1.080 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 99 Svar

Samfundets kasse.. Samfundets kasse..

Det er ingen hemmelighed at hvad der betragtes som værende normalt i samfundet er "far, mor og børn"..

Er jo kommet i den alder (snart 26) hvor der forventes af mig at jeg snart finder mig en kæreste og får et par børn.. Ihvertfald indenfor de næste 5 år ca..
Jeg melder dog klart ud hver gang og siger jeg ikke skal have nogen mand i mit liv..
Og her kommer det med at folk laver undskyldninger for mig "du har bare ikke fundet den rette endnu" "bare rolig han skal nok komme" "han kommer når du mindst venter det"
Tænker hver eneste gang hvorfor de dog skal blande sig?
Jeg har gjort op med mig selv hvordan jeg har det bedst og det er altså alene..
Har prøvet at forklare det, men de samme undskyldninger dukker op igen og igen..

Jeg hader at skulle sove sammen med nogen, jeg laver ikke andet end vende og dreje mig hele natten..
Jeg har ikke lyst til at skulle stå til ansvar for en mand og vende den med ham hvis jeg har lyst til at tage i byen..
Jeg har ikke et behov for at hygge med nogen på sofaen søndag aften - det har jeg hundene til..
Samle møbler, diverse VVS opgaver mv kan jeg selv..
Har siden jeg var ganske lille foretrukket at være alene..

Men hvorfor kigger samfundet på mig med sørgmodige blikke og finder på undskyldninger som var det synd for mig?
Jeg har det jo godt sådan her..
Jeg forventer intet af nogen og ingen forventer noget af mig..
Jeg har aldrig i mit liv haft drømmen om bryllup!
Jeg lever efter regelsættet kan selv, vil selv, skal selv..
En sjælden gang imellem må jeg dog krybe til korset og bede venner/familie om hjælp.. Men pyt med det, vi er jo til for at hjælpe hinanden.. Så længe det bare ikke går ud over min frihed..

Så kære samfund - vi er mennesker som har valgt ikke at leve i jeres idealistiske kasse.. Men det betyder ikke vi er nogle stakkels individer som går glip af en hel masse og som skal have opmuntrende ord med på vejen..

Det var dagens "udbrud" herfra..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Samfundets kasse..
  • #1   18. jan 2014 Folk siger det jo ikke for at irritere. De siger det fordi de tænker at du går glip af noget - fordi de har svært ved at forstå og sætte sig ind i, at du ikke har brug for de ting.

• #3   18. jan 2014 Ved de ikke siger det for at irritere..
    Det er bare gentagende gange ved mennesker der allerede kender svaret..

Hvorfor har folk sådan et behov for at SKULLE putte folk i den kasse?
    Jeg har svært ved at tro mennesket er skabt til monogami.. Blot se hvor mange der er utro.. Eller for den sags skyld hvor høj skilsmisseraten er..

• #5   18. jan 2014 Måske sniger det sig langsomt ind på dig , jo ældre du bliver ...... du er jo kun 25 år.
    smiley

• #6   18. jan 2014 Heidi M - Netop.. Du oplever helt det samme, men mht noget andet..
    Jeg vil dog gerne have børn, men ingen mand.. Se den er straks værre.. smiley

Det virker at dreje samtalen hen på noget andet, lige indtil næste gang man ser vedkommende eller noget der bare minder om bliver diskuteret..

• #7   18. jan 2014 Camilla N - Nu kommer du også med disse undskyldninger..
    Jeg er 100% afklaret med jeg IKKE skal ha en mand.. Det kommer ikke til at komme snigende ind på mig eller han kommer til at stå der..

• #8   18. jan 2014 Ja ... ja ...... Når vi sidder her på HG om 10-15 år ...... så ser vi om du har den samme indstilling ...... måske har du 5-6 børn.... ( dem kan man sagtens få uden " mand " ,,,, sådan da .... he he ).......

Husk at opdatere om 10-15 år ...... smiley

• #9   18. jan 2014 Måske mange folk også taler af erfaring når de siger, at det kommer snigende. Det kan vel sammenlignes med at man som 15 årig også påstår hårdnakket at man da aldrig skal have børn. Nej ad da.

Jeg siger ikke at du ombestemmer dig, blot at rigtig mange ombestemmer sig fordi at man sætter pris på nogen andre ting, jo ældre man bliver. Man skal også passe på ikke at sætte sig på sin beslutning, bare fordi man bliver stædig og provokeret at det andre siger. Det er okay at ændre sin mening på et tidspunkt. Og du kan jo vitterligt ikke vide, hvordan du har det med det hele om 10-20-30 år.

• #11   18. jan 2014 Lad os gøre det så simpelt..

I kunne ikke drømme om at blive muslimer, men folk står og siger til jer at i nok skal blive det en dag.. I har bare ikke fundet den rette grund endnu..

Det er præcis det samme som når folk siger det til Heidi og mig.. Vi kender allerede svaret, ved det aldrig kommer til at ske.. Men alligevel så kommer folk med undskyldninger og vælger at tro det er fordi vi ikke "har set lyset" endnu.. At vi er forkert på den og deres levevej er den eneste rigtige..

• #13   18. jan 2014 Jeg kan ikke se mig selv blive muslim nej, men jeg påstår ikke at det ikke vil ske om 30 år. Det kan ske så mange ting i ens liv, der gør at man vælger at gå i en helt anden retning, end den man havde troet. Jeg synes det er rigtig ærgerligt at bestemme hvilket menneske man vil være, og hvilket liv man vil have, allerede når man er så ung. For man sætter kun begrænsninger for sig selv, især når man slet ikke er villig til at indrømme, at ens situation KAN ændre sig.

• #14   18. jan 2014 NITTIB - Ved ikke om HG findes til den tid, eller om jeg er herinde.. Men opdaterer gerne..

Smut - Så har folk ikke været 100% afklaret, så er der mulighed for at rokke ved beslutningen og der er der ikke ved min..
    Først og fremmest er jeg slet ikke monogam, det forventer 99,9% af folk i et forhold.. Jeg ville tvinges til at skulle leve som en helt anden person og det vil jeg ikke..
    Nu kommer den med jeg ikke har fundet den rette snart..

• #15   18. jan 2014 Altså indtil for et år siden gad jeg heller ikke have børn, eller giftes - jeg ville hellere have en hundehvalp smiley
    Og det til trods for at jeg havde boet sammen med en i 10 år - jeg fandt blot ud af at jeg boede med den forkerte - nu har jeg fundet manden i mit liv - vi er forlovet og jeg kan slet ikke forestille mig ikke at få børn smiley

• #16   18. jan 2014 Man kan aldrig være 100% afklaret på ens liv. Man ved ikke hvad der sker rundt om hjørnet, og det der sker der, kan måske ændre en og ens beslutninger. Igen, jeg siger ikke at det sker for dig. Jeg synes det er helt fint hvis du gerne vil være alene, det er din beslutning og din alene. Jeg prøver såmænd bare at fortælle hvorfor folk stiller sig uvidende, og derudover fortæller jeg blot hvad jeg tænker om det. Jeg ved ikke hvad du ellers havde forventet da du oprettede det her emne ..

