{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

Gratis kat - Hvad gør man? {{forumTopicSubject}}

Min veninde fra klssen har lige spurgt mig og nogen fra min klasse, om vi vil have en maincoon kat. Den er gratis.

Hendes veninde har nemlig ikke råd til at have den, fordi den er begyndt at få nogen få bylder, og er meget udmagret. Det er en kat, som hun har reddet fra nogen. Hun har et super sind og kan med både hunde og børn. Men den kan ikke med hendes katte..
Pga. alt det her vil jeg ikke bare se på.

Hvad i alverden kan jeg gøre for at hjælpe hende? For hun kan vitterligt ikke have den kat, og jeg kan ikke tage den, fordi min mor er allergisk overfor dem.

Kender I nogen gode måder at gøre det her på? At hjælpe altså?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gratis kat - Hvad gør man?
  • #1   18. dec 2013 Aflive den...

• #2   18. dec 2013 Men den har bare så godt et sind, Natascha.
    Den kan bare ikke med hendes to katte, og har boet i et hus fyldt med katte, hvor de andre katte ikke var særlig gode ved hende.

• #3   18. dec 2013 Jamen søde Alex hvis den er syg, så får du dig en kæmpe udgift. Og det er ikke sikkert at den kan fikses smiley

• #7   18. dec 2013 Aaarh Lømmel det var da den dummeste ide.

• #8   18. dec 2013 Jeg ved ikke, hvorfor den har bylder. Og ja, den er udmagret. Som sagt har min venindes veninde fået den af en veninde, som har reddet den fra det hjem, hvor den er blevet mishandlet.
    Det er ret kompliceret.

Jeg har ikke planer om at tage den. Det var bare min veninde, som ville hjælpe hendes veninde, som jo har katten.

Og ja, jeg har også overvejet om det ikke er bedre, at den bare bliver aflivet. Det gør jo ikke ondt på den så.

Lømmel, du får mig aldrig nogensinde til at foreslå noget så dumt, som det der. Beklager, men det er virkelig dumt o.o

• #10   18. dec 2013 Det er er så præcis grunden til, at man skal tænke sig om, før man "redder" alle disse dyr. Så har hun reddet denne kat ....men til hvad? Hun har ikke råd til at få den behandlet, så nu ender den endnu engang som kastebold.

Afliv katten og stop al det der menneskelige pjat med at det er synd. Det er mere synd at folk slæber dyr til huse af medlidenhed, som de ikke har råd til!

• #11   18. dec 2013 Nej, Lømmel, det er afsindigt dumt. Det er da ikke underligt, at folk klager over fremmede katte, der jamrer, fordi deres familier bare er skredet fra dem, hvis alle tænker som dig.

Der hvor jeg boede før (er lige flyttet) går der en efterladt kat. Og man kan tydeligt se det, for den går rundt og leder efter sine ejere.

• #12   18. dec 2013 Rikke; Jeg synes bare det er synd at aflive en kat med et dejligt sind, men hun har heller ikke planer om at beholde den. Hun vil bare pleje den og så sende den til det perfekte hjem.
    - Men nu er problemet, at den har de her små bylder, som er sprunget, og hun prøver at behandle det ved at rense det og sådan noget, men hun tror ikke, det virker.

• Pigen
    Pigen Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 16
    #13   18. dec 2013 Det er ikke synd for en kat at blive aflivet. Det er synd at holde den i live, for enhver pris...

• #14   18. dec 2013 Lømmel en kat høre ikke til i den danske fauna, det vil være ligeså forkert at sætte en kat ud, som det vil være at sætte en hund ud. Du kunne vel aldrig finde på at sætte en hund ud i naturen?!

• #18   18. dec 2013 Lykke: Det er jeg med på, og jeg mener heller ikke, at man skal holde liv i alt levende, men når den ikke er tjekket, og når man ikke ved, om den er varigt syg, så er det altså ærgeligt, synes jeg.
    Katten har ikke ondt af at blive aflivet, men det er altså en god kat.

