261 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Dagens gode gerning! :o) Dagens gode gerning! :o)

Idag da vi kom hjem efter at have handlet blev vi lige siddende i bilen et par minutter længere, fordi himlen havde åbnet sig og det styrtede ned. Rundt om hjørnet kommer så en lille selvsikker border terrier luntende med høj haleføring. Jeg sidder smilende og kigger efter den, da den virkelig så ud til at nyde sin udforskning af gaden.

Pludselig går det op for mig at der ikke efterfølgende kom en ejer af hunden gående, så jeg står ud af bilen, går over til hjørnet og kigger efter dens menneske, men vejen ligger fuldstændig øde hen.

"Nå da" tænkte jeg og fulgte så efter den imens jeg kaldte blidt på den. Den lystrede sørme og kom hen til mig så jeg kunne tjekke den. Selvfølgelig havde den ikke halsbånd på, så der var ingen hjælp at hente. Jeg kiggede så i dens øre og heldigvis var den øretatoveret, dog var det temmelig umuligt at tyde hvad der stod.

Jeg ringede så til Gladsaxe politi alt imens vi rendte rundt og ringede på døren i de huse hvor vi vidste at de holdt små hunde, men ingen stod og manglede deres.

Politiet tjekkede deres efterlysningsliste, men den var endnu ikke på. Jeg aftalte så med politimanden at jeg skulle se om jeg kunne tyde øremærkningen og så ringe tilbage. Yay...det lykkedes...jeg ringede tilbage til ham, og under ti minutter senere ringede han tilbage med beskeden om, at der var en meget trist familie, der stod og manglede deres hund. Jeg fik så deres nummer, ringede til dem og fortalte hvor vi var, så de kunne komme og hente den.
Sikke en genforening....både hund og menneske var helt oppe i skyerne. Nej, hvor havde jeg det godt bagefter. :o)
Han havde så travlt med at komme afsted efter sin hund, at han havde glemt både halsbånd og hundesnor, så det måtte vi låne ham til tilbageturen.

Jeg tror at jeg kommer til at sove rigtig dejligt i nat. :o)

Ville bare lige dele det med jer! ;o)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dagens gode gerning! :o)
Kommentér på:
Dagens gode gerning! :o)

Annonce