• #17   18. jan 2014 Sådan er det, fordi vi alle har vores egne briller på når vi ser på verden og vores medmennesker. Og vi kan ikke tage dem af.
    Vi må leve med at flertallet og normerne og især dem der råber højest, sætter dagsordenen for verdens billedet.
    Velkommen til samfundets rodekasse.

Vi der ikke passer ind overses og vi må finde en måde at leve med det på uden at blive bitter.

• #19   18. jan 2014 Og det er skam slet ikke fordi at jeg ikke kan sætte mig ind i hvordan det er, ikke at passe ind i samfundets kasse. Jeg er hjemmestuderende og psykisk syg. Jeg ved udmærket hvordan det er når folk stiller spørgsmålstegn ved ens liv og hverdag.

• #21   18. jan 2014 Jeg syntes det er helt iorden at du vælger en mand fra det siges at manden og kvinden er skabt til hinanden Men det tror jeg ikke på jo avls messig men prøv at se så mange konfligter der er mellen dem jeg personlig har meget mere tilfældes med piger kvinder end mænd vi er så vit forskellige Der skal lige siges jeg har en mand

• #22   18. jan 2014 Man aner aldrig hvad fremtiden bringer - måske har du det som du har nu, måske ikke. For 5 år siden, skulle jeg aldrig ha børn, nu vil jeg gerne på et tidspunkt. Du er jo stadig ung og du sætter selv dig selv i en boks - du vil ikke, du vil ikke og du kan selv, du kan selv. Hvorfor ikke bare sige - måske? man ved jo aldrig.
    Det er jo det der er spændene ved fremtiden, vi ved aldrig hvad den bringer smiley

• #23   18. jan 2014 Og netop fordi man ikke kan spå om fremtiden er man nødt til at leve i nutiden - og der burde andre respekterer at nogen vælger at være/ bare er anderledes.

• #24   18. jan 2014 Forventede intet.. Gør jeg aldrig af nogen..
    Skulle blot have luft for frustrationer..

Tror det der påvirker mange er at man gentagende gange hører kvinder sige at de er færdige med mænd.. 6 måneder senere har de glemt det..
    Beslutningen her har jeg haft i tankerne i alle de år jeg kan huske.. Men i september 2012 gik det op for mig at det er det eneste rigtige for mig..
    Jeg har ikke kigget efter nogen mand siden og jeg har fået det meget bedre efter det.. Intet ideal at skulle leve op til, ingen psykisk tortur for at skulle passe ind..

Det er skam ikke fordi jeg ikke har mulighederne, mænd sværmer om mig så snart jeg er i byen.. Mine veninder er ved at dø af grin hver gang fordi de får 100% afvisning..

• #25   18. jan 2014 BATDOG: når nu du bruger mit eksempel. så læs også hvad jeg skriver efter.
    ''eg siger ikke at du ombestemmer dig, blot at rigtig mange ombestemmer sig fordi at man sætter pris på nogen andre ting, jo ældre man bliver.''

Om man er 15 eller 25, så vil man udvikle sig gennem hele livet, og disse udviklinger kan medføre, at man sætter pris på nogen andre ting, og overvejer hvilke værdier man vægter højst i sit liv. Jeg har på ingen måder noget problem med TS valg, overhovedet ikke. Jeg kender flere der har det på samme måde, og fred være med det. Det er ikke mit liv.

• #26   18. jan 2014 Begynd når folk kommer med deres kommentare sig det bestemt at det ikke er dig og at du ikke gider høre på det mere

• #27   18. jan 2014 Den sang har jeg som frivillig barnløs hørt i 15 år. Nu fylder jeg fyrre - nu er det endelig stoppet.

• #29   18. jan 2014 Ja selvfølgelig, jeg syntes bare det er sjovt at hun siger at alle sætter hende i en boks, når det er præcist det hun selv gør smiley men fred være med det.
    Kunne ikke forstille mig folk siger tingene i en dårlig mening - det er jo ikke en særlig normal holdning af ha når man kun er 25 - så derfor reagere folk jo nok som de gør, ved at sige sådan.
    Og i realiteten så kan meget jo ændre sig, for du er altså KUN 25 år - selvom jeg kan læse det ikke er det du vil høre smiley

• #31   18. jan 2014 Jeg vil give dem ret der siger "Ingen kan spå om fremtiden" ....

Synes bare du skal sige at du er hvor du er i dit liv, og det leves som du til enhver tid vælger det er rigtigt for dig ....og ovennævnte sætning, det kan man ikke rigtig vedblive at kommenterer på, så måske det lukker munden på folk....

I dag er der flere der vælger at få børn uden at være fastboende med en evt. far, nogle får med en mand der kan være far på en eller anden måde i barnets liv, andre uden der er en fysisk far tilstede i barnets liv ..... heldigvis er mulighederne mange

• #33   18. jan 2014 Selvfølgelig KAN det hele ændre sig, men jeg er sikker på det ikke sker..

Er ikke til kvinder, kan godt finde dem smukke og forførende.. Men kommer vi til noget som helst seksuelt så bakker jeg af.. Det tiltrækker mig på ingen måde..

Men at betragte mig som kun 25 er okay, men jeg er gammel af min alder..

• #34   18. jan 2014 Ja, men du er jo kun lige begyndt på dit liv smiley
    Nu spørg jeg måske om noget personligt, så du lader bare vær og svare hvis du ikke har lyst ..
    ... men har du brændt nællerne på en fyr, så slemt at du har "opgivet" mænd?

• #35   18. jan 2014 Camilla - Tror vi alle har prøvet at brænde nallerne når det kommer til modsatte køn..
    Men min konklusion kommer mere af at jeg ganske simpelt ikke egner mig til forhold pga det der står i den første besked..
    Og så det faktum at jeg ikke er monogam..

• #36   18. jan 2014 Det, der er så evindeligt trættende er, at det er svært for folk at acceptere, at det er der, man er - og vil diskutere det. Gøre sig kloge på ens vegne.

Det kan da godt være at man forandrer mening, men det er jo uvigtigt. Min opfordring til folk, når de hører ting som det her er: Tænk hvad du vil, men hold det i dit hoved.

Når først man hører kommentarer om, at den retning man har valgt i livet er forkert og at det bare handler om at man lige skal modnes, en gang om ugen i årevis, så bliver det virkelig virkelig trættende...

Nej, jeg skal ikke have børn, det er ikke noget for mig.. Nej, jeg skal ikke have børn, det er ikke noget for mig... Jamen når du bliver ældre så... nej, jeg skal ikke have børn, det er ikke noget for mig...

Så lyt dog efter og respekter det...

• #37   18. jan 2014 Jeg har ikke læst hele tråden.
    Men jeg vil sige at jeg godt forstår dig.
    Jeg er for længe siden holdt op med at syndes, det er synd for barnløse som første indskydelse. Nu spørger jeg om det er frivilligt, før jeg begynder at syndes, synd smiley
    Jeg syndes stadig, det er synd for dem som er ufrivilligt barnløse, men jeg har erfaret at rigtigt mange er det, fordi det har de valgt. Og det er fint nok.
    Selv besluttede jeg for mange år siden, at jeg har det bedst uden partner. Det gider jeg ikke undskylde for. Jeg har det bare bedst med at bestemme alt selv. Jeg har rigeligt med min egen psyke, jeg har ikke brug for også, at skulle tage hensyn til en andens eventuelle problemer og vaner. Desuden er det min erfaring at jeg kun kan holde ud at leve sammen med en kæreste max 3 år. Så hænger han mig ud af halsen.
    Mine børn er noget andet. Dem bliver jeg aldrig træt af. Så for mig var børn rigtigt selvom partner altså ikke er.

Så jeg har valgt at være alene. Møder jeg en som får mit hjerte til at banke, løber jeg den modsatte vej smiley
    Sådan er det bare. Sådan har jeg det godt. De som ikke kan acceptere mit valg kan bare smutte.

Parforhold og børn er smukt, for dem det fungere for. Men vi er altså ikke alle skabt til det.

• #39   18. jan 2014 Forstår dig udmærket. Jeg har tit fået at vide, at mit livsstilsvalg jo bare er en fase... Til det må jeg bare smile og svare ja!! Det er en fase. Ligesom istiden bare er en fase.

Jeg gider ikke rigtig kommentere på folks ting mere... Synes de jeg da skal have børn engang... Jaja... Så siger vi det, men jeg vil nu hellere bruge pengene på en masse is smiley

• #40   18. jan 2014 Kunne godt være det var grunden, for hvis man brænder dem slemt kan det godt fra holde en.

CH
    Hvis den var vendt til mig smiley
    Jeg bryder mig nu heller ikke om at ligge klisteret op ad nogen, vil også gerne ha min frihed og vi ligger i hver vores ende af sofaen om søndagen. Jeg klare de fleste opgaver hjemme.
    Derfor skriver jeg som jeg gør. Jeg syntes også det er noget helt andet ikke og ville ha børn, det forstår jeg bedre.

• #41   18. jan 2014 Man sætter det hele op i bokse, fordi det er samfundets normer, og samfundet har det ikke godt med at der er nogen der falder uden for boksene.
    Men vil lige sige, at ens liv kan komme ud i kæmpe omvæltninger, som gør at man bliver tvunget til at ændre sit standpunkt.
    Jeg var også aldeles overbevist om at jeg hverken skulle have børn, mand eller noget af det pjat, da jeg var 26 år. Jeg havde fuld fart på, festede torsdag, fredag, lørdag og gerne søndag med. Havde flere 6 partnere og kunne ikke se ideen i monogami.
    Men ja, mødte ham der sparkede benene væk, blev gravid ved et uheld og fik den skønneste søn.

Men det er hårdt at være uden for kategori, folk vil gerne have at alt er ''normalt'' for så er det nemmest for dem at forholde sig til. Derfor de forsøger at putte dig i boks med dem selv, ved at forsøge at afdramatisere dit valg.
    Det skyldes deres egen usikkerhed.

• #43   18. jan 2014 Jeg er meget enig med CH. Den mangel på accept og RESPEKT for at du har truffet en beslutning møder jeg også når jeg siger jeg ikke skal have børn.

Hvad så om du ændrer mening i morgen? Dem omkring dig bør respektere at det her er en beslutning DU har truffet og acceptere det. De behøver ikke være enig i din beslutning og støtte dig i den hvis de ikke kan men de bør som minimum respektere den og dig.

Jeg skal ikke have børn da mine gener sucks og der er nogle ting der gør at jeg ville blive en elendig mor. Min store drøm har altid været at få børn så det har ikke været en nem beslutning og dem der kender mig ved dette. Alligevel hører jeg stadig at jeg snart ombestemmer mig, det er ikke for sent, du kan jo adoptere etc.

Og det gør altså ondt.

Jeg er dog nok snart ved at være så "gammel" at der ikke er andre muligheder for folk at acceptere det. Men hvorfor pådutte andre ens egne drømme, selv i den bedste mening?

• #44   18. jan 2014 Camilla, det var ikke specielt til dig eller nogen her i tråden, der var bare ud i luften.

Men du rammer en pointe - at noget er lettere at forstå end andet.

Det er faktisk fuldstændig det samme, det er bare svært for nogle at acceptere fordi det ligger lang væk fra deres drømme, ønsker og værdier.
    Om man vil leve et liv uden en partner eller uden børn kan være godt det samme - det er jo et valg man træffer og gør man det med åbne øjne, så er det vel ikke noget, man behøver at diskutere med folk.

Alle må have deres mening, det er klart og også tro at fremtiden former sig anderledes. Men den evindelige snak om det bliver man idiot af. Alene det, at man mærker den manglende respekt omkring ens beslutning og at det ofte ligger implicit at det handler om manglende modenhed og erfaring er trættende og kedsommelig at forholde sig til så ofte, som det faktisk er tilfældet at man skal...

• #45   18. jan 2014 Selvfølgelig er det da trættende at skulle forklare sig konstant omkring noget - det ved alle, men med det sagt kunne jeg som sagt ikke forstille mig at nogen siger det for at såre nogen eller andet, som i selv siger så er det uden for normen og jo lidt mere når man er 25 år og vælger at ville leve alene med sin hund. Børn er der mange der ikke vil havde og det kan godt være i er udsat for det samme med at skulle forklare jer, men vælger man at fravælge noget, må man jo forstå der er nogen der vil sætte spørgsmåls tegn ved sin beslutning.

• #46   18. jan 2014 Calle og........

Du lyder lidt som mig..

• #47   18. jan 2014 For mig er folks intentioner lidt ligegyldige. Synes det er drøn-upassende at stille spørgsmålstegn ved folks valg i livet under henvisning til manglende alder, erfaring og modenhed.

Det kan godt være de ikke vil såre.. Men det gør de... eller irriterer. Det kan ret let undgås ved at udvise lidt respekt og lidt pli.

Jeg spørger jo heller ikke folk hvorfor de vælger at få børn. (Selvom det svar i langt højere grad er relevant at tale om og reflektere over for dem, der vælger børn til).

• #48   18. jan 2014 Elsker: Jeg tog konsekvensen da jeg var 32. Jeg er nu 49. Du har så været lidt hurtige til selverkendelse end jeg smiley
    Måske holder det livet ud. Måske møder du en dag en som får dig til at skifte mening. Hvem ved. Men den tid den sorg haha.

Jeg møder stadig folk som vil omvende mig.
    Også mænd som anser det som en fjer i hatten, hvis de kan nedlægge mig.
    Ja sågar kvinder som er overbeviste om, jeg er lesbisk men blot ikke har indset det endnu. Det vil de jo så ind imellem også gerne bevise.

Det er trættene lige indtil man beslutter sig for, at det er dem som er de dumme.
    I dag gider jeg ikke forklare, dementere og undskylde.
    Jeg konstatere bare. Du tager fejl. Og så vender jeg dem ellers ryggen. De er glemt lige så hurtigt som det tager at vende mig om. Jeg ved bedst. Og fremtiden? Ja den er der jo ingen som kender. De andre kender jo heler ikke deres vel?

• #49   18. jan 2014 Ja, det kan godt være at det er drøn-irriterende, men helt ærligt så kan jeg sgu godt forstå folk spørg når en 25 årig pige siger hun vil leve livet alene med hendes hund.
    Nu har jeg personligt en anden holdning til det med børn og kunne ikke selv finde på at spørg ind til det hvis du sagde det til mig, for syntes det er normalt i dag. Så forstår bedre dig, men det andet er uden for normen og derfor må man jo acceptere at andre ikke forstår sit valg. selvfølgelig skal vidt fremmede ikke spørge ind til tingene, men at familie og tætte venner spørg ser jeg nu intet galt i.

• #50   18. jan 2014 Jeg er faktisk ikke den første i min familie der har valgt at leve alene, så min familie er gode til at acceptere det..
    De driller mig dog kærligt med at jeg bliver som min mors faster.. Gammel dame der altid har været alene, men hun har klaret sig helt fantastisk..

Jeg ser sådan på det at jeg har 3 skønne hunde, et dejligt hjem, et godt arbejde og skønne venner og veninder..
    Den tosomhed som et forhold giver har jeg aldrig haft behovet for, har blot fulgt det der betragtes som normalt.. Nu er jeg blevet så gammel at jeg forstår at følge det der er rigtigt for mig og ikke samfundet..

Men at være alene er ikke noget nyt for mig..
    Som barn gik jeg alene hjem fra skole, lukkede mig inde på mit værelse og hyggede mig alene.. Da jeg havde hest foretrak jeg at ride tur alene..
    Jeg foretrækker at gå tur med hundene alene og mødes med andre hunde/hundeejere for mine hundes skyld og ikke min egen..
    Jeg elsker at se veninder og venner og elsker når jeg igen er alene..
    Jeg fungerer dog godt socialt, men fungere også fantastisk alene..
    Det sociale skal bare være tidsbegrænset så jeg ved jeg snart får ro omkring mig igen..

• #51   18. jan 2014 Det pudsige er, at ingen i min familie har nogensinde gjort andet end at acceptere vores valg.
    Der har der aldrig nogensinde været stillet spørgsmålstegn ved det valg.

Det er lige præcis mennesker, som ingen aktie har i det overhovedet, der synes de har retten til at give deres besyv..

Camilla, at du bedre for står mig end TS gør det ikke til hverken mere eller mindre uden for normen.
    Der er rigtig mange, der vælger at være single, men holder sig tilbage med at offentliggøre at det er et aktivt valg - netop for at undgå al den snak.

• #52   18. jan 2014 Jeg har altid sagt at skal jeg være i forhold skal det være et af dem hvor man stadig kan have sin frihed. Hvert vores eget og så være sammen når man har lyst, ikke fordi man ikke har andre steder at være.

Min frihed betyder for meget til at jeg vil gå på kompromis med den.

Der er flere og flere i dag der ikke har brug for den 2-somhed du beskriver og der ER jo derfor alternative måder at være i forhold på hvis det endelig er :o)

Også selv om man skulle have børn. Hellere 2 forældre med hvert deres hjem som er glade end 2 sammen som langsomt tager livskvaliteten fra hinanden ...

• #53   18. jan 2014 Der er i øvrigt stor forskel på ikke at kunne forstå et valg og så antage at valget er forkert for den anden...
    Og ydermere vælge at diskutere det.

• #54   18. jan 2014 Hvorfor skal man have en bestemt alder for at kunne vurdere hvad der er rigtigt for en?
    Det bliver pointeret at jeg kun er 25..
    Har boet alene i snart 7 1/2 år.. Så det er ikke fordi jeg er en grønskolling der lige er fløjet fra reden..
    Jeg har haft taget beslutninger som er langt sværere end at vælge ikke at skulle have en mand i mit liv..
    Jeg er blevet slået ned af verden måde psykisk, mentalt og fysisk..
    Jeg har børstet støvet af mig og rejst mig igen..
    Har været en tur i helved og tilbage igen hvis man spørger folk der kender mig og min historie.. Jeg ser yngre ud end jeg er, tænker sommetider som en gammel kone.. smiley

• #55   18. jan 2014 Som jeg skriver, mener jeg ikke at det er for folk udenfor familie eller tætte venner at spørge, så syntes jeg også det ville være grænse overskridende hvis andre blander sig.
    Ja det må der være, for jeg har aldrig hørt om en 25 årig som vil leve livet alene. Når man ligger det op her inde, så bliver der så stille spørgsmålstegn fra os som ikke forstår - og for mig der det bestemt mere uden for normen at så ung en pige vil leve livet alene, end et par der ikke har valgt børn, så [i][jo/i] , man kan ikke fast sætte det for et samfund, men for den enkelte person som du nu snakker med.

• #56   18. jan 2014 Jeg forventer aldrig folk forstår mit valg, blot det accepteres og man ikke forsøger at belære mig om at jeg tager fejl eller at det er fordi jeg ikke er så gammel..
    Nogle ting ved man bare tidligt..

• #57   18. jan 2014 TS, hvad med dine venner og veninder, er de i forhold, har nogen af dem børn??

Har selv en datter der bliver 30 lige om lidt, hun har kæreste, men om det bliver til børn en dag ved hun ikke ...
    Pt. er der jo en del af de der tidligere var frie til byture og hygge i hendes omgangskreds som er begyndt på familielivet med børn, så hun synes det er lidt svært fordi de så selvfølgelig ikke har den samme tid som tidligere.....

• #58   18. jan 2014 Jeg ser bestemt heller ikke nogen der i hverken Elsker forklaring eller på svar som siger det er forkert, men bare spørg ind til det - det er jo et andet valg. At folk siger som de gør, kan også være fordi de ikke aner hvad man svare til sådan en sætning.
    Og nu er det lagt op til her inde, ergo vi må vel diskutere det smiley

• #59   18. jan 2014 At folk stiller spørgsmål mv mht min beslutning er forståeligt..
    Men når de begynder at skulle fortælle mig at det er fordi jeg ikke har mødt den rette, ikke er så gammel osv dukker op.. Så kan jeg godt blive irriteret.. For hvorfor skal de prøve at ændre min beslutning, hvorfor ikke blot acceptere det..?
    Det er okay at spørge ind, men selv hvis 5000 mennesker siger til mig jeg tager fejl, så ryster jeg blot på hovedet af det.. Det er jo noget jeg føler inde i mig selv..

• #60   18. jan 2014 Men kender vi alle ikke det, at oplever vi noget der er godt som gør os glade, så vil vi da gerne at de vi holder af oplever det samme.... og det jeg siger er IKKE at det samme gør os alle glade, blot at vi ligesom gerne vil fortælle det ....

• #61   18. jan 2014 Ca 60-70% af mine venner/veninder har børn, kæreste eller gift..

• #62   18. jan 2014 Grunden til jeg pointere din alder er fordi du ikke er 80 og skinddød smiley
    Når jeg skriver det er det fordi det er en stor beslutning at skulle holde på i 40 år endnu og livet har meget at byde på - alene eller med en anden, det er ligegyldigt, men du må jo forstå det er tidlig alder at være så fast besluttet på ikke at nogensinde ville være i forhold, for du har hele livet foran dig.
    Hvorfor ikke bare tænke at man ser hvor livet bringer sig hen - med eller uden mand.

• #63   18. jan 2014 Nå, skal I ikke snart have en hund? Det må da være på tide, nu har I jo hus og børn og bil og alt det hele.

Næ, vi har ikke rigtig lyst til at få hund.

Pjat, det får man da!

Jamen vi har ikke lyst til at have hund, det siger os ikke noget.

Nå, kommer tid, så finder I ud af, at hunde hører til. I skal nok bare blive lidt ældre.

• #64   18. jan 2014 Når veninderne har kærestesorger er jeg altid den første der bliver kontaktet.. For de ved jeg kærligt laver fis med dem og hvad vi dog skal bruge mænd til..
    Jeg støtter dem dog fuldt og fast i kærester, familieliv mv..

• #65   18. jan 2014 Kender det godt - ikke med mand, men med børn. Vi var vel omkring en 26-27 år (alså omkring TS alder) da vi meldte ud at der kom altså ingen børnebørn fra os, og det er faktisk først nu hvor vi er fyldt 40 at vi ikke længere får alle de bedrevidende, velmenende og til tider ondskabsfulde kommentarer.

Det er i øvrigt ret ufatteligt hvad folk, som man ellers betragter som gode venner og kærlig familie, mener de kan tillade sig at sige til en fordi man har truffet et valg der stikker ud fra normen.

• #66   18. jan 2014 Camilla - Jeg ser skam hvor livet bringer mig hen..
    Men hvorfor gå på kompromi med mig selv ved at skulle ha en mand?

• #67   18. jan 2014 Min søn spurgte mig engang.
    Mor, tror du slet ikke på kærlighed og parforhold?

Mit svar: Jo det gør jeg bestemt.
    Jeg tror at kærligheden mellem to mennesker som vælger hinanden, kan være noget af det smukkeste. Og parforhold rigtigt og dejligt. Hvis man er skabt til det. Men det er jeg altså ikke.

Hvis du en dag skal giftes, vil jeg være lykkelig på dine vegne. Hvis det er noget du gør med hjertet.
    Hvis det blot er noget du gør fordi... hun er gravid...det forventes.. vil ikke såre hende... eller hvad grunden nu kan være, så vil jeg være ulykkelig på dine vegne.

Jeg håber ikke mit fravalg vil få indflydelse på min søns valg i livet. Men jeg håber han i sidste ende vil vælge efter hvad der er rigtigt for lige netop ham.

• #68   18. jan 2014 Folk stiller jo ikke spørgsmålstegn ved ens fremtid, men stiller spørgsmålstegn ved ens valg i nuet.

Ingen af parterne ved, hvordan det hele ender. Men at respektere folks valg uden at stille spørgsmålstegn ved deres evne og modenhed til at træffe dem er da det mindste, man kan forlange af sine medmennesker.

Det er altså ikke værre end man kan beslutte sig om, hvis man får lyst til det.

• #69   18. jan 2014 Lad os sige jeg skal ha en mand..
    Så skal vi aldrig sove sammen - det kan arrangeres med 2 forskellige hjem..
    Jeg skal have lov til at gøre hvad jeg vil uden at skulle vende den med ham.. Tage 14 dage på ferie mv.. De fleste vil nok gerne man vender den med dem..
    Så kommer problemet.. Er jeg i byen og har lyst til at hive ham den lækre dørmand med hjem til lagengymnastik - så er jeg sikker på det ikke vil være velset..
    Men jeg kommer ikke til at ændre mig på de punkter.. For det er 3 punkter jeg vægter meget højt og er en stor del af hvem jeg er som menneske..

Lyder nu som en der knalder meget rundt, gør jeg ikke.. Kun ham den lækre dørmand.. smiley

• #70   18. jan 2014 Elsker mine hunde Jeg har mand men jeg elsker også at være alene Jeg tror der er mange som syntes at jeg er mærkelig men ved du hvad jeg er sku ligeglad

• #71   18. jan 2014 Nu har jeg 4 børn....... og kunne ikke undvære nogen af dem..... smiley

Når de kommer rendende ...... og siger...
    Moaar .. har du ikke lyst til at forære mig........en ny Iphone..... smiley ... en ny com...... smiley .... de her lækre støvler.... smiley .....eller et eller andet de ønsker sig......
    Eller passer du ikke liiige ...( nogen af mine børnebørn )

Så har jeg ofte sagt til dem........ " hvis jeg kunne leve mit liv om..... så havde jeg KUN fået 1 barn " .......... smiley

Så skriger de alle 4 ....... Jaaaah..... og det var MIG ... ik' os' ????.... smiley

Så kigger jeg på dem... og bliver så glad over jeg har dem ALLE 4 ... og mine 8 børnebørn smiley ..... selvom der fulgte en mand med ...... ha ha ha ha .... smiley

• #73   18. jan 2014 Ej come on CH smiley så kan man jo blive ved med kanin, skildpadde osv osv hehe

• #74   18. jan 2014 Så du ved præcist hvad dit liv vil bringe dig? smiley GODT jeg ikke har den evne ... det må sgu være kedeligt smiley

• #75   18. jan 2014 Det kan det lige netop, Camilla. Derfor tænker jeg - butt out, det er folks egen sag hvordan de vælger at leve deres liv.

• #76   18. jan 2014 Jeg har bestemt heller ikke sagt andet, men man kan altså ikke undgå alle spørgsmålene ... det er jo altså lidt noget andet om man vælger at leve uden hund end en mand smiley

• #77   18. jan 2014 hvem siger man skal have en mand for at få børn? Der findes udemærkede løsninger til den slags i det offentlige system.

• #78   18. jan 2014 Camilla, det er det altså ikke for den, der vælger det.

Og igen - man behøver ikke at forstå valget, men respekt om det bør man kunne forvente..

