Åbent parforhold - hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har læst lidt med på sidelinjen herinde og jeg har set mange gode og seriøse debatter.
Det her er lidt et svært spørgsmål og jeg forventer også at få nogle negative svar men jeg ved næsten ikke hvem jeg ellers skal snakke med om det.
Og forbered dig på at det bliver langt.
Sagen er den at jeg har problemer i mit parforhold. Min kæreste og jeg har været sammen i 7 år og har oplevet så mange ting sammen og vi elsker hinanden højt. Rigtig højt.
Min kæreste har dog en tendens til at blive fanget i negative tankespiraler og det har været tæt på at koste vores forhold ved flere lejligheder.
En gang var han endt i et negativt hul hvor alt var ligegyldigt og han sagde han ikke elskede mig mere. Han tog på ferie i et par uger og selvom vi stadig havde adresse sammen var han hos hans forældre i weekenderne efterfølgende. Vi fandt dog sammen igen.
En gang var han sikker på at vi aldrig kunne fungere på sigt. Det var igen ved at gå galt, men vi kom på rette kurs.
En gang smed han kortet, at han var blevet forelsket i en på hans studie, men at han elskede mig meget højt men ikke var sikker på at han kunne være sammen med mig for sæt nu græsset var grønnere på den anden side. Jeg bad ham meget konkret om enten at tage sig gevaldigt sammen eller skride og aldrig komme tilbage igen. Han tog sig sammen, sagde fra over for pigen og det viste sig også hurtigt at der ikke var mere i det. Der havde slet ikke været noget i det fra hendes side og han kølede af overfor hende nærmest med det samme.
Nu er vi endt i et hul igen.
Der har været småproblemer og i torsdags meldte han så ud at han havde mistet håbet på at det nogensinde kunne gå, selvom han elsker mig meget højt. Han havde brug for mere frihed. Jeg mindede ham om at vi er kærester og ikke gift og at jeg ikke berøver ham fra nogen frihed. Han kan gøre hvad der passer ham bortset fra at være utro.
Det fik ham til at falde til ro og han afsluttede med at fortælle mig hvor helt fantastisk jeg er at jeg kan holde ham ud og at han elsker mig.
Fredag aften dukker problemerne dog op til overfladen igen. Han er igen i tvivl om han kan være sammen med mig. Jeg bad ham pakke sine ting og endelig fortæller han det der nager ham og har naget ham hele tiden. Han har brug for at løbe horn af sig.
Jeg havde et par forhold i bagagen da vi mødte hinanden og det havde han også men han var til forskel fra mig jomfru.
Han fylder 25 til efteråret og har vel en eller anden form for livskrise lige nu. Jeg gætter mig til at han er bange for at vores forhold bliver så seriøst at han på et tidspunkt vil fortryde bittert at han aldrig har prøvet andre kvinder.
Han forsikrer mig gang på gang om at han elsker mig og jeg tvivler ikke på hans ord. Første gang vi havde problemer var han ikke bange for at fortælle mig at hans følelser ikke var der så det er ikke der problemet ligger. Jeg tror virkelig på han elsker mig.
Jeg foreslog om det kunne være en ide at han får et fripas i en periode forstået på den måde at han må dyrke sex med andre forudsat at han følger nogle helt specifikke regler.
Vi taler faktisk om det den halve nat og selvom han har det meget underligt med tanken er det som om han falder lidt til ro ved tanken.
Dagen efter er han endt i en negativ tankespiral igen og er i tvivl om det kan fungere, da han ikke føler sig ubetinget lykkelig ved det hele. Jeg beder ham tage sig sammen og komme ud af den forbistrede tankespiral eller droppe ideen nu og så smutte.
Han falder igen til ro og går endelig ind i projektet til fulde (jeg kan mærke på ham når brikkerne endelig falder på pas og han går ind i noget til fulde så jeg er ikke i tvivl om at han mener det)
Mit spørgsmål er så om andre har prøvet det? Har i kunnet få det til at fungere?
