{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

Beslutningen er taget... {{forumTopicSubject}}

Jeg har besluttet at droppe ud af min uddannelse. Jeg har (som nogen har læst i tidligere tråde) ikke følt mig tilpas i den klasse jeg kom i. Hele tiden i de 4 måneder jeg har været der, har jeg tvivlet utrolig meget, miljøet har været så dårligt. Udover det fik jeg, pga. en uges influenza, ikke lov til at komme til eksamen, selvom jeg fik at vide at jeg ville kunne blive indstillet hvis jeg fremviste en "fri"/lægeerlæring, hvilket jeg gjorde. Herefter var det en lang sej kamp med lærer og ledelsen som talte ned til en og gjorde en utrolig utilpas. Hele denne episode fik hele bægeret til at flyde over, så i det sidste stykke tid har jeg haft det psykisk dårligt over at tænke på skolen, ikke gidet at læse lektier og når jeg var i skole så ikke høre efter. I morges vågnede jeg kl. 7 (skal afsted kl. 8) og blev bevidst bare liggende i sengen til klokken passerede 9 (hvor jeg skal møde).

Så nu har jeg besluttet mig for at droppe uddannelsen, jeg har ikke lyst mere og det gør mig rigtig ked af det. Jeg har det forfærdeligt med at droppe ud, for sådan en person er jeg normalt slet ikke. Jeg er skide bange for reaktioner fra andre når man fortæller man er droppet ud og jeg føler mig lidt som en taber på det punkt.

Min plan er nu at skulle på dagpenge det næste halve år og så søge ind på min overbygning til min fuldførte uddannelse, hvis jeg ikke får job inden. Jeg er ked af det og skuffet fordi jeg troede det her var drømmestudiet, men jeg kan simpelthen ikke klare at miljøet er så dårligt.

Jeg er trist, lettet, ked af det, sur og fortvivlet på én og samme tid over min beslutning. Men jeg kan bare mærke på mig selv at jeg har betvivlet uddannelsen i hvert fald 15-20 gange inden for det seneste halve år, hvordan skal jeg så klare 2½ år endnu....

Pyyha det blev et langt indlæg og det var nu mere min intention at få følelserne ud, men I skal være velkomne til at skrive - vil især gerne høre fra nogen der måske selv har stået i lignende situation.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beslutningen er taget...
  • #1   16. dec 2013 Umiddelbart vil jeg sige, at det lyder som om det er den helt rigtige beslutning for dig! Man skal ikke spilde tid på noget der gør en ked af det smiley

  • #2   16. dec 2013 M T
    Mange tak for dine søde ord, det er nemlig også helt rigtigt! Jeg synes bare det har været en sej og hård beslutning at komme frem til, da jeg aldrig rigtig opgiver tingene smiley


  • #4   16. dec 2013 Se det ikke som at du opgiver, se det mere som at du har fundet ud af at det ikke er godt for dig lige nu smiley

  • #6   16. dec 2013 Nathalie
    ÅHH hvor er jeg bare glad for dit indlæg! smiley Jeg har det nemlig SÅ dårligt inden jeg falder i søvn om aftenen og gruer for morgendagen. Dejligt at høre du har fundet det perfekte sted, jeg håber virkelig også det sker for mig smiley

    M T
    Det skal jeg nok, det bliver bare lidt hårdt imorgen at gå ind på kontoret og sige at det er slut for nu smiley

    Birgitta
    Mange tak for dit indlæg, jeg ved der er mulighed for at genoptage uddannelsen og som jeg tænker indeni mig selv: Herregud Maria du er sgu "kun" 22 år, du kan sagtens nå at uddanne dig videre selvom det bare ikke lige skal være NU.
    Jeg er glad for at høre du fik god erfaring ud af det og du endte på et "uddannelses" relevant job alligevel smiley


  • #7   16. dec 2013 jeg er ked af at høre at du må droppe ud af uddannelse. Det har jeg selv haft gjort to gange i gymnasiet, og man føler sig nu noget dum smiley Selvom det ikke er det boglige den er galt med.

    Men ikke for at være negativ eller sådan noget. Men jeg undrer mig over at du vil gå på dagpenge et halvt år, istedet for at få et job.
    For mig er det ikke en holdbar løsning, og jeg har den tankegang, at hvis man bliver ledig/dropper uddannelse, så må jeg finde mig et job. Det er også langt mere en tilfredstillende situation for en selv.


  • #8   16. dec 2013 Hullubullu
    Tror du læser forkert smiley "Min plan er nu at skulle på dagpenge det næste halve år og så søge ind på min overbygning til min fuldførte uddannelse, hvis jeg ikke får job inden." smiley


  • #9   16. dec 2013 ah smiley Ja det har jeg lige overset smiley Det må du meget undskylde Maria smiley Det håber jeg at du gør så smiley

  • #11   16. dec 2013 Hullubullu
    Hehe helt iorden kan jo ske for os alle smiley Det ville jo være MEGA fantastisk hvis jeg kunne få job, men tror bare ikke jeg er så heldig da der er mange om buddet.
    Er forresten ked af du måtte droppe gymnasiet, det er lidt ærgerligt at føle man ikke duer til noget fordi systemet nærmest kræver nu at du i hvert fald har en gymnasial baggrund - som du slet ikke kan bruge til noget, medmindre du har mod på at studere videre.
    Jeg er lidt ked af at dem der ikke kan overskue tingene eller ikke er boglige, skal "efterlades" og presses på den måde smiley

    Kira
    Mange tak for dine søde ord, er glad for du fandt den rette sti smiley


  • #12   16. dec 2013 Af en eller anden grund, husker jeg stadig den tråd du skrev, den dag du blev optaget på uddannelsen. Du var helt vildt glad. Derfor er det også ekstra trist at det er endt, som det er.
    Sidder og tænker på, hvor synd det er at miljøet er så dårligt, for uddannelsen i sig selv, er der vel ikke noget i vejen med.
    Hvad havde man gjort, hvis det var på en arbejdsplads at miljøet var så dårligt?
    Ville man finde sig i at blive straffet pga en uges influenza, ovenikøbet med en lægeerklæring i hånden?
    Jeg synes det lyder som om, den skole har rigtig meget at lære, om hvordan man behandler mennesker.
    Held og lykke med dine fremtidsplaner smiley


  • #13   16. dec 2013 Enig med Anna - jeg sidder og bliver sådan: Ej, hvad fanden bilder de sig dog ind?

