du i hvert fald ikke gå og være sulten, og så virker det smiley

• #22   2. maj 2014 Ehm er det ikke en anelse farligt for Bent at campere på græsplænen? Når man nu tænker tilbage på tidligere tråde omhandlende hans lidt manglende evner i at manøvre rundt med motorkøretøjer smiley

• #27   2. maj 2014 TS ....... hmmm .... hvorfor skal det gå ud over alle andre , at du ikke har kunnet styre dig .... og vejer det du gør nu ??

Ta' dig sammen .... ha' selvkontrol ....vær stædig.... hold hovedet højt .... nyd et glas vand med lidt citron ( når de andre drikker sodavand )..... nyd din frosne yoghurt , (når de andre æder Is ) ........... Det er ikke deres skyld du vejer for meget .
    Vis dem alle , at du har rygrad....... smil til dem , når de skovler kartofler og fedtemadder ind .... og nyd dine tørstegte bøffer og grøntsager ...( kød feder nemlig ikke ).......

Og når du har tabt dig.... ser slank og sund ud...... så kan du skælde ud på alle de andre ..... fordi de er for tykke............. men du kan ikke skælde ud på dem NU... når det er DIG , der vejer for meget .

Ha ha ha ha ha ...... lige en velment skideballe til dig..... og jeg sidder her og hepper på dig ... for hvert gram du taber ...... Fniiis ....... hjælper det jeg har skrevet ?? ....... smiley

• #28   2. maj 2014 stakkels hårdtprøvede Bent, men se det på den lyse side
    Du kan have alle lækkerierne for dig selv smiley

• #29   2. maj 2014 Hvis bare man bevæger sig nok kan man leve et rimeligt normalt liv og spise hva man vil, selvfølgelig med omtanke.
    Selv har jeg skåret alt smør,chips og chokolade ud af min kost men ellers spiser jeg stort set det samme som resten af huset.
    Jeg har tabt mig 60 kg på 13 måneder og nu vedligeholder jeg det bare, så masser af motion så giver det også plads til en is eller et lille stykke kage

• #30   2. maj 2014 TG her er et stykke frugt smiley

profilbillede
  • #31   2. maj 2014 Som hos Isabelle har kartofler, ris , pasta og stort set alt brød været ude af kosten siden januar ....Jeg har det sidste år tabt 10 kg, de sidste 3-4 stykker er tabt efter jul ...det går laaangsomt og lige nu holder jeg også en kur fri tid ...

men TG kan i stemme de andre, ud med det hvide brød og kartofler ....

Vi laver en salat der smager virkelig godt som vi spiser til stort set al slags kød og den er nem :

Fintsnittet spidskål, fintrevne æbler, ristede pinjerkerner, tranebær , evt. finthakket spinatblade ..... dressing er Mild sennep, lidt honning og koldpresset raps/eller oliven olie .... den er virkelig god ...

• #32   2. maj 2014 Tulle, Hvad gør man så når man ikke kan motioner ? for det er grunden til at jeg tog 20kg på i løbet af ingen tid. smiley

"Ok jeg gik fra 4 timers strækmarch med hundene dagligt til at være lammet i ½år", så self.sætter alt sig, men jeg kommer aldrig til at gå de turer med hundene igen når jeg ikke kan bærer min krop, som ALDRIG har været så tung.

Jeg tar din råd til mig NITTIB om så jeg Næsten skal sulte mig selv smiley

Ok, jeg skal vist også læse lidt om det der LCHF. smiley

• #33   2. maj 2014 Man skal overhovedet ikke sulte sig , når man skal tabe sig...... man skal derimod spise MEGET...( sætte forbrændingen op )... så man ikke går og er sulten......

