Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kessler's hund skambider.
  • #2   21. apr 2014 er det ikke am bullen der er aflivet af anden årsag?

• #3   21. apr 2014 Jeg kan ellers ikke lide den familie, men det ser faktisk ud som om Kessler har taget ansvar.
    Hunden blev passet da det skete. Kessler betaler dyrlæge regningen. og hunden har han aflivet.

• #4   21. apr 2014 Spørgsmål.....

Betaler den lovpligtige hundeansvarsforsikring ikke for de skader den forsikrede hund forvolder ?

Citat "Boksestjernen er ulykkelig over hele situationen, og tilbyder at betale for terrieren Fies dyrlægeregninger. "

• #5   21. apr 2014 er den aflivet?

• #6   21. apr 2014 det gør de da sikkert. Men så skal man vente til forsikrings sagen er ovre. Mon dyrlægen kan vente så længe? Jeg syndes det er fint, hvis Westie ejeren bliver holdt skadesløs i det mindste på det økonomiske plan. Men ja lidt tomt er det da når man ved, han vil få regningen refunderet fra forsikringen.

• #8   21. apr 2014 Calle.
    Hvis jeg kører ind i en bil og laver en skade på den, så skal hverken jeg eller bilens ejer op med tegnebogen..
    Forsikringen betaler. ( Jo jeg skal nok betale en selvrisiko, men det er ikke noget der berører bilejeren )
    Er det anderledes med hunde ? Det er jo ikke sygeforsikringen vi snakker om.

• #10   21. apr 2014 Hvilken hund var skyld i denne sag, Terrier er jo kendt for at være ret "hidsige" når det "falder dem ind."

Desu, plejer retssystemet er være ret hurtige til at dømme, ofte den forkerte hund. Fordi de gerne er "mindre" af størrelse. Men det gør dem ikke uskyldige IMO.

FUCK den hundelov.
    R.I.P smukke John. smiley

• #12   21. apr 2014 Krumme

Virkelig?? smiley

• #13   21. apr 2014 Jeg er ret sikker på, at sådan er det ikke med hunde.
    Jeg har 7, 9, 13 aldrig stået i situationen, men jeg er da ret så sikker på at tager man til dyrlægen med en hund der er blevet bidt, så er det betaling ved kasse A, ligesom ved alt andet behandling hos dyrlægen. Med mindre det er en dyrlæge som er flink

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
    #15   21. apr 2014 man har objektivt ansvar når der er tale om både hun dog bil, men han kan jo også have udtalt sig på den måde, for at gøre klart at hundens ejer ikke skal få problemer, med at få udgiften dækket, om så kesllers forsikring tager regningerne, står der jo ikke noget om.

om mon ikke eb som så ofte, ikke har nedskrevet helt direkte hvad der er blevet sagt..

derudover boede han jo i udlandet i længe, hvis det stadig er tilfældet er reglerne om lovpligtig forsikring måske anderledes der

• #16   21. apr 2014 Anita: Man skal ikke tro på alt hvad man læser, så det er med forbehold jeg gentager hvad jeg har læst på FB.
    Men altså efter hvad jeg læste der, så blev Kesslers hund passet. Sprang over hegnet hos passeren ind i nabo haven, og bed og ruskede naboens hund.
    Hvis dette er sandt, er der ikke rigtigt noget spørgsmål om "skyld"

• #20   21. apr 2014 var det ikke de 2 ambulls han havde som var fra østergaard??

• #21   21. apr 2014 HAN havde set sig sur på en TÆVE. SORRY men DEN KØBER jeg ikke.

En historie har altid 2 sider, og dem med den lille "Fie" har self.ret da de er de eneste "vidner" *SUK*

• #22   21. apr 2014 Krumme: er du sikker på det er en østergaard hund?

• #23   21. apr 2014 Stakkels lille hund, godt han tog et ansvar og fik hunden aflivet
    Anita det er ikke kun dem med lille Fie som du så hånligt skriver der er vidner, Kesslers familie er det også , så hold op med det fis om det er synd for den angribende hund. og tænk mere på ofret der skal kæmpe med skaderne den har fået. Kesslers hund mærker intet idét den er aflivet

• #25   21. apr 2014 jeg håner ikke nogen, det kunne jeg ikke drømme om, "det er ment i al almindelighed" jeg har lige så ondt af dem , men det det går mig på at det altid slåes op i aviserne som om at det er den "store hunds skyld"
    Hvad ved de om det, kun det de hører fra én side. Og det er IMO ikke nok. Beklager.

PS.Laila. Lad dig nu ikke "smitte" og fortæl mig hvad jeg skal og ikke skal, ligesom en vis anden herinde har til vane med at gøre..

• #26   21. apr 2014 Hunden hopper over hegnet for at bide den - er det så ikke den den stores skyld ?

• #27   21. apr 2014 anita og dit ps aner jeg ikke hvad der betyder ? jeg deltager sjældent i de her debatter, men er så træt af det er ofret der skal have skylden og man skal have ondt af angriberen. Der er simpelthen et eller andet galt efterhånden

• #28   21. apr 2014 Det ved jeg ikke, jeg var der ikke, og det var du heller ikke, så du ved det heller ikke.. VEL ???

End of storie.

Kan kun gi dig ret i det sidste Laila. smiley

• #30   21. apr 2014 Anita vidner på begge sider ?? siger det dig noget ?
    Det er dælme da ikke en fri historietime fra Brdr.Grimms eventyr der bliver fortalt

• #31   21. apr 2014 Ja og jeg HADER små hunde, derfor har jeg nu min 3die Chi. ikke også MB.
    *DYBT SUK*

• #32   21. apr 2014 Ok. det hører jeg så først nu. Med mindre det er MB`s kommentar du har det fra for den gir jeg ikke 2 potter pis for.

Meget kan man sige, men at modsige sige selv som du gør MB det er for latterligt. Læs hvad du har skrevet. *KUK KUK eller Titte Bøh* smiley
    Tænk at du gider. Hihihi..

• #35   21. apr 2014 Ret vildt hvordan hundens ene øje ser lige frem og det andet kigger stik til højre! smiley Ser man tit det hos ambull?

• #36   21. apr 2014 UTROLIGT den ALTID skal læsses over på den lille hund er den skyldige i hvad der sker/er sket!!

Prøv lige at læse det du/I selv skriver...........

• #38   21. apr 2014 Den har bla brækket en halsvirvel. Labbemor.
    Den lille hund var altså mikro millimeter fra at dø af det.

• #39   21. apr 2014 Calle: Hvor har du læst det henne? Vil gerne læse det. Er jo helt forfærdeligt hvis den har sprunget over et hegn for at gnaske i en lille tæve smiley

• #41   21. apr 2014 Et eller andet sted på FB. Tror nok det var Kessler selv som havde udtalt det, men deri er jeg ikke 100% sikker

• #43   21. apr 2014 Stakkels lille hund smiley Håber hun overlever det.

• #46   21. apr 2014 her er artiklen

profilbillede
  • #48   21. apr 2014 Hvorfor i alverden kan ejeren ikke være ked af det der er sket?

• #49   21. apr 2014 Helt ærligt, der er tale om en hanhund der hopper over et hegn for at gå til angreb på en tæve! Så er der sku noget riv rav ruskene galt med hunden! Det er simpelthen ikke normalt! At man kan finde på at ville skyde skyld på den lille hund, som altså er en tæve, går simpelthen over min forstand!

• #50   21. apr 2014 Uanset hvor sur og vred den bette hund må have været, på den anden side af hegnet.
    Så er det stadig Kessler's hund, der er sprunget over, og har overfaldet den.
    Ejeren af den lillehund får da 100% fri, og skylden kan på ingen måde, ligges derover...!

• #51   21. apr 2014 Labbemor. Du er ude i et ærinde som ikke høre hjemme her.
    Det er gået op for de fleste nu, tror jeg. at du meget gerne vil have, listhunde og lignende aldrig har nogen skyld i noget som helst. Men her har vi altså en situation, hvor selv ejeren af hunden indrømmer den var gal. Han beklager og lader hunden aflive uden diskussion.
    Vælg dine kampe.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
    #52   21. apr 2014 undrer mig over at folk begynder at tolke en masse på hvad der sket, og hvorfor det muligvis ikke er den stores skyld -

som jeg læser det, er der mellem ejerne af de to hunde ikke tvivl om hvis "skyld" det var, og de har løst "konflikten" indbyrdes - har jeg misforstået noget?

alt bliver efterhånden blæst op og alle ved bedre, vi var der ikke, kender ikke parterne eller den sande historie, kunne vi ikke glæde os over at der er tale om en hunde ejer, som netop tager ANSVAR

• #55   21. apr 2014 Trist... Men super hvis han har vist ansvar, og har aflivet hunden....

Dog vil jeg lige indskyde, at jeg ikke kan sige mig fri for, at Athos kunne finde på det samme....

Stod der fx en lille hund og piskede en stemning op på den anden side af et hegn, tror jeg godt han kunne finde på, at give den røvfuld, hvis han fik chancen... (hvilket jo så vil forårsage væsentlig skade pga hans størrelse)
    Det er hunde..... Levende væsener med et temperament vi har med at gøre her...

• #57   21. apr 2014 #37 Labbemor

Det er simpelthen det mest usympatiske og uempatiske jeg har læst i dag. Der sidder nogle ejere og frygter for deres lille hunds liv. Og du vil hellere forklejne og petittesse gøre dette end at anerkende at en stor hund faktisk godt KAN angribe?!
    Det er muligt din sympati ligger hos de store hunde generelt, men hvad har den lille hund gjort siden den i den grad ingen empati kan få fra dig?!

Provokeret eller ej...så var det John der var i hoppet over til den...og John der skambed...vi kender ikke andre facts om hændelsesforløbet end at John ikke var hvor han burde være -og at det er en rimeligt atypisk og voldsom opførsel fra en hanhund end en tæve.

.....helt at fornægte at der kan ske angreb -og at den store hund KAN have skylden...det er simpelthen for blindt og dumt.

• #65   21. apr 2014 er de ikke begge i haven ? altså hver deres?

• #66   21. apr 2014 Nej Labbemor. De var begge i deres egne haver. Terrieren i sin og John i passerens. Indtil John forcere hegnet mellem haverne og angriber Terrieren.
    Så ingen blev luftet, hvor har du dog den historie fra?

• #68   21. apr 2014 nå det var et hul i hegnet? Det er ellers ikke det jeg har hørt, eller også har jeg misforstået noget. Det er nu også ligegyldigt. Enden blev den samme smiley

Labbemor: Jeg fristet til at spørge, om du har læst denne tråd, inden du skrev dine indlæg?

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
    #69   21. apr 2014 Hvis man har en hund der kan finde på at angribe,er det ejers ansvar at den ikke får mulighed for det og længere er den ikke.

Alt snak om skyld og at hunde skal have lov til at være hunde og gå og overfalde andre er så langt ude at man må håbe at folk ikke mener det. Sagen som den er fortalt er så klar at man skal være ualmindeligt forstyrret for at give andre skylden. Men som altid når det er en mh er det for nogen et komplot og en sammensværgelse

• #70   21. apr 2014 I #46 kan I læse Mikkel Kesslers udlægning til journalisten.

• #71   21. apr 2014 Labbemor..."Hvordan har den så skambidt? Lavet et rødt mærke på halsen?
    R.I.P John..." dette er i hvert fald helt uden nogen form for empati overfor den lille hund, kun overfor John...! Og vælg dine kampe -fint nok du er for listehunde, men det er godt nok usmageligt at beskytte dem for enhver pris -og netop derfor det er svært at tage folk alvorligt som kun kan se det gode og lyserøde, men aldrig de negative konsekvenser af handlinger -og så længe man ikke kan det...så kan man i mine øjne ikke administrere konceptet ansvar! om det så er for et marsvin eller en potent hunderace!

• #72   21. apr 2014 ...herudover og ja..det er min helt egen lille paranoide og konspiratoriske hjerne som får en tanke -det er ikke noget jeg regner for en fact...men med det billede man gennem medierne har fået af familien -som både dyreelskere, og selvtægts"mænd", samt deres forbindelser og indædte kamp mod netop aflivning af hunde....så og igen ikke en fact, bare en tanke der står helt for min egen regning....

Så kunne jeg godt tænke at John slet ikke er aflivet men derimod landet i tyskland så hurtigt Lars Bo kunne køre....

• #73   21. apr 2014 Tænk den tanke har også strejfet mig. Men jeg valgte at undertrykke den

• #74   21. apr 2014 Obsternasig

Det sagde jeg til Tine, da jeg hørte, at den var aflivet. Jeg tror også den er kørt ud af landet, men jeg ved det ikke.

• #77   21. apr 2014 Jeg må simpelthen erkende at jeg ikke forstår hvordan man kan give den lille hund skylden. Uanset hvor meget en lille hund så end måtte gø, så retfærdiggøre det sgu da ikke at en anden hund angriber den. Fint nok den råber røvhul retur, men at angribe er sgu ikke okay. Hvis jeg en dag kommer gående med Ozzy, og han kommer over hegnet ind til en med 3 chièr herude, fordi de gør som besat, så er det da stadig min/ozzy`s skyld, og ikke den chihuahua der ligger og er død.

Jeg er simpelthen træt af at hver gang en lille hund bliver angrebet, så skal der herinde være brugere som giver den skylden, fordi "små hunde altid er så pisse hysteriske, så de beder selv om det" .

Jeg er sådan set fuldstændig ligeglad med om der er tale om en chihuahua eller en irsk ulvehund ( bare lige for at tage hunde i hver sin ende af skalaen), hvis en hund angriber på den måde, så kan det sgu aldrig blive offer-hundens skyld!!

• #78   21. apr 2014 Jeg forstår ligesom Rikke slet ikke hvordan man kan forsvare den store hund i denne sag. Her er da i den grad tale om et klokkeklart eksempel på en hund der skal aflives på grund af skambid. INTET kan retfærdiggøre at man holder livet hund der forcere et hegn for at bide en anden hund.

Jeg havde sgu også valgt at få min hund aflivet hvis hun banede sig vej ud af haven for at bide i en anden hund!

• #79   21. apr 2014 Ja jeg orker ikke at forklarer hvad jeg mente i min første kommentar, andet end at jeg ikke tænkte på størrelsen men på "racen" = terrierene. "i fleretal" at hunden her så var en lille en gjorde bare at det blev misforstået endnu mere.
    Og at jeg kun havde hørt sladderen gjorde at jeg ikke ville ta` parti, men det får man jo nærmest probbet ned i halsen, så man automatisk reagere "skørt".

For jeg forstår dig godt Rikke.

• #80   21. apr 2014 Om den er aflivet eller ej vil jeg ikke gisne om.
    Men i mine øjne skader de deres kamp mod hundeloven, såfremt den reelt ikke er aflivet. Som jeg ser det er det vel reelt ikke aflivning de kæmper imod, det er nærmere aflivning af "uskyldige" hunde. Altså hvor der reelt er tale om uheld, eller bare en skræmme der påtales som skambid. Vel egentlig sager hvor man kan sige hunden er normal of velfungerende, og det var et henneligt uheld, frem for sager hvor hunden ikke er normal og velfungerende?
    Her siger de fleste af jer, at det bestemt ikke er normal adfærd at en han angriber en tæve, og der derfor må være noget galt med hunden? Og er det tilfældet at der er noget galt med hunden, så bør den vel også aflives. På den måde viser Kessler sig ansvarlig, og giver faktisk noget positivt til egen sag, frem for hvis hunden skulle være taget ud af landet, så skader det i mine øjne deres kamp mod hundeloven.

• #81   21. apr 2014 Krumme: har fået bekræftet at det er en Østergaards hund, syndes bare det var underligt når der stod i EB at han var en blanding, da jeg viste at Trine aldrig kunne finde på at avle blandinger. Men med henblik på hvor meget tid Mikkel og Trine har brugt sammen, ville det også være underligt hvis ikke det var en hund fra hende. Mon ikke også den næste bliver der fra smiley

• #85   21. apr 2014 Enig med Annette og Maj-Britt!

• #86   21. apr 2014 Gad vide hvem der har lækket denne historie, hvis Fie´s ejere ikke ønskede debatten ?

For tvivler da i den grad på det er kessler familien der selv lækker den, de kender jo i den grad hundeloven......

• #87   21. apr 2014 Rene: Mon ikke aviserne som altid læser politiets døgnrapporter??

• #88   21. apr 2014 Nu er det jo ikke alt der er tilgængeligt i døgnrapporterne.....

• #89   21. apr 2014 i KBH ved jeg de aflytter politiradioen... mon ikke nogen måske har talt lidt over sig?

• #90   21. apr 2014 Man kan vel godt være modstander af forbudslisten, uden at man billiger overfald på andre hunde. Er der noget herinde, der i fuld alvor vil påstå, at en rottweiler ikke vil være i stand til samme slags overfald?
    Jeg får næppe et svar, for trunterne mener, at jeg "troller", når de ikke kan/vil svare.
    mvh søren

ps! når en ambull bider er den ond, når en schæfer gør det, er den understimuleret (eller et eller andet med ressourceforsvar)

• #91   21. apr 2014 Det tror jeg også....

For der skrives ikke navne i døgnrapporterne, hunden blev så vidt jeg forstår passet ude og derfor kan de jo ikke bare ud fra evt. adresse sige det er hans hund.

Så nogen må jo have tippet pressen og måske tjent lidt kroner.....

• #94   21. apr 2014 Maj-Britt jeg læste 11.51 at månen er en grøn ost smiley

• #97   21. apr 2014 Maj-Britt din mobber er en kone der bor her i midtjylland (Mobber er hendes hunds navn)
    Og ikke moderen for klanen, som også kaldes Mobber

• #98   21. apr 2014 Lille udtalelse fra Linse på hendes facebook: https://www.facebook.com/pages/Linse-Kessler/211990035518905?fref=photo

• #101   21. apr 2014 Det gør mig ondt for alle implicerede i sagen.

I mine øjne er det et hændeligt uheld, som ikke bør ske, men som kan/vil ske sporadisk når vi har valgt at leve i samspil med hunde.

Hvis vi er det mindste realistiske, som fx, Tine og Krumme, kunne de fleste af os, uanset hvad race vores hunde nu end er (med forbehold for at mange af os har potentielt skarpere racer end andre, og hvor meget vi tager forbehold herfor), være endt i lign. situation, enten med en hund som var offer eller "angriber". Det ville bero på situationen.

Ejeren af den hund som angreb har handlet korrekt, erkendt sig ansvaret og handlet derpå, uden nogen former for bavl eller latterlige undskyldninger mhp, ansvarsfraskrivelse, som vi ofte ser.

Det tager jeg virkelig hatten af for!

Jeg er IKKE Kesslerfan, men for mig er det her lige meget hvad hundeejerne hedder.

Det er sket noget forfærdeligt trist, en situation som vi alle frygter at stå i. Igen, jeg er ked af det på alle impliceredes vegne, hunde som ejere.

• #103   21. apr 2014 Allergisk du får sku nok skyld for at være min fake profil med den svada smiley

• #105   21. apr 2014 Fakta er at vi er mange modstandere af raceforbudene der helst så en stor flok af de højest råbende tosser sendt til månen

• #107   22. apr 2014 Jeg undskylder overfor alle, at mit og MB`s "uenighedsproblem" har gjort en masse kommentarer direkte dumme at læser og de er ret faktisk sagen uvedkommen da det vist bare gælder om at få det sidste ord ml. omtalte og jeg.

De kommetarer har intet at gøre med min holdning til listehunde som jeg ikke er direkte fan af, for som visse af jer ved, har 2 af disse hunde været skyld i at jeg lå 6mdr.på hospitalet og er skamferet for livstid+ at 2 af miner hunde er dybt skræmte for disse racer for livstid. Disse var 2 "terrier" derfor brugte jeg det ord. Jeg vidste som sagt ikke at "terrieren" var SÅ lille da jeg "rodede mig ind i tråden"

Det jeg ber jer pænt om, er bare at i ignorere en del af mine "dumme kommentarer" da de som sagt ikke har ret meget med denne sag at gøre , men er en "mere el.mindre styrkekamp ml. 2 "madammer" hvor den ene bare ikke vil lade være med at mobbe den som syntes at være den "svage".
    Som tydeligt kan læses i madammens sidste kommentar. Hvor det sidste ord IGEN lige skal presses ud gennem sidebenene. At jeg er en LØGNER.

Denne kommentar har ikke meget ,med Kesslers hund at gøre, og jeg ville faktisk også ønske at jeg havde holdt min mund fra start, det gjorde jeg ikke men er godt nok ked af at jeg udtalte mig på det spinkle grundlag jeg havde at gå ud fra fra starten af.

Måske flere ser det som en "svaghed" at jeg undskylder når jeg selv kan se at jeg har begået en fejl, det er det ikke, jeg syntes bare at i fortjener at få at vide at jeg ikke holder med listehundene frem for ofrene i de fleste sager, jeg syntes bare at sladderen gør at man ikke kan stole på det der tit får en op i det røde felt herinde.