• #19   18. dec 2013 Aflever den på et internat.

• #20   18. dec 2013 Alex: Men fakta ER jo at hun har taget en kat ind, som er behandlingskrævende, og hun har ikke råd til at behandle den. De der bylder kan meget vel være en alvorlig sygdom, som katten IKKE overlever. Katten er i hendes varetægt, og det er hendes ansvar at få den behandlet eller aflivet.

• #21   18. dec 2013 Er den syg lige nu, skal den i behandling med det samme eller aflives!

• #22   18. dec 2013 Ja, det ved hun jo også godt inderst inde, er jeg sikker på. Hun har planer om at ringe til et internat, og spørge om de vil tage den, men... Det ved jeg ikke, om hun gør.

Men altså... Jeg ville heller ikke tage et dyr, jeg ikke har råd til, det er bare ikke særlig smart.
    Men kan man hjælpe, så synes jeg man skal prøve, og det er det, jeg gør.

• #24   18. dec 2013 Hvor i landet? Jeg vil gerne give den et hjem hvis det er her omkring;)

• #25   18. dec 2013 Den er lige omkring Varde her jydelandet. MIn veninde husker ikke præcis hvor, men det er på landet et eller andet sted tæt på der.

• #26   18. dec 2013 Hvis katten ikke kan med hendes andre katte, så kan bylderne jo komme af at de har været oppe og slås. Under alle omstændigheder, så vil jeg også sige ny ejer eller aflivning.

Det bliver dog nok svært at finde en ny ejer uden at årsagen til bylderne er fundet. Herudover så er bylder smertefulde, så det er noget der kræver behandling og sandsynligvis antibiotika, så altså ikke noget hun kan vente ret længe med at gøre noget ved.

Mit forslag ville være at I på en eller anden måde får skrabet penge sammen til et dyrlægebesøg og så tager den derfra. Er bylderne noget mere alvorligt, så få katten aflivet. Er det noget som kan klares med tid og antiobitika, så kan I købe den lidt tid på den måde til at finde en ny ejer.

Og nej, Lømmel, man sætter ikke bare en kat ud og lader den klare sig selv - især ikke en syg tamkat midt om vinteren, den vil sandsynligvis komme til at lide en langsom og smertefuld død.

• #27   18. dec 2013 Alex: Du gør det i en god mening, og det er en GOD egenskab at ville hjælp smiley
    For kattens skyld er det bare bedst at den ender et sted, hvor der er råd til dens problemer, hvis den står til at redde. Desværre er der bare stor risiko for at folk endnu engang tager dyret ind pga. medlidenhed.

Jeg har taget mange dyr til mig, men KUN fordi jeg havde råd og overskud til det. Og jeg har også "reddet" dyr udelukkende for at få dem aflivet, da det ofte er mere humant. Man skal ikke holde liv i alt bare fordi man kan.

Jeg håber at din veninde finder en løsning meget hurtigt, og at hun en anden dag tænker sig om, før hun vil "redde" dyr.

• #29   18. dec 2013 Hun leder nemlig også efter en ny ejer. Er rimelig sikker på, at hun ikke vil beholde en syg kat, som hun ikke kan pleje. Det er jo direkte dyremishandling, og prøver jo at hjælpe den.
    Hun er rimelig sikker på, at det kan klares med noget.. penicilin eller noget, for hun har renset det med kamillethe (har foreslået saltvand som alternativ, udover dyrlægen) og det er blevet bedre, siger hun. Men altså.. bylden er jo sprunget, som den havde, og hun kan ikke forudse, om hun får nye endnu.

• #30   18. dec 2013 Vil gerne lige slå fast, at det ikke er min veninde, men min venindes veninde xD Kender ikke hende med katten, men hun har bedt min veninde spørge folk i hendes omgangskreds, og den omgangskreds er jeg jo en del af.

