Hjælp - SRP - Diskussion (samfundsfag) {{forumTopicSubject}}
Hej HG. Jeg håber virkelig der er nogle kloge hoveder derude, som kunne have lyst til at give mig lidt ideer til at få min diskussion til at virke som en diskussion..
Problemstillingen:
Diskutér hvordan klimaproblemer kan løses nationalt og internationalt. Inddrag teori om international politik.
Hertil har jeg skrevet noget om, at Danmark ville kunne se en fordel i at blive et klimaneutralt land, da vi derved kan "inspirere" andre lande til at gå samme vej som os.
Internationalt har jeg skrevet om realisme og idealisme, om at USA ikke valgte at ratificere Kyoto-protokollen, hvordan det er idealistisk at man prøver at indgå internationale aftaler men at det er realistisk at USA (som er det land der udleder mest CO2 per indbygger) vælger ikke at ratificere, da det ikke understøtter statens interesser (de vil have ulandene også skal være med i aftalen).
Men jeg synes virkelig det er svært at få det til at lyde diskuterrende.. Kan nogle hjælpe mig, måske med nogle spørgsmål eller noget modsigende?
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 243
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 523
Og ulandene er jo netop ikke rustede til at kunne føre en helt miljøvenlig politik, derfor at det jo et dårligt træk fra USA at bruge det som grundlag, for at de ikke ville være med.
Mange tak for dit svar
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 243
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 667
Det er da noget der er opfundet for at tjene penge...
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 523
Hjælp - SRP - Diskussion (samfundsfag)