Undskylder også denne sikkert møg forvirrende tekst, men jeg har LIGE slået øjnene på og er absolut ikke "bedre til at forklare" på denne tid, end jeg er efter et par kander kaffe. men jeg MÅ bare ha`det ud af systemet.

Ps. Så dømmer jeg ingen ud fra et par kommentarer i en tråd.

Ellers Pænt God morgen til alle, og få jer en super god dag. Life goes on.

• #108   22. apr 2014 Det er det store problem ved den type hund - de tiltrækker ejertyper som ikke kan se, det ikke er i orden at deres hund angriber andre dyr...
    Kæft den fb debat er skræmmende - ikke pga hunden, men menneskene da..

Den største respekt til Kessler for han trods alt har sørget for fies ejere aldrig skal se hans hund i øjnene mere.. Om den er aflivet eller sendt af pommern til betyder for mig mindre. Det gør uden tvivl også ondt på ham. Og at han har vist den omsorg for Fie og hendes ejere, som så mange andre listehunde tilhængere ikke har kompetence til..

Jeg håber Fie bliver en hel hund igen.

• #113   22. apr 2014 http://ekstrabladet.dk/nationen/article2265843.ece

• #114   22. apr 2014 HOLD DA K**T. De folk er jo hjernedøde. Udryd Homo sapiens, så jorden og dens beboere kan komme i balance igen. smiley smiley

Man kan da ikke andet end skamme sig over at være af samme art som alle de klaphatte. smiley

• #117   22. apr 2014 LLT vi kender dig ikke, vi forstår dig ikke, vi bli'r bange for dig og du er det/den næste, vi vil ha' et forbud imod! smiley
    mih søren

• #119   22. apr 2014 Nu hævder hundelovsmodstanderne jo kategorisk at det ALDRIG er hunden men ejer det er galt med. Hvordan så lige her??? Jeg har pudsigt nok ikke hørt en eneste fremsige dette tåbelige postulat i denne sag. Det er nok hunden denne gang. Trods alt smiley

• #120   22. apr 2014 Nej det er Westien og dennes ejer den er gal med i denne sag. Det siger da sig selv gør det ik? smiley

• #122   22. apr 2014 Calle. jeg håber da ikke det er min fejlfortolkning du tænker på, for jeg syntes at jeg har prøvet at forklarer at jeg udtalte mig på alt for spinkelt et grundlag, inden jeg faktisk vidste spor om sagen andet end lidt "sladder".
    Og det gør mig ski ondt for Fie og hendes ejere.

Ind imellem er man lidt for hurtigt ude på tasterne, og da jeg slet ikke orker at læse om alt det der er skrevet om sagen så burde jeg have hold min kæft, men det er lidt sent nu. Right ? smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#123   22. apr 2014 Nu er det jo ikke ejer der har haft ansvaret for hunden hvor det gik galt. Han har opført sig som han skulle og hatten af for det. Er sikker på at vi er mange der kan forstå hvordan det må være og føle sig tvunget til at aflive sin bedste ven.

Dem der har svigtet er dem der der har passet hunden. Den burde aldrig have haft muligheden for at angribe en anden hund. Er sikker på at både dem der har passet hunden og ejer selv,har rigeligt med tanker om hvad man kunne have gjort anderledes.

• #125   22. apr 2014 Nej - den skulle aldrig have haft mulighed for at kunne angribe den anden hund.
    Men det var det den gjorde - pga dens genetiske ophav.

• #127   23. apr 2014 Må indrømme at det er den første "hund" jeg har set som faktisk KUNNE gå for at være en boxerblanding, når ,man tænker på alle de amstaff og pitblandinger som påståes at være boxerblandinger hvor man slet ikke kan se noget "boxer-like" i hunden what so ever. smiley

PS. Jeg har ingen speciel viden om de omtalte racer =listehundene... andet end boxeren som jo ikke er listehund "Heldigvis", så derfor kan jeg og en masse andre nok snydes.
    Men fedt at bl.a. du Krumme er så godt informeret om de racer så du endda kan se fra hvilken kennel de kommer. Hatten af for det. smiley

• #129   23. apr 2014 Ok, men du kender så "trine" eller hendes hunde. Det var bare det jeg tænkte på, for jeg kan da godt genkende en ambull på gaden, men da jeg aldrig har ville ha`sådan en slags hund " foretrækker en "Rotte smiley eller Boxer" så jeg har aldrig kigget på "listehundene" på anden måde end den medicinske.
    Nok fordi jeg fortrækker de racer jeg kender fra min barndom /ungdom, Rotter, Schæfere, Dobere, Boxere, Skt.Bernhard.newfier og Collier, Dem der var flest at først i 70erne. Hihihi.
    Self.var der også en masse små, pudler, cockere og dværgpinchere, men jeg var til "BIG DOGS" DENGANG, så jeg undlader de små smiley
    Sorry er som altid "DÅÅM" til at forklarer især før jeg har fået 2-3 spande kaffe indenbords. smiley

Men enig de er flotte.

• #130   23. apr 2014 de gange jeg har mødt Mikkel har været ved Trine og hendes ex-mand Jørgen, de to mennesker(ISÆR Trine) er/var hundene bare alt! Ingen tvivl om at de hunde virkelig har det godt, og bliver behandlet godt, til tros for hun har en del! Grunden til at Mikkel og Trine har så stort kendskab til hinanden er fordi ex-manden Jørgen var Mikkels bodyguard i en overgang, og var rigtig tit hjemme ved dem smiley men ja det boxerblanding kan EB godt pakke sammen!

Og som Krumme siger, ja så er det en Østergaads hund smiley

• #131   23. apr 2014 Christina. Virker det så ikke underligt på dig at "John" er gået grassat på Fie ? Jeg mener, Når hunden kommer fra en god avler som elsker sine hunde.

Der må jo være sket noget i hovedet på ham siden at "det slog klik for ham".?

Hader faktisk de ord, men det er jo totalt unormalt at en HAN går agurk på en tæve, uanset størrelse, som hund og hund imellem jo ikke ser på, kun ejerne ser på str. forskellen. smiley

• #132   23. apr 2014 Jeg kender ikke John, men jo noget er der gået galt. Men det behøver jo ikke have noget med avler at gøre?

Hvis min hund sprang i hovedet på en, ville jeg da ikke give min opdrætter skylden for dårlig avl, jeg ville da tage det på mine skuldre.

• #133   23. apr 2014 Christina. Nej det var skam heller ikke det jeg mente.. jeg tænkte som jeg skrev, på om John havde fået en blødning i hjernen eller en smerte af en el.anden grund, for det er jo ikke normalt at hanner vil andet end ha en "kæreste" når den anden hund er en tæve, selv når de gør sig "kostbare" smiley

Jeg ville aldrig drømme om at bebrejde en opdrætter for sådan en sag, det må du ikke tro. Og slet ikke når en med så godt et omdømme.
    Havde han kommet fra en BYB så ville det have været anderledes, men sådan ligger sagen jo ikke.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#134   23. apr 2014 Jeg er slet ikke enig i at der må være noget galt med hunden. Det er dyr vi har med at gøre og de kan reagere på deres drifter. Folk får det til at lyde som om hunden burde have tænkt det og det andet. Det gør hunde ikke.

Jeg syntes det viser at selv om man har en hund der aldrig har gjort noget,skal man ikke tage noget for givet.

