24. feb 2014 Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Nu begynder det faktisk at irretere... {{forumTopicSubject}}
... en del
Jeg forventer endda at jeg snart får besøg af NJD
Jeg laver snart et skilt, og sætter nede ved vejen, med teksten :
JEG VED GODT AT MIT FØL ER HALT PÅ DET ENE BAGBEN !!
Det var så grelt i går at Bent råbte i tlf`en : NU STOPPER DET KRAFTSTEJLME !!!
De sidste par dage er der ca 7-8 velmendende mennesker der har paratut skulle fortælle os at vores føl halter, og JOW vi ved godt at føllet halter, den er jo ligsom født med det, og da den nu er 8 mdr, burde det jo nok være forbi-gået vores åbenbart tabte opmærksomhed at den halter
Den person der ringede i går, da vi lige var kørt hjemmefra, har åbenbart søgt vores tlf-nr på adressen, og startede ud med at konstatere at vores føl havde knæleds- bla-noget
NÅ..?? det kunne hun da lige se uden at have undersøgt føllet eller nowet
Bent hvæssede af hende : NARJ den gør da ej
Vi er pænt trætte af at forklare folk at den er født med den lidelse, og er under behandling af både smed og dyrlæge.
Men *SUK* folk mener det jo sådan set godt, de bliver bare trælse når de er nr 5 samme dag ....
Bare lige et kæmpe-bøvs fra Tanten
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
Og endnu mere vildt, at de ikke kan tænke sig til, at det nok er opdaget og ér under behandling.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
Der findes mennesker som enten ikke ser det, eller er ligeglade med at deres dyr er syge. Så jeg tager hatten af for dem der så opsøger ejeren, jeg synes det er rigtig godt!
De ved jo ikke at i ved jeres føl halter, i deres verden kan den jo lige være kommet til skade.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
At anmelde det kan jeg ikke se nogen grund til, medmindre man ved, at hesten ikke bliver behandlet.
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
som jeg selv siger, jeg ved godt at folk mener det godt, men at ligefrem ringe til mig og have stilt en diagnose sygdom ved føllet uden at have haft noget med det at gøre, den fatter jeg ikke en hat af.
Jeg kunne da osse godt finde på at banke på hos folk hvis deres dyr ser syge ud, men at ligefrem ringe til dem og sige : hør her ! jeres hest lider af det og det.... hallo det er i min verden heeelt forkert !
Og i det her tilfælde lå det også langt væk fra sandheden.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Og ja... kan godt forstå at det er p*sseirriterende. Min første tæve var radmager som unghund, ganske enkelt fordi hun havde så meget krudt i måsen. Hun var gennemtjekket hos dyrlægen og vi havde forsøgt os med alt muligt foder og kosttilskud. Det kunne folk på gaden naturligvis ikke se, så fik hele tiden at vide at hunden var for tynd. En enkelt gang blev jeg totalt overfuset af en som mente at jeg sultede hende.
(Hunden fik iøvrigt normal vægt da hun var omkring de 2 år gammel og havde gearet en anelse ned)
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
Jeg har en gang ringet på hest der vitterligt faldt om da jeg kørte forbi på motorvejen. jeg har arbejdet med heste ogkunne godt se det ikke var et rul eller et "jeg lægger mig lige ned" og ringede til stedet (en rideskole med skilt ud mod motorvejen. De ringede tilbage et par timer efter at hesten havde tarmslyng.
jul 2011
feb 2014
Og der kunne de nøjes med at konstatere at alt var i den skønneste orden. jeg følger NJD på deres FB-side, og kan godt se hvor mange sager de kører ud til hvor der ikke er en pind galt
Lidt synd at folk anmelder med magre syge heste, og de farer prombe ud til stedet for at konstatere at her intet er at komme efter, og deres ellers gode arbejde tid og ikke mindst penge der kunne komme dem til gode der virkelig har brug for det er spildt pgå folks smålighed og misundelse
Det er dælme trælst
feb 2014
Når jeg slet ikke kender hesten.
jeg synes endda at hendes skæve hove med tendens til snabel-spids lyser folk i øjet på lang afstand.
Jeg ville have mere forståelse for, hvis hun havde sagt: dit føl trænger til at få skåret hove, for det ser det mere ud som om.
jul 2011
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
feb 2014
Sarah : Tak, det ser faktisk godt ud
jul 2011
Nu begynder det faktisk at irretere...