2. aug 2007 Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.245
Go'glat/nat derude ;) Go'glat/nat derude ;)
For høvlede da! +grader? - Dér var jeg da nær skvattet på hoved og røv med fare for at brække noget igen... Med andre ord:
Miv gik stille og roligt oppe fra ham den lækre og ud i det milde vejr en helt vindstille vinternat med en temperatur over frysepunktet. Den smalle næsten-på-ryggen-liggende måne havde lige lagt sig i skjul under horisonten. Fliserne på stien var lidt fugtige trods det tørre og himmelklare vejr, og alt pegede på, at dette kunne blive starten på en super dejlig gåtur, hvor Miv lige skulle hjem og hente Sølvrøven, så hun også kunne komme ud og nyde den dejlige nat.
Men så kom jeg ud på asfaltstien og "SVUUUUUUPPPP!!"!!! ....
...Miv'en skred i sine fine nye gummistøvler hen over spejlblank IS!, lavede en masse balanceøvelser - nogle indøvet og andre ren improvisation! - og undlod med nød og næppe, samt med en masse held sendt fra guderne (et eller andet sted fra) at skvatte omkuld og brække eller bøje endnu en legemsdel Det lykkedes faktisk også at gå helt hjem, hvor udetermometeret så viste en temperatur på +3,5 grader C.
Næste gang (lige om lidt) at Miv'en og Sølvrøven skal luftes, bliver det med vinterdæk under fusserne. -Naaarh.... altså ikke hende med pels, men hun har jo også 4 ben
Det jeg vil sige er blot:
PAS PÅ! på veje og stier derude. De kan være skide glatte - OGSÅ selvom der er +grader!
Kan I have en god uge derude
Knus fra en Miv og en Sølvrøv
PS - Nu har jeg skiftet fodtøj og vi er ved at være klar til en lang nattetur Håber I har haft en god weekend - og fortæl gerne om jeres oplevelser...
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 391
Der var sku da ikke is på bilen, der er plusgrader udenfor.
Ja ikke desto mindre var der altså is på bilen.. Og det tager skisme lidt lang tid når man ikke lige har fået is skraberen ud i bilen.. ??
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.293
her i norge ( midt i norge ) har vi også + grader , men ikke frost på bilen eller noget... der jeg går tur med hundene er det sand ( træningsvej til hester ) og intet sne , men de 10 meter ned til træningvej er det lidt is og den bakke er meget bratt/stejt så jeg går fremdeles med mine brodder som bliver 10 kg tung med alt det sand og mudder hvis jeg må løbe ud på marken pag heste i 1010 km t kommer løbende hih
men synes det er så dejligt at ikke have sne ( plejer at være meget sne og meget koldt på denne årstid )
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 619 Svar: 3.629
Så pas på derude. Man kan vitterlig ikke se hvor der er glat henne.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.245
Det er vist - så vidt jeg husker fra fysiktimerne for ca 35 år siden - noget med, at en overflade afkøles ved fordampning. D.v.s. evt. fugt på sti eller vej lfordamper p.g.a. det milde vejr, og derfor bliver vejfladen afkølet og kan let nå under frysepunktet, som dermed fryser den resterende fugt.
Bl.a. også derfor, at man kan afkøle drikkevarer på stranden en varm sommerdag ved at lægge dem midt i solen, lægge et vådt håndklæde eller lign. over og lade det ligge og fordampe ½-2 timer.
Det har jeg faktisk afprøvet, og det virker
Go'glat/nat derude ;)