• #139   23. apr 2014 MAX. Det er meget muligt at du er uenig, det er du vist altid eller næsten ikk ? smiley

IMO er det bare ikke normalt at en hanhund gør den slags, efter at KUN at have haft hanner i de første 30år af mit hundehold, har jeg aldrig haft en som har reageret som John eller de andre hunde som "pludseligt en dag hopper i hovedet på en anden hund og maltraktere den.
    Så jeg spørger og skriver såment bare ud fra mine egne erfaringer, men OK jeg har heller aldrig haft en "listehund". smiley

• #142   23. apr 2014 Linse er en kæmpe dyreven og er rigtig god at have i kampen mod hundeloven, netop fordi hun kan trække i så mange tråde.. Hun er fantastisk, elsker hun er helt nede på jorden og folk der ikke kan li hende kan rende hende langt væk.. smiley

• #144   23. apr 2014 Anita - de hanhunde du har haft... hvilken race har de været?
    Og har du kun haft én af gangen?

Min skønne border, der elskede alt og alle (inkl. alle dyr) gjorde det...
    Naboen havde en lille dværggravhund... Vi havde en fælles "hundegård" vi brugte lidt på skift.. Naboen lod gravhunden rende langs hegnet, når Jesse var derinde. Den gøede som en gal af ham, og rendte frem og tilbage ved det hegn...
    En dag fik Jesse nok, og røg på gravhunden da han fik chancen...

Han var helt normal i roen, og en ellers glad hund, der ikke gjorde en flue fortræd... Men gravhunden fik klø...!
    Og det ser jeg ikke som unormalt.

• #145   23. apr 2014 Jeg har aldrig kun haft én hund, nærmere 5-6 af gangen ind imellem lidt flere sjældent lidt færre.
    Det har været "Brugte hunde" som enten ikke har været behandlet ordenligt eller hunde som ejerene har anset som farlige, men hos mig har de alle været helt OK i løbet af få døgn.
    Ang.racer. har jeg mest haft dem som folk netop betragtede som "farlige" Rottweilere, schæfere, Dobere osv, men også en masse blandinger af "de store pelsracer" Skt.Berbhard.Newfier, Afganske mynder Konge Pudler. Er det nok. smiley smiley det er skutte til at huske alle sammen på én gang når jeg har haft dem gennem 40år+ smiley

Var gravhunde en tæve ? Da det er det jeg syntes er lidt forvirrende.

• #146   23. apr 2014 Det kan jeg faktisk ikke huske om den var.... beklager smiley

• #147   23. apr 2014 Det skal du da ikke beklage smiley

jeg er enig i at 2 hanner eller 2 tæver kan ryge i totterne på hinanden, men en han der ryge på en tæve, DET er DER jeg ikke kan forstå hvorfor /hvordan det kunne ske, for jeg har nemlig kun oplevet det modsatte, men der var tæven i sin gode ret til at nakke hanhunden. smiley smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#149   23. apr 2014 Anita. Det må godt nok også være kedeligt hvis vi alle bare var enig om alting

Jeg siger bare man skal passe på med at stille ting op som hvad der er normal opførelse når vi snakker om dyr.

Jeg har flere gange læst at folk ikke mener det er normalt at en tæve ikke gider hvalpe. Jeg har selv haft to tæver som ikke kunne udstå andre hvalpe og må så gå ud fra at de er unormale eller noget.

Og sådan er der mange andre tilfælde hvor folk vil bestemme hvad der er normal adfærd.

• #151   24. apr 2014 Max. Vi er rørende enige om tæverne og hvalpe, jeg har selv en der ville æde dem den første md-1½, først da de kunne "rende rundt og gø og lege" fik hun "moderfornemmelser" og syntes pludseligt at de skulle vaskes og nusses, men da gad hvalpene hende bare ikke længere. smiley
    Det var ikke et planlagt kuld, men dog et dr.dyr mente, at hun burde få pga. hun altid blev halvskør efter løbetid.

Udendørs gider hun slet ikke andre hunde, hun har nok i vores egen lille flok, men acceptere hvis jeg "slæber" et "dumt lille kræ" med hjem. smiley
    Hvor imod hendes søster er så glad for babier at hun begynder at producere mælk når jeg har en hvalp med hjem. smiley smiley
    Utroligt at DE 2 er kuldsøstre og så, så forskellige. smiley

• #154   24. apr 2014
    Hvis jeg kæmpede for en sag, ville jeg være ret ked af at have Linse som kransekagefigur. Mon ikke bare man kan konkludere, at de tager, hvad de kan få. Den voldlige skrigeskinke kan jo altid lave lidt støj, og det er åbenbart dét der tæller.

• #156   24. apr 2014 LOL..Ja jeg siger ingenting "ikke mere" smiley jeg vil ikke i klemme som en anden sandwich pga. en Linse. Fnis smiley smiley smiley

• #158   24. apr 2014 Sjovt så store afvigelser der er i forklaringerne fra henholdsvis "passeren" og de andre mennesker der var til stede.
    Men som så mange andre steder så er det den lille hunds skyld - om den så havde været gravet ned 8 dage før smiley

• #159   24. apr 2014 Fordi at et par ud af alle der har skrevet i tråden at den lille "kunne ha`haft skylden" så er det eneste du har fået ud af historien at nogen mener at det den lilles skyld.

Sorry fætter karin, men hvor har du været i al den mellemliggende tid hvor i hvert fald jeg har fået MEGET MEGET mere at vide end da jeg skrev min første kommentar ud fra et meget spinkelt sladder grundlag.

Du har altid været fair før, hvad er der sket siden du er SÅ forandret ?

• #160   24. apr 2014 hej
    Min hund ville gøre helt som john mogensen. Problemet med john var, at han fik chancen. Stakkels mikkel! Han må forbande den beslutning, om at lade svoger passe john m.
    mvh søren

• #162   25. apr 2014 Anita - jeg tror du har misforstået ironien

• #163   25. apr 2014 Helt ærligt, en hanhund der angriber en tæve! Det er bare ikke ok! Og nej i min verden er det ikke normalt! Et knur eller en markering hvis den blev voldsomt provokeret ja, men direkte angreb nix ikke normalt på nogen måde

• #165   25. apr 2014 Da mine hunde for nogle uger siden blev angrebet fuldstændigt umotiveret, gik de 2 hanhunde først efter min lille tæve, der ikke engang er 1 år endnu. Bagefter fik de fat i min hanhund. Begge mine hunde føres altid i kort snor, når vi møder andre dyr/mennesker, og de generer IKKE andre hunde, heller ikke denne dag.

Hunde som ovenstående samt omtalte John, skal bare have fyret knoppen af. Fatter ikke der er så mange mennesker, der sidder og forsvarer hunde der angriber på den måde. Det er brækfremkaldende at skulle høre på, at de små hunde dårligt må trække vejret, for så er de selv skyld i overfald.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#166   25. apr 2014 Hold nu op med det med dårlig avl og indse at der er hunde som ikke er som de fleste. Så snart det går galt er det letteste at skyde skylden på avler. Forkert håmdtering, manglende forståelse, opdragelse spiller altså også ind.

