{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Max H
Max H
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220

Strandet hval {{forumTopicSubject}}

Forstår ganske enkelt ikke at folk ikke kan tænke sig om. Fint at man vil se en hval i virkeligheden og tager sine børn med der ud. Noget andet er at gå op på et dyr der kæmper en døds kamp. Hvad fanden ligner det?

Selv med den døde burde man efter min mening vise noget respekt. Hvis de her folk har børn med,kan man godt forstå hvis de ikke lærer hvordan man behandler levende dyr.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strandet hval
  • #2   16. feb 2014 Helt enig. smiley Hvem fanden giver også sine børn lov til, at kravle rundt på et dødt dyr på den måde....

• #3   16. feb 2014 Forstår simpelthen ikke hvad silvan folk tænker på?!? :-\ Har da aldrig set noget lignende, hvor folk har ladet deres afkom hoppe rundt på en død krop. Hvad fanden er det for en opførelse, og hvad skal det gøre godt for? Møg mennesker altså! Gosh man!

• #4   16. feb 2014 Jeg synes det er lidt tragikomisk. Børn må ikke se en død giraf sim er blevet aflivet humant, uh-ha-nej! Men en hval som ikke engang er død endnu og lider må de bruge som hoppeborg! smiley

• #5   16. feb 2014 Jeg tror (håber) det var den døde man så dem gik på, men min tanke var den samme, magen til respekt, eller mangel på samme, for andre væsner. Syntes det er så respektløst, selvom dyret er dødt.

• #7   16. feb 2014 Der er nogle forældre derude, der har fejlet i opdragelsen smiley

• #8   16. feb 2014 Er det ikke noget med at de efter lang tid ophober gasser, som gør at de kan eksplodere? Ligesom den der var oppe og vende for et stykke tid siden.

• #9   16. feb 2014 Hvalen helt inde på stranden var (heldigvis) død, men det er stadig respektløst. Og ja totalt dobbeltmoralsk af folk, som på den anden side hidser sig op over en aflivet giraf (det er selvfølgelig ikke sikkert, det er de samme mennesker).

Den døende nr. 2 hval lå længere ude i vandet. Men jeg tænker på, om en hval som det intelligente væsen, den er, fornemmer hvad der foregår, så det ligefrem kan være ekstra traumatisk for den, som endnu ikke var død?

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#10   16. feb 2014 Nej det gør de ikke. Der blev nævnt at flere var gået i vandet og op på den der lå og ikke var død. En farlig leg og jeg vil ikke have det mindste ondt af dem hvis de kom galt afsted.

Kan godt forstå at børn skal have lov til at se en hval når muligheden er der. Men hvorfor skal man op at gå på dem?. Jeg syntes det er totalt mangel på respekt over for dyret,om det så er levende eller ej. I tilfældet med den levende hval burde de meldes for dyremishandling.

Er glad for jeg ikke var til stede for jeg have ikke kunne styre mig.

• #11   16. feb 2014 Jo, Camilla.

• #14   16. feb 2014 At børn og voksne får lov at undersøge en hval der alligevel er død, kan jeg ikke se noget galt i. Dog må det gerne gøres med en lille smugle form for respekt selvfølgelig.
    Jeg er sikker på hvalens sjæl er rejst til et langt bedre sted og er fuldstændig lige glad med at der er nogen som kravler rundt på den, og får en følelser af hvor stor sådan en hval faktisk er. Jeg kunne dog aldrig selv finde på det, men det hidser mig ikke op.

Til gengæld kan jeg slet ikke have, at alle bare ser til i mens den anden hval får lov at ligge og lide, og bare venter på at dø, lidt som vi skal da endelig ikke gøre noget, fordi lad den bare dø så vi kan bruge den i vores forskning. Jeg er sikker på med alle de kloge hoveder der sidder rundt omkring burde det være muligt at gøre noget andet og hjælpe den. Og jeg håber godt nok ikke der er nogen der har kravlet rundt på den, det kan jeg slet ikke bære at tænke på.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#16   16. feb 2014 Det er ikke muligt at rede den. At prøve vil være dyremishandling. Det mindste man kunne gøre er at lade den død i fred eller hjælpe den på vej.

