378 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Go'glat/nat derude ;) Go'glat/nat derude ;)

For høvlede da! +grader? - Dér var jeg da nær skvattet på hoved og røv med fare for at brække noget igen... Med andre ord:

Miv gik stille og roligt oppe fra ham den lækre og ud i det milde vejr en helt vindstille vinternat med en temperatur over frysepunktet. Den smalle næsten-på-ryggen-liggende måne havde lige lagt sig i skjul under horisonten. Fliserne på stien var lidt fugtige trods det tørre og himmelklare vejr, og alt pegede på, at dette kunne blive starten på en super dejlig gåtur, hvor Miv lige skulle hjem og hente Sølvrøven, så hun også kunne komme ud og nyde den dejlige nat.
Men så kom jeg ud på asfaltstien og "SVUUUUUUPPPP!!"!!! ....
...Miv'en skred i sine fine nye gummistøvler hen over spejlblank IS!, lavede en masse balanceøvelser - nogle indøvet og andre ren improvisation! - og undlod med nød og næppe, samt med en masse held sendt fra guderne (et eller andet sted fra) at skvatte omkuld og brække eller bøje endnu en legemsdel Det lykkedes faktisk også at gå helt hjem, hvor udetermometeret så viste en temperatur på +3,5 grader C.
Næste gang (lige om lidt) at Miv'en og Sølvrøven skal luftes, bliver det med vinterdæk under fusserne. -Naaarh.... altså ikke hende med pels, men hun har jo også 4 ben

Det jeg vil sige er blot:

PAS PÅ! på veje og stier derude. De kan være skide glatte - OGSÅ selvom der er +grader!
Kan I have en god uge derude
Knus fra en Miv og en Sølvrøv smiley

PS - Nu har jeg skiftet fodtøj og vi er ved at være klar til en lang nattetur smiley Håber I har haft en god weekend - og fortæl gerne om jeres oplevelser...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Go'glat/nat derude ;)
  • #1   6. jan 2014 Og min kæreste sagde at jeg var tosset..! Vi var ude og hente bil her til aften, og han sætter mig af og kører hjem.. Jeg er så noget senere hjemme end ham, og han kigger på mig og spørger hvad jeg har lavet. Ja jeg skulle jo lige skrabe ruderne fri for is..!
    Der var sku da ikke is på bilen, der er plusgrader udenfor.
    Ja ikke desto mindre var der altså is på bilen.. Og det tager skisme lidt lang tid når man ikke lige har fået is skraberen ud i bilen.. ??

• #2   6. jan 2014 godt det gik bra smiley

her i norge ( midt i norge ) har vi også + grader , men ikke frost på bilen eller noget... der jeg går tur med hundene er det sand ( træningsvej til hester ) og intet sne , men de 10 meter ned til træningvej er det lidt is og den bakke er meget bratt/stejt så jeg går fremdeles med mine brodder som bliver 10 kg tung med alt det sand og mudder hvis jeg må løbe ud på marken pag heste i 1010 km t kommer løbende hih

men synes det er så dejligt at ikke have sne ( plejer at være meget sne og meget koldt på denne årstid )

• #3   6. jan 2014 Jeg cyklede hjem fra min mor. Og da jeg nåede hjem til mig måtte jeg stige af og trække, da der var isglat alle steder smiley

Så pas på derude. Man kan vitterlig ikke se hvor der er glat henne.

• #4   6. jan 2014 Nej det er faktisk heller ikke underligt, at flere biler kører galt, når der er meldt tøvejr, og der derfor ofte heller ikke bliver saltet.

Det er vist - så vidt jeg husker fra fysiktimerne for ca 35 år siden - noget med, at en overflade afkøles ved fordampning. D.v.s. evt. fugt på sti eller vej lfordamper p.g.a. det milde vejr, og derfor bliver vejfladen afkølet og kan let nå under frysepunktet, som dermed fryser den resterende fugt.
    Bl.a. også derfor, at man kan afkøle drikkevarer på stranden en varm sommerdag ved at lægge dem midt i solen, lægge et vådt håndklæde eller lign. over og lade det ligge og fordampe ½-2 timer.
    Det har jeg faktisk afprøvet, og det virker smiley

Kommentér på:
Go'glat/nat derude ;)

Annonce