Jeg har jo altid vidst han var jomfru da vi fandt sammen og jeg har et eller andet sted nok altid frygtet at dagen ville komme hvor han ville få lyst til at prøve andre. Jeg er dog rimeligt afklaret med tanken om at vi kan komme omkring det på denne måde. Jeg har dog brug for at høre lidt erfaringer fra andre på området.
mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
Når jeg læser det igennem lyder det som om vi kun har problemer men sådan er det slet ikke.
For det meste er vi jo rigtig glade og har det rigtig godt sammen og vi elsker hinanden rigtig højt og det er jo også derfor jeg har foreslået denne mulighed.
mar 2014
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Jeg ved der er mange mennesker der kan, og hvis det fungerer for dem er det jo fantastisk! Dog ville jeg, før jeg tog springet og gav "fripas", kontakte en professionel parterapeut for at have en 3. person inden over og fastlægge nogle klare regler.
Held og lykke med det hele
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Skal man for eksempel fortælle den anden om forholdene med det samme, så det ikke høres i byen? Hvor meget skal man fortælle? Eller skal man i stedet helt lade som ingenting?
Skal man bruge kondom i forholdet, udenfor eller begge dele? Hvis der ikke bruges kondom i forholdet, hvad gør man så hvis kondomet bliver glemt eller springer udenfor?
Må der være flergangs møder, eller må det udelukkende dreje sig om engangs forhold? Må man være sammen med folk man eller partner kender?
Hvad gør man hvis den ene part alligevel oplever jalousi, usikkerhed, bliver ked af det?
Der er sikkert mange flere ting som vil være nødvendigt at have rene klare linjer omkring. Men det er vigtigt at alt er tænkt på plads inden situationen opstår.
Når alt dette er sagt så er jeg bange for at det ikke vil løse jeres problemer.
Det lyder for mig mere som om din kæreste har et generelt problem, enten med sit sind eller jeres forhold. Eller mest nærliggende med begge dele. Sorry.
Er dette tilfældet ville et åbent forhold nok snare være dødstødet end livgivende.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.517
Derudover vil jeg sige: Respekt for at i stadig er sammen.
- Min eks minder faktisk meget om din i tankegang, og vi endte med at sige stop. Jeg elsker ham stadig af hele mit hjerte, men det kan simpelthen bare ikke passe at det skal være så svært at have et forhold.
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.548
Jeg synes det er flot af dig at give så meget af dig selv, og det lader ikke til at du har problemer med at sige fra, når du har haft gjort det før.
Det vigtigste er nok, som du selv er inde på, at få nogle HELT klare linjer for hvad I hver især må og hvordan I håndterer det efterfølgende.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 965 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 238 Svar: 9.469
If you love somebody -set them free... hvis jeg var dig ville jeg sige : Skat jeg elsker dig , men vi må vidst begge videre og gerne mens vi stadig kan tale civiliseret sammen.
mar 2014
Jeg har også sagt til ham at han burde få noget hjælp. Han kom til psykolog den første gang og det var også efter det vi endte sammen igen. Det har bare ikke ændret på hans negative tanker der dukker op engang imellem.
Jeg har givet nogle helt klare spilleregler så som intet offentligt da jeg ikke vil gøres til grin. Ingen usikker sex. Han har dog sagt at jeg skal sige hvis der dukker mere op for jeg skal være tryg ved det.
Risikoen for at han falder for en anden er der og det er nok det jeg har det aller sværest med. Sex uden følelser skræmmer mig egentlig ikke men risikoen for at han forelsker sig gør. For at minimere risikoen hedder det ingen overnatninger og kun engangs episoder. Ikke noget med at opsøge den samme flere gange.
Jeg ved ikke om han føler sig presset til at være i forholdet som du siger Sarah. Tanken har strejfet mig og den gør mig helt sikkert ked af det men som snakken var i fredags havde jeg jo bedt ham pakke sine sydfrugter så det stod ham frit for at gå.
Det samme gjorde det da han fik følelser for en anden. Jeg bad ham tage sig gevaldigt sammen eller forsvinde. Han valgte selv at tage sig sammen.
