656 visninger
|
Oprettet:
Øl brygning {{forumTopicSubject}}
Hej alle..
Er der nogen der har forstand på at brygge øl? Kan se på Google, man kan få en masse forskellige startsæt fra 219kr og op af.. Men er det så noget skrammel ?
På forhånd tak
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.419
Jeg har brygget både de der startsæt, hvor man ikke skal andet end at varme noget vand, og blande det med en dåse klisterværk, og har også brygget fra bunden med byg, humle etc... - Sidstnævnte er vældigt voldsomt mere besværligt, og kræver MEGET store gryder, sier og afkølingsudstyr. Det er også langt sjovere, men har man ikke prøvet det før, kan jeg anbefale en af de lidt nemmere løsninger til at starte med;-) - og det er nemmere at få et vellykket bryg
Og hvis du køber et startsæt, så vær opmærksom på, om du får det hele med.
Hvis jeg skulle brygge sådan en hel nem bryg, ville jeg af udstyr have brug for:
2 spande (til omhældning)
1 hævert (til at hælde øllen fra spanden til flaskerne - den kan undværes, men gør det noget nemmerre)
Pantentflasker ELLER alm ølflasker, men hvis man bruger almindelige, skal man også liiige anskaffe sig kapsler, og en maskine til at lukke med)
Flaskerensere (hvis man bruger gamle flasker)
Iodaphor eller svovlpulver til at decinficere alle redskaber og flasker med
Lang omrøringsske
Målebæger
Det lyder måske halvteknisk, men det er nemt - Det er bare en helv.... langsommelig proces at rengøre og decinficere...
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Har du links til opskrifter på hvordan man selv laver øl helt fra bunden?
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.419
Øl brygning