1.319 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Hårfarve Hårfarve

Godaften smiley

Måske i har noget viden og nogle erfaringer, som i vil dele med mig.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig den der askeblonde hårfarve, er det noget jeg kan/tør bevæge mig ud i selv?
Eller kan det nemt blive en helt anden grim farve?
Min hårfarve nu er meget lysblond (farvet).

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hårfarve
  • #1   6. mar 2014 Nej men hvis du er vant til meget lyst blond hår bliver det MEGET mørkt i forhold til, det skal man lige vænne sig til smiley

• #2   6. mar 2014 Jeg ville ikke turde selv. Jeg ville være bange for at det fik et underligt gråt skær eller en fesen brun farve. Tror hellere jeg ville spare pengene sammen og gå til en frisør smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
    #3   6. mar 2014 Hvis man ikke i forvejen har god erfaring med hårfarve, så vil jeg ikke anbefale man roder med de lyse farver.
    Lyse hårfarver har som oftest en bleger i, den bleger kan vitterlig ødelægge håret og hovedbunden desværre.

Jeg bleger selv mit hår (Dog ikke pt. det er rødt), men jeg har så også en halv frisøruddannelse.

Jeg kan kun anbefale at du hiver fat i en frisør og får dem til det smiley

Hvis du er studerende kan du evt. kigge her http://studenterguiden.dk/byguide/Koebenhavn/Frisoerer/6/14

Der kan du få studierabat smiley

• #4   6. mar 2014 Hvis du har haft farvet det rødt på et tidspunkt, så lad være smiley

Men ville nok også få hjælp af en frisør første gang.

• #5   6. mar 2014 Jeg har lige været hos frisøren og fået lavet en masse striber i, så nu er det ret lyst.
    Men det har den der gyldne lyse farve, og jeg vil meget hellere have den helt kolde sølvagtige farve smiley
    Så det er ikke fordi det skal være lysere eller mørkere..

• #7   6. mar 2014 Den shampoo har jeg også selv haft, og ja den fjerner lidt af de gyldne toner, men ikke nok på mig smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#8   6. mar 2014 Nej men selvom det ikke skal være lysere, så kan du ikke finde en pakke farve der går ind og bare giver dit hår et koldt skær smiley

Alle askeblonder hårfarver indeholder et blegemiddel, det gør alle de lyse hårfarver faktisk, med undtagelse af nogle få enkelte smiley

• #10   6. mar 2014 Behøver heller ikke nødvendigvis at være en askeblond hårfarve.
    Det kunne være en toning eller de der silver semi permanente hårfarver smiley

• #11   6. mar 2014 Fordi jeg lige har brugt 1600 hos frisøren hahaha ..
    Ej hvis det er helt umuligt selv, så er det da også det jeg gør.
    Troede bare ikke det ville være noget problem, nu når det hverken skal være lysere eller mørkere, men bare en anden tone smiley

• #12   6. mar 2014 jeg tænkte lissom MBS, at hvis man ikke har nogen erfaringer med lysnende farver, så skal man nok være ret påpasselig... det er ræææætti ærgerligt at ende med svitset hovedbund eller pisgult hår. Begge dele har jeg set på mere end én veninde.

Jeg farver selv mit hår, men lysne det... nope, det skal jeg ikke rode mig ud i.

Evt. kan du ringe og få en tid på frisørskolen inde på Glentevej i københavnstrup. De er billige, og jeg har altid været glad når jeg gik derfra.. både med klip, farve og/eller permanent.

• #13   6. mar 2014 Det skal jo ikke være lysere smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#14   6. mar 2014 Nej men som skrevet flere gange så kan du altså ikke købe en hårfarve der giver dig askeblond/sølvfarvet hår UDEN blegemidler i.

Du kan self. købe en en sølv frisør farve, såsom L'oréal's Majirel mixes (Mener ikke lige Majirel farverne kører med en sølv/ask), men den vil have absolut nul virkning på dit hår da en sølv eller askeblond uden blege midler, kræver at håret er helt afbleget før det giver en effekt.

• #16   6. mar 2014 Haha ja gammeldame paryk vil jeg gerne undgå!
    Altså mit hår er jo afbleget nu smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#18   6. mar 2014 Hendes hår kan sagtens blive pisgult. Det har noget med kemi at gøre smiley

Og jo en askeblond hårfarve nede fra Matas bleger. Hvis man så vælger at køre rene frisør farver, så kan det lade sig gøre at få en flot ask eller sølv, men så kræver det også håret er helt afbleget inden.

Line ja afbleget, men ikke helt afbleget. Altså her snakker vi platinblond, eller så tæt på som muligt smiley

• #19   6. mar 2014 Nej det er sandt smiley
    Men har fået afblegede striber for 5 gang i hele håret nu, så det er rimelig ens

• #20   6. mar 2014 alternativt kan du ende med at ligne en der bare er blevet tidligt gråhåret... knapt så fedt, medmindre man gerne vil virke ældre smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#21   6. mar 2014 For at kunne bruge en sølv/ask farve der ikke går ind og bleger håret imens (Dvs. kun frisør farver og ikke Matas gør det selv kit).