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.548
Hvis du er i tvivl om han føler sig presset til at blive i forholdet, så synes jeg du skal spørge ham om det forholder sig sådan
mar 2014
jul 2006
nogenlunde korrekt? Har selv stået der.
Som ham.
Og sagt ja til at blive af ren og skær medlidenhed..
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 748
Jeg tænker, enten så finder han ind til hvad hans problem er og hvis han ikke kan finde ud af det så er det nok bedst at han pakker sine ting og tager ud og render hornene af sig, (spørgsmålet er så bliver han lykkeligere af det? jeg tvivler) for det andet her er ingen jo tjent med :s (men tænk nu hvis i går fra hinanden, og han så ikke får held med at finde nogen der vil hygge sig med ham) kommer han så kravlende tilbage ?
mar 2014
Jeg spurgte ham i går om han nu også var sikker på han ville det, og der sagde han at han jo bare kunne være gået om natten hvis han ikke ville.
Men jeg ved det ikke. Det er svært.
Naima
Jeg er slet ikke i tvivl om at det i store træk handler om selvrealisering af hans mandighed eller hvad skal man sige. Han er skide bange for at gå glip af noget og fortryde det senere i livet.
Jeg står så med valget om at lade ham prøve det af og bevare vores ellers dejlige forhold eller sige stop og det er en vild svær situation at stå i. Ikke fordi jeg ikke er tilpas med at han har et fripas men fordi jeg ikke ved om det er nok.
mar 2014
jul 2006
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 602
Jeg ville lige give mit besyv med.
Det lyder meget som om der er noget der ligger dybere hos din kæreste, og jeg tror helt bestemt at det ville være en ide at få en professionel ind over. De dybe huller han ryger i, kan snildt være tegn på noget mere.
Jeg tænker at det er vigtigt for dig at mærke efter hvor du selv er henne i dette forhold? Jeg hører dig meget, tage hensyn til din kæreste, og imødekomme ham når du mærker at han har brug for det, men det er som om at du ikke rigtig fortæller om hvor du selv er. Hvis du skulle forestille dig at forholdet blev ved som det har været indtil videre, er det så noget du gerne vil? Når du selv mærker efter, har DU så lyst til et åbent forhold? Gælder reglerne for jer begge?
Jeg synes umiddelbart at det lyder som om at i kunne have godt at noget parterapi måske?.. Nogle gange, så bliver man så viklet ind i mønstre i forholdet, at det kan være svært at skelne mellem dårlige mønstre, gamle problematikker og så ting som har betydning -lige nu-.
Der er ingen der kan fortælle jer, hvad der vil være bedst for jer, eller hvordan i bedst kan bevæge jer videre, men måske ville en tredjepart give jer en mulighed for noget rum og plads til at møde hinanden på en ny måde på neutral grund. Og den slags møder med sin partner, kan gøre underværker.
Alt det bedste!
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
Måske kan i være fra hinanden et par år, løbe hornene af, og så finde sammen igen. Hvis ikke, ja så var det det rigtige valg, og så møder du helt sikkert en mand der vil sætte pris på DIG, og ikke har brug for andre kvinder!
feb 2009
Jeg kan ikke se hvorfor det skal være dig der skal være den der giver friplads, altså det er din kæreste der har et behov for at være sammen med andre, det burde være ham der sagde slut og pakkede sin ting, hvis han virkelig mener at du er den bedste for ham på alle måder så burde han være taknemmelig og lykkelig over at være sammen med dig også burde han ikke have så stor en trang til at være sammen med andre.
Har du prøvet og vende det hele om og tænke hvis det var dig der havde det sådan, altså ville du personligt kunne være sammen med andre og så samtidig tage hjem i sengen til din kæreste, kigge ham dybt i øjnene og sige at du elsker ham ?
Jeg har da også tænkt mit når man høre at andre har knaldet en del i livet, men hvor glade er de egentlig ? hvor andre måske har været sammen med meget mindre som de har haft et forhold til hvor kærligheden var der.
