8.464 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Frosne bær "tilberedning" Frosne bær "tilberedning"

Jeg er begyndt at spise skyr med blåbær til formiddagsmad/morgenmad. Jeg smider en håndfuld frosne bær i en bøtte og skyr hen over og et par timer efter, er bærene tøet op, og saften kan røres med ud i skyren. Dejlig mættende og kaloriefattig måltid.
Men det anbefales jo, at man giver frosne bær et opkog, hvis de ikke skal tilberedes. Jeg har sart mave og vil så nødigt ende krummet sammen på tønden på arbejde, men jeg har ikke tid til at stå og koge blåbærene om morgen/jeg gider ikke, og jeg synes også, at det bliver noget slask, når man gør det. Er det nok at hælde kogende vand over bærene og hælde det fra inden skyren, eller skal de koges-koges for at slå baktierne ihjel?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frosne bær "tilberedning"
  • #1   11. dec 2013 Jeg spiser skyr hver morgen med hindbær, jordbær og blåbær.
    Jeg kommer de frosne bær i en skål og hælder kogende vand over. Derefter skærer jeg jordbærrene ud i skiver (de tøer ikke nok op), hælder vandet fra og hælder igen lidt kogende vand ud over.
    Så lader jeg det stå i et halvt minuts tid, hvorefter de bliver skyllet i koldt vand, og så kommer jeg dem over i min skyr smiley
    Det burde være rigeligt. Det har jeg i hvert fald gjort i et år nu.

• #3   11. dec 2013 Jeg vil mene det er nok at skylde bærende i kogende vand, det handler jo om bakterier fra plukkernes fingre, hvis de fx ikke har vasket fingre efter de gik på wc;) bakterierne må være uden på bærende og må derfor skyldes væk af kogende vand;)

• #4   11. dec 2013 Vi snakkede bare om det på arbejde, hvor en af studentermedhjælperne kunne fortælle om en gang roskilde, der varede flere dage og sendte hende på sygehuset pga dehydrering, fordi hun havde spist frosne hindbær. Og når man i forvejen har en mave, der bliver slået ud af at spise ja alt muligt, så er det med at være lidt forsigtig.

Jeg er også vild med at spise lilla mad smiley

• #5   11. dec 2013 Mmm tak Bodil for det billede smiley Polske lortefingre på min morgenmad smiley

• #6   11. dec 2013 Fra Fødevarestyrelsens hjemmeside...det er dog fra i sommers.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/Frosne-bær.aspx

• #7   11. dec 2013 Det er desværre ikke kun beskidte plukkefingre...der har også været eksempler med, at forurenet vand, har været brugt til vanding smiley

• #8   11. dec 2013 AD! Så skal man ikke kun bekymre sig om mylderbæ men også om leverbetændelse. Eeek. Og de skal åbenbart koge i et minut. Hmmm

• #10   11. dec 2013 Hvis det er, så kog dem og indfrys det igen...det kunne være en løsning smiley

• #11   11. dec 2013 Linda: du siger noget! Det var da en god idé smiley

• #12   11. dec 2013 Kog og frys i isterningsbakker;) så kan de fyldes i poser bagefter. Og du kan tage de blokke op du vil bruge;)

• #13   11. dec 2013 He he .... hvis man ikke har tid / gider om morgenen til at koge bærrene i ....1 - 2 Minutter....for at undgå Roskilde-mylderbæ......så står man 3 minutter for sent op.... smiley

• #15   11. dec 2013 Frosne bær i en skål, skål i mikro i 3 min medens du går i bad, så hælder du godt kold skyr over og rører rundt, klar til at spise;)

• #16   11. dec 2013 Nittib: Jeg står permanent 20 minutter for sent op smiley Flextid er en farlig ting smiley Men det er bare ikke noget, jeg gider stå med om morgenen. Jeg er "smør madpakke dagen før" typen.

Rotterne: Det bliver for tyk til en smoothie, tror jeg. Og jeg kan se godt lide de hele bær. Men jeg kunne jo selvfølgelig bare blande mosen sammen med skyren og lave blåbærskyr smiley

• #18   11. dec 2013 Jeg ELSKER HG!

Se en tur i mikroen er nemt og godt! det er bare det der med at skulle koge vand, hælde det over i en gryde, vente på, at det kommer op og koge igen, hælde bær i, op og koge igen og holde øje med tiden, si fra i en sigte og så over en i bøtte og skyr over. Det er mange trin og opvask smiley #firstworldproblems!!

• #19   11. dec 2013 Rotterne: Det er nemmere, hvis det bare kan være i en gang tubbervare (som vi siger, der hvor jeg kommer fra) så jeg kan spise det med ske smiley

• #21   11. dec 2013 Rotterne: Jeg koger ikke vand på komfuret- det er alt for energikrævende og noget miljøgris. Men nej, det er da ikke så besværligt. Bare ikke noget jeg gider klokken tidligt. Jeg må koge en røvfuld og fryse ned i mindre portioner

• #22   11. dec 2013 Julie - Det er i hvert tilfælde hvad vi gjorde på min tidligere arbejdsplads smiley

• #23   11. dec 2013 Så kog dog de bær aftenen før.... og sæt dem i køleskabet......... hvor svært kan det være....... *GG*

• #24   11. dec 2013 Nittib: Ikke særlig svært smiley Jeg oprettede jo også bare for at høre, om jeg kunne slippe med at pøse kogende vand på, eller om de skulle koge-koge. Dovenskab.dk

Kommentér på:
Frosne bær "tilberedning"

Annonce