9. sep 2008 Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Opdatering - Skæv næseskillevæg {{forumTopicSubject}}
Synes at i fortjener en opdatering på denne tråd http://www.hundegalleri.dk/forum/Off-Topic/567108-skaev_naeseskillevaeg___nogen_der_har_proevet__
Som der står i tråden så var jeg for noget tid siden ved en ØNH for at få tjekket min næse hvor skillevæggen er skæv efter et par knytnæve slag i 2010..
ØNH'en sagde dengang at min næse var snorre lige..
Det svar var jeg bestemt ikke tilfreds med, især fordi at jeg selv kan se at næsevæggen er skæv når jeg kigger op i næsen med et spejl og så kan det tydeligt mærkes uden på næsen..
Idag var jeg så ved en anden ØNH for at få en second opinion.. Og hun kiggede kun en enkelt gang i hvert næsebor, og udbrød at ham der havde kigget i næsen måtte da være blind, for der var en tydelig skævhed..
Gud hvor er det dejligt at få af vide at det ikke er mig den er gal med, men at næsevæggen rent faktisk er ret skæv..
Jeg har så desværre mange skorper og sår i det tillukkede næsebor, så jeg skal skylle det med saltvand 3-4 gange dagligt og smører vaseline i kanten af næseboret..
Derudover har jeg fået noget næsespray med binyrebarkhormon som jeg skal bruge i 1 mdr 2 gange dagligt for at mindske slimhinderne..
Hvis det virker skal jeg fortsætte med næsespray..
Men virker det ikke, ja så skal jeg kontakte min ØNH igen og så henviser hun mig med det samme til sygehuset med henblik på en operation..
Så nu er jeg spændt på at sprayen virker..
maj 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 398
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Men ellers så tager vi bare operationen med..
maj 2012
sep 2008
Line - Man kan ikke gøre så meget andet end at tage det positivt.. Jeg har hele tiden vidst at operation var noget der måske ville blive aktuelt hvis jeg fik medhold af en ØNH i at den er pil skæv..
Men ja, nu bliver den næste måned spændende mht sprayen..
maj 2012
sep 2008
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 334
Næseskillevæggen er nu vokset igen så det er svært at trække vejret gennem det ene næsebor men jeg har valgt at udskyde en operation så længe som muligt. Det største problem for mig er, for det første at jeg har allergi så næsen bliver ret udsat det meste af året, og for det andet at det er svært at holde det ene næsebor rent så der sidder tit skidt og møg som er svært at skylde ud da det danner en slags lomme som det ligger i. Men håber stadig de kan finde en anden løsning end operation (også fordi jeg har panisk angst for at blive bedøvet)
Det var min historie. Lægen sagde dog det var sjældent man fik de problemer jeg havde, men håber da for din skyld du bare kan nøjes med spray.
sep 2008
Jeg har ekstremt lidt luftpassage igennem det højre næsebor fordi at næseskillevæggen næsten har lukket det til..
Jeg kan ikke tømme næsen for skidt og skorper fordi at det sidder fast, jeg kan ikke få det ud når jeg pudser næse og jeg kan slet ikke få fat i det med en finger for jeg kan ikke få en finger derop.. Der er simpelthen ikke plads.. Og så gør det bare ondt som en i fanden..
Allergi har jeg også.. Overfor husstøvmider og græs..
Men jeg må indrømme at hvis sprayen ikke virker, så tager jeg hellere end gerne smerterne fra en operation med.. For hellere smerter end ikke at kunne trække vejret ordentligt..
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 334
Men som sagt så håber jeg på sprayen virker, det er altid godt at gå uden om operation. Men ja, hvis det er svært at trække vejret så ville det være rart at få ordnet. Og som min læge sagde det er ikke så tit man får de problemer med smerter jeg havde. Og jeg har da også nogle dage jeg overvejer at få det gjort igen, især når det er en dårlig dag hvor det er svært at trække vejret, så jeg får det da sikkert også gjort igen snart, skal bare lige tage mod til mig.
sep 2008
Mht smerter er jeg ikke så sart.. Jeg kan f.eks godt have en omgang migræne og stadig ikke tage smertestillende.. Jeg hader nemlig at tage piller..
Jeg kan til nød tage mine P-piller og allergipiller.. Men det er jo også meget små piller..
Ja, det vil helt sikkert være det mest optimale at undgå en operation, jeg er dog ret sikker på at jeg på et tidspunkt vil bande den pokkers næsespray væk.. Men jeg håber da alligevel at det virker..
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.132
sep 2008
Krydser fingre for at det går bedre med din operation denne gang..
sep 2008
sep 2008
Jeg blev bedøvet i højre næsebor idag fordi at det gjorde alt for ondt da hun ville fjerne skorperne.. Hun prøvede først at suge dem væk, så med en pincet og til sidst kom hun en driv våd tot vat op i næseboret som også bedøvede og gjorde et eller andet ved slimhinderne..
Og NØJ det var de bedste 3 timer i lang tid med "fri passage" i næsen..
Opdatering - Skæv næseskillevæg