28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.247
Lidt hjælp ang boligsitiuation {{forumTopicSubject}}
Hej
jeg har før skrevet herinde om min boligsitiuation, og da jeg valgte at flytte fra min daværende kæreste for et par måneder siden, står jeg nu uden bolig. jeg bor midlertidig hos min mor, og hun har ikke sat en tidsgrænse for hvor længe jeg må blive, da hun jo bare gerne vil hjælpe mig, men jeg kan mærke at jeg virkelig er begyndt at mangle mit eget.
Problemet er så at jeg efter den nye reform der trådte i kraft 1 januar 2014, har mistet 1000 kr om måneden, og var i forvejen på den laveste sats. (dette beregnet udfra at jeg var udeboende) det gør så også at jeg ikke har råd til særlig meget, som nu gør det nærmest umuligt at finde noget jeg kan bo i sammen med Lucky.
Så er der nogen der kender nogle gode sider eller har et godt råd til hvordan jeg kan finde mit eget?
Jeg er ikke så kræsen, det er dog vigtigt for mig at jeg har eget toilet og thekøkken, da jeg ikke er særlig god til det med bofællesskab.
Men udover det er et lille værelse helt fint med mig, der skal bare være plads til en seng.
Jeg har prøvet at lægge et budget, og udfra det har jeg max 2500 kr incl forbrug, til leje, hvilket gør det rigtig rigtig svært.
kan umiddelbart ikke få boligsikring, da jeg skal over 3000 kr for det, og dette jo er excl forbrug.
Jeg søger pt i: Esbjerg, Bramming, Tjæreborg, Gørding, Holsted og Vejen.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.247
Jeg har en depression med angst, der gør at jeg ikke kan hverken gå i skole eller få mig et arbejde, og selvom jeg kæmper rigtig meget med det og er nået langt, å er der desværre lange udsigter til at få en bedre økonomi.
Så job,su lån eller studiebolig er desværre også helt udelukket
nov 2012
heromkring er de private også tit store lejligheder/hele huse, hvilket jo selvfølgelig gør dem dyrerer, men i forhold til størrelse er det rigtig billigt at bo her omkring, desværre kanjeg jo bare ikke sidde i et helt hus alene.
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
jul 2005
https://www.borger.dk/Sider/Boligstoette-lejere.aspx
nov 2012
Var sødt af dig Bjergged måske jeg lige skulle tjekke, men tror ikke jeg kan få boligsikring der dækker det ekstra.
nov 2012
Har kun en veninde, og jeg er ikke sikker på at vi ville fungere sammen i en lejlighed. Derudover har hun hendes liv i bramming, og studere i haderslev, så hun ville ikke være interesseret i at flytte til en af de andre byer, desværre
nov 2012
nov 2012
Hvilket jeg jo nok også kommer til.
jul 2005
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Til de penge er det nærmest umuligt at finde noget alene. Jeg taler af erfaring. Jeg er tvunget til at have en roomie, fordi jeg er på dimitendsats og bor i Aarhus med hund.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.067
Jeg går selv med flytte-overvejelser. Min husleje er IGEN sat op, og synes efterhånden prisen er noget urimelig. Jeg er glad for at bo her, men for de penge jeg betaler, har jeg fra polidelig kilde at jeg kunne få tilsvarende lejlighed i Århus -og jeg bor altså i en lille bitte landsby langt fra alt
Jeg er dog ikke i tvivl om hvor jeg skal hen, hvis jeg flytter -så bliver det på holstebro-egnen, der har jeg nemig mulighed for at leje et lille hus med have til mindre end halvdelen af min nuværende husleje. men det er jo langt at flytte, så der er lidt overvejelser omkring job, det at flytte et sted hen man ikke kender nogen osv...
-og at jeg vil SAVNE at være tæt ved stranden
Nå, det var et sidespring -men som sagt kunne du overveje oksbøl, men ved self ikke hvor lang ventetiden er på de almenyttige boliger.
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 294
Men hvis du finder nogle privat, hvor der står husdyr ikke tilladt, så prøv at ring til dem alligevel. Der er altså nogle som bare skriver det på uden rigtig at tage stilling til det. og som er villige til at slække på det krav, hvis man forklarer hvilken en hund man har og at den ikke gør osv.
Det er hvertfald et forsøg værd, og det værste der kan se er jo at de sige nej
nov 2012
Hernede er det faktisk rigtig billigt at bo, problemet er bare at det primært er store huse
Men jeg vil helst ikke bo med en jeg ikke kender, for så kan jeg som sagt ligeså godt bo ved min mor, her har jeg også eget værelse, det er dig bare rarer at have sit eget.
Camilla tak for rådet, jeg har desværre ikke fået tildelt en sagsbehandler eller noget endnu, da der var kluder i min flytning, men jeg vil tage det op når jeg bliver kaldt til et møde
nov 2012
Michelle hvis ikke det var fordi oksbøl lagde så dumt i forhold til at være sammen med min familie, flyttede jeg glædeligt til oksbøl.
har også kigget lidt omkring tønder, da jeg har min far dernede, men ville allerhelst blive tæt på alle dem jeg har her, da det var en af grundene til jeg flyttede hjem.
nov 2012
nov 2012
men fortryder bestemt ikke mit halve år i Århus, det har hjulpet mig på rigtig mange måder og har været en kæmpe oplevelse, men nu hvor jeg ikke har min daværende kæreste i mit liv mere, har jeg intet deroppe.
nov 2012
nov 2012
nov 2012
nov 2012
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 63 Svar: 1.079
Så har du måske penge til nye møbler og et helt indskud, istedet for at skulle ud og låne. Du vil havde penge til at bo i noget til den tid
Nu du har sådan en sød mor der lader dig bo hos hende (måske gratis ...) med din lille vuf, kan man lige så godt udnytte det til at måske få det man vil ha i fremtiden
nov 2012
Har en lille opsparing, og min mor hjælper med at betale indskud, så jeg kommer ikke til at låne til noget.
er på hvad der svare til su sats (den laveste af dem) så kommer til at få det samme når jeg begynder at studere engang.
Men er rigtig dejligt at kunne bo ved min mor, og har det rigtig godt med hende, men efter jeg ikke har boet hjemme i 6 mdr, kan jeg godt mærke at jeg ikke fungere særlig godt med at bo hjemme, selvom det bestemt også er hyggeligt at være sammen med min mor igen. Men er nok aldrig nemt når man først har boet ude
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 63 Svar: 1.079
Men tænker bare - du har mulighed for billiger bolig via uddannelse og måske et job ved siden af ?
Men det også bare mig, jeg havde ventet, for det er ikke sjovt at sidde hårdt i det økonomisk.
jan 2013
Følger: 27 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 515
nov 2012
Camilla S, ved alt om hvordan det er at sidde hårdt i det økonomisk. Men jeg tager det som det kommer. Jeg vil hellere bo alene selvom det betyder jeg har mindre til mig selv. har jo ikke vildt meget mere alligevel, for har de samme regninger, og får jo en hel del mindre udbetalt som hjemmeboende.
Lidt hjælp ang boligsitiuation