• #79   18. jan 2014 Sarah - Det gør der.. Men ved jeg jo ikke hvem han er som person og så bliver jeg kræsen.. smiley

• #80   18. jan 2014 Hehe vi er slet ikke på samme bølgelængde hvis du ikke ser forskel på dyr og mennesker smiley
    Og ja, selvfølgelig skal man da respektere det, men man undgår ikke spørgsmålene UNANSET hvor træls det er.

• #81   18. jan 2014 At blive spurgt om den slags er faktisk ikke problemet - problemet er den diskussion der kommer bagefter.

Og hvis folk udviser lidt almindelig pli, så er det altså ikke et problem at undgå. Lad være med at stille spørgsmålstegn ved folks evne til at træffe deres egne valg og lad være med at kloge dig på deres liv og fremtid. Det er udelukkende deres egen sag.

Det burde være ganske logisk - men det er det så ikke så snart det drejer sig om noget, man ikke selv forstår..

Og nej, vi er nok ikke på samme bølgelængde hvad angår dyr og mennesker. For mig er det naturlige at have en hund i mit liv, hvor børn i den grad ikke ville falde mig naturligt.
    JEG forstår ikke at folk vil leve med børn og uden hunde. Men jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved deres valg af den grund. Det er helt og holdent deres valg. Og jeg pådutter dem altså ikke at de nok bare skal blive ældre, mere erfarne og modne før de fatter at mit valg er det rigtige...

• #82   18. jan 2014 ja så må du jo adoptere eller acceptere at det ikke bliver med mindre du kan finde en fyr IRL der synes det er en fed ide. Der er ikke noget mere sindsygt end tøser der fanger en fyr ved et engangsknald og siger "ja ja jeg tager p-piller" og bagefter insistere på at få barnet. Det er synd for fyren og ikke mindst er det MEGA synd for barnet!

• #83   18. jan 2014 Men bliver det forbudt at spørge?? for et spørgsmål er jo ikke en diskussion?
    Der er ingen der pådutter nogen noget ved at spørge og da det ikke er noget man støder på hverdag, er det da klart nogen bliver nysgerrige?
    Det betyder ikke at man siger man skal havde en mand osv, men man må jo forstå hvorfor nogen kan havde svært ved at sætte sig ind i det.

Nej, jeg sammenligner bare ikke en mand med en hund ..... men mine hunde vil jeg aldrig undvære og heller ikke når jeg engang får børn, så det er skam lige så naturlig for mig som for dig at havde hund, det skal du da ikke tvivle på smiley

• #85   18. jan 2014 Camilla der er ingen der opponerer mod at folk spørger til valget. Altså om man skal have børn el. lign.

Det, der er problemet er det, der kommer efter: Hvorfor ikke? Tror du ikke bare du skal blive lidt ældre? Bare vent, jeg ved, at når det biologiske ur tikker, så forandrer du mening. I er jo heller ikke så gamle endnu. Der kan ske så meget og når man er ung ved man jo ikke helt, hvad man vil. Du ender jo med at blive ensom og det finder du ud af en dag.
    Og så et overbærende blik....

Spørg gerne: Skal I ikke have børn? Nej. Hvorfor ikke? Fordi det ikke siger os noget og vi hellere vil leve som vi gør nu.
    Og så stop der.

• #86   18. jan 2014 Du når vel heller ikke ud i de andre spørgsmål hvis du svare sådan smiley
    Og det er jo også det jeg siger, folk må vel gerne spørge, men selvfølgelig respektere det er dit valg. Men du kommer bare ikke udenom der er nogen som vil være mere nærgående end andre. Sådan er nogle mennesker indrettet, du vil ikke ha børn, andre kan ikke lade værd og komme med spydige kommentarer...

• #87   18. jan 2014 Camilla, det er præcis det, der sker. Og det sker SÅ ofte.

Og man bliver så uendelig træt af det - og det tænker jeg også er ok? Og at man synes at nogle mennesker er direkte upassende, når de blander sig på den facon?

Tror nu nok man kan komme udenom det hvis man formidler at det er temmelig grænseoverskridende adfærd.... og det er vel altid ok at føle det enerverende og virkelig irriterende at folk opfører sig sådan..

• #88   18. jan 2014 Egentlig utroligt man ser samliv som normen, når der er ca. Ligeså mange der lever sammen som der er der lever alene.

• #89   18. jan 2014 Denne tråd er egentlig et ret godt eksempel på den problemstilling, som "elsker mine hunde" formulere.

Da jeg var 15 eller sådan noget, der ville jeg bare overhovedet ikke have børn. Så blev jeg gravid ved et uheld som 18 årig, og pludselig ændrede det sig, nu VILLE jeg have børn. Graviditeten gik ikke, så der kom ikke noget barn, men jeg var overbevist om , at jeg skulle have børn. Kæresten og jeg har endda været så besluttede, at vi startede i behandling, men da det ikke lykkedes, og næste skridt var at gå videre til reagensglas behandling, og ikke bare insemination som vi har prøvet. Ja der sagde jeg simpelthen stop.
    Til at starte med var det egentlig bare en pause, og så måtte vi se hvad der skete. Nu er jeg der hvor jeg IKKE skal have børn , jeg gider for det første ikke igennem behandlings helvede, så meget er et barn bare ikke værd for mig , og jeg mangler egentlig ikke som sådan noget barn i mit liv.

Ja måske er det bare en facade jeg har sat op, og fået overbevist mig selv om, fordi jeg jo faktisk var ufrivillig barnløs. MEN jeg er ikke ked af min beslutning, jeg har det godt med tanken om at vi ikke får børn, med mindre der sker et mirakel. Jeg har det godt med at være fri, ikke at have den udgift , ja generelt har jeg det bare rigtig fint med vores beslutning, og går ikke og drømmer om børn mere.

Men jeg bliver også ofte mødt med diverse kommentarer, og især " Jaja, du kan jo nå at ombestemme dig" eller " I har jo også 10 + år mere hvor i kan modtage behandling, så det kommer nok" . Men NEJ det kommer ikke, for jeg vil IKKE i behandling igen, det er jeg simpelthen 200 procent afklaret med.

Og den der med at man ender med at være gammel og ensom, altså at få børn er da ingen garanti for at de gider besøge en, når man engang er gammel og bor på plejehjem. Der kan jo også ligeså godt være nevøer/niecer , anden familie eller venner, som kommer og besøger en, der er jo ingen lov om at det SKAL være børn smiley

• #90   18. jan 2014 selvfølgelig er det det, men i kan bare ikke forvente at fordi i ikke vil ha folk spørg, så fungere det sådan - desværre.

Jeg har selv noget som irritere mig jeg skal forklare hver gang jeg møder nye mennesker (ikke noget jeg gider dele med jer smiley ), men jeg tænker bare .. sådan er det, ikke alle har samme omgangs måde med mennesker som jeg har smiley

• #91   18. jan 2014 Helt enig med *CH* - problemet er ikke at der spørges, det er diskussionerne eller belæringerne der som regel følger. De værste jeg personlig har fået i hovedet er: "Du hader børn" og "Din mand kommer til at fortryde, og når han gør, så forlader han dig for en yngre kvinde og så dør du gammel og ensom".

