434 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Station 2 .. forbrydelse og straf Station 2 .. forbrydelse og straf

Sidder og småkigger Station 2 ..

I starten var der fokus på bilister der i narkopåvirket tilstand kører andre ned ... I indledningen sagde de at fx havde en der har dræbt en kvinde i den tilstand havde fået en "hård" straf på 4½ års fægsel (altså nok sammenlignet med hvad trafik drab ellers giver)

Senere er der et indslag om hælere til tyvekoster af dyre designermøbler ... der siges at dømmes manden står han til en straf på 6 år ...

Er jeg den eneste der tænker "misforhold" mellem de 2 straffe ...

Jeg har længe ment at tager man sin bil i påvirket tilstand af den ene eller anden slags, så er det i mine øjne det samme som at tage et våben med "for sjov" man risikerer det går af og en anden kommer til skade/dør ... så i mine øjne bør det straffes meget hårdere ...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Station 2 .. forbrydelse og straf
  • #1   10. apr 2014 Jeg er helt enig.

Og jeg synes det sker tit, at de forskellige straffe ikke stemmer overens. Fx har man i lang tid fået en kortere straf for at voldtage en der ikke kan gøre modstand (fx handicappet eller beruset), end en der kan gøre modstand.
    Jeg synes også tit man hører, at folk får længere straf ved fx dokumentforfalsk og svindel, end for fx mord.

• #2   10. apr 2014 Enig, ser det også, og det stemmer slet ikke overens!

Ser også trunten der opretter falske profiler på FB og svindler med salg af mobiltelefoner - kors mand altså!

• #3   10. apr 2014 det er en skidt vej at døde ting vægtes højere end levende væsner/liv ...

og føj, det er da helt tosset det med at en voldtægt af svagere personer skulle straffes mildere ... lyder helt hen i vejret

• #4   10. apr 2014 Hanne - Ja, det er rigtig klamt at tænke på.
    Men så vidt jeg husker, har de ændret det, så man ikke længere kan få 'rabat' på det. :o)

• #5   10. apr 2014 Man bliver nødt til at medtage forsætlighed når man vurderer og sammenligner. ..

• #6   10. apr 2014 ja er godt klar over at forsætlighed er et issue, men jeg mangler det der med at en form for adfærd med nogen sandsynlighed kan ende så fatalt at den adfærd er for dum, at man kan inddrage det i en vurdering at noget er så dumt, at det bør man med rette kunne forvente at man som almindelig menneske er i stand til at tage med før man tager en beslutning, som fx kørsel i påvirket tilstand, at tage kniv med i byen, osv ... det er et sted for nemt det andet ...

Skulle man få en fjende en gang, så skal man ikke skyde ham, men drikke sig i hegnet og køre ham ned ... det er ikke tidssvarende og rimeligt ... imo...

nå må sove er arbejdsramt om 9 timer ...

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
    #7   10. apr 2014 Noget andet jeg undre mig over når vi taler straf er tidlig løsladelse. Hvorfor give en straf på 8år og så lukke folk ud efter 4?. Vil det ikke være bedre for alle at dømme folk det de nu en gang skal være fængslet.

Hvis der er tale om mindre sager kan det ikke skade nogen. Anderledes er det hvis vi taler feks mord. Her lyder det hårdt at en person får en dom på 12år. Mindre retfærdig er det så når de pårørende kan møde manden/kvinden på gaden efter 7år.

• #9   11. apr 2014 Kan kun sige jeg er enig ....

• #10   11. apr 2014 Hvis du spørger mig, så er er de danske strafferemmer lige til at lukke op og skide i.. Ja undskyld mit franske...

Kommentér på:
Station 2 .. forbrydelse og straf

Annonce