    Jeg synes, det er fornuftigt at droppe ud - jeg kan også huske, hvor glad du blev, da du blev optaget, og jeg kan også huske din "tvivlstråd", så du har jo givet det en chance. Så drop du ud med den reneste samvittighed, livet er simpelthen for kort til at spilde tiden på uddannelser, som man reelt ikke er glad for. Og nogle gange skal man bare prøve sig lidt frem.

    Jeg håber, du får opbakning alle steder fra - ellers må du bare lukke ørerne, det var trods alt dig, der skulle finde dig i et dårligt miljø og en urimelig behandling.


  • #14   16. dec 2013 Anna P og Bente H
    Mange tak for jeres søde ord, ja det er sørgeligt. Vi indsendte også en klage og fik bare svar at klagen var afslået. Jeg har brugt 200 kr. forgæves på en læge-erklæring som skulle give mig adgang til eksamen. Det er sørgeligt de er sådan, jeg fik at vide at hvis man var syg i mere end 3 dage skulle der forevises læge-erklæring smiley
    De er rigtig dumme derinde. Jeg har faktisk både klagen med al e-mail korrespondancen hvor tingene står sort på hvidt og min mor blev foraget over den måde det hele er blevet håndteret, det er synd at det skal gå så meget over eleverne... Det kan de ikke være bekendt.

    Mange tak for alle de dejlige ord, tro mig det trøster mig rigtig meget at andre udefra også støtter mig i min svære beslutning smiley smiley TAK søde HG!


  • #15   17. dec 2013 Selvtak Maria smiley
    Tænker bare på at, hvis lignende var sket på min arbejdsplads mht. sygemelding/lægeerklæring, så var jeg gået direkte til min fagforening. Er der slet ingen foreninger, der hjælper studerende i den slags sager?


  • #17   17. dec 2013 Må desværre indrømme jeg har samme oplevelse som Anna P nævner, jeg føler slet ingen opbakning eller en smule forståelse fra skolens side, de ville ikke engang refundere mine 200 kr som jeg håbløst måtte punge ud. 200 kr er fanme mange penge når man er to mennesker på su og med su lån smiley
    Synes hele sagen er blevet håndteret noget så uprofessionelt som overhovedet muligt og det var netop det der fik bægeret til ar flyde over!


  • #19   17. dec 2013 Lige en opdatering:
    Jeg fik meldt mig ud i morges og blev tilbudt både studievejleder og det ene og det andet, men jeg følte jeg var rimelig godt afklaret. Jeg gik derfra med en kæmpe lettelse og en mild skuffelse over mig selv for at droppe ud. Men min dag blev så meget bedre da jeg tog med et par venner på strøget og fik tankerne væk, nu er jeg lige kommet hjem (og tager snart afsted til sang) og jeg kan allerede mærke lettelsen ved ikke at skulle i skole imorgen.

    TAK for alle der har skrevet, I gav mig klart lidt ekstra mod til at indse at jeg har gjort det rigtige smiley


  • #20   17. dec 2013 Jeg kan godt forstå dig!

    Jeg kæmper med det samme, men idet at jeg kun har ½ år tilbage ud et 1 år, holder jeg ud.

    Men havde jeg 2½ år som dig, havde jeg også droppet ud.

    Godt at du er lettet smiley Så var det det rigtige at gøre


  • #21   17. dec 2013 Nogen gange bliver tingene ikke som vi håbede. Jeg synes det vigtigste må være at man trives og fungerer i daglig dagen.
    Er sikker på du har truffet den rigtige beslutning. Hvilken uddannelse var du for øvrigt i gang med?

    Jeg var selv rigtig ked af min læreplads, det var en kamp at tage afsted. Det ødelagde noget i mig og det var de længste 2 år af mit liv.

    Sådan noget er livet for kort til.


  • #22   17. dec 2013 Jeanett
    Åhh stort kram til dig, jeg håber virkelig du kan klare det sidste ½ år, du er mere end velkommen til at skrive til mig hvis du har brug for det smiley

    Tine A
    Det er en professions bachelor i Medieproduktion og Ledelse med henblik på at blive uddannet som projekt leder eller bare leder.
    Men jeg har en markedsføringsøkonom og vil tage en overbygning som også er en professions bachelor i International markedføring og handel. Her kan jeg også blive projektleder eller leder smiley

    Jeg er ked af du fik smadret de to år af dit liv, hvilken var du i gang med?


  • #23   17. dec 2013 Det skal du ikke være ked af, det er mange år siden smiley

    Jeg er uddannet klinikassistent, så blev færdig selvom det var to hårde år smiley Har ikke arbejdet som klinikassistent siden 98.

    Det gjorde det nok heller ikke bedre at arbejdet ikke interesserede mig, det var kedeligt smiley


Kommentér på:
Beslutningen er taget...

Annonce