{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.133 visninger | Oprettet:

Hvad går I og sparer op til? {{forumTopicSubject}}

Ja nu har jeg nærmest sat næsten alle mine ting til salg og har en lille sparebøsse jeg ligger mine penge i. Det er jo en win-win situation da jeg får ryddet ud i lejligheden samtidig med jeg får en lille mønt sparet op...

Jeg sparer op til en mikrofon, da jeg elsker at synge og gerne vil ligge lidt flere videoer op på youtube, da jeg ikke har mulighed for at indspille så meget hos min kammerat som før smiley Hele sættet koster 2499 kr. så der er lidt vej endnu - men glæder mig til dagen hvor der ENDELIG er nok og man bare kan sætte sparebøssen på disken uden at skulle hive dankortet frem hihi smiley

Så nu er jeg nysgerrig, hvad går I og sparer op til? Alt fra ferie, hundehvalpe til overdrevne materielle ting, dette skal bare være en hyggetråd for dem der vil dele smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad går I og sparer op til?
  • #1   2. feb 2014 Blev jo færdig med at spare op til hundehvalp i januar, så nu heddet det:
    Nyt køkken i kolonihaven
    Sommerferie
    Nyt objektiv til kameraet

• #4   2. feb 2014 En ny computer og betale min mor de sidste 2000kr jeg skylder hende. Derefter er jeg helt gældfri smiley

• #5   2. feb 2014 Danielle
    Det er altid rart med nye mål og ønsker smiley Hvad for et kamera har du og hvad objektiv har du øje på? smiley

Rotterne
    Hvor langt vil du skyde på der er endnu? Synes det er super sejt at du, og andre der, kæmper for det, i stedet for at falde i fælden for nu har man jo været såå god til at spare så kan man jo lige.... Sådan vil jeg være bange for jeg blev smiley

Linda
    Det er så til depositum eller hvordan? Med baby på vej skal man jo også have god plads smiley

• #6   2. feb 2014 Louise
    Altid dejligt at være gældfri, er det en dyr computer du har i tankerne?

• #7   2. feb 2014 Jeg ville gerne spare op, hvis jeg havde noget at spare op af.

Pt. går den ud på at leve og overleve. smiley

• #8   2. feb 2014 En hvalp smiley om lang lang tid.

• #10   2. feb 2014 Jeg spare bare op lige nu, ikke til noget bestemt. Kan godt lide at havde min 50k på min opsparing og brugte 27000 af dem i oktober, så nu er jeg igang igen smiley

• #11   2. feb 2014 Jeg går og sparer op til en tur til New York. Efter det bliver det til en ny computer.
    Jeg har også et forestående 'sælg ud af alt fyldet derhjemme' som går i gang, når jeg en gang kommer hjem igen (de er i gang med at lave skimmelsvamp i min lejlighed) Så skal der dælme sælges ud af alle kjolerne og skoene og bøgerne.

• #12   2. feb 2014 Puh, jeg sparer bare op tror jeg. :o) Ikke sådan noget bestemt.

Opsparingen skal bare bruges hvor det bliver nødvendigt, men primært er det nok:
    - uforudsete dyrlægeregninger
    - depositum til lejlighed

Og ja, så ellers bare en ganske normal, rar opsparing. :o) Jeg kan godt lide at have lidt på opsparingen, til når det skulle blive nødvendigt.

• #14   2. feb 2014 Jeg sparer op til en lille dyt. Det skal være en gave til mig fordi, alle mine kammerater bliver 18 år snart og jeg ikke gør. Tillykke til mig for ungdommen. Wiiii! smiley

• #15   2. feb 2014 Sparer op til uforudsete udgifter, bilen skal lige pludselig laves, kattene skal steriliseres om meget kort tid, konen skal til at studere, 1.5 rummeter træ skal købes, ja listen er jo uendelig.................

• #19   2. feb 2014 Vi sparer ikke op, vi betaler gæld.. eller rettere, renter på gæld.

Før vi kommer til at spare op er der en masse ting, der skal fixes i og på huset og bilen.

• #20   2. feb 2014 Jeg sparer op til hest, der går nok et par år endnu haha. (: Lige nu har jeg råd til selve hesten, men så heller ikke mere end det. smiley

• #21   2. feb 2014 Maria D
    Jamen bare en til en 3-4000kr. Var ved at spare op inden jul, men så skulle hunden pludselig steriliseres, så der røg pengene jo smiley

• #22   2. feb 2014 En bil smiley Men der er laaaang vej.

