{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Dansk A Eksamenshjælp {{forumTopicSubject}}

Hejsa (:

Jeg går jo, som nogle ved, på 2 år af HF. Vi er ved at nærme os eksamensperioden så jeg er ved at få lidt stress angående mit dansk, specielt i mundtligt.

Baggrund:
- Jeg startede min HF i Grenaa, hvor jeg havde en super god dansklærer og det gik egentlig udemærket. Efter et halvt år, så flyttede jeg jo med Martin til en by lidt nord for Silkeborg, og skiftede derfor til HF på VUC i Silkeborg.

Desværre så endte jeg med at få samme lærer i dansk OG matematik, og han er den type lærer som egentlig burde finde et andet job, for det med at lære fra sig, det kan han absolut ikke.
- Vores klasse har brugt over 1 år på at klage over ham, da ingen af os har lært noget specielt. Nu er det så sådan, at han ingen interesse har i at hjælpe os så vi er godt forberedte. Han underviser og det er så dét. (Her skal det siges hans undervisning består af han snakker og skriver på tavlen, han involvere os sjældent)

Jeg har det ok med mine andre eksamner, men eksamen i dansk, mundtligt - der er jeg viiirkelig skræmt. Jeg har ingen idé om hvad det er jeg skal forberede mig på.

Nogle der har gode tips, eller noter til dette niveau, som jeg må få/se/låne, eller lignende? (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dansk A Eksamenshjælp
  • #1   26. mar 2014 https://sites.google.com/site/danskfag/ er en rigtig god side, min dansk lærer har sagt at det er sådan nogle noter der er gode at have ved siden af sig til eksamen smiley

• #2   26. mar 2014 Tak for link (:

• #3   26. mar 2014 Til mundtlig eksamen handler det om at du kan analysere den tekst/digt/film du har trukket, derfor skal du have nogle gode analysevejledninger/modeller som du er inde i(fortrolige med) og kan finde ud af at bruge, så du ved hvad du skal se efter/fokusere på i den konkrete tekst. Det er en træning at se det der står "mellem" linjerne (eller f.eks. vurdere om den røde halstørklæde som pigen slæber hen af jorden, betyder noget på et højre plan(herunder også farven)) og tage det relevante med, uden at komme på tynd is, derudover handler det også om hvor god du er til at formidle dit budskab mundtlig.
    Hvis det er en tale eller sang tekst er det relevant at kigge på sproglige virkemidler osv.

Sidste år var jeg oppe i dansk på A niveau både mundtlig og skriftlig, jeg var virkelig nervøs men fik 12 i begge. Min notater havde jeg i papirform, jeg tog gerne ekstra notater på analysevejledningerne hvor jeg mente at det var relevant, der var faktisk en hjemmeside som var rigtig god, kan selvfølgelig ikke huske hvad den hedder nu da jeg ikke har brugt den siden, men kunne evt. undersøge.
    Er rimelig sikker på at vi ikke måtte have computer med ind til forberedelsen, derfor papirform.

• #4   26. mar 2014 Emma: Det var lige den hjemmeside jeg ikke kunne huske navnet på smiley

• #5   26. mar 2014 About - Vi må gerne have comp med, vi må bare ikke have net adgang.

Jeg er bare SÅ nervøs om det kommer til at gå -.-' Men fedt at du har fået 12.
    - Jeg satte mig selv det mål at jeg gerne ville have 7 eller over i alle mine fag som slut karaktere, og det er holdt indtil nu. - Får min SSO karakter på tirsdag men jeg er ved at være så bange for dansk at jeg har overvejet at dæmpe mine forventninger til mere end 2 eller 4 -.-'

• #6   26. mar 2014 Går du på HF i Silkeborg?! Der går jeg også!! smiley :D

• #7   26. mar 2014 Camilla - Ja det gør jeg. På TH langs HF & VUC (:
    - Jeg går i 2.P xD

• #8   26. mar 2014 Nice! Jeg går i 1. R smiley Vil du ikke lige skrive PB om hvilken dansk lærer du har? smiley Tænker at det ville være udhængning at skrive navnet her smiley
    EDIT: Tjekkede selv efter smiley Kender ham desværre ikke smiley

• #9   26. mar 2014 Cool, sjovt at verden er så lille engang i mellem smiley

• #11   29. mar 2014 Jeg har selv Dansk A, tager det dog som e-learning på ½ år, men vi bruger blandt andet bogen Litteraturens Linjer. Den synes jeg er god, i slutningen af hvert kapitel er der en oversigt med de vigtigste forfattere, genre o.l.

Kommentér på:
Dansk A Eksamenshjælp

Annonce