1.216 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Hvordan bor i? :) Hvordan bor i? :)

Hej folkens!
Jeg sidder hjemme ved den kære moder og hygger mig med at fantasishoppe i Ikea efter møbler.
Sagen er den, at jeg for nyligt er blevet single efter et års parforhold til en fyr, som jeg heldigvis stadig er gode venner med smiley

MEN!

Eftersom jeg stadig er studerende er indkomsten endnu ikke så stor, har jeg jo ikke råd til alverden. Jeg har på en uge formået at få et job og en aftale om et kig på en 1 værelses, som passer perfekt til min økonomi. Den er DOG kun 33 kvm.

Jeg sidder så lidt og tænker hm... Jeg VILLE jo helst have separat soveværelse, men lejligheden lægger i et dejligt område med nem adgang til metro, og så ér det jo "bare" Nanna og jeg. Derfor ville jeg eventuelt høre lidt om, om der er andre herinde som har boet på begrænset plads, men alligevel kunne fungere fint? Hvilke overvejelser havde i mht. indretning? Eventuelt gode fif og indretningsideer?

Jeg er snart 25, og det er første gang jeg skal bo alene og klare det hele selv smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan bor i? :)
  • #1   20. mar 2014 Jeg ville tage ud - fysisk -i ikea. De har så mange gode indretningsideer til små rum, og det et noget helt andet at se og være i rummene i virkeligheden, frem for at få en beskrivelse eller et billede på nettet. smiley

• #4   20. mar 2014 Danielle: Tak for råddet, men ja, skal helt klart ud og kigge, og har også haft kigget på nogle af Ikeas indretningsvideoer, men jeg forestiller mig nemlig også, at der skal så meget op på væggene, at gulvet så vidt muligt skal være frit smiley

• #5   20. mar 2014 Ida: Jeg må indrømme at jeg ikke har nogen fornemmelse for, hvor meget 33 kvm er smiley Jeg forestillede mig at jeg gerne ville have en seng, men "gemme" den bag en rumdeler smiley

• #6   20. mar 2014 Jeg har en 1 værelses lejlighed, på 35m2 så det er nogenlund samme størrelse som din!:)

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30219766/
    Jeg har denne seng, et bord, og så en lille seng til hunden smiley (havde GD da jeg købte den)
    Og så har jeg mit tv og mit tv bord.
    Og så er der jo alle vovses ting, hist og her.

Der er jo ikke så meget plads! Så det er lige med at finde ud af, hvordan man bruger pladsen bedst. Og det er jo individuelt, hvordan men syntes det skal være.
    Jeg er glad for mit, og det er nemt at flytte på, når jeg skal trække sengen ud til dobbelt. smiley

• #7   20. mar 2014 vi bor på 110 og det er alt for meget.. vi skal klart ned i plads.

• #8   20. mar 2014 Det med at gemme sengen... Puuh det tror jeg bliver svært i så bette en lejlighed!

• #9   20. mar 2014 Den danske kæmpe: Orv ja, dét var smart! Havde jeg slet ikke set. Regnede lidt med at futte rundt med en 3/4 seng, men den funktion med, at den kan trækkes ud er mega smart smiley

Jeg tror det er en rummelig 33 kvm, for der bor da et par i den nu, men hvis jeg slet ikke kan se mig selv i den må jeg jo vente på en 2 værelses smiley Kan slet ikke forestille mig at bo der med en GD xD

• #10   20. mar 2014 Forestillede mig denne her:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S89931838/

(Den kan fås mindre smiley )

• #11   20. mar 2014 Jeg er i hvertfald rigtig glad for min! Og når den ikke bruges som seng, så har jeg et tæppe over, og så nogle pæne puder. Så ligner den jo lidt en sofa smiley

Da han boede har, var det ikke et problem. Men efter han døde, kunne jeg ikke drømme om, at bo her med så stor en hund! smiley

• #14   20. mar 2014 -Jo-: Tak, det var et supergodt råd! smiley

• #15   20. mar 2014 Hylder helt oppe under loftet
    Bedrollers, bedrollers, bedrollers!
    Og så save ikea-møbler til, så de passer ind i de små og skæve hjørner

Det må være humlen af, hvad jeg lærte ved at bo 2 mand og en hund på 45 kvm i 3,5 år smiley og så hvordan man laver mad i en mikrobølgeovn smiley

• #16   20. mar 2014 Hvad med en seng som er oppe i højden? Så kan man jo have ting under sengen. Da jeg boede med min eks, byggede han en ramme på væggen til sengen, og på den måde kunne vi have kommoder under vores seng, og sparede en del plads.

Man kan jo også købe sådanne senge i f.eks IKEA smiley

• #18   20. mar 2014 Rikke: Det er en god idé som jeg bestemt har overvejet, men Nanna sover for det meste sammen med mig, og jeg ville simpelthen være ræd for, at hun drattede ned i nattens mulm og mørke smiley

Så vil jeg hellere bytte om og kigge efter et system til oppe over sengen, til tøj osv ^_^

• #20   20. mar 2014 Sabina: Hvad med evt. at få lavet et eller andet smart med noget bøjestang på en væg så, og så nogle hylder med nogle kasser/kurve på f.eks ? Ved godt at tøjet så bliver mere støvet, men altså det er vel bare lige at ryste det en gang om ugen eller sådan noget. Alternativt, kunne du også have dit tøj i bedrollers under sengen, så bliver det ikke støvet, og det er gemt af vejen.

• #21   20. mar 2014 Cecilie: Imponerende, så bliver man sgu alligevel sådan lidt: Hvis DET kan lade sig gøre, så gælder det jo bare om at være kreativ smiley

• #22   20. mar 2014 Rikke: Tak, jeg har allerede spottet noget i Ikea jeg skal kigge nærmere på. Du tænker således, ikke?

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S79927097/

• #25   20. mar 2014 Øj den var da smart den der fra IKEA, for den er jo heller ikke særlig dyb.

• #26   20. mar 2014 hvis du gør som Rikke forslår, så put tøjet i dragtposer smiley

• #27   20. mar 2014 Rikke: Nemmerlig, den er mega smart og tager ikke samme mængde gulvplads som et stort skab fx ville smiley Problemet er jo så bare at den er liiiidt dyr, men hvis det holder, så er det jo sådan det er ^_^

• #28   20. mar 2014 DKK soulmates: Tak, det er ret beroligende at vide, at det kan lade sig gøre! Jeg forestillede mig lidt en seng, med rumdeler på den ene side, og det der system jeg har linket til på den anden. Via den valgte rumdeler, får jeg jo automatisk også en bordplads. For enden af sengen ville jeg stille en bitte lille sofa, en puf og så have et lille sofabord. Derudover så ville jeg så have mit tv op, som der nævnes er vægbeslag nok det mest fornuftige smiley

Men en masse gode forslag! Man kan virkelig nørde i kreativitet, og så elsker jeg faktisk at indrette. GLÆDER mig også til at kunne indrette noget præcist som jeg gerne vil have det!

• #30   21. mar 2014 nu er det nok sikker ikke en løsning dere kan bruge , men min vennindes søster når de bygget hus lavet de en lille hybel/ lejlighed når familie kom på besøg , når man går ind så er det et lille køkken og ca 2 meter til en lille trap på 3 trin , hvor man kommer til stue omerådet med sofa og bord og tv... , men under sofa omerådet så kan man trække ud seng , tror den er 150 cm bred,. de pladser jeg har boet så har vi altid haft seperat soverom , hvis ikke har jeg ville finde en god sove sofa at sove i uansett hva det koster ( brugt eller ny ) men god ide at spøge Ikea om de evt kunne tægne mål på møbler og muligheder hvordan i kan have det , det har min far fået på sin udleje lejlighed og den har fået et meget godt køkken med meget skab plads osv ( det ham selv hadde tengt at købt var ikke så bra og dårligere plads enn hva ikea kunne give tilbud på )

• #31   21. mar 2014 Jeg bruger den her rumdeler fra ikea, Selv om min seng stor inde i et lukket hjørne,( der er vægge på tre sider af sengen helt tæt på, giver den stadig lys nok til at det ikke bliver mørkt og indelukket. Den er nem og flytte med
    http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/70182191/

Ang Expedit serien vær lige obs på hvor meget af det du kan få, sidst jeg var i odense var over halvdelen af det jeg ville have udgået , bla låger og skuffer til reolen, og jeg kunne ikke få svar på om det var midlertidigt eller permanent smiley
    Lidt træls når man havde planlagt nøje hvad man ville have også stod derovre og lige pludselig skulle til at finde ud af hvad man så skulle , for alle de gamle møbler var nemlig givet væk og fjeret fra stuen.

• #32   21. mar 2014 Husk også at al opbevaringsplads kan hænges på væggen, f.eks. i form af Ikeas Bestå reoler/skabe.
    Vi har dem både i entré, køkken og stue, designet på vores helt egen måde, og det ligner en million.
    Glæd dig til din egen lille lejlighed, det er ikke størrelsen det kommer an på, jeg mindes stadig med glæde og varme min første lille et-værelses lejlighed, det var SÅ hyggeligt - og det var MIT smiley

• #33   21. mar 2014 Masser af opbevaring. Jeg har 40 kvm og er lykkelig for mine to kommoder, og mine bestå skabe. Jeg har en kommode til tøj og et stativ til kjoler/bukser mv.
    Så har jeg en malm kommode til at mit ragelse, og en reol og 3 bestå skabe.

Har en sovesofa der slår ud til en dobbeltseng, hvor pude og dyne kan være under chaiselongen når den er slået ind som sofa.

Det bliver nok svært at gemme sengen bag en rumdeler med så lidt plads-

• #39   21. mar 2014 Kan desværre ikke hjælpe dig, da vi bor på ca. 230 m2 , de sidste 60 m2 er stadig under renovation.

Men det vigtigste er vel , Seng/Sovesofa , Lille spisebord til 2/4 personer. og så som du skriver, at få tingene op på væggen..

synes dette fra IKEA er helt vildt fedt lavet..
    http://www.ikea.com/ms/da_DK/campaigns/ny-sovevaerelse-konkurrence-hjemmeholdet-2013.html?ICID=DSOVEVAERELSEDEPT_HJEMMEHOLDETSOVE_05032014

• #40   26. mar 2014 her er nogen smarte løsninger smiley

http://hyllat.se/du-kommer-glomma-att-han-bor-pa-24-kvadrat/

• #41   26. mar 2014 Hvordan gik det, har du fået kigget på lejligheden? Ja jeg er altså nysgerrig, haha.

• #42   26. mar 2014 Desværre ikke, kvindemennesket ringede to timer før jeg skulle se den og sagde at hun altså bare havde fundet den PERFEKTE lejer, og ikke følte trang til at kigge mere, men jeg har fundet en anden en på 40 kvm som jeg skal se imorgen ^_^

• #43   26. mar 2014 Krydser fingre for at den så er noget for dig. Da jeg boede med min eks havde vi 45 kvm, og det var en 2 værelses. Og det fungerede egentlig ganske fint. Så 40 er jo ikke sådan super lidt, og da slet ikke når man kun er 1 person smiley

Kommentér på:
Hvordan bor i? :)

Annonce