471 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Susanne N
Susanne N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hej Hej

Hej. Jeg er ny herinde og håber i kan hjælpe mig smiley
Jeg har en Malamut/lab på 2 år. Hun har haft en hårdt opstart, jeg fik hende da hun var 1 år, inden der havde hun boet i en 1 vær. lej og været lukket inde i et lille rum da ejeren skulle på arbejdet. Hun har fået et hundebur som hun finder fred og ro i og sover i når vi ikke er hjemme, det er virkelig godt. smiley Nu har jeg prøvet alt muligt med hende og nu er jeg i vildrede.
Jeg ved godt hun kun er en unghund.
1.Når der kommer gæster hopper hun op ad dem hele tiden,
2.Når vi er hjemme med hende (jeg er hjemmegående) kan hun finde på at gø hele tiden ad os. Man kan se på hende at hun gerne vil have opmærksomhed og vil lege men det kan jeg jo ikke hele tiden.
3.Når jeg er ude at gå med hende hopper hun på bagbenene når der kommer andre hunde og er svær at få ned igen. Håber i har et godt råd.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hej
  • #2   13. mar 2014 En utrænet unghund kan være lidt af en prøvelse.
    En hund du har overtaget fra et tidligere hjem, hvor den ikke har fået det bedste oplevelser med sig....det kan være en større opgave.
    Et miks af slædehund/jagthund...det kan give udfordringer.

Her har du alle udfordringerne i en og samme hund!

Jeg vil anbefale at du finder et godt træningssted og begynder til træning med hunden så hurtigt som muligt.

• #3   13. mar 2014 --3.Når jeg er ude at gå med hende hopper hun på bagbenene når der kommer andre hunde og er svær at få ned igen. --
    Du bliver stående til den har alle 4 ben i jorden, før I går videre.

• #4   13. mar 2014 Helt enig i hvad de andre skriver - I skal begynde til noget træning, så DU får nogle ideer til, hvad du skal gøre, og så DIN HUND bliver aktiveret og stimuleret på forskellig måde.
    Du har valgt en udfordrende blanding, den kræver både fysisk udfoldelse og mentalt stimulering - begge ting er meget vigtige, så det er bare med at komme i gang smiley

• Susanne N
    Susanne N Tilmeldt:
    mar 2014

#5   13. mar 2014 1000 tak for jeres svar.
    Ja hun er en hund som der skal have en masse udfordringer, tror desværre ikke at jeg giver hende nok af det. Jeg skal faktisk til træning med hende på mandag hvor de vil se hvilket hold hun skal være på. Men jeg er lidt nervøs for hvis jeg skal lave hjemkaldelse for hun er super hurtig også er hun væk. men masser af godbidder løber hun forhåbentligt ikke så langt. Tror også at hun trænger til at lege med andre hunde, men dem som der bor omkring os har kun "små" hunde og det er jo klart de ikke vild lege fordi hun er så vild.

• #6   13. mar 2014 Skaf dig en sporline på 10 meter, så kan hun ikke bare rende fra dig. Slip hende ikke, hvis hendes indkald ikke er 100% sikkert.
    Hun er godt nok en del lab, som kan være meget lydige hunde, men hun er også malamut, som har det med ikke at kunne være fri.
    Jeg tænker at du skal lave mere hjernearbejde med hende. Synes ikke hendes aktivitet skal komme af at lege med andre hunde, det kan bare være et plus, hvis I finder legekammerater hun kan fise rundt med.

Prøv at smide hendes mad rundt på en græsplæne, gem den i viskestykker (eller et gammelt stykke stof, det er egentlig lige meget) så hun kan få hendes snude og hjerne brugt lidt mere.
    Der er rigtig mange ting, du kan gøre med hende, men jeg kan ikke lige komme i tanker om andre ^^

• Susanne N
    Susanne N Tilmeldt:
    mar 2014

#7   13. mar 2014 Hun har en sporline. Jeg gav hende lidt hjernearbejde da jeg var ude at gå også da jeg kom hjem med hende. fik hende til at sidde, dæk og rulle. smed nogle guf i græsset så hun skulle søge. Da vi kom hjem gjorde jeg det samme i haven og lavede lidt øvelser med hende. Glæder mig til træningen på mandag.

• #8   13. mar 2014 JEg bruger også at kaste guf på græsplænen, men jeg synes faktisk det er sjovere at sætte leverpostejklatter rundt omkring i haven, for så skal de søge oppe også. Jeg sætter klatterne med en teske - oppe på træer, oppe på stakittet, på havemøbler osv, så hundene skal søge både højt og lavt.

Så kan man putte guffer i en tom flaske elelr man kan købe noget billigt aktivitetslegetøj, så hunden skal arbejde for at få gufferne.

Men kan også lægge et spor, det synes de fleste hunde er sjovt og der er jo labrador i hunden, så den vil nok også synes det var mægtig interessant.

Her er et bilelde af Fie der finder en leverpostejsklat på havestolen.

profilbillede
  • #9   13. mar 2014 Her skal hun hoppe op for at få fat i leverpostejsklatten.

profilbillede
Kommentér på:
Hej

Annonce