{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.220 visninger | Oprettet:

Slemt tilfælde af nældefeber! {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger har jeg fået et meget slemt tilfælde af nældefeber på mine fødder! Da det blev så hævet og slemt tog jeg til lægen som aldrig havde set så slemt et tilfælde på et sted.
Jeg fik så nogle recept-krævende antihestaminer (da dem uden ikke hjalp), jeg skulle tage én om dagen og måtte gerne tage de nye, selvom jeg havde taget en af de andre tidligere om morgenen. Nå, dette hjalp ikke og kløen gjorde mig mildest talt sindssyg!! Jeg havde noget kløestillende creme som ikke hjalp en hatfis. Da det ikke blev bedre efter lægen lukkede fik jeg fat i vagtlægen som så sagde jeg godt måtte tage 3 piller, nu hvor det var så slemt. Det har jeg så gjort, stadig ingen virkning. Jeg købte noget "lokalbedøvende" mod kløen og proppede kartoffelmel på (havde jeg læst hjalp). I et par timer var alt fjong og jeg mærkede intet til kløen.

Nu er den igen gal, på trods af både kartoffelmel og to gange behandling med det lokalbedøvende. Jeg er ved at blive sindssyg, da det er på begge fødder, både over og under dem. De er så hævede at jeg ikke kan se mine ankler eller gå ordentligt.

Er der nogen der har nogen som helst tips til hvordan jeg får kløen væk? Er ved at gå ud af mit gode skind.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slemt tilfælde af nældefeber!
  • #1   27. dec 2013 Hvad har udløst det?? Er det noget du bruger stadigt så vedligeholder du jo anfaldet smiley

• #2   27. dec 2013 Koldt vand hjalp da jeg blev ædt af myg en nat i Grækenland...men har dog ikke en længerevarende virkning. Ellers har jeg ved myggestik brugt tiger balsam som kløestillende...det køler også. Det er et trick fra en thai kollega smiley

• #3   27. dec 2013 Jeg har selv nældefeber i perioder, fra top til tå. Sidste udbrud varede i et halvt år. Det eneste der virker på kløen og hævelserne er binyrebarkhormon. Mit nældefeber er så ikke pga allergi men er autoimmunt.

• #4   27. dec 2013 der findes noget der hedder Zinkliniment man køber på apoteket og dupper på ... det hjalp mig .....

• #5   27. dec 2013 Du skal nok have noget skrappere. Jeg ville ringe til vagtlægen. Jeg har kontakteksem og tager prednisolon hvis jeg får et rigtig slemt angreb. Lægen har givet mig en recept så jeg altid har til en kur herhjemme, netop fordi det klør helt ulideligt og man ikke kan være nogen steder.

Prednisolon er selvfølgelig ikke noget man bare skal tage - det er jo steroider, men det er virkeligt effektivt.

• #6   27. dec 2013 Jeg ved ikke hvad der har udløst det, jeg havde et tilfælde sidst for over 2 år siden som var over hele kroppen, dog ikke fødderne.
    Der hjalp en enkelt pille efter 10 min.

Jeg bruger Xylocain og Altifex.

Er det I nævner receptfrit?

• #7   27. dec 2013 Når jeg får nældefeber er det kun store doser Prednisolon der hjælper smiley

• #8   27. dec 2013 Ved godt det slet ikke er det samme, men da jeg havde helvedes ild ( som netop var afsindig kløe , svie og brændene fornemmelse), der gik jeg i iskolde bade flere gange dagligt. Det var det eneste som egentlig lindrede mine gener, alt andet havde simpelthen ingen virkning.

• #9   27. dec 2013 Men det er vel recept?

• #10   27. dec 2013 Rikke jeg er hos svigerfamilien, så jeg har lidt svært ved at optage badeværelset så meget, gruer mest for når jeg skal i seng smiley
    Tog et koldt fodbad tidligere og det hjalp da en ½ time eller sådan...

• #11   27. dec 2013 Det var nok smart om du fant udløseren;) har du fx fået nye sko til jul? Spiser du noget du ikke plejer? Tænk grundigt hvad er ændret??

• #12   27. dec 2013 Bodil
    Det er ikke altid der er en udløser, af hvad jeg kan læse mig til. Der kan jo være en million ting så... Jeg var hjemme ved min mor da det startede d. 25 og jeg fik rugbrødsmadder, popcorn, slik og cola. Intet jeg ikke kan tåle..
    Jeg har så fra i går været hos svigerforældrene og her er det eskaleret drastisk!

• #13   27. dec 2013 Maria: Ja, men tænkte at når det nu er fødderne, så kan du jo netop tage fodbad, og det behøves jo ikke være på badeværelset smiley Men nej det lindre jo ikke i lang tid efter, men det er rart mens det står på .

• #14   27. dec 2013 Nej det er rigtig nok smiley
    Jeg har også spor af det andre steder på kroppen, men det klør ikke.

• #16   27. dec 2013 ""Gjorde udslaget?"
    altså som at det blev godt eller skidt?

• #18   28. dec 2013 Tager du nogen former for medicin?
    Jeg har selv haft en helt vild tur på hele kroppen, som blev udløst af medicin mod for meget mavesyre.
    Jeg fik først en indsprøjtning hos egen læge, næste dag igen indsprøjtning hos vagtlæge, 3 dag igen indsprøjtning hos vagtlæge. De første 2 gange var, så vidt jeg husker, med prednisolon, den sidste gang med antihistamin. Telfast (180 mg antihistamin), Prednisolon tabletter (som jeg altid har) blev desuden taget under hele forløbet. Det var en vildt hård weekend (det startede fredag eftermiddag, og blev først bedre i løbet af mandagen).
    Du må vist hellere kontakte vagtlægen igen.

• #19   28. dec 2013 I dag er det heldigvis svundet en del, kløen er næsten helt væk hvis jeg bare spiser mindst 3 stk piller og lokalbedøvende + kartoffelmel på.

Næste gang går jeg helt klart til lægen og ber' om et skud af det I anbefaler, for det ville da være 100 gange bedre.
    Synes godt nok det er utroligt man skal bekæmpe det SÅ meget som i nævner, der er jeg jo sluppet billigt i forhold til. Men jeg synes ikke det var til at holde ud, kunne slet ikke forestille mig hvordan det havde været hvis det stadigvæk var lige så slemt :-S

Kommentér på:
Slemt tilfælde af nældefeber!

Annonce