{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Holde fødselsdag, på en anden persons fødselsdag ;-)
  • #1   9. dec 2013 Ikke hvis personen har tænkt sig at holde fødselsdag den dag smiley

• #2   9. dec 2013 Nej smiley

• #4   9. dec 2013 Nej

• #5   9. dec 2013 Nej det kunne jeg bestemt ikke finde på.. Synes faktisk det er direkte uforskammet smiley

• #7   9. dec 2013 Det kunne jeg ikke finde på. Jeg ville blive fornærmet hvis det skete overfor mig.

• #8   9. dec 2013 Dejligt at se jeg ikke er den eneste som tænker sådan. Sidder og føler mig som Rikke 5 år lige nu smiley

Sagen er den at jeg fylder år d. 11 januar, og en i svigerfamilien fylder år d.10 ( det gør min moster desuden også) . Jeg har jo så endelig fødselsdag en weekend, og vil jo derfor gerne holde det på den rigtige dag, oftest bliver jeg jo nød til at vælge en anden dato, for at ramme en weekend.

Men vi plejer altid at være med til den persons fødselsdag, og omvendt smiley Men jeg nævnte så for kæresten at jeg endelig havde fødselsdag en weekend, så nu kunne jeg holde det på den dag. Og kæresten ytre så " Ja så kommer mine forældre og den del af familien nok ikke, for XX har inviteret til den dag" .

Jeg sidder og føler mig mega skuffet, hvorfor har man da ikke lige spurgt mig først, om jeg mon ville holde noget. Men altså jeg holder den dag uanset hvad, så må det blive bare for min familie. Som sagt har min moster også fødselsdag dagen før, og vi har aldrig haft problemer, for vi plejer netop lige at snakke sammen, og ind imellem har vi også holdt fødselsdag sammen.

• #9   9. dec 2013 Hvorfor da ?

• #11   9. dec 2013 Casper: Det er netop også sådan jeg sidder og føler, jeg føler mig netop mega fornærmet. Det lyder måske total ego, men det er altså MIN dag ( og de andre som fylder år den dag) . Og jeg holder altid fødselsdag, så det er heller ikke fordi jeg ikke plejer at gøre det, og de så tænker at det er ligemeget. Syntes ærlig talt det er mega dårlig stil.

Først tænkte jeg, om det mon bare var mig der tænkte/følte sådan, men det kan jeg da heldigvis læse det ikke er smiley

• #12   9. dec 2013 Nu er jeg vant til at "dele" med både manden og hans farmor, de har fødselsdag samme dag, og jeg to dage efter, og kan heller ikke komme i tanke om, at det har givet problemer i de 19 år vi har været sammen.

Jeg tror det ville komme an på hvilket forhold jeg havde til personen, om det var rundt eller "bare" en almindelig fødselsdag.

• #14   9. dec 2013 Bjergged : Som skrevet har mig og min moster også fødselsdag lige efter hinanden, og det har heller aldrig været noget problem, vi har også holdt fødselsdag sammen flere gange. Men vi spørger altså altid lige hinanden, og snakker sammen om hvornår vi holder fødselsdag, også for at gæsterne ikke skal stå i et dilemma og vælge mellem den ene eller anden ( og fordi vi jo gerne vil være med til hinandens fødselsdag) .

Jeg syntes bare det er tarveligt, bare at invitere til fødselsdag på en dato, hvor man VED en anden i familien har fødselsdag, og især når man altså plejer at være med til hinandens fødselsdage. Forstår ikke, hvorfor man ikke lige tager koglen og ringer. Ja personen var her faktisk i torsdags, så hvorfor blev der ikke lige spurgt der, det forstår jeg simpelthen bare ikke.

• #15   9. dec 2013 Nogle mennesker tænker bare ikke særlig langt - og måske har de godt vidst, at du ville blive ked af det/irriteret eller hvad du nu er, og derfor har de ikke sagt noget - det lyder heller ikke til, at du og din kæreste er blevet direkte inviteret til den?

Jeg ville bare stikke dem langt op et vist sted, invitere familien alligevel, og så må folk komme, hvis de har tid/lyst. Livet er for kort, til at spilde tid på sådan nogle mennesker.

Men det KAN jo også være, at de faktisk slet ikke har tænkt på, at det er din fødselsdag, eller at de ikke selv havde tid andre dage. :o)

• #16   9. dec 2013 Det jeg undre mig over, er at I ikke er inviteret hvis I plejer at invitere hinanden.

• #17   10. dec 2013 CTS: Skulle da undre mig, hvis de kun kunne lige præcis den dag, på et helt år smiley

Bjegged: Min kæreste tror de har glemt det, da der var mortens aften glemte de at invitere svigermor, men troede de havde gjort det. Jeg selv tror nærmere det er fordi de VED det er min fødselsdag, og de så ved vi ikke kommer. Men ja det ved jeg jo ikke. Jeg ved bare at jeg invitere til fødselsdag, og så må svigerfamilien bare undvære.

• #18   10. dec 2013 Rikke - Nå ja, men de vil vel gerne holde tæt på deres egen fødselsdag også, og hvis det nu lige er eneste weekend tæt på, de kan. :o) Det er måske ikke så fedt at holde fødselsdag fx en måned før/efter man rent faktisk fylder år. :o)

• #19   10. dec 2013 Jeg havde nu også bare inviteret, og så måtte dem der vil og kan komme. Du kan jo også bare invitere dem, de har jo ikke inviteret jