{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Har fået en ny beboer (mus) {{forumTopicSubject}}

Ja, sagen er den at vi har fået en mus (måske flere) på besøg. Jeg opdagede i morges, ved at Santos pludselig sprang op fra gulvet - da musen åbenbart havde kravlet på ham. Og nej, han er ikke til meget hjælp - mit store handyr på 40 kg er nemlig (åbenbart) bange for mus smiley smiley

Tror den bor omme bag køleskabet eller ovnen. Men hvad gør man med sådan nogle? Virker det, at sætte musefælder op? Har hørt at det er sjældent "de bider på".

Min kæreste mener det er en rotte, men jeg er nu næsten sikker på at det er en mus.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har fået en ny beboer (mus)
  • #2   6. jan 2014 Chokolade i fælderne skulle være det absolut bedste smiley

• #4   6. jan 2014 Nu spørger jeg måske dumt, hvor køber man musefælder henne? Jeg tror altså ikke at jeg kan få mig selv til at købe dem, der klappe sammen over dem smiley Men igen, jeg kan se at den sommetider kravler ind i mit hjørneskab - synes alligevel det er ulækkert smiley
    Jeg bor ikke på landet, bor på en alm. villavej - men jeg mistænker dem for at komme inde fra naboen af. Han har ikke været hjemme i 2½ år, så jeg tænker at der er rimelig klamt derinde efterhånden (han ejer det selv)

• #6   6. jan 2014 Jo de går altså i fælderne. Fangede 3 styks på den måde i mit køkkenskab lige da jeg flyttede ind i huset.

• #8   6. jan 2014 Jeg må ud og kigge i morgen og se hvad der anbefales. Det er første gang vi har mus og vores udlejer er på ferie, så der er ikke meget hjælp at hente (mener han har musefælder i hans garage) Når den engang er fanget, så skal alle køkkenskabe vaskes af - jeg har et eller andet med bakterier smiley

Lidt ulækkert at rotter spiser hinanden smiley Min kæreste mener jo, som sagt at det er en rotte - men jeg synes altså den er for lille til det. Det er en stor mus og den har en lang hale - men igen, synes det er for bette til at kunne være en rotte. De render da for det meste heller ikke rundt indenfor - gør de? smiley

• #9   6. jan 2014 Vil gætte på mus

• #11   6. jan 2014 Jeg tror at vi har to, har lige set én igen og den så mindre ud synes jeg.
    Jeg er også ret sikker på at det er en mus. Den så dog mørkebrun ud synes jeg - men lyset var jo heller ikke tændt.
    Jeg håber at jeg kan finde en fælde i morgen, hvor jeg ikke skal ende den's liv. Jeg har simpelthen ikke nerver eller samvittighed til sådan noget. Men det kan jo godt gå hen og blive løsningen. smiley

Kommentér på:
Har fået en ny beboer (mus)

Annonce