{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Bider ting i stykker, når er væk! {{forumTopicSubject}}

Hej HUG
Min unghund på 8 måneder, finder ting hun bider i stykker, lige meget om hun er alene kort eller lang tid. Når hun er alene er hun sammen med 2 andre hunde, som hun har det godt med, og som sover når de er alene. Hun ødelægger hvad som helst, hvad synes i vi skal gøre?

Tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bider ting i stykker, når er væk!
  • #1   9. apr 2014 OBS: Det skal lige siges, at hun altid bliver motioneret inden vi går fra hende!

• #2   9. apr 2014 Motion gør det ikke, hunden skal være træt i hovedet, det vil sige lad fx hunden søge sin morgenmad på plænen og gå så en kort tissetur med den, motion skal den have når du kommer hjem om morgenen skal tempoet være roligt og hovedet skal bruges.

• #3   9. apr 2014 Har i lavet alene hjemme træning med hende?
    Bare fordi man har 2 andre hunde er det stadig nødvendigt...

• #4   9. apr 2014 Det skal tage minimum 1/2 time for hunden at finde sin mad

• #6   9. apr 2014 Fysisk aktivitet om morgenen kræver ret lang tid til at falde til ro igen smiley det er oftest sådan at stressniveauet er højt hos hunde der bliver motioneret før de efterlades alene;)

• #7   9. apr 2014 Der er måske nogle fifs heri du kan bruge, ellers er der lavet flere spændende film, af DKK man kan få små fifs af smiley

https://www.youtube.com/watch?v=oNwOpn9dprs

https://www.youtube.com/watch?v=pqZK7sPai9U

• #9   9. apr 2014 Vaks kommer også bare hurtigt ud om morgenen, og så ellers ind og sove igen.
    Ingen motion (her tænker jeg løben rundt) og ingen aktivering, og han har aldrig haft problemer med at være alene hjemme.
    - Når jeg kommer hjem aktiverer jeg ham til gengæld og går længere ture med ham, så han får løbet lidt rundt og sådan - Det er dog forskelligt fra dag til dag, hvor meget dét er.

MEN - Jeg vil så også sige, at aktivering i form af hjernearbejde er vigtigere end motion om morgenen imo. Ud og tisse, og så ellers få lov til at lave lidt stille og rolig hjerneaktivitering.
    Fx. en fyldt kong, et ben, morgenmad på plænen i haven, alternativt på gulvet, måske i en flaske.
    Det kunne måske gøre tricket for den her hund?

• #12   9. apr 2014 30 min til en unghund af den kaliber burde ikke være noget problem;) og nej der skal ikke udpeges noget, hunden skal selv arbejde og det er ikke øjnene den skal bruge men næsen;)
    Mine pensionshunde søger ofte deres foder på den måde;) Selv Donna på 14 år klarer 20-30 min om morgenen;)

• #13   9. apr 2014 Det eneste det kræver er en sulten hund;)

• #14   9. apr 2014 Aftensmad;)

profilbillede
  • #16   9. apr 2014 Ha ha ha ....... hvis jeg fodrede mine hunde på en græsplæne ... ( sammen ) ..... ville Lasse komme til at veje 100 kg..... da han suuuger det hele op som en myresluger og sluger sin mad. smiley

Nanna derimod ....... hun ville ende som et skelet ..... da hun tager en lille tørfoder ad gangen .... tygger den.... samler de små " smulder " op..... før hun går videre til den næste tørfoder ...... hun NYDER virkelig sin mad ...... smiley

• #17   9. apr 2014 Jeg fodre også lidt adskildt smiley Alfen og Pjevs søger fint og roligt så de går fint sammen med katten;), Selma den lille Golden er noget kvikkere så hendes ration er spredt over et noget stører område og jeg stopper hende i at gå ind i Alf og Pjevs'ses område;)
    Vi har flere områder med græs og de fleste af hundene søger alene smiley

• #18   9. apr 2014 Jeg mener heller ikke 30 minutter er for meget. Vores "stakkels" lille dværggravhund får sin morgenmad (25 g tørfoder) spredt på 500 kvm. ikke kun på græs, men også i buskads mv. Hun bruger ca. tre kvarter på at søge, men er så også godt brugt efterfølgende.

Ghini gider ikke søge foder, Alfa og Yota får en del af deres aftensmad som fodersøg og arbejder i samme tempo, så de kan fint gå sammen.

• #19   9. apr 2014 Tusind tak for jeres svar! smiley

Så det vil være bedst at gå en afslappet og lille tur, og så få hunden til at søge efter godbidder eller lig.!?
    - Det vil vi i hvert fald prøve!

Og jeps, hun er alene hjemme trænet smiley

• #20   9. apr 2014 Jeg ville bruge hundens foder til søg, sørg for at den er godt sulten og lad den selv bruge snuden, man skal ikke gå og kaste foderet til hunden medens den ser på det, og man skal ikke hjælpe den, bare spred hundens morgenmad på plænen og luk en sulten hund ud til det, smid evt et par stykker mad lige når du lukker den ud så den får begyndt at søge, lad den så selv gå igang smiley jeg plejer at få en kop kaffe imedens smiley

• #21   9. apr 2014 Nårrr ja, undskyld jeg kom til at skrive forkert smiley Hundemad - det er det vi skal bruge smiley

• #22   9. apr 2014 Hvis hunden ikke er vant til at søge, synes jeg det fungerer godt, at man de første par gange spreder en håndfuld af gangen, mens hunden ser det. Så kan man langsomt udvide, så man spreder en større håndfuld af gangen og fordelt på et større område, indtil det hele til sidst kan spredes på én gang. :o)

Husk at give søge-kommandoen inden hunden går i gang, så vil den hurtigt lære det. :o)

Nogle hunde forstår slet ikke at søge, og nogle hunde gider det heller ikke. Så kan du prøve andet foderaktivering, fx foder i en kong, aktiviteringsbold, flaske, lukket kasse (for den øvede hund), gemt under håndklæder o.lign. :o)

Nogle hunde har fx ikke lyst til at søge på græsset, fordi det kilder i næsen, så der kan det foregår på gulv eller fliser, eller helt nyklippet græs. Det er lidt nemmere at finde, så der spreder man det over et større areal og evt. gemt under ting eller i noget (som ovenstående). :o)

Kommentér på:
Bider ting i stykker, når er væk!

Annonce