• #33   18. dec 2013 afmagret og med bylder.? Den er syg og ingen vil have en kat med billet til dyrlægen. På internater kan man nemli købe helt raske katte. Håber den får fred. eller en ansvarsfuld ejer.

• #34   18. dec 2013 Jeg er godt klar over at chancerne for et hjem til den er meget lille, men så har man da prøvet.

• #36   18. dec 2013 Jeg ville aflive. Jeg ville ikke turde sende en syg kat videre.

Og at "slippe den fri", det er da den værste gang dyremishandling smiley (Jeg ved godt, det ikke er det du havde i tankerne at gøre, overhovedet TS smiley )

• #38   18. dec 2013 Einstein: Jeg ville heller ikke turde at sende sådan en kat videre. Ville så også kun tage den ind, hvis jeg kunne tage mig af den.

- Men altså... Nu er det ikke mig, og så kan jeg kun gøre, hvad jeg kan gøre. Hendes veninde vil nok ikke bare aflive den.

• #40   18. dec 2013 Jeg vil ikke køre til varde;) men kommer de med den skal jeg nok tage mig af den;) men vil de ikke ofre dyrlæge så vil de sikkert heller ikke køre med den;)

• #43   18. dec 2013 Er den vaccineret og har den stamtavle?

Hvis den har stamtavle, har de så prøvet at kontakte opdrætteren?

• #46   18. dec 2013 Jeg kan tage den med fra Kolding og hen til Bodil.

Alexandoria
    Hvis ikke Bodil tager den, så prøv at kontakte hittekilling, de tager sig også a voksne katte.

http://www.hittekilling.dk/

• #48   18. dec 2013 Bodil, hvor er det, du bor? For min veninde fra klassen skal til Sønderjylland i julen, og hvis det er "på vejen" så at sige, så ville hun gerne tage den med.

• #49   18. dec 2013 Men ellers vil jeres forslag, Mikala og Anni, være super! Bringer det i hvert fald videre i morgen ^^

• #50   18. dec 2013 Susanne: Ved ikke om den er vaccineret, men den har vist nok stamtavle. Ved ikke, om de har kontaktet opdrætteren, men katten er 8 år gammel, så..

• #51   18. dec 2013 Seriøse opdrættere tager deres afkom retur, også selvom de er 8 år.

Hvis det ikke lykkedes med Bodil, kan jeg måske overtale manden til at tage den ind.

• #52   18. dec 2013 Jeg kan spørge, men altså.. det er lidt træls, fordi der jo er det der mellemled, så skal først have fat i min veninde, som kan snakke med sin veninde og så videre.

• #53   19. dec 2013 hvor der er vilje er der vej. :- smiley

• #54   20. dec 2013 Hold da op jeg er chokeret Lømmel -hvordan kan man foreslå den slags smiley

For det første så er det bare ikke fair overfor naboer mm are at lsse katten ud til at klare sig selv. De har ikke bedt om at have den rendende.
    For det andet er katten allerede udmarvet, det bliver ikke bedre af at slippe den ud på egen pote. Den har yderligere bylder som altså kræver behandling og er langhåret og kræver derfor pelspleje.

Vi har rigtig mange sommerhuskatte her hvor jeg or, og jeg kan garantere dig at det rosenrøde billede u har af vildkatte der klarer sig selv ikke er så rosenrødt endda. De fleste af dem er udmagrede, tjavsede og dør i løbet af vinteren (hvis det da ikke er muligt at indfange dem så en venlig sjæl kan få dem skudt).
    Det er bestemt ikke en behagelig død for sådanne katte... og det er simpelthen svineri og direkte dyrplageri at dumpe katten på den måde. Folk der finder på den slags skulle ikke have dyr!

Håber missen får sig et godt hjem eller får fred hvis ikke det er muligt

Kommentér på:
Gratis kat - Hvad gør man?

Annonce