563 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

MAD!! MAD!!

Nu er julen snart overstået. Vi har hverken spist mere eller mindre end vi plejer.

Lige nu er jeg totalt tom for ideer til mad den næste uges tid. Kan I ikke komme med nogle gode opskrifter?

Jeg har en del oksekød (hakket og bøffer) i fryseren og en mand, som ikke spiser grøntsager, men gerne ris, pasta og kartofler.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MAD!!
  • #1   25. dec 2013 Bøf i fad.. Flødekartofler med en tomatflødesovs og hakkebøffer med bløde løg på toppen.

Spaghetti med kødsovs.

Kartoffelmos med kødsovs, ind i ovnen og lad kartoffel mosen blive sprød på toppen.

• #3   25. dec 2013 Shepherds pie ( originalt med lam, men okse er fortrinligtdertil også. )
    Oksestrimler i champignonsovs med pasta
    Hmm.. Hvis han slet ikke spiser grønt synes jeg det er svært smiley

• #4   25. dec 2013 Lasagne............slurp!

• #5   25. dec 2013 Ja, gu er det svært........*GGGGGG*

Men bare lad ideerne rulle. Måske andre kan få brug for det også smiley

• #6   25. dec 2013 Hjemmelavede burgere
    Farsbrød
    En god bøf med svampe/fløde sovs og hasselbach kartofler

• #7   25. dec 2013 Madpandekager smiley

Karrygryde med hakket okse, karry og kokosmælk...der kan godt sniges lidt grønt ned i...løg og gulerødder i tern. Og til dig lige lidt spidskål der vendes i til sidst smiley Serveres med ris.

Sammenkogt med oksekød i strimler, bacon eller pøller. Evt champignon...og serveret med ris eller mos smiley

Krydrede okaekødsdeller i tomatsauce med pasta smiley

Krydrede oksekødsdeller med kokos/karrysauce.

Der var vist lidt at vælge i mellem smiley

• #8   25. dec 2013 ved godt hvad jeg ville med bøfferne, her i ugen skal jeg selv lave det med roastbeef til.

Bøfferne med salt og peber og hvidløg (gerne stukket ind i hvis de er tykke nok).
    Ris
    Champingon Sovs (jeg er lidt doven så jeg laver den fra knorr og på fløde i stedet for mælk).
    Hvidløgs Flutes

Og så laver jeg noget grønt ruskumsnusk til:
    Hakket løg
    Hakket Grøn Peber
    Hakket Rød Peber
    Hakket frisk champingon
    Det hele svitses i honing

• #9   25. dec 2013 Nøj, hvor er der mange gode ideer smiley :-)

Måske man skulle lave en tråd med oksekød, en med svinekød, en med kylling osv osv..*GG*

• #10   25. dec 2013 Jeg har rib eye, bøffer af oksemørbrad, Tournedos af oksemørbrad, engelske bøffer................... Det er ikke tosset at være skralder om vinteren smiley

• #12   25. dec 2013 kødboller i tomatsauce med pasta...har en god en der er nem og smager kanon:

Hakket oksekød
    1 æg
    3 spsk havregryn
    salt, peber, oregano, hvidløg

Form dem som små kødboller (golf bold str) og steg dem på panden til de er næsten gennemstegte.
    Tag dem af og hæld 1 dåse flåede tomater i panden, lidt grønsags eller oksekødsbouilon, salt sukker og oregano og lad det simmere med kødbollerne...jo længere tid det simre jo bedre bliver sovsen smiley

• #13   25. dec 2013 Man ka lave en kødsovs men hva man har lyst til også koge pasta og blande det hele i et fad også med Mornay sovs oven på også ind i oven til det er færdig det er super godt.

• #14   25. dec 2013 Lige med oksekød har jeg INGEN ideer da jeg ikke selv spiser det.
    Men en af mine livretter for tiden er Uncle Ben's fuldkornsris (dem i kogeposer) stegt på panden med "plukket" kyllingefilet og karry! Det smager SÅÅÅ godt smiley

Kommentér på:
MAD!!

Annonce