{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.909 visninger | Oprettet:

iis eksamen/synopsis.. Hjælp tak :) {{forumTopicSubject}}

Jeg ved der er så mange kloge pædagoger og pædagogstuderende herinde smiley

Jeg sidder og roder med min iis eksamen. Skal op mundtligt, med udgangspunkt i en synopsis!
Jeg har trukket emnet
Udsathed i det moderne velfærdssamfund.
Og så har jeg lavet en indtil videre problemformulering smiley
Min problemformulering hedder:

Hvorfor er der samfundsmæssig fokus på tidlig indsats overfor udsatte børn i dagtilbud? Hvilke handlemuligheder har pædagoger, som ønsker at begrænse marginalisering i daginstitutionernog har de særlige indsatser en positiv eller negativ betydning for udsatte børn.

Jeg har fundet en rigtig god rapport på SFI.dk med gode undersøgelser, men jeg sidder nu og skal tage fat på teori delen, og er gået HELT i stå smiley

Er helt blank på hvilke teoretikere jeg skal bruge på dette emne, og er pludselig også blevet helt forvirret over min problemformulering, selvom jeg først var glad for den. Ved ikke om det er fordi jeg nu ikke kan finde teori, at jeg er gået helt kold på den.
Argh..

Er der nogen der vil læse ovenstående og måske hjælpe mig lidt på rette vejr igen med lidt sparring?

Det er IKKE for at få nogen til at lave det for mig, jeg er i fuld sving, men bare gået lidt i stå smiley

Mvh Julie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  iis eksamen/synopsis.. Hjælp tak :)
  • #1   11. apr 2014 Åhhh - jeg har ondt af dig, men jeg er jordemoder og ikke pædagog - jeg fandt dog lidt info her, som ser ud til at være brugbar:

http://vidensportal.socialstyrelsen.dk/@@search?SearchableText=tidlig+indsats

Jeg tænker måske, at du skal overveje at droppe det første spørgsmål i din problemformulering, da det er meget bredt. Det giver også lidt forvirring omkring, om det er den samfundsmæssige vinkel (altså hvorfor samfundet er særligt interesseret) eller "tidlig indsats" du ønsker at fokusere på.

Jeg synes egentlig at vinklen er spændende i anden del af dit spørgsmål - altså om særlig fokus på udsatte børn får dem til at føle sig anderledes, og måske stiller dem dårligere, netop fordi de får særligt fokus.

Held og lykke med det smiley

• #2   11. apr 2014 Tusind tak for din tilbage melding! smiley
    Det er svært for opgaven SKAL indeholde individdet(pædagogen), institution og samfund. Åh det er bare det sværeste fag at gå til eksamen i smiley

Kommentér på:
iis eksamen/synopsis.. Hjælp tak :)

Annonce