• #17   16. feb 2014 Tak for forklaring : )
    Ja giver jer helt ret, så skulle den have lov at dø i fred, ellers hjælpes på vej helt sikkert, den skal på ingen måde lide.

• #18   16. feb 2014 I denne tråd

http://www.hundegalleri.dk/forum/Off-Topic/565183-hvaler_i_henne

har Allergisk... lagt et link ind, som forklarer, hvorfor man ikke har kunnet redde den anden hval eller sørge for en hurtig human aflivning.

Barsk men meget spændende og lærerig læsning.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#19   16. feb 2014 Den tråd have jeg ikke lige set. Så er det ikke kun mig der syntes at det er helt uden respekt med den opførelse.

De skulle hvad der blev fortalt også have en meget sart hud. Det kan man så tænke over når man kommer hjem og fortæller at man har gået på en hval der ikke var død.

• #20   17. feb 2014 Syntes det er blevet en ret dobbeltmoralsk verden.. Folk bliver sure over der var en giraf der blev aflivet "uden" grund, men sørme so om der ikke er en grund? Jo det var der.
    Der strander to hvaler, som ikke lever i Danmark, så det er sjældent man ser en hval, og så hopper man rundt på dem. Hvad fanden sker der lige? Det er respektløs, om de er levende eller ej.. Godt nok var den ene død da de gik rundt på den, men altså.. Respektløst alligevel.. Så hopper vi da også bare rundt på dem, når de dør..
    Kan bare ikke forstår, hvorfor vi er blevet til sådan et dobbeltmoralsk land..

Det jeg har skrevet blev sikkert indviklet, men ja..

Læste en artikel om, at det var dyrplageri at hjælpe den levende ud, og ja, den ville opleve smerte, men det er også smertefuldt at se en fra sin familie eller noget dø, og bare selv ligge helt hjælpeløst og skulle dø, for derefter at kunne blive flyttet..

• #21   17. feb 2014 Max H
    Giver dig fuldkommen rat det er mere end svinerei MØGUNGER og ligeledes deres forældre Jeg siger som dig godt jeg ikke var der ude Jeg tror jeg ville komme sådan i klammeri med de folk der ude ,Men så ville jeg da få afreageret smiley

• #24   1. dec 2018 Mikes

Øv, kan de ikke hjælpe den ud?

• #25   1. dec 2018 Hvalen er for stor til man bare kan skyde den..

De vil ikke hjælpe den ud, da erfaringen er at den sikkert er syg og vil "gå på grund" igen..

Det er synd, men med sådan et stort dyr er der desværre ikke så meget andet at gøre end at håbe på den selv finder ud igen

• #27   1. dec 2018 Jo det sagde de i go morgen idag, hvor hende den ene vinterbader
    var med sammen med en fra Fjord og Bælt

• #29   1. dec 2018 der skal være pænt sejt for at trænge igennem den tykke hud og spæklag. Det er jo ikke en lille grindehval

• #30   1. dec 2018 Synes hellere man bare skal lade natur være natur - vi blander os sgu nok i forvejen.

• #34   2. dec 2018 KUNNE man forestille sig, hvis man lige stoppede med at lege Disney, at hvalen er søgt mod land, fordi den er syg og skal dø? KUNNE man forestille sig at naturen er sådan indrettet? Og KUNNE man forestille sig, at alle de mennesker der konstant skubber rundt med hvalpen, stresser den så den lider unødigt?

Så vidt jeg ved blev den faktisk skubbet ud af havnen igår. Manden fra Naturstyrelsen mente at den nok gik ind et andet sted, for at få lov at dø. Ikke at den får fred til det, for en hel masse velmenende mennesker vil helt sikkert puffe og skubbe rundt med den i stedet.

• #36   2. dec 2018 man kan kun se interviuwet i go morgen med play abbonent.

Det er en vågehval

• #37   2. dec 2018 Haha, mine fingre er åbenbart for vant til at skrive hvalp, og kan ikke stave til hval smiley

Men jeg erkender at jeg ikke forstår behovet for at lege Superman og forsøge at redde en døende hval. Og jeg forstår slet ikke kommentarer som “man vil ikke bruge ressourcer på at redde den”. Nogle gange har naturen selv svaret, og mennesker ER ikke alvidende.

Kommentér på:
Strandet hval

Annonce