Kræver det dit hår er total platinblond smiley

http://www.siegfriedt-peruecken.com/damen/slides/L-74%20(platinblond).jpg

Så tæt på ovenstående billede som muligt, evt. blegere (Det er dog meget hårdt for håret og kan ende ud i spaghetti hår).

Frisør, frisør, frisør. Eller frisørskolen smiley

• #22   6. mar 2014 Hahahaha.. Kan godt være jeg bare skal overlade det frisøren smiley

• #23   6. mar 2014 1500 bobs vil det koste smiley
    Tror lige jeg venter en måned smiley

• #24   6. mar 2014 Og mange tak for jeres hjælp !

• #25   6. mar 2014 prøv at ringe ind til frisørskolen og hør hvad det vil koste derinde... du kan seriøst spare penge, og stadig få det lavet ordentligt.

Den ligger på
    Glentevej 61
    2400 Kbh NV

Tlf til tidsbestilling: 38 18 10 98

Du skal så kunne sætte god tid af til det... for så hut jeg visker operer de med 2 tider... morgen og efter frokost, og så tager det så længere tid fordi der skal lærere med ind over.
    Hvis jeg husker korrekt, så koster en klipning vist pt 60kr, og hvis du bare sammenligner det med priserne for klipning hos en almindelig frisør... så giver besparelsen sig selv smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#26   6. mar 2014 Ellers ringer du ned til frisørskolen som Mega foreslog smiley
    Eller bruger studierabat hvis du er studerende smiley

• #27   6. mar 2014 Er ikke studerende...
    Kan de godt finde ud af det derinde?
    Var lige oppe hos min egen frisør og spørge, og der skulle 3 frisører til at diskutere, hvad der skulle gøres ....

• #28   6. mar 2014 ja det kan de godt.
    De gør ingenting uden at deres lærer er med til at godkende deres 'plan' for dit hår... sådan at hvis de har galt fat i noget, så bliver det korrigeret inden det går ud over dit hår.

Jeg er blevet klippet, farvet og permanentet derinde siden jeg var teenager... og min erfaring er, at de lytter mere til 'kunden' end hos en almindelig frisør.
    For de bliver nemlig osse vurderet på at de ikke gør noget ved dit hår, som overhovedet ikke vil klæde dig.
    Har selv en tid til klipning derinde d. 31 smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#29   6. mar 2014 Sagtens smiley

Dem der får lov at farve har været ude og stå i lære først, og har self. gennemgået et fuld skema med farvning og farvet på dukker først smiley

Udover det er der altid en uddannet frisør til stede (Underviseren) som de rådgiver sig med smiley Og de træder self. ind og siger til hvis der er noget der ikke er korrekt.

Jeg har selv flere gange siddet som model for dem i Odense, både til svendeprøver osv. smiley Jeg fik faktisk klippet, bleget og sølvfarve i håret af en der skulle op til svendeprøve smiley
    De opdateres jo også hele tiden på skolerne med hensyn til tekniker, nye farver osv., det kan man ikke regne med frisørene ude i butikkerne gør. Nøj jeg har været uheldig med nogle af de gammelkone frisører der ligger rundt omkring smiley

• #30   6. mar 2014 MBS - been there done that, got the hairdo...

Jeg har sådan noget fint babyfehår.... og ikke alle frisurer fungerer til sådan noget hår, og permanent er et helvede, for det glider ud af håret. Skrækscenariet hos almindelige frisører har her altid været 'vi giver det lige lidt ekstra så det holder lidt bedre'.. og JATAK, så lignede jeg en puddelhund på speed... og var tvunget til at vaske hår hver morgen, fordi den del af hovedet som lå på puden, der lagde jeg håret fladt...
    Siden jeg var 18-19 år, så har jeg kun brugt almindelige frisører, hvis ikke jeg kunne sætte tiden af til frisørtiderne inde på glentevej.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#31   6. mar 2014 Jeg har så omvendt hår, meget tykt og MEGET glat. Det er ustyrligt og skal ofte have tyndet ud i det.
    Jeg skulle også permanentes, det her var dog af en meget yngre frisør.

Jeg havde "krøller" (Se: Fesne bølger) i håret en halv dag, så var det pjat overstået. 1800 kr ud af vinduet. Nu nøjes jeg dog med klip og farve, klipningen tager skolen i Odense, farvningen styrer jeg smiley

• #32   6. mar 2014 hehe... og så er det jeg altid tænker... hvis det alligevel skal være penge ud af vinduet, så er der ingen grund til at det skal være MANGE penge smiley

• #33   6. mar 2014 Nå jamen så kunne det da godt være, jeg skulle overveje det smiley

• #34   6. mar 2014 du kan jo altid starte med at ringe derind og snakke med de rare telefondamer smiley

• #35   6. mar 2014 Ja det vil jeg gøre smiley

Kommentér på:
Hårfarve

Annonce