16. jan 2012 Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 24 Svar: 217
Fantasy børger Fantasy børger
Hej HG
Jeg skriver fordi jeg ville høre om der er nogle derude, som er vild med fantasy bøger, og hvad for nogle kan i evt. godt lide?
Grunden til at jeg spørger er fordi at jeg endelig har taget mig sammen til at nu skal jeg altså se om jeg ikke kan få en bog udgivet
Jeg har skrevet lige siden jeg var lille, og jeg elsker det. Jeg har tit snakket om at jeg skal have en bog udgivet, selvom det selvfølgelig koster noget.
Jeg har skrevet rigtig mange historier, nogle er jeg blevet færdige med, men de fleste har jeg opgivet undervejs, fordi der så blev udgivet en bog som lignede for meget.
Men nu er jeg sikker på at jeg har fundet et rigtig godt koncept. Og jeg synes selv den er spændende. Der er lang vej endnu, men jeg tror godt den kan føre til noget:)
Jeg vil høre om nogle af jer som er interesseret i fantasy, om i kunne tænke at læse det jeg har skrevet indtil videre?
Ligesom for at se om det er ok, og om det holder?
De bøger jeg tænker at jeg gerne vil komme i hvert fald en smule i nærheden af, er:
Blodets Bånd serien
Nightshade serien (Den med Calla)
Halo serien
Jeg har læst rigtig mange bøger, men disse er nogle som sidder fast i min hjerne.
Jeg håber at høre fra nogle, og evt. også gerne hvad i selv er vilde med, hvor gamle i er osv. så jeg også for en fornemmelse af aldersgrænsen.
Gerne input, (til jer som vil læse det jeg har skrevet ind til videre)
om der evt. mangler noget?
Måske ideer til (fra alle som har løst) til hvad der ellers kan være af indhold.
konceptet i bogen, er om en engel og en djævel der forelsker sig i hinanden.
Håber at høre fra en masse .:)
Med Venlig Hilsen Denise Aagaard
jan 2013
Følger: 27 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 515
Night shade serien er jeg også vild med, men er der mortal instruments (generelt cassandra clare bøger)
Black dagger brotherhood osv.
Det er vidst dem som optager mig lige for tiden..
jan 2012
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 24 Svar: 217
Jeg har faktisk aldrig fået mortal instruments læst. Kun noget af den første.
Men jeg er vild med filmen.
Hvis du er interesseret i at læse det jeg har indtil videre, vil det være en fantastisk tjeneste.:)
Hvis ikke er det self. også helt i orden.
Hvad synes du som absolut skal være i en fantasy roman?
Lige nu er hoveddelen kærlighed, og det er også det som fylder meget lige fra side 1.
jan 2012
Dem kender jeg desværre ikke. Men måske jeg lige skulle tage et kig på dem.
Nu flere ideer, nu bedre.
Sig endelig til hvis du er interesseret i at læse det jeg har indtil videre.
jan 2013
Følger: 27 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 515
Kan du så komme igang med at læse mortal instruments, det er virkelig en fantastisk serie!
- Ved ikke hvad jeg synes der skal være i en bog men jeg sætter pris på at den er velskrevet og hvis den fanger køber jeg helt sikkert 2'eren
Men ja, kærlighed er jo i dem alle
apr 2008
Følger: 70 Følgere: 77 Emner: 88 Svar: 2.716
Dog er fantasy noget af det jeg bedst kan lide.
Pt læser jeg Tolkien(Ringenes Herre), TVD og forskellige små andre ting. Og så er jeg lige blevet færdig med Dødens Instrumenter
Jeg vil også gerne læse det du har skrevet, igennem
jan 2012
Det lyder rigtig super:)
Hvis du vil skrive en mail til mig, så kan jeg sende det jeg har skrevet ind til videre.
Det skal lige siges, at jeg er ordblind, og der højt sandsynligt er nogle grammatiske fejl, da jeg ikke er gået i gang med korrekturlæsning endnu.
apr 2008
Så du kan bare sige til
jan 2012
Neej, hvor er det fedt:)
Hvis du vil sende en mail til mig, så sender jeg den her i eftermiddag
Det samme vil jeg lige påpege til dig. At jeg er ordblind, så der er nok nogle grammatiske fejl. Men synes selv den er læselig:)
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 500
Læser gerne det du overvejer at udgive.
Uanset hvad, så kæmp for din drøm
jan 2012
Det er altså virkelig fedt at der er så mange som er interesseret i at læse det jeg har skrevet. Hvis du vil sende en mail til mig, sender jeg den i eftermiddag:)
Også krydser jeg selvfølgelig finger for at i bliver helt vilde med den:)
apr 2008
Denise: Sender den lige i pb
jan 2012
Er meget interesseret i at finde en som læse korrektur, så det vil jeg da være meget beæret af, hvis du vil gøre det:)
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Jeg korrekturlæser for en del, så har desværre ikke tid, men har du ikke gjort det, så vil jeg anbefale at du låner så mange bøger du kan finde om det rent tekniske i at skrive en roman - både fra det overordnede sådan som handlingsopbygning, til detajlerne som f.eks. skriveteknikker osv.
Det er noget jeg selv ville ønske jeg havde gjort fra begyndelsen. Det ville have sparet mig en masse tid og frustration.
Fyldepennen.dk er vist også et ret godt sted at starte.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.687
Tolkien, J.K. Rowling, C. S. Lewis, Jonathan Stroud osv. osv.
Jeg må dog indrømme at hele vampyrgenren aldrig har fanget mig, selvom den har været på sit højeste de seneste par år.
Nu ved jeg ikke, om du planlægger decideret at gå i "vampyrretningen", eller om det bare er skrivestilen, der har inspireret dig ved Nightshade-serien.
Hvis det er den retning, du overvejer, så ville jeg nok overveje en ekstra gang, om vampyrløbet ikke er ved at være kørt.
Der har været hypet over det i stor stil i en årrække, men jeg har indtryk af, at det er ved at vende, og før du har noget klar, kan hele tendensen have lagt sig fuldkomment.
jan 2012
Nej jeg har aldrig tænkt over at skrive i vampyrretningen. Jeg har en meget stor ømhed for ulve, så det kunne måske være. Men mit koncept i denne jeg er ved at skrive, er om gud, djævlen. Engle og dæmoner.
Jeg har aldrig været den som var interesseret i at skrive om engle eller djævle, eller vampyr.
Jeg har altid været mere til, ulve, enæggede tvillinger og hekse. Men det endte nu alligevel med noget andet:)
Fantasy børger