{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.216 visninger | Oprettet:

Hjælp - SRP - Diskussion (samfundsfag) {{forumTopicSubject}}

Hej HG. Jeg håber virkelig der er nogle kloge hoveder derude, som kunne have lyst til at give mig lidt ideer til at få min diskussion til at virke som en diskussion..

Problemstillingen:
Diskutér hvordan klimaproblemer kan løses nationalt og internationalt. Inddrag teori om international politik.

Hertil har jeg skrevet noget om, at Danmark ville kunne se en fordel i at blive et klimaneutralt land, da vi derved kan "inspirere" andre lande til at gå samme vej som os.

Internationalt har jeg skrevet om realisme og idealisme, om at USA ikke valgte at ratificere Kyoto-protokollen, hvordan det er idealistisk at man prøver at indgå internationale aftaler men at det er realistisk at USA (som er det land der udleder mest CO2 per indbygger) vælger ikke at ratificere, da det ikke understøtter statens interesser (de vil have ulandene også skal være med i aftalen).

Men jeg synes virkelig det er svært at få det til at lyde diskuterrende.. Kan nogle hjælpe mig, måske med nogle spørgsmål eller noget modsigende?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - SRP - Diskussion (samfundsfag)
  • #1   15. dec 2013 Er der ikke også noget prestige i det? se hvor gode vi er, vi gør noget for verden osv..? om klimaproblemerne overhovedet kan løses, om landene kan finde enighed og om alle vil være med... måske også at man ikke kan løse det internationalt før man har løst det nationalt, partierne i mellem... Ja jeg ved det ikke, bare nogle tanker har vist ikke de samme fag som dig... ved ikke om det er relevant, men du kan måske også drage noget økonomi indover, er landene overhovedet økonomisk rustede til at gøre noget?

• #2   15. dec 2013 Hmm jo, det kunne man måske godt sige, men et så lille land som DK kan jo ikke påvirke udledningen af drivhusgasser, selv hvis de stoppede AL deres udledning, så DK må jo gøre noget andet for overhovedet at gøre en forskel. Og det med at det ikke kan løses internationalt før det er løst nationalt kunne måske være noget, det er jo igen realisme og idealisme, hvor det skal være i statens egen interesse at løse det (derved kan det kun løses nationalt).

Og ulandene er jo netop ikke rustede til at kunne føre en helt miljøvenlig politik, derfor at det jo et dårligt træk fra USA at bruge det som grundlag, for at de ikke ville være med.

Mange tak for dit svar smiley

• #3   15. dec 2013 Det var så lidt smiley

• #4   15. dec 2013 Klimaproblemer ?
    Det er da noget der er opfundet for at tjene penge...

• #5   15. dec 2013 Hmmm, det kan man jo diskuterer. Vil da mene der er noget om snakken, men om det er sandt eller opreklameret gøgl, finder vi nok ud af i løbet af det 21. århundrede smiley

Kommentér på:
Hjælp - SRP - Diskussion (samfundsfag)

Annonce