Men man skal bare spise det rigtige..... smiley

• #34   2. maj 2014 Jeg skal bare se på mad, og så tager jeg på. Skal jeg tabe mig, så skal jeg sulte, og det gider jeg ikke. Min stofskifte er for lavt, og min mave er gået helt i stå. Det gør ikke sagen lettere. smiley

• #35   2. maj 2014 Susanne det kommer helt automatisk hvis du begynder og gå .... Så kommer der gang i det hele

• #36   2. maj 2014 Det er desværre begrænset, hvor meget jeg kan motionere, og nej der kommer ikke automatisk gang i det hele. Det er min medicin, der sætter det hele i stå. smiley

• #37   2. maj 2014 Jeg for smertestillende medicin der giver hård mave og nogle tossepiller som sløver min forbrænding, jeg har et læs af diagnoser , og det gør ondt og motionere men hvis man finder den gyldne vej til og starte på så kommer det hele stille og roligt...

Og hvis man bare går to km er man kommet længere en dem i sofaen

• #38   2. maj 2014 Anita hvis man intet kan så nøjes man med og indtage 1500 kcal så kommer det også af sig selv

• #39   2. maj 2014 Jeg har en stofskiftesygdom og får smertestillende, der får min mave til at gå helt i stå. Mine dage går med at prioritere, skal jeg gå ture, eller skal jeg passe min familie, mine dyr og mit hjem. smiley

• #41   2. maj 2014 jeg har lidt det modsatte problem, pga. mit medicin plus jeg har betændelse i rødderne i to tænder (en i hver side af overmunden) så har jeg lidt svært med at tage på smiley måske du skulle låne lidt af min medicin? smiley haha ej joke, det er ulovligt at vidergive til andre, men kan finde mine kost papir frem fra biologi og tage den med næste gang? vi har lige haft forløb om kost og sundhed på HF smiley

• #42   2. maj 2014 Søde lille Kiddo smiley

Husk, mor helst ikke spiser grønsager ... smiley

• #43   2. maj 2014 Tjek www.madbanditten.dk og lær så at spise grønsager! smiley

• #44   3. maj 2014 kartofler spiser du da? smiley og så husker jeg at der er nogle andre der er ok at spise, desuden det arbejde i lave dagligt er vist motion nok i sig selv så ingen træningscenter til dig heldigvis xD

• #45   3. maj 2014 Kartofler er ikke en grøntsag...... Kartofler hører til i brødgruppen .....
    Så hvis man tror man taber sig , ved at spise flere / mange kartofler.... så bliver man skuffet .... smiley

• #46   3. maj 2014 Jeg kan ikke forstå at min søster så ikke har lignet en ordentlig bolle, især som barn smiley

Hun skovlede altid et helt læs kartofler ned hver dag, og hun blev ikke uden grund kaldt * STANKELBEN* i skolen smiley smiley

• #47   3. maj 2014 og motion... jo tak... tømmer vinterbokse... HVOR ER HJÆLPEREN HENNE AF ??? smiley

Har taget 14 børfulde i dag indtil vidre, og skal mindst have 6 mere om lidt, inden jeg skal ud og trave smiley

• #48   3. maj 2014 Nu læste jeg lige et eller andet sted her, at kød ikke feder. Kød kan skam sagtens fede! Efter jeg blev vegetar tabte jeg mig, og jeg spiste ikke mindre, udelukkede kun kødet smiley

• #50   3. maj 2014 @ Tg, det der med søsteren ... jamen sådan er verden bare så uretfærdig, om det er stofskiftet eller hvad det er, så er der jo bare det med at nogen kan spise alt uden at tage på, mens andre end ikke kan gå forbi en bager uden det hænger på sidebenene ...
    Er selv en af de sidste, i Påsken fik jeg lidt vin, og spiste lidt brød (i forhold til hvad man gør var det intet), og fik nye kartofler 2 dage, og en is i Skagen + 1½ kg sagde vægten .....

Det er sikkert som amen i kirken øl og vin, bare 1 genstand og jeg tager på, og ligeledes hvis jeg spiser brød i flere dage i træk ... har dog fundet ud af at knækbrød ikke er så slemt, så når jeg er ved at dø efter brød så bruger jeg det ... lige nu er det med laks på, eller ost en favorit som forkælelse ...

Kommentér på:
Hjælp !! Min kone er på slankekur !!

Annonce