Helt ærlig. Ja, den eneste grund til at man ikke vil have børn er fordi man hader dem. Sådan er det. *host, host*

Og den eneste måde at undgå at manden går fra en er at få børn, selvom han ikke vil. Jow, det skal nok gå godt. smiley

• #92   18. jan 2014 Jamen så er vi da helt på det rene med, hvad vi kan må forvente af vores medmennesker, det var da rart at få på plads...

??

Ærligt talt, det er da helt og holdent noget vi selv afgør... Også det.

I øvrigt er der stor forskel på at forvente og at ønske sig.

• #93   18. jan 2014 du afgør simpelthen selv hvad folk svare dig???
    Må være lækkert med livet sådan smiley
    Og nej, men jeg forventer ikke andre skal havde samme måde at være på som jeg f.eks og det giver dermed nogen andre holdninger og nogen andre spørgsmål.

• #94   18. jan 2014 Og ja du kender jo min holdning til det der med at få børn. Jeg skulle IKKE have børn. Jeg havde rigeligt i mine hunde og kærestens søn.
    Jeg var/er ikke skabt til den opgave. Men ja naturen sked så på mine meninger og i uge 18 blev jeg jo så først bekendt med at Spunken var på vej. Dvs. 6 uger over abortgrænsen. Og blot for at hovere på det allerførste scanningsbillede jeg så af ham giver han mig fingeren! Bare for at sætte tingene i relief.
    Så var valget pludselig beholde eller bortadoption. Og da jeg ikke engang kan give mine marsvineunger fra mig (da jeg fik et upskuld på en dyrehandler hun) så var det sgu nok ikke en mulighed at bortadoptere.
    Og det er jeg da glad for idag for han er sgu en herlig lille rodebutik ham Spunk.. men jeg har så også sikret mig at det shit ikke sker igen! EVER.
    For jeg har da aldrig fået så stort et chok.
    Men idag sidder jeg stadig med den der..jeg er sgu ikke rigtig skabt til det her "mor-pjat" bare ordet "mor" giver mig en lille smule kvalme. Det er lidt sådan at man bare forventer lyserøde alfeheste der kommer ind fra højre , indhyllet i glitter og stads og små lillae hjerter...det er bare ikke rigtig min stil. Så jeg gør bare ikke tingene på helt samme måde som alle andre.. men umiddelbart virker det jo godt nok og den lille Spunk trives. Men ja, det der "mor" halløj er altså bare ikke alle.. og det synes jeg også man skal stå ved. Når folk har spurgt: skal du ikke snart have børn?? har mit svar altid været:" Nu er jeg af den holdning at man skal kunne passe på sig selv før man passer på andre og sådan som mit liv ser ud så er jeg næppe i en position til at tage vare på en andens liv. mine hundes jo. Men så stopper det der. "Det har folk i bredt udsnit accepteret, men ja folk kigger jo på en som om man er lidt spedalsk eller har en lille smule pest hvis man ikke lever og ånder for at berige verden med en lille egocentreret køddværgskopi af sig selv smiley

• #96   18. jan 2014 Camilla, jeg skriver ikke at jeg afgør hvordan folk vil svare mig.
    Jeg skriver at jeg selv afgør hvad jeg forventer, ønsker, drømmer om - og i øvrigt hvilke valg der skal træffes i mit liv.

• #98   18. jan 2014 selvfølgelig - hvem pokker skulle ellers gøre det for dig? smiley

• #99   18. jan 2014 Allergisk: det gør han allerede. Han kan dække med Funky og han er ved at dø af grin når vi laver tricks. Og vi går da også spor.

profilbillede
  • #100   18. jan 2014 ???

Hvad?

"men i kan bare ikke forvente at fordi i ikke vil ha folk spørg, så fungere det sådan - desværre. "

"selvfølgelig - hvem pokker skulle ellers gøre det for dig?"

I det ene indlæg fortæller du hvad "vi" kan forvente af vores medmennesker og i det næste skriver du at det er en selvfølge at jeg selv afgør det. Hvad mener du så?

• #101   18. jan 2014 Jeg skriver at jeg selv afgør hvad jeg forventer, ønsker, drømmer om - og i øvrigt hvilke valg der skal træffes i mit liv. - Og hvem skulle dog ellers drømme for dig CH? Der ud fra selvfølgelig - hvem pokker skulle ellers gøre det for dig?" nu hvor du ikke forstår hvad jeg skriver smiley

Derudover skriver jeg at VI ikke kan forvente hvad folk skal sige og VI kan ikke forvente at folk ikke vil spørge smiley

• #102   18. jan 2014 Sorry, men de to ting er altså hinandens modsætninger *GG*

Så er det lidt svært at afgøre, hvad du i virkeligheden mener.

Tilbage til topic.

• #103   18. jan 2014 Det er da to forskellige ting?
    Hvis jeg ikke misforstår DIG selvfølgelig smiley

• #104   19. jan 2014 Altså man har et standpunkt til at man et nyt vil jeg os sige.
    I mine unge år (Ja ja er kun 26 år nu) der var jeg MEGET social. Kunne nærmest ikke slå en skid alene. *GG* Forstå mig ret.
    Havde familie, venner, veninder, kærester osv. omkring mig nærmest døgnet rundt. Vil ikke sige jeg ikke kunne lide at være alene, jeg var det bare ikke.

Da jeg så flyttede hjemmefra og yderlig 2 år senere ja så var jeg pludselig alene. Tiden gik med job, min hund, min familie osv. Tiden med vennerne, veninderne og kærester blev skåret kraftigt ned da jeg fik fuldtidsjob og samtidig havde hund.
    Mig der af alle i hele verden altid havde været omgivet af folk.
    Jeg var 18 da jeg flyttede hjemme fra og omkring 20 da jeg pludselig var alene.

Så levede jeg de næste år alene. En kæreste i ny og næ, men intet videre seriøst og jeg nød tiden alene! Nød tiden med min familie. Savnede ikke vennerne. Og savnede ikke en fast kæreste.

Efter et mindre nemt brud med min x opgav jeg mænd fuldstændig og gjorde intet for at tiltrække nogen. Og afviste dem der forsøgte sig. I min stille naive verden ventede jeg på min x. Ventede på han kom tilbage... Det gjorde han os. En nat i ny og næ de første to-tre måneder efter bruddet. Og det fastholdte mig i min venten. Jeg ventede og pludselig var der gået fucking 4 år!
    Men jeg var lige glad. For jeg havde selv valgt at være alene og jeg nød det.