Der er jo også nogen der tror de får kærlighed igennem at være sammen med andre, måske er det noget andet der nager din kæreste som han ikke vil sige, men det kan ingen af os vide men synes ikke at det skal være dig der er den der skal give dig og tilbyde et "åbent" forhold.
feb 2009
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
Hvis jeg var dig, så havde jeg gjort det forbi, og det var ikke til diskussion.
Skilles som venner og sige at hvis han, når han er færdig med det sjove, stadig elskede dig, ja så måtte i jo se hvor du var kommet i livet og måske der var en chance..
Jeg tror ikke på åbne forhold, og jeg tror egenligt heller ikke på at blive i et forhold hvor følelserne er så ulige.
Jeg personligt har alligevel hovedet så langt op i min egen røv, at jeg aldrig havde gidet bruge tid på en fyr som satte sig selv i offerrollen over noget fremmede fjams og skulle skabe dårlig stemning over det.
Men jeg beundre at du er så rummelig og løsningsorinteret
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
Herhjemme ville den bare ikke gå. Jeg ville ikke kunne have respekt for ham, og jeg ville miste troen på ham. Men jeg ville så heller aldrig kunne leve i et åbent forhold.
Jeg ser det gå flere veje veje hvis du lader ham knalde andre tøser.
Det lykkedes, du lever fint med det, og i kommer videre sammen som et stærkt par.
Han finder ud af at græsset ER grønnere på den anden side, han skrider, og du står tilbage og føler dig som en idiot.
Du lader ham knalde andre tøser, du mister respekten for ham, netop fordi du ikke er nok for ham, og så ender jeres forhold.
Hvis min mand tvivlede på hans kærlighed eller sagde ja til at knalde andre piger, så røg han ud.
Og jeg er egentlig så large så at jeg har "tilgivet" at min kæreste kyssede en pige til en julefrokost, vi er stadig sammen, og han har opført sig eksemplarisk overfor mig lige siden. E fejl kan tilgives, men ikke flere!
Men kom han og sagde at han var forelsket i en anden, eller havde lyst til sex med andre, ja så skulle jeg være den første til at rykke mine ting og komme videre i livet!
Håber du finder den rigtige læsning for DIG
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.058
mar 2014
Det er skide svært.
Jeg tror jeg er nødt til at tage en stille og rolig snak med ham igen når han kommer hjem fra arbejde. Jeg er nødt til at vide 100 % hvor han står. Om han vil mig i det lange løb for ellers er det spildte kræfter fra min side.
jun 2010
Jeg kunne sagtens leve med en kæreste som havde udenoms eventyr. Så længe reglerne var klare.
Har faktisk prøvet det. Og det var min ide. Da han også kun havde kendt mig, og en del yngre end mig.
Løb dog hornene af dig og få det ud af systemet var min løsning.
Desvære kunne han ikke finde ud af det, og mente han skulle slå op hver eneste gang han savlede over en anden. Derfor røg han ud.
Jeg er ikke en gammel sko som kan smiddes ind i bunden af skabet til fordel for en ny. og så hives frem igen senere.
Det med sex udenfor kunne jeg sagtens klare, det var alt den slåen op og kommen igen der pissede mig af.
Det er jo ikke alle som sætter lighedstegn mellem sex og kærlighed. Vi er alle forskellige.
Men igen. Din historie lyder for mig, som om der er andre ugler i mosen end bare udenoms sex. Find ud af hvad der er galt evt med hjælp fra læge/psykiater og evt hans familie.
mar 2014
Længe før vi blev kærester fortalte han mig også om hvordan han kunne have de negative tankespiraler. Dengang dyrkede han det nærmest, da han brugte det til at skrive tekster ud fra.
Han er typen der næsten kan svælge i det, når det først kommer over ham - men kender man ham ikke godt ser man bare en glad og fjollet knægt der elsker at joke. Det er bare ikke den han er, når han først begynder at lade tankerne få frit løb.
Nogle gange virker det som om han virkelig nyder at have ondt af sig selv. Ikke at han bliver glad af det, men det virker næsten som om han i perioder samler på dårlige ting. Ting der er i vejen.
mar 2014
Jeg forventer slet ikke at han kan love noget. Det var dårligt skrevet fra min side.