• #168   25. apr 2014 "Den grimme ælling" er et eventyr og ikke eksakt og saglig videnskab. Husk lige det!

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#170   25. apr 2014 Er en stor gang vrøvl du kommer med og gidet ikke engang at prøve at overbevise dig om det.

Som du selv skriver er en kamp hund avlet til kamp mod andre hunde. Når den så gør det er det efter din mening dårlig avl. Hvordan kan det være dårlig avl at en hund gør det den er avlet til.

Hvad med før det gik galt med den her hund og den kunne med alt og alle. Var den så der god avl ?

• #172   25. apr 2014 er jeg den eneste der sidder og tænker..... hvorfor var haven ikke ordenligt indhegnet ?
    jeg mener ... når man passer en hund af den størrelse, og med de love der er , er man så ikke lidt ansvarsløs når man passer en hund og lader den gå i haven uden snor ? når haven ikke er indhegnet?

havde der nu været tænkt på det... var begge parter stadigvæk lykkeligt i live.. øv !!

• #174   27. apr 2014 Old news!

• #175   27. apr 2014 Jeg er selv ejer af to små cavalier King Charles og jeg er så træt af og læse og høre at hver gang der er en lille hund der er blevet bidt så kan den kun være den lille hund el ejerens skyld...jeg er imod hundeloven og raceforbuddet men jeg synes at folk er så hurtige til og dømme de små hunde og ejer...mine to hunde er så glade og vil hilse på alle de kan få lov til og der er intet hysterisk i dem...men hvis så at der kommer en stor hund og bider en af mine fordi de kigger forkert på den store hund tja så er de jo selv skyld i og blive bidt halvt ihjel... Synes det er så ærgerligt at det er blevet sådan at dem der har store hunde holder sammen imod dem der har små hunde øv øv....

• michael B
    michael B Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 53
    #176   27. apr 2014 Hej!
    Jeg vil gå i mod strømmen, og sige at jeg synes det var forkert at slå Kesslers hund ihjel for overfaldet.
    Det var menneskene der bar sig uforsvarligt ad, ved at lukke en stor og stærk hund ud i en ikke indhegnet have. Og det skal hunden så betale for med sit liv...??
    Alt det her med at hunden er gak gak, og ikke lige opfører sig som vi synes at den skal, er at menneskeliggøre hundene for meget.
    Hunde er territoriale rovdyr, og vil følge deres instinkter, og ikke vores pænt opdragede menneske tankegang... smiley
    Faktum er, at når en meget stor hund kommer op at toppes med en meget lille hund...så kan det kun gå en vej...den store vinder.
    Det skal den store ikke straffes for...det er jo naturens orden.
    Det er os mennesker der skal forstå og respektere naturens orden og tage de rigtige forholdsregler, så de her ulige kampe ikke forekommer.
    Og hvis de forekommer, er det OS mennesker, der har dummet os!
    Ikke hundene som bare følger naturens orden.

Ja, jeg har selv stor hunderace, lige som mange af mine venner har, og hvis de kommer i kamp med lille hunderace kan det på få sekunder betyde døden for den lille hunderace!
    Det er naturens orden...barskt, men sådan er det.

Kh,
    Michael.

• #177   27. apr 2014 Og det er ikke acceptabelt.
    Folk med små hunde skal aldrig føle sig utrygge ved "naturens orden" - sådan er det bare.

• #178   28. apr 2014 Lige hunde leger bedst.
    Om det så er en muskelhund eller en golden er lige meget.
    Nu er der godt nok ikke tale om leg her. Men et angreb.
    Bamse på3 kg. Blev "overfaldet" af en ruhåret jagthund. Hun ville bare lege. Hun ramte Bamse med en pote lige i ryggen. Hvilket resulterede i at Bamse skreg i 10 min og ville ikke gå på sine bagben. Jeg var PANISK men da vi nåede hjem og var på vej til dyrlæge gik han pludselig igen uden problemer.

Det var bare en pote. Jeg vil slet ikke forstille mig hvad skade hun kunne have forvoldt hvis hun havde angrebet.

Alene af denne grund leger mine hunde ikke med store hunde, og jeg holder mig langt fra andre store hunde. Selv i haver.

• #179   28. apr 2014 En bekendt var på stranden med sin 4 mdr gamle hvalp.
    En legesyg Schæfer plantede begge poter på ryggen af hvalpen og brækkede ryggen på den. Hændeligt uheld smiley

• michael B
    michael B Tilmeldt:
    apr 2009

#180   28. apr 2014 Vi bliver altså nød til at vågne lidt op, og forstå at hvis der er stor størrelsesforskel på hundene, eller den ene er helt ung hvalp, så skal man være meget varsom, og tage forholdsregler så der ikke kan ske de her uheld.

Jeg holder mig personligt væk fra små hunde, når vi går tur. Og jeg beder dem også om at holde sig på afstand af os...det bør være logik for burhøns smiley

• #181   28. apr 2014 jeg er slet ikke i tvivl om at vi var heldige den dag at Bamse ikke brækkede rykken. Jeg var næsten 100 på at hans ryg var helt færdig.. smiley Men heldigvis havde heldet med os. Vi møder kun store hund vi kender og slet ikke legesyge hunde smiley

• #182   28. apr 2014 Hunden blev aflivet kort tid efter - hvad mere kunne Hr. Kessler have gjord? Undskyld Jeg siger det men manden tog da langt mere ansvar end alle dem der sender deres hunde over grænsen bare der er det mindste. Selvfølgelig er hele situationen beklagelig men jeg forstår ikke grunden til at denne sag skal pustes mere op end hvis samme var sket for en ukendt. Hunden et aflivet - mere kunne nok ikke gøres i den sag.

• #183   15. maj 2014 undskyld folkens men hold kæft hvor der mange af jer der går i små sko. det går fra en hund har skam bidt en anden fær nok den burde aflives. men lige fra begynde og være efter ejers familie det synes jeg ikke man kan tillade sig, og har indet med sagen og gøre. ja alle jer med små hunde det væreste er at 6 ud af 10 tilfælde der det den lille hund der provoker den store og de kan ikke sige lad mig være så bider. prøv lige og tænk over det. forskellen på muskel hunde og alle andre hunde er de har muskler er de kan bide hårde og desværre er der nogle af dem der har det her sakse bid som låser sig. men så der fra det deres skyld vær gang vil jeg ikke sige, så synes jeg også vi skal begunde og aflive alle der går i styrke center for at blive stærker .

i må ha en rigtig god dag. smiley

• #185   15. maj 2014 hvorfor mener du det...? fordi de hunde kan bide hårde ind så mange andre. og vis de vil lave om på forbudet skulle de kigge på mange af de små racer som er meget aggrasive, og ja når de bider er det ingen ting men når den anden bider igen er det død bringene men det stadig den lille hund der har hele skylden.

• #193   15. maj 2014 Min hund låser -

derfor gemmer jeg nøglerne for den.

• #194   15. maj 2014 Man skal ikke sige skovl til en rive når man selv er en spade" eller noget smiley

• #196   15. maj 2014 smiley Det samme - gemmer nøglerne

• #197   15. maj 2014 Min hund har også saksbid. Den kan klippe ½ kylling i mundrette stykker (to).