• #23   2. feb 2014 Spare penge op til en ny bil.. Januar 2015 skulle jeg have 35.000 på opsparingen så håber alt går som det skal smiley smiley

• #25   2. feb 2014 Pt. skal jeg trylle penge til en tandlægeregning, en rep. af bilen (manden lavede buler), en ny kogezone (en af zonerne er stået af), og så håber jeg om et halvt år at kunne få ordnet min tand, der er betændelse i. Sådan cirka. smiley

• #26   2. feb 2014 Jeg sparer op til at ha råd til at eksistere når jeg går på efterløn om et år... og til ferier, ny mobil... alt som jeg bare købte da jeg havde arbejde...

• #27   2. feb 2014 SÅ ringede min mor lige - det tog sin tid smiley

Susanne
    Det er jeg ked af at høre smiley Men er der så noget du går og drømmer om?

Synes det er dejligt at høre alle jeres ønsker. Selv har jeg på opsparing som der blev brugt 20.000 kr. af til ny bil. Men selvom jeg HAR pengene på opsparing føler jeg lidt det er "spild" at bruge på en mikrofon til min egen fornøjelse. Dem vil jeg hellere have går til noget uforudset, som mange af jer andre skriver.

Jeg har det dog fantastisk med at have en sparebøsse jeg VED kun kommer til at gå til det formål smiley

• #28   2. feb 2014 Jeg sparer op til at flytte hjemmefra! smiley
    Depositum til lejlighed, køleskab, støvsuger, ny seng, TV-arm og hvad der ellers skal til smiley

Derefter skal jeg nok bare i gang med at have mig en reel opsparing.. smiley Og en eller anden dag, starter opsparingen til en lille vuf smiley

• #29   2. feb 2014 Jeg sparer op for sjov smiley

Ej synes bare tit jeg ser noget jeg gerne kunne tænke mig at eje, men ikke har pengene smiley Så vil gerne ha nogen til at stå til sådan noget smiley Og dyrlæge regninger ol.

• #30   2. feb 2014 Jeg drømmer om noget så simpelt som en tur på camping. Men det bliver ikke foreløbig. smiley

• #31   2. feb 2014 Jeg spare op til hund smiley

• #32   2. feb 2014 sparer op til noget så kedeligt som nye briller smiley

• #34   2. feb 2014 Susanne
    Krydser fingre for bedre tider for dig! Stor krammer.

Synes altså ikke et par briller er en kedelig ting smiley Synes dog det er grotesk at industrien skal tjene SÅ mange penge for noget som mennesker har brug for - såsom briller, tamponer/bind og bleer???

Jeg må ærligt indrømme jeg har svært ved at spare op for "sjovt"... De penge jeg HAR på opsparing bliver ikke brugt, men når jeg så sætter et par tusinde ind spontant har jeg lettere ved at hive dem ud igen: For nååå ja, det er jo mine penge som jeg valgte at skulle rykke derhen smiley

• #35   2. feb 2014 Vi sparer op til at flytte!
    Pt bor vi hos min forfærdelige svigermor og vi har kun haft min kontanthjælp at leve for de sidste 4 måneder så det har været ret svært at få pengene til at række.
    Her den 4. februar skulle manden gerne få penge igen og så kan vi starte med at spare op så vi kan komme væk! smiley

• #36   2. feb 2014 Elisabeth
    Håber da ikke hun er SÅ slem smiley Hun har jo ladet jer bo der smiley

• #37   2. feb 2014 Jeg spare op, for at få en stor opsparing smiley elsker at logger på min netbank og se der står xxxxx kr på opsparingen; så føler jeg mig tryg, og fri fordi jeg ved jeg har pengene hvis der skulle ske noget, eller hvis jeg finder noget jeg ikke kan leve uden.
    Og efter et år på su, hvor vi oveni har købt og renoveret en lejlighed og blevet gift, er der altså ikke nogen opsparing tilbage. Nu begynder jeg på nyt job imorgen, og glææææder mig til at sætte penge af smiley

• #38   2. feb 2014 Altså vi lejer nogle værelser så vi kunne jo ligeså godt bo hos en fremmed.
    Og så er vi åbenbart blevet gratis rengøringshjælp fordi vi nægter at lave mad når køkkenet ligner en svinesti og der ligger et gulvtæppe af møg...

Hun pisser på sine medmennesker inkl. os og spreder løgne om os til sin familie og venner... Så jo, jeg vil mene hun er ret forfærdelig smiley
    Desværre vidste jeg ikke dette var hendes sande jeg før vi flyttede ind..

• #39   2. feb 2014 Maria - Hvis du har svært ved at lade pengene stå på opsparingen, kan du evt. få den låst, så du kun kan sætte penge derover, men ikke tage dem ud igen, sådan 'bare lige'. :o)

Hvis du først skal til at kontakte banken osv. for at få pengene, er det måske lidt nemmere bare at lade dem være der. smiley

Men jeg har det også lidt som dig - eller det har jeg haft. Hvis jeg manglede penge på kontoen, så tog jeg fra opsparingen. Men ok - det var jo sådan set også derfor jeg havde/har opsparingen. Nemlig til når jeg har brug for penge til et eller andet, jeg ikke kan betale med min almindelig konto. :o)

Mht. at have en sparebøsse, så elsker jeg også at spare fysiske penge sammen! I en periode satte jeg pengene i banken en gang om måneden, og så gik der lidt sport i at samle flere penge sammen end sidste måned - hvilket min opsparing var rigtig glad for. smiley

• #40   2. feb 2014 Jeg sparer også op til en luksusweekend for hundene med massør, kiropraktor, akupunktør og svømning smiley
    Det bliver så awesome! smiley

Og når vi engang er lidt mere ovenpå økonomisk, så vil vi også spare sammen til en ferie i Norge med hundene og en masse slædekørsel smiley Jeg vil så gerne op og se nordlys og køre hundeslæde med de to vuffere smiley

• #41   2. feb 2014 Det skal lige siges min opsparing(er) består primært af arv... De fleste har jeg låst til jeg er 23 og de andre er til "fri afbenyttelse", jeg endte med selv at have sat 10.000 ind som jeg ikke brugte før jeg købte bil med manden smiley

Elisabeth
    Nej det lyder ikke rart håber I kommer væk hurtigst muligt smiley

Katrine S
    Jeg har også lige søgt (endnu) er job så håber snart der er gevinst - lige nu drømmer jeg allermest om at blive gift med manden min smiley
    Men det kræver lige vi har lidt mere økonomisk sikkerhed i stedet for at fyre opsparinger af smiley

• #42   2. feb 2014 Einstein
    Hold da op, ja man gør vel alt for sine "børn" smiley

• #43   2. feb 2014 Hov ja.. Jeg er godt nok gift, men vi havde ikke pengene til det store kirkebryllup.. Og det har jeg fundet ud af at jeg mangler.. Så det vil jeg gerne spare op til smiley

• #44   2. feb 2014 Jeg har sparet op til at studere smiley Jeg har sparet op således at jeg har 1000 kr ekstra hver måned, udover SU og arbejde.
    Total fornuftigt og kedeligt smiley
    Nu sidder jeg dog i en billigere lejlighed end jeg regnede med, da jeg begyndte at spare. Derudover er der brugt 12.000 på udbetaling til bil, og 10.000 til depositum til lejlighed smiley
    Jeg tænker dog at nogle af penge skal gå til en hvalp til sommer, hvis skæbnen vil det.
    Og ellers er det jo bare altid godt at have en buffer.

• #45   2. feb 2014 Håber du får jobbet smiley Ja, det koster lidt hvis man vil holde en større bryllupsfest.. Vi forsøgte at holde det billigt, men da vi havde 67 gæster løb det jo op omkring 55-60.000kr alligevel hurtigt smiley smiley jeg vil dog sige at det var hver en krone værd smiley

Men det er jo hvad man gør det til, det behøves jo slet ikke være så stort og dyrt smiley

• #46   2. feb 2014 Pusle's madmor
    Det kan jeg godt forstå, vi overvejede rådhuset men altså vi har ikke nogen grund til at skynde os - andet end vi gerne vil smiley Så synes jeg lige så godt man kan vente smiley

Caroline
    DEJLIGT fornuftigt smiley Men du sidder da lidt dyrt hvis du ikke kan betale lejlighed osv. med SU og arbejde gør du ikke? smiley

Katrine
    Det gør jeg også, eller måske et af de andre jeg har søgt smiley Vi har 45 gæster og estimeret løber det op i 70.000 eller sådan - jeg synes ikke det SKAL være stort, men jeg har bare nogle ting som både manden og jeg gerne vil have og så koster det altså.

• #47   2. feb 2014 Maria

Jeg vidste ikke at det betød så meget for mig at blive gift i lang hvid kjole og i kirken.. Før jeg var blevet gift smiley Så vil gerne velsignes og holde en relativt stor fest smiley Og få en rigtig brudekjole smiley Det må være en skjult drøm jeg ikke vidste noget om smiley

• #48   2. feb 2014 vi har 3 opsparinger: En dyrlæge, en børneopsparing og en jul/nytår opsparing.

3 konti der kører så der altid er lidt i bufferen.

• #49   2. feb 2014 Pusle's ....
    Du fandt jo også ud af det i tide kan man sige smiley

• #50   2. feb 2014 Sarah
    Rigtig fornuftigt smiley
    Pt. står mine jo bare i pærevællinger, men det ændrer sig jo når man bliver gift, får børn osv.

• #52   2. feb 2014 jeg har haft en dyrlæge og jul/nytår konto siden jeg var 16 (flyttede hjemmefra med hund der) så det er kun børneopsparingen der er kommet til efter jeg er blevet voksen og følsom (om ikke andet på papiret)
    gift er noget man tager for ikke at blive det smiley

• #53   2. feb 2014 Allergisk
    Bum... Det var ambitiøst hvis I skal spare hele beløbet op hehe smiley

Sarah
    True, men når man er to med fællesøkonomi har man også mere at rykke rundt med smiley Det var det jeg mente.... Pt. betragter vi alt som: Hvad der er dit er mit... Men altså det er jo ikke sådan at manden lige ber' om penge fra min konto til noget smiley

• #54   2. feb 2014 Her er der ikke luft til at spare op, heldigvis mangler jeg ikke rigtig noget, jeg har jordens dejligste børn og ditto hunde, jeg lever og overlever smiley

• #55   2. feb 2014 Bente
    Lyder dejligt smiley

• #58   3. feb 2014 Sparer altid op - Bare for at spare op xD
    - Men jeg ønsker mig en stationær computer, så jeg kan have 2 skærme til tegneriet.
    Men førstepriorietet er lige en tandrensning til Vaks.

• #59   3. feb 2014 Må vi ikke få et link til din youtube? smiley helt iorden hvis du ikke vil udlevere. Men elsker og høre covers, så er nysgerrig smiley

• #61   3. feb 2014 Tror bare det er fordi jeg er lidt af en "prinsesse".
    Jeg gad ikke leve af rugbrød og pasta/ketchup.
    Den lejlighed jeg troede, at jeg ville ende med kostede 5300,-. Nu sidder jeg 1000,- billigere.
    Og så koster bilen lidt, da den er købt fra ny.
    Jeg mangler ingenting, og min opsparing bliver muligvis ikke taget i brug, da der er nok i SU og løn smiley

• #62   3. feb 2014 Allergisk
    Det var nu mere i sjov smiley Men ja udbetalingen er fedt at kunne smide den smiley

Kira
    Det kan jeg godt forstå vi skal forhåbentlig også rejse i år, første gang alene (vi har været sammen i 6 år)

Alexandoria
    Manden min har to skærme (tænk jeg har sagt ja!!) Men kan nu godt se det er sk*** smart når han koder på den ene skærm og kan opdatere på den anden i stedet for at gå ud og ind af programmer smiley

El Camino de er dog ret gamle, men Aino K har været så sød at linke til dem smiley (hvor kendte du forresten den fra? ;))

Nej kan godt se det koster hvis den er "så dyr" når man så er alene smiley

• #63   3. feb 2014 Maria, fra en tråd du engang oprettede herinde smiley

• #64   3. feb 2014 Aino
    Hehe vidste slet ikke man kunne linke til hele kanalen, der lærte jeg noget nyt smiley Tak, håber på at kunne få indspillet meget mere når mikrofonen bliver købt smiley

• #65   3. feb 2014 Direkte opsparing er der ikke plads til i budgettet..
    Men når der er lidt til overs i slutningen af måneden, bliver der lagt til side til efterårsferien med veninden smiley

Og så håber jeg at fødselsdagsgaver o.s.v giver et godt tilskud til nyt blæk på kroppen smiley

• #66   3. feb 2014 Henriette
    Det er jo også en opsparing, bare ikke fast smiley Jeg har skam heller ikke en fast, selvom man nok burde....
    Elsker også selv fødselsdage når man holder fest så der kan komme pengegaver hehe smiley

• #67   3. feb 2014 Maria..
    Der går ofte nogle mdr mellem at der bliver lagt noget til side *G*
    Men ja er det vel smiley

Pengegaver er GULD værd smiley Eller gavekort *G*

• #68   3. feb 2014 At holde fødselsdag - hvad er det? smiley

• #69   4. feb 2014 Henriette
    Gavekort er så ikke lige mig, for der SKAL man jo købe noget derfra smiley

Susanne
    Sidste gang jeg holdt fødselsdag var til min 18 års smiley

• #70   4. feb 2014 Oh jeg holdt ikke engang min 40 års. smiley

• #71   4. feb 2014 Jeg sparer op til uforudsete regninger og baby ting .
    - ikke at jeg er gravid eller noget men når det sker vil jeg gerne have penge til en fin barnevogn og sådan smiley

• #72   4. feb 2014 Susanne
    Det SKAL man altså, det er så dejligt at fejre smiley

Anya
    Fornuftigt smiley Babyting får man også smidt i hovedet når man bliver gravid (for det meste), men ja hvis man vil have luksus barnevogn og seng og mærkevarer så koster det jo smiley

• #73   4. feb 2014 Maria..
    Okay.. Jeg ELSKER gavekort, men kun til de steder, hvor jeg ønsker mig dem smiley *GG*

Har ikke holdt fødselsdag i mange år, men startede for et par år siden igen..
    Og jeg ELSKER det.. Det at være omgivet med mennesker, som ønsker at fejre mig..
    Just.. Love it smiley

• #74   4. feb 2014 Samme her smiley

Dog fik jeg ikke holdt i år, da jeg ikke havde råd - vi er omkring en 45 mennesker og kan ikke være i en 50 kvm lejlighed smiley

• #76   4. feb 2014 Isabella
    Lyder bare så dejligt fornuftigt.
    Herhjemme har vi så en krukke hvor vi f.eks. smider penge i fra flasker osv, så bruger vi dem til at tage ud at spise eller hvad vi har lyst til smiley
    Lige nu skal vi snart på cruise og det bliver bl.a. krukken der betaler for maden for det er satme dyrt!!

Forresten har lige fået opkald om jobsamtale på fredag, det er ikke drømmejobbet men jeg vil bare i gang og kan jo altid søge andre stillinger ved siden af.. Glæder mig til at tjene lidt flere penge, så vi kan spare ENDNU mere hehe smiley

• #77   4. feb 2014 Bryllup smiley

• #78   4. feb 2014 Heidi
    Jaaa har også fundet drømmekjolen og skoene smiley

• #80   4. feb 2014 Maria..
    Hold da op smiley Og her gik jeg og troede jeg havde stor familie *G*
    Vi var 23 i lørdags til min fars fødselsdag.. Skal lige siges det udelukkende var mig og mine søskende + påhæng og børn, og så min far *G*

• #81   4. feb 2014 Maria: Kjolen har jeg ikke fundet endnu - men stilen smiley Og så har vi lavet gæsteliste og budget så nu skal vi bare finde pengene og fastsætte dato - BUM smiley

• #82   4. feb 2014 Birgitta
    Kan heller ikke udholde tanken om ikke at skulle have hund, har kun haft det 5 år men har gjort at jeg aldrig skal mangle en smiley

Henriette
    Ja smiley Vi blir omkring 55 mennesker til bryllup, da der jo også skal være plads til venner, men jeg har skåret 11 mennesker i familien fra endda fordi dem har jeg ingen relation til...

Heidi
    Spændende smiley Vi har sagt sommer 2015 eller 2016 smiley

• #83   4. feb 2014 Har besluttet mig for at hvis jeg får jobbet bliver der oprettet en opsparing udelukkende til bryllup, nu har vi jo været forlovet snart 2 år smiley

• #84   4. feb 2014 Jeg har håbet om forår 2015 - det er min plan smiley
    Vi har været forlovet siden 24/12 -13 - så kun i lidt over en måned smiley
    Dejlig julegave at manden falder på knæ smiley

• #85   4. feb 2014 Hihi skønt smiley

Her faldt manden på knæ på vores årsdag, havde også tænkt måske at blive gift der, men jeg vil helst have et udendørsbryllup og det går nok ikke i maj her i Danmark smiley

• #86   5. feb 2014 Fedt smiley
    Ja det er nok liiiige koldt nok smiley

• #87   5. feb 2014 Heidi
    Her er et billede af de sko jeg har set, synes bare de er så unikke og SÅ for meget at jeg må eje dem smiley De kommer jo også indenunder kjolen

profilbillede
  • #88   5. feb 2014 De mindre ting vi spare op til herhjemme (min datter og jeg) er biografture incl resturant besøg inden.

div kurser/foredrag der er hunderealateret

Ture til div steder feks legoland/løvepaken /badeland

På banken er der opsparing til konfirmationen næste år , steralisation af bette hunden, brystoperation (skal gøres mindre) indkøb af ny hund engang.
    Ferie kræver ikke så meget datteren er i norge en - to gange i året hos vores gamle naboer, jeg foretrækker at blive hjemme, men det kræver da et par 1000 hvergang

• #89   5. feb 2014 Sabrina
    Uha det er også nogle dyre ting, hvor meget koster en konfirmation nu til dags? Tror min mor "slap" med 15.000 og det blev endda holdt endda hjemme.

• #90   5. feb 2014 Maria, vi gav omkring 15.000 kr. sidste år for en konfirmation. Den blev holdt i et lejet lokale, men vi fik en god rabat på vin mm. Det hjalp da noget på det.

Lokalet var også ok billigt.

• #91   5. feb 2014 Susanne
    Min søster skal konfirmeres næste år og det skal holdes ude (familien kan simpelthen ikke være i huset), det blir' os en dyr omgang smiley

• #93   5. feb 2014 Maria, vi kunne nemlig heller ikke alle være i huset. Og desuden er min svigermor "allergisk" overfor kattene.

• #94   5. feb 2014 Ligenu står det i konfirmationens tegn smiley og så er der købt ny killing smiley

• #95   5. feb 2014 Maj-Britt
    Hehe det er sgu da også tarveligt de bare fræser hen over snuden på en når man prøver at spare op! Altså smiley

Susanne
    Så synes jeg da 15.000 var okay, hvor meget koster et lokale nu til dags?

Laila
    Det er altså så hyggeligt med forberedelser osv synes jeg smiley En killing kan altid bruges smiley

• #96   5. feb 2014 Jeg mener, at vi gav 1.200 kr. for lokalet og 300 for rengøring. Så skulle vi kun selv sørge for, at køkkenet var rent og pænt, alt andet tog de dem af.

Og så havde vi et par unge piger i køkkenet og en af mine venner til at holde dem i ørerne ggg.

• #97   5. feb 2014 Susanne
    Hold da op, det var da også en billig pris smiley

• #98   5. feb 2014 Vi køber et telt eller laver noget overdækning via huset og udestuen på terrassen, så låner vi noget bestik og tallerkner hvis vi ikke har nok smiley har en stor familie så kan ligeså godt udnytte dem smiley
    men så kommer borddækning , mad osv . så med 40 gæster alle er familie pånær de 4 *GG* regner vi med at havne på omkring de 15000

• #99   5. feb 2014 maria du kan se killingen på profilen - Picasso

• #100   5. feb 2014 Laila
    Vi er så en 50 mennesker nu så det blir også en dyr omgang smiley
    Den er sød smiley

• #101   5. feb 2014 Vi var vist omkring de 55 personer, så jo det var da en smule dyrt, men knægten var glad, for han fik dem med, han gerne ville. smiley

• #102   5. feb 2014 Jeg husker også tilbage på min konfirmation som en rigtig dejlig dag smiley Det er noget man ikke sådan lige glemmer smiley

• #104   5. feb 2014 Aiko
    Hvad er det om jeg må spørge? smiley

• #107   5. feb 2014 Aiko
    Tænkt det vidste jeg ikke engang der fandtes smiley Det må være varmt i sådan et kostume!

• #108   5. feb 2014 Maria Jeg regner med at bruge omkring 20000 på konfirmationen

vi bliver 33 mennesker ca a 175 kr /pr snude = knap 6000
    Vin/øl/vand køber vi i tyskland har sat 2500 af til det
    leje af lokale 1000 kr
    Kage /chokolade/kaffe Har en god veninde der bager super skønne kager så 1000
    Bordpynt/servietter/indbydelser m.m 1500
    kjole fandt vi på nettet til ca 700 samt sko til 300 + fragt så ialt ca 1500 (evt told oveni har ikke undersøgt hvor de sender fra)
    Blå mandag tøj ca 1500
    så 13500 også kommer gaven hun ønsker sig en bærbar og en rejse til spanien
    oveni samt det jeg garanteret har glemt på stående fod

kjolen er denne
    http://www.jenjenhouse.com/da/A-Linje-Rund-Halsudskaering-Kort-Laengde-Organzastof-Homecoming-Kjole-Med-Blonder-Rammefunktioner-022025446-g25446
    Det er den her hun vil have

• #109   5. feb 2014 Husk nu kjolen bliver 1140.00 kr.
    Har en drømmekjole derfra selv, men man skal sgu huske told ellers bliver man overrasket smiley

Det var godt nok nogle dyre gaver damen får så smiley

• #110   6. feb 2014 Maria så passer det også lige med de 1500 jeg havde regnet med til tøj til dagen smiley så det er jo bare lækkert skoene køber vi herhjemme. men om den så havde kostet det dobbelte så havde hun fået den synes det er vigtigt at hun får lige nøjagtig den kjole hun gerne vil have og her hjemme løber de jo også hurtigt op i 2500-3000, så det er helt fjong

Gaverne er bare ønsker smiley så overvejer om hun skal have det ene eller det andet, og eftersom vi gerne vil rejse uden for sæson så behøver det ikke at være så dyrt, har to hold venner der er flyttet derned så hotel behøver vi heller ikke tænke på, derfor tænker jeg lidt at der nok godt kunne blive råd til begge dele, og efter som hun kun har været i norge tænker jeg at en tur til sydens sol nok ikke vil være et helt dårligt valg til hende

• #111   6. feb 2014 Helt iorden smiley Jeg ville bare lige gøre dig opmærksom på det, det er jo ærgerligt at få et chok hehe smiley

• #113   7. feb 2014 Puuha havde ikke kunne holde det ud smiley

• #114   7. feb 2014 Maria #87 hold da fast de ligner en million! smiley aldrig nogen jeg ville komme i, men wow!

• #115   7. feb 2014 Aino K
    Ja ikke? De skal jo ikke rigtig ses og kan slet ikke vade rundt i sådan nogle hele dagen, men det kunne bare være så fedt at få et billede der er trukket op i kjolen og så viser disse smiley
    Hvis alt går som det skal, skal kjolen være ivory/råhvid, så kontrasten heller ikke virker helt dum smiley

• #116   8. feb 2014 Jeg sparer op til konfirmation næste år, der bliver jeg også 50, men det ved jeg ikke om vi fejrer, jeg er helt fri.
    Så sparer jeg også op til at få huset renoveret lidt indendøre, vi har boet her i 3½ år, men jeg synes allerede her er lidt slidt, inden vi flyttede ind fik vi malet og afhøvlet gulve, men altså - det synes jeg godt vi kunne gøre igen.
    Så skal jeg have sparet op til næste kuld hvalpe, det koster mange penge.

Problemet med at spare op er, at pengene tit ryger til andre udgifter - her i februar har vi allerede haft udgifter til nye støddæmpere på den ene bil, så er gulvvarmen røget i gangen, og jeg har haft en hund til dyrlægen, og hun skal afsted igen. Min bærbare gik kaput i forgårs, så sådan en må jeg også have, og vi har to biler der skal have nye sommerdæk her til foråret - gyyys - synes det er svært at få noget i overskud til opsparing smiley

• #117   8. feb 2014 Vi har en fast rimmelig stor opsparing i banken, hvis der er noget der skal laves ved huset. Forskellige opsparinger til: Hundene, kaninerne, Englandsture, måske ny hvalp, til forkælelse og ting til indretning, jul/fødselsdage. Så bliver man aldrig overrasket, på den dårlige måde smiley Susanne....hvor vil du gerne på camping, er det her i landet(hvor) eller udlandet ??

• #118   8. feb 2014 Marianne, bare her i landet ville være fint. Bare det at komme lidt hjemmefra og se lidt andre ansigter. smiley

• #121   8. feb 2014 Jeg sparer op til drømmehvalpen. Der er et stykke vej endnu, da det ikke er mange penge jeg kan ligge til side hver måned, men jeg venter gerne, så når tiden endelig kommer så er det ikke prisen der afgør hvilken hvalp der er den rigtige smiley
    Regner med at skulle vente lige 2 års tid endnu smiley

• #122   8. feb 2014 Kennelmor
    Uha det er aldrig sjovt med uforudsete udgifter, men det er jo også det man som regel har en opsparing til smiley Min mor synes ikke rigtig hun ville fejre 50 års fordi hun ikke er så glad for sådan noget pjat, men hun blev bare SÅ glad for hendes fest - så synes bestemt du skal overveje det smiley

maianne T
    Ja det er lækkert, for mig har jeg det bedre med at dele opsparingerne op i mål smiley

BATDOG
    Ja nogen gange tager det laaang tid med at spare op til det man vil have, men det lykkedes jo på et tidspunkt forhåbentlig smiley

Isabelle
    Det kan jeg godt forstå, jeg "mangler" også selv en motivation hvis jeg ikke har noget mål, men nu har jeg masser så forhåbentlig bliver der sparet en masse op smiley

Sabrine
    Hvad for en hvalp drømmer du om? smiley

OPDATERING:
    Har lige talt min "spareugle" op og der er indtil videre: 515 kr. smiley
    Så mangler jeg jo "kun" 2000 kr. haha smiley Langsomt men sikker ikke? Jeg synes ellers jeg har sat en masse til salg smiley

• #123   8. feb 2014 Hvis du/i skulle på ferie, hvad gør i så med alle jeres dyr ?? Du får grunden til jeg spørger, lidt senere smiley

• #124   8. feb 2014 marianne T
    Smider dem hjem til min mor eller svigermor smiley

Vi skal faktisk afsted et par dage imorgen og der skal de hjem til mormor og deres to hunde smiley

• #125   8. feb 2014 Ps spørgsmålet var til dig Susanne

• #126   8. feb 2014 Haha så var det jo ligemeget med mit svar smiley

• #127   8. feb 2014 Både dit og andres svar er meget velkommen smiley smiley smiley

• #128   8. feb 2014 Marianne, vi har heldigvis naboer, som er flinke til at hjælpe. Vi passer til gengæld så også deres dyr, når de ikke er hjemme. smiley

• #129   8. feb 2014 Vi er så heller ikke væk så mange dage af gangen, når det er. Så dyrene ikke skal være alene alt for længe. Min far kan desværre ikke længere passe vores dyr, for før tog han sig altid af dem.

• #130   8. feb 2014 Jeg har nogle få racer i kikkerten, men min kæreste kommer jo nok også til at have noget at skulle have sagt når vi når så langt. Lige nu er min personlige førsteplads en schæfer. Jeg har været på en del kurser og har brugt det meste af mit liv på at læse om hundeadfærd og tage til de foredrag jeg overhovedet har kunne kommet i nærheden af indenfor rimelighedens grænser. Det er en enorm hobby for mig, og også derfor at schæferens særlige egenskaber især har vakt min interesse smiley

• #131   8. feb 2014 Sabrine
    Ja, det er jo en brugshund så der skal i hvert fald aktivering til smiley Men de ser dejlige ud, har ikke så stor kendskab til dem må jeg erkende

• #132   9. feb 2014 En lille gård med 3-5ha til så jeg kan få hestene hjem til mig selv, men det kræver jeg tjener 2000-3000 kr mere i mdr. Hvis jeg gerne vil have den går jeg har kik på til en lille pris af 975000kr Så gode forslag modtages ellers som min mandlige ejendoms mægler sage du må bare finde dig en mand :-S EN MAND hey hvad årstal lever vi i det kan da ikke passe at bare fordi jeg er en enlig kvinde så SKAL JEG FINDE MIG EN MAND. men måske jeg skulle smiley kunne da være rart med en at dele med men der er nok ikke nogen der vil have en dyretosset Q. som mig smiley da jeg har 1 hund ( køber jeg gård så 1-2 mere), 2 katte og 3 heste + 2-3 heste der følger med i opstaldning og gerne flere. smiley og ja skal så også lige sælge mit lille hus uden tab før jeg får lov. smiley og ja får må der også gerne komme ud på gården

• #133   10. feb 2014 Winnie:
    Sammen med din profil ligner det jo nærmest en KONTAKTANNONCE det her, og den slags hører vel under MARKED smiley

• #134   10. feb 2014 Hihi Allan det har du da ret i det gør UPS det skulle ikke forsås sådanne smiley det var bare lidt frustration der kom ud sammen med hvad jeg spare op til smiley

• #135   10. feb 2014 Marianne, jeg var faktisk lidt nysgerrig, hvad alle de 20 spørgsmål til professoren skulle til for. smiley

• #136   10. feb 2014 Det kan jeg godt forstå Susanne smiley Jeg sad bare og fik en sjov ide, jeg har en pæn camping med fortelt, med træterrase i haven. Den kunne jo lånes ud til sommer, ganske gratis smiley Men jeg har lige et par operationer der skal overståes. Forhåblig går alt vel, så tilbudet står stadig ved magt til sommer smiley

• #138   10. feb 2014 Maria - vi har to meget gode indtægter, så de udgifter der er kommet oveni hinanden med ødelagt bil, 8 nye sommerdæk, ny pc, dyrlægeregninger osv - betaler vi bare hen ad vejen, jeg sparer ikke op til sådan noget.

Men jeg sparer op til konfirmation, det er alligevel små 30 000 kr der går til det, fordi vi har en meget stor familie. Da jeg bliver 50 år den samme måned, som vi skal have konfirmation, ja så holder jeg ikke fest pga at jeg runder - vi skal ikke have to store fester i samme måned med de samme mennesker, så vil jeg hellere tage på en lille ferie med mand og unger eller bare tage ud at spise med dem, eller noget i den stil smiley

• #139   10. feb 2014 I går kom Picasso eeendelig hjem smiley Og han er bare gået ind som han altid har boet her, hvilket er superdejligt smiley
    Så nu begynder det for alvor med konfirmatonen smiley
    lige et nyt billede af Picasso

profilbillede
  • #140   10. feb 2014 Kennelmor det er ligesom os, vi har kobberbryllup i marts måned, men vælger selvfølgelig knægtens konfirmation smiley

• #141   10. feb 2014 Sparer bare op så der er penge på kontoen, til en gang når jeg beslutter mig for hvad jeg vil, efter jeg har fået hue på til sommer.. Jeg har fundet drømmeuddannelsen, men er ikke sikker på at jeg vil starte allerede til August/september..

• #142   10. feb 2014 Åh Marianne, det kunne være dejligt. smiley <3 smiley

Hvor er du sød. smiley <3 smiley

• #143   10. feb 2014 Spare ikke på til noget bestemt, men vi kan godt lide at have lidt rigeligt på kistebunden og hader at have gæld. Det eneste vi har lånt penge til er vores hus og det betaler vi af på 20 år - dvs. det er ikke så mange år endnu smiley

• #144   11. feb 2014 Ja konfirmationer er bestemt den helt store udgift i maj-måneden smiley

Forresten fik jeg tilbudt job her igår så jeg starter d. 1. marts smiley Så skal der spares penge op smiley

Kommentér på:
Hvad går I og sparer op til?

Annonce