Det ved jeg godt ikke kan lade sig gøre. Men jeg er nødt til at vide hvad hans tanker er lige nu. Om han vil mig lige nu eller om det bare er et halvhjertet forsøg på en lappeløsning, for er det det, så gider jeg ærligt talt ikke bruge energien på det.
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.139
og jeg TROR at i mange af de forhold fungere det egenligt kun for den ene part, den anden går måske med til det mere eller mindre af nød eller frygt for så at miste den anden helt,
ville du have forslået ham at gå i seng med andre hvis han ikke kom med de her negative udfald engang imellem??
og helt ærligt tror jeg virkeligt ikke det er løsningen på jeres problem, det lyder på mig som om han er lidt en tøsedreng der er bange for at binde sig helt til dig,
hvis han elsker dig så højt hvorfor i alverden skulle han så ville være sammen med andre?
mar 2014
jan 2014
jun 2010
jan 2014
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 295
dec 2013
Følger: 37 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 132 Svar: 959
apr 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
Vi boede sammen og levede sammen som et par på alle fronter, men vi havde friheden til at flirte og være sammen med andre. Self. havde vi nogle helt klare regler som vi begge overholdte, for os fungerede det.
Men men men! Et åbent forhold er ikke en redning for et nødstedt forhold. For at et åbent forhold skal kunne fungere skal BEGGE parter være 100 % ombord på ideen, det kan IKKE være et halvhjertet forsøg på at redde noget der ikke fungere.
Et åbent forhold er en livsstil (Jeg bruger ordet livsstil af mangel på bedre) og man skal have et helt specielt mindset for at det kan hænge sammen.
Jeg syntes i hellere skal sætte jer ned og tage en lang snak, ikke bare om hvad hans behov er lige nu, men også hvad dine behov er, hvad i hver især vil fremadrettet og hvorfor, evt. noget terapi, eller ganske simpelt som foreslået, gå fra hinanden også kan han komme og sige til når han engang er kommet til det punkt han manglede, så kan det være op til dig om du vil prøve igen.
Hvis du virkelig er fast besluttet på at give det åbne forhold en chance, så skal du sætte dig ned og virkelig tænke igennem.
Hvad gør i hvis han er sammen med en og kondomet springer, eller han glemmer det?
Hvad gør i hvis han falder for en anden?
Forestil dig han er ude hos en anden, og du ved det, du sidder hjemme alene, hvad siger din krop og din hjerne?
Det er ikke noget man bare springer ud i, og det er meget meget sjældent en løsning på problemerne.
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 752
Et åbent forhold kan KUN fungere hvis man i forvejen har det skide godt sammen.
Havde i haft 7 år uden nævneværdige problemer, og havde i begge to synes det ville være fedt med et åbent forhold, så ville det kunne gå.
Men det der er gang i der, det er simpelthen ikke holdbart.
sep 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 218
Jeg kan godt forstå jer begge to, jeg er glad for at jeg har fået løbet hornene af mig og har i dag det skønneste parforhold med en helt fantastisk dejlig mand på alle måder.
Ingen kan give nogen garantier, så du er nødt til at være i nuet og mærke efter hvad du kan acceptere og leve godt med lige nu, fremtiden kan ingen spå om.
Dog synes jeg hans negative tankemønstre er en helt anden sag, og med så mange gange der har været optræk til adskillelse er jeg ikke sikker på jeg selv var blevet.
Årh, det var ingen hjælp overhovedet, jeg vil bare give dig nogle positive tanker med på vejen i anerkendelsen af at det er en svær situation du står i.
Pas på dig selv, mærk dig selv, og gå efter din mavefornemmelse og intet andet.
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 240
For mig lyder jeres forhold lidt som det skæve tårn i pisa, det står stadig men hælder sgu lidt. Enten retter i det op og for styr på fundamentet eller så lader i det falde.
Men hvad med noget fælles? Swinger klub måske?
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.808
Jeg har været der, i flere år, i et tidligere forhold og det fungere rigtig godt for os begge.. Men kun fordi vi havde det super i forholdet i forvejen, havde der været sådan en usikkerhed som du nævner, tror jeg ikke vi havde overlevet det..
Der var ingen nævneværdige problemer overhovedet, og det blev udelukkende åbent fordi jeg havde nogle behov, som x'en ikke helt kunne spille med på..
Et åbent forhold kan være roden til megen usikkerhed, og sårede hjerter.. I hvert fald hvis man kun går ind i det, fordi den ene part ønsker frihed...
For mig at se, så er man ikke mere fri i et åbent forhold, tvært imod.. Det kræver efter min mening, endnu mere tillid end "normalt" forhold..
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.133
Men i jeres tilfælde så lad være. Jeres forhold er ikke godt, og det bliver ikke bedre af at din kæreste får lov til at knalde andre.
Jeg vil faktisk mene at det er bedre at i går fra hinanden, men den erkendelse skal du selv nå frem til.
jan 2014
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 202
Når man taler om åbne forhold, så er det for mig ikke, at den ENE part for lov at rende rundt blandt pigerne/drengene. For mig er et åbent forhold kun på tale, hvis man har levet sammen i mange år, og begge har samme sexlyst, som netop at have flere man har sex med. Dette er ikke noget man kan gøre for, og det er den persons seksualitet - dermed sagt, at man må finde en partner, som har samme sexlyst. Nogen tænder på fødder andre knæ og nogen kan li at folk ser på imens de har sex og andre kan li det at have flere partnere, men samme tid kun have EN de elsker og elsker med.
Jeg kan her konstatere dig, at din kæreste ikke har denne seksualitet, og havde han det, var han slet ikke moden nok til at udfører den. Det handler om tillid og kærlighed. Det i to har gang i, er at du siger god fro, at han kan "løbe hornene af sig", hvilket betyder, at han ikke ANER om han vil falde for en anden, eller synes en anden er mere smuk og tiltrækkende end dig. Han er i en psykisk tilstand i sin hjerne, hvor han ikke kan finde hoved heller hale i sig selv, og derfor synes jeg bestemt det er dumdristigt at tro, at hans problem er, at han ikke har haft andre at have sex med end dig..
Jeg har selv kun haft en, og ham er jeg stadig sammen med. Han havde kun været sammen med en før mig, og han fortryder inderligt, da han syens det var falskt. Jeg kunne ALDRIG drømme om, at bede min kæreste sige, at jeg måtte gå ud og have sex med andre mænd.. Hvor er kærligheden så? hvor er tilfreds heden med den man er sammen med så? Så ville der altså være noget HELT andet på spil, og det havde INTET med at gøre, at jeg KUN havde haft ham.. Så var det udelukkende for at komme ud og glo på andre og have sex med dem..
Et åbent forhold er, at man ikke tvivler et SEKUND på ens parforhold der hjemme. Derfor er det ofte ældre mennesker, som gør disse ting, hvis de har samme lyster.
Jeg syens det er synd, at du vil sætte dig i så lav en standart, at du vil lade ham gå ud og have sex med andre piger, når i ikke engang har styr på jeres der hjemme, og at reglen ikke gælder jer begge. Du skal ikke tro, at hans psykiske ustabilitet ændres ved, at han kommer ud og mærker på nogle andre piger. Det har INTET med dem at gøre, og jeg tror egentlig det handler om, at han ikke er sikker på jer to længere, og derfor finder det spændene at FÅ LOV til, at have sex med hvem han har lyst til.. Hvis jeg glædeligt sagde "ja tak", til sådan et tilbud fra min kæreste, så havde jeg jo ikke NOK i ham. Vi er slet ikke gamle nok til, at have forstået vores seksualitet på den måde, som det kræver at sige "vi har et åbent forhold". Det kræver så meget, at man kender sig selv, ens partner og sine lyster. At man kan skelne imellem at have sex og det at "elske" og være til stede 100% med sin elskede. Det at have et åbent forhold, er faktisk en slags "hoppy" - en hoppy begge partere deler, fordi de kan få inspiration og har det godt i det de gør.
Åbent parforhold - hjælp