• #199   15. maj 2014 Haha, den har bare ikke saksbid smiley

• #201   15. maj 2014 Lasse hvis du ikke forstår at folk morer sig så kan jeg fortælle dig at Saksebid betyder : Alm bid = Når fortænderne i overmunden sider lige foran undertænderne når hunden bider sammen, ligesom hos de fleste alm. mennesker : Tangbid er når fortænderne støder sammen = i over og undermund. Der ud over kan De enten ha` Overbid eller Underbid, men det ved du vel nok hvad er. smiley

• michael B
    michael B Tilmeldt:
    apr 2009

#202   15. maj 2014 Ok, jeg må stille et spørgsmål som måske læner sig lidt op af Lasses kommentar.
    Hvorfor er et mundkurvspåbud for de "stærke" hunde ikke nok.
    Hvorfor skal vi absolut have et forbud, og aflivninger på stribe og i den dur..?
    Det virker lidt som om at det ikke bare handler om små hunde...men også om små mennesker.. 8)

• #203   15. maj 2014 Michael -hvis det mundkurvspåbud blev overholdt, så var der ingen skambid smiley og så ville de ikke blive aflivet...ret logisk ikke? smiley

• #204   15. maj 2014 Michael hvis bare ejere af hunde, der siden 2010 skulle bruge mundkurv, havde vist at de ville overholde en sådan lov, så ville du have en rigtig god pointe.

• #206   16. maj 2014 Michael. jeg er enig i at det er for vildt at forbyde visse racer, især når der er en lov der siger at de må føres "rundt omkring" HVIS de er iført mundkurv og en højst 2m.lang snor/line på offentlige steder.

Men som Obsternasig og Housebuster så rigtigt skriver, så havde det slet ikke været et problem, hvis ejerne af disse racer havde overholdt lovgivningen, "uanset hvor tosset den virker" i nogle muskelhundes ejeres øjne".

Jeg og 2 af mine hunde har selv været "offer for et angreb for 10år siden" som kom uden at hverken jeg eller min 10uger gamle hvalp og min 5år gamle Basenji på 12kg nåede at reagere da det skete kl.03.30 om natten hvor jeg vidste at vi kunne gå i fred, men ikke denne nat, ud fra en idrætsplads 100m.fra min opgang "gemt bag en 3m høj og 2m bred hæk" kom 2 pitter el.amstaffs ud fra et hul i hækken, og self havde de IKKE halsbånd på "så jeg kunne ha`sluppet mine egne og holdt de fremmede i snor til ejerne kom" men ejerne kom bare heller ikke og tog fat i deres kræ, så jeg måtte gå imellem for at beskytte mine egne hunde, men den ene fik fat i hovedet på min basenji som "heldigvis er en vildhund og klog og lynhurtig" men da han var i snor fik den ene fat i hans hoved med sine hjørnetænder som den "gud ske lov" fik sat på toppen af hans kranie "der hvor det er stærkest" og hjørnetanden i undermunden "satte sig" lige på hans kæbeben, så den ikke kunne "knuse hans kranie, hvilket VAR sket hvis den havde fået fat bare en cm. ved siden af enten med hjørnetanden i overmunden el. den i undermunden. Min hvalp slap jeg bare og hun styrtede hjem til vores opgang, men mens jeg prøvede at få min basenji fri af den enes bid hoppede den anden på mig "uden at jeg opdagede det pga adrenalinen susede i min krop , først da jeg havde prøvet ALT og til sidst stak en finger ind i øjet på den der havde Benji i kæften, gav den slip, og jeg opdagede den anden der havde gebisset i mit "kød".

Alt i alt så endte det hele med at begge mine hunde stadig den dag idage er Meget påvirkede af den oplevelse, Beauty er døds angst for "muskelhundene" og min nu 15½årige basenji hader synet af dem og vil "nakke" enhver af dem når han ser én selvom det er 10år siden
    .
    Jeg blev smittet med den såkaldte "Dræber bakterie" af de bid jeg fik af den "giftige" hund, som jeg kun så da de angreb og da det hele var slut, men den kostede mig 6mdr. på hospitalet.
    Den dag da jeg henvendte mig på skadestuen "om morgenen efter nattens angreb" fik jeg hjertestop og døde lige på dørtrinet til skadestuen, så De måtte kører mig "meget akut" fra Bispebjerg hospital ud på Rigshospitalet, hvor jeg lå i koma den første måned + jeg var på operationsbordet hver dag, fordi lægerne dagligt var tvunget til at fjerne det inficerede væv som bredte sig hele tiden i den første md. så jeg mangler det meste af min venstre arm, skulder og noget af ryggen, jeg måtte i trykkammer 2 gange dagligt da ingen antibiotika kan slå en "dræberbakterie ihjel=der af navnet" kun det tryk som der er meget dybt i visse have, kan stoppe den baktieries fremmarch sammen med fjernelsen af det væv den har nået at inficere..

Men for ikke at skrive hele forløbet så er jeg pga. de 2 sindsyge ejere, fyldt med ar over ALT på kroppen, arme og ben pga det fjernede væv og alt det hud de måtte skrælle af både arme og ben, for at lukke de store åbne sår + mit immunforsvar er IKKE-eksisterende mere, jeg som ALDRIG havde været syg før den "oplevelse" er nu syg hele tiden, fordi min krop ikke kan modstå så meget som en lille rift, som før ville heles på 2-3dage, nu går der 1-2år hvor jeg kæmper med infektioner i rifter, en vabel el.et lille sår pga. det bare ikke vil/kan heles uden et immunforsvar..

Jeg har intet imod muskelhunde, men jeg har noget imod at alle og enhver kan anskaffe sig én, hvilket loven med forbudet skulle have sat en stopper for, men dem der vil ha`disse racer får fat i dem alligevel, og får den bare registreret under racerne "labrador og boxer blandinger" ja nogle skjuler slet ikke at deres hund er er rednose el. lignende.
    Og så længe der er folk som dem, er vi IMO nødt til at ha`det forbud, sså man i det mindste har muligheden for at fjerne kugleskøre hunde fra deres endnu mere kugleskøre ejere"

Hov det skal vel tilføjes at de 2 hunde "ALDRIG havde gjort den slags før" mon jeg og mine 2 hun de kan bruge det til noget.

Indtil folk overholder loven når de har en /flere af de forbudte racer el.blandinger deraf, så ser jeg ikke der er nogen grund til at ophæve forbudet, som sagt, dem der vil ha´de racer får jo fat i dem alligevel, men til glæde/gene for hvem =mig =mine hunde og alle de andre ofre.

Beklager den ekstra "historieforlæsning,jeg flipper bare over folks ligegyldighed i ofrenes "men" og den tilværelse man skal leve med resten af sit liv pga.de sygdomme hundebid kan forvolde, for disse 2 havde med garanti aldrig set en dyrlæge og ej heller fået en vaccination osv..
    Jeg elsker alle hunde racer, men jeg kan ikke stoppe idioter i at anskaffe sig hunde de ikke burde eje, og slet ikke de racer som er så store og stærke at man som 48-50kg person ikke kan fjerne dem fra sine "små/mindre hunde" hvilket jeg ville kunne have gjort med Schæfere, Rottweilere "på trods af størrelsen" og alle andre racer, det ved jeg da jeg HAR gjort det mange gange..

• #208   16. maj 2014 Anita - sikke en omgang. I dit indlæg fornemmer jeg større had til dårlige hundeejere end til bestemte racer. Ingen tvivl om, at nogle racer er mere potente end andre. Jeg har bare svært ved at se idéen i forbudslisten. Er man så uansvarlig at lade sine store køter løbe frit rundt, vil man da også blæse på "listen". Det at skaffe en potent hund er altså ret så let. Det rammer dermed kun os, der har styr på hundene og deres avlslinjer. Ex kan min hunds "forfædre" følges tilbage til 70'erne.

• #209   16. maj 2014 Søren, jeg er helt enig. Jeg er heller ikke FOR forbudslisten, men på den amden side kan jeg godt se at den har gjort mine 2 hundes liv lidt lettere da "vores" kvarter ikke kun er fyldt med pitter og amstaff`er mere, men her er faktisk kommet en masse andre racer til, som man slet ikke så før 2010. smiley men her er stadig mange helt unge listehunde fra "7mdr-3år" som hverken har mundkurve, snore eller halsbånd på, næe de får lov til at rende som da de blev født, kun med deres instinkter og en ejer som påhæng der bare "hænger omk.200m bagved hunden "et sted". smiley
    Og du har helt ret, jeg hader ikke hundene, men Deres idiotiske ejere, og det gælder jo for alle racers ejere, altså de idiotiske hindejere.. LOL Nu kan jeg da slet ikke formulere mig,

Tak Sallie. "Sjovt nok" er/var det første gang i mit 50+årige liv med hunde at jeg er blevet bidt. smiley

• #210   16. maj 2014 Jeg er blevet bidt 2 gange som barn (møgunge sikkert). En gang af naboen boxer en utilpasset og overset stakkel, og en gang af vores egen cocker sp. en lidt indavlet hjerneblødning. Aldrig bidt som voksen smiley

• #212   16. maj 2014 Det er ret underligt, for som barn kravlede jeg ind til pladshunde og vagthunde og de havde kun "lidt" problemer når jeg ville gå igen, men kun 1 schæfer "der var 3 på en byggeplads" har nappet i min baglomme da jeg var på vej tilbage over hegnet, som om den sagde, : vil du ikke nok lade være, hvis jeg ikke passer mit job får jeg måske "slag". Det var så søøødt. den tog kun fat med de små fortænder og kun i mine cowboybukser, men slap da jeg sagde at det var ok.
    Men jeg har altid haft en "ualmindelige forbindelse ,med hunde og alle andre dyr" det er også grunden til at jeg bedre forstår dyr end mennesker. og det er sandt, ikke en joke.

• #213   16. maj 2014 Ah hva??
    "# 183 i går kl. 11:55
    undskyld folkens men hold kæft hvor der mange af jer der går i små sko. det går fra en hund har skam bidt en anden fær nok den burde aflives. men lige fra begynde og være efter ejers familie det synes jeg ikke man kan tillade sig, og har indet med sagen og gøre. ja alle jer med små hunde det væreste er at 6 ud af 10 tilfælde der det den lille hund der provoker den store og de kan ikke sige lad mig være så bider. prøv lige og tænk over det. forskellen på muskel hunde og alle andre hunde er de har muskler er de kan bide hårde og desværre er der nogle af dem der har det her sakse bid som låser sig. men så der fra det deres skyld vær gang vil jeg ikke sige, så synes jeg også vi skal begunde og aflive alle der går i styrke center for at blive stærker .

i må ha en rigtig god dag. "

Nogen der gider oversætte?

• #215   16. maj 2014 smiley

• #217   16. maj 2014 Nåh ok. "Faldt" lige over Lasses gamle tråd. Så faldt der nogen brikker på plads smiley

• #219   18. maj 2014 Tak Anette. Men jeg har bare den samme følelse overfor mine hunde som for mine børn, INGEN skal røre dem, og hvis de vil prøve må de forbi mig først, den hund der havde fat i min basenji måtte jeg stikke øjet ud på med min pegefinger da det var min og min hunds sidste chance, jeg ringede så til ALLE dyrlæger på hele Sjælland for at hører om de havde fået en hund ind hvor øjet hang "udenfor øjenhulen" i brysthøjde i dets nervetråde, men ingen havde fået den ind, så man kan kun gætte sig til hvad ejeren har gjort ved den. "stakkels hund" Jeg får det SÅ dårligt hver gang jeg tænker på hvad jeg måtte gøre, for i mit 29årige lange job som vet-sygeplejerske har jeg jonaltid skulle og VILLE helbrede dyr, ikke skade dem. Og bare følelsen af at ha` min finger derinde, det er slet ikke til at udtrykke, den kan kun føles ved at man står i situationen. Men jeg væmmes over mig selv, men på den anden side, så kunne jeg ikke få den væk på anden vis.
    Det er slet ikke så "fedt" at skulle redde sine hunde når det sker med så store "omkostninger" som det blev for den angribne hund og migselv for den sags skyld..

• #220   18. maj 2014 Puha Anita du ku jo ikk gøre andet og ved du hvad jeg havde gjort det samme hvis det havde været mig og mine hunde der var blevet overfaldet..
    Jeg har en bekendt som var ude og lufte sin lille chi og ud af det blå kom der en stor løs hund og gik til angreb på hendes lille hund,den lille hund's ene øje var faldet ud og den var meget bidt og Annette sparkede og gjorde alt for og få den til og slippe men det var først da hun stak en finger op i numsen på hunden at den slap hendes lille hund det ku den altså ikk li'.... Har osse hørt at man skal løfte dem op i bagbenene for så kan de ikk finde ud af hvad der sker bag dem,men man tænker jo ikk altid når ens dyr bliver angrebet....

• #221   18. maj 2014 Jeg sad og læste om hundesprog osv forleden dag og osse alle de ting vi tror vores hunde tænker og føler:
    Hunde er ikk jaloux de provoker ikke og de tænker i det hele taget ikk ligesom os mennesker,så det med at de små hunde provoker de store hunde holder altså bare ikke og omvendt...

• #222   18. maj 2014 Jeg prøvede at løfte den i bagbenene, men det opdagede den slet ikke, den var kun ude på at dræbe min 12kg "tunge"basenji, desuden var det også "lidt af en hindring" for mig, at ha`den anden hund siddende fast i min overarm i mens jeg prøvede at få min lille dreng fri.

Men det er rigtigt, man tænker på en masse ting bagefter som man tror, måske kunne have gjort en forskel.
    Men jeg syntes bare at kunne huske noget om at jeg bare måtte ha min hund ud af gabet på den kæmpe hund der ruskede ham som et stk legetøj mens hele hans hoved var skjult inde i munden på den.
    Altså jeg reagerede på adrenalin chokket, hvor man gør det man er nødt til og så tænker man først over tingene bag efter når det hele er overstået. smiley

• #223   18. maj 2014 Det er jo en dybt skrækkelig oplevelse du har haft der og det eneste man tænker er bare og redde sin hund

Kommentér på:
Kessler's hund skambider.

Annonce