Station 2 .. forbrydelse og straf Station 2 .. forbrydelse og straf
Sidder og småkigger Station 2 ..
I starten var der fokus på bilister der i narkopåvirket tilstand kører andre ned ... I indledningen sagde de at fx havde en der har dræbt en kvinde i den tilstand havde fået en "hård" straf på 4½ års fægsel (altså nok sammenlignet med hvad trafik drab ellers giver)
Senere er der et indslag om hælere til tyvekoster af dyre designermøbler ... der siges at dømmes manden står han til en straf på 6 år ...
Er jeg den eneste der tænker "misforhold" mellem de 2 straffe ...
Jeg har længe ment at tager man sin bil i påvirket tilstand af den ene eller anden slags, så er det i mine øjne det samme som at tage et våben med "for sjov" man risikerer det går af og en anden kommer til skade/dør ... så i mine øjne bør det straffes meget hårdere ...
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.556
Og jeg synes det sker tit, at de forskellige straffe ikke stemmer overens. Fx har man i lang tid fået en kortere straf for at voldtage en der ikke kan gøre modstand (fx handicappet eller beruset), end en der kan gøre modstand.
Jeg synes også tit man hører, at folk får længere straf ved fx dokumentforfalsk og svindel, end for fx mord.
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.252
Ser også trunten der opretter falske profiler på FB og svindler med salg af mobiltelefoner - kors mand altså!
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.107
og føj, det er da helt tosset det med at en voldtægt af svagere personer skulle straffes mildere ... lyder helt hen i vejret
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.556
Men så vidt jeg husker, har de ændret det, så man ikke længere kan få 'rabat' på det. :o)
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
feb 2011
Skulle man få en fjende en gang, så skal man ikke skyde ham, men drikke sig i hegnet og køre ham ned ... det er ikke tidssvarende og rimeligt ... imo...
nå må sove er arbejdsramt om 9 timer ...
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
Hvis der er tale om mindre sager kan det ikke skade nogen. Anderledes er det hvis vi taler feks mord. Her lyder det hårdt at en person får en dom på 12år. Mindre retfærdig er det så når de pårørende kan møde manden/kvinden på gaden efter 7år.
feb 2011
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.081
Station 2 .. forbrydelse og straf