{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
626 visninger | Oprettet:

varmeopkrævning udlejer {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har liiiige et spørgsmål.

Jeg flyttede fra min gamle lejlighed sidst i januar 2013 og har lige netop modtaget en ekstra varmeregning for den måned, altså januar 2013

Regningen er på lige knap fire gange acontoforbruget som ellers har passet nogenlunde den tid jeg har boet der.

Kan det virkelig passe og kan jeg gøre noget?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  varmeopkrævning udlejer
  • #1   27. mar 2014 Du kan da prøve og ringe til dem og høre om det kan være rigtigt... men vinteren 13 var jo lang og kold, og desuden kan prisen for varme have ændret sig fx fra 1. januar 13, de måneder du kender til fra før da har jo ligget i fx 2012 ...

men 4 x a´conto lyder da af meget....

Nu er det jo ofte også sådan at a´conto sættes efter forgående års forbrug så var 11 mildt, så blev 12´s a´conto måske sat billigt, da så efterår 12 og vinter 13 blev hårde og kolde så har det indbetalte måske vist sig alt for lidt i forhold til det reelle forbrug ....

• #2   27. mar 2014 Ja jeg synes jeg at lige knap 1600 for en 28 kvm lejlighed er en del....

Men må lige få kigget nærmere på det, og ellers er der ikke så meget at gøre end at betale.. Bare super træls...

• #3   27. mar 2014 der skal være stillet krav og forelægge regnskab senest 3 mdr efter fraflytning, så den tror jeg ikke han kan kræve nu. Prøv evt at henvende dig i den gratis advokatrådgivning, som du kan finde på din kommunes hjemmeside

• #4   27. mar 2014 Synes også det lyder vildt at du får en regning over et år efter?

Blev det hele ikke gjort op da du flyttede? det skal de gøre som Karin J siger.

Jeg har lige fået en regning på, jeg tror faktisk også det var varme, jeg har ikke set den, det er min kæreste der fik den ind af døren, og endda for et tidspunkt hvor vi slet ikke var flyttet ind endnu smiley
    Vi sendte en kopi til boligforeningen og venter svar, for vi betaler IKKE for noget som helst, det blev opgjort da vi flyttede, hvilket vi har papirer på, OG de kan ikke kræve os for et tidspunkt hvor lejligheden ikke var vores.

• #5   27. mar 2014 Jeg synes jo også det lyder vildt og mener da også det hele blev opgjort.

Fandt retshjælpen for min kommune og har lige sendt en mail og så venter jeg på hvad de siger.

• #6   28. mar 2014 Karin J., Der skal ikke være stillet krav 3 mdr. efter fraflytning, men 3 mdr. efter afslutning af varmeregnskabsår.
    Man kan ikke lave en opgørelse før man får det endelige varmeregnskab for hele ejendommen, og det løber jo typisk et år, og det kan ligeså godt være fra 1/2 - 31/1 som det kan være 1/1 - 31/12.
    Så TS: Jeres varmeregnskab er tydeligvis først opgjort lang tid efter din fraflytning, måske det løb 1/1 13 - 31/12 13 - og i det tilfælde er det rettidigt meldt. Og vi havde en streng vinter, så en ekstraregning kan være korrekt.

• #7   28. mar 2014 Alle:
    Regnskaber for varme/vand-forbrug kan ikke opgøres ved fraflytning, da udlejeren skal bruge årsopgørelsen med ejendommens samlede forbrug og de dertil tilknyttede afgifter mm. for at kunne lave en opgørelse til den enkelte lejer.
    Den opgørelse laves kun en gang om året, så man kan blive opkrævet over et år efter man er fraflyttet.
    Til gengæld SKAL man have opgørelsen senest 3 mdr. efter at udlejer har modtaget sin årsopgørelse.
    http://www.lejerneslo.dk/asp/visaz.asp?Id=65

Kommentér på:
varmeopkrævning udlejer

Annonce