Nu er status så bare at jeg så småt er ved at vende mig til at være sammen med en fyr igen. Og jeg siger jer det er hårdt. Jeg er vant til at være alene og nyder det. Vant til at gøre som det passer mig. Vant til at tage beslutninger alene. Vant til bare at være omkring mine hunde og min familie.
    Men en del i mig længes efter at være sammen med ham. (Sådan skulle det vel os helst være ;)) men sådan var det ikke i starten. Langt fra. Jo jeg nød da et par timer sammen med ham, men det kunne satme ikke gå hurtigt nok med at komme hjem igen og være alene.

Jeg ønsker ikke børn, slet ikke efter en SA for mange år siden, men man skal jo aldrig sige aldrig. Der er dog intet der rykker i mig eller mine æggestokke. Heller ikke efter jeg er begyndt at se den her fyr.

Så ja jeg vil bare frem til at man altså har et standpunkt til man tager et nyt, men måske ikke på alle områder her i livet. Hvem ved.

• #108   19. jan 2014 Min kæreste har aldrig boet med nogle - altså før mig smiley Han er 33 og har boet alene alt sin voksentid, og savnede ikke det sociale eller at bo med nogle - dog savnede han mig når vi ikke var sammen så det var åbenbart nok til at lade mig rykke ind smiley Vi har boet sammen i knap et halvt år, og nu har han slet ikke lyst til at bo alene igen smiley

• #110   21. jan 2014 Heidi: Uh eller " Livet bliver først noget værd , den dag man får børn" " Folk uden børn ved ikke hvad livet virkelig handler om" , og kommentarer i den stil, jeg får sådan lyst til at slå folk hårdt i hovedet, når den kommer. Det er helt fint at deres liv ikke gav mening før de fik børn, men det betyder ikke alle andre har det på den måde. Jeg føler ikke der mangler noget i mit liv, derimod ser jeg på alle de fordele vi har, netop fordi vi ikke har børn. Og når et barn skriger helt hysterisk, glæder jeg mig over jeg ikke har " sådan en" derhjemme smiley

• #111   21. jan 2014 Det drejer sig vel i bund og grund om at folk vil en det bedste og det bedste er hvad de selv har gjort eller ville have gjort. smiley

Jeg kender det f.eks. også fra min sygdom, hvor folk ofte mener at de ved meget bedre end jeg og lægevidenskaben hvordan den skal behandles, som regel ud fra noget de har læst online eller i Ude&Hjemme, og har meget svært ved at acceptere at jeg ikke vil gøre hvad de siger. Nogle så meget at de bliver vrede over at et pænt "nej tak" og en forklaring på hvorfor, og ikke nok med at de bliver vrede, de bliver ved med at presse på hver gang jeg snakker med dem. Her er det så ikke "du dør gammel og ensom", det er "men du VIL måske ikke være rask?"

• #112   21. jan 2014 Det er netop det med vores opfattelse mv er forkert der irriterer mig..
    Er da fløjtende ligeglad med folk finder mit valg forkert, men det er MIT valg!
    Og at folk så syntes de har ret til at skulle forsøge at ændre min holdning bliver jeg irritabel..
    Kunne forstå det hvis det var et valg der kunne skade andre, men dette er ene og alene et valg som kun påvirker mig..

Engang valgte jeg at sige til fyre i byen jeg på ingen måde skulle have en fyr, men så gik der sport i den..
    Idag går jeg i byen med en ring der minder om en vielsesring, så lader de mig være.. smiley

• #113   21. jan 2014 Det er SÅ bekendt, M.I!

Har faktisk oplevet det du skriver i en helt grotesk form, hvor en bekendt jeg har, der er alternativ behandler, fortæller mig, at grunden til at "man" er syg er fordi man ikke har gennemgået en rensende selvudvikling.

Altså er skylden for sygdommen ens egen indtil man har set lyset og har udviklet sig mentalt ud fra en eller anden ukendt parameter.

Og det kan man bare ikke argumentere i mod smiley

Eller: Jamen du kan da arbejde hjemmefra? VIL du gerne være rask eller? Har du prøvet at? Jamen sygdommen kan da medicineres, jeg har læst en artikel, så kan du blive rask. Jeg kender en med den sygdom, hun gik på diæt, nu har hun det fint... bla.bla.bla.
    Folk mener det godt, men....

Kors i skuret. Nogle gange ville det være rart om et enkelt svar var nok smiley

• #114   21. jan 2014 Jamen, det duer altså ikke, når man ikke gør som flertallet.. Jeg har valgt at leve alene, men har en kæreste, som jeg kun ses med i weekenderne. Jeg ville være rig, hvis jeg havde en krone for hver gang, der er blevet sagt: "Hvor er det synd for dig, at du skal gå alene i hverdagen". Øh nej, jeg nyder da min alenetid. Jeg kan gøre præcis, som jeg lyster, jeg kan lade hundene fylde det hele uden at skulle stå til regnskab for nogen som helst.

Hvad angår Ude og Hjemme så må det blad da næsten gøre lægestanden arbejdsløs, jeg har også gennem årene fået mange gode råd til, hvordan jeg kan blive min kroniske sygdom (diabetes) kvit ved at følge et råd, der er givet i nævnte blad. Imponerende alligevel, at et ugeblad kan give én en insulinproduktion, der ikke er til stede.. Og Familie Journalen er også godt med... Og ja, de mener det godt, men for hulan jeg bliver irriteret. Jeg er i hænderne på specialister indenfor området - det rækker fint for mig.

• #115   21. jan 2014 Åh ja... dem har jeg også fået i stor stil. At man kun er syg fordi man ubevidst gerne vil være syg, eller at man er syg fordi man skal arbejde med sit forhold til sin mor/far/indsæt vilkårligt familiemedlem.

Og ja... også den med jeg kender en som kender en der gjorde det og det og nu er helt rask - og det er alt fra diæt til altid at gå med sokker. smiley

Du har garanteret også oplevet det omvendte så, at folk føler at de bliver nødt til at fortælle om dem de kender med samme sygdom som har det meget værre. Var inviteret til søndagsmiddag og vi var lige i gang med oksestegen, da værtinden pludselig sagde "Min veninde fejler det samme som dig, men hun har det meget dårligt og ønsker bare at dø."

Fik da kvækket at det var jeg ked af at høre, men okay, der røg appetitten da godt nok lige.

• #116   21. jan 2014 Elsker mine hunde.. : smart med vielsesringen! smiley

• #117   21. jan 2014 Hahaha - charmerende *GGG*

Ja, der er altid en der kender en, der et-eller-andet... Og så kan man vælge om man burde være død og begravet eller ophøjet til helgen og struttende af sundhed...

• #118   21. jan 2014 Haha, jeg har faktisk et familie medlem, som MANGE gange har skrevet noget om kost vs.sygdom på hendes FB probil, og hun mener at hvis man spiser det rette, så vupti så er man rask. Det er bare ret sjovt at hendes egen datter ikke er blevet rask, på trods af hun har en speltmor smiley Ja eller at hun sådan set selv får det værre og værre psykisk. Så jaja, kosten redder en fra ALT smiley

Kommentér på:
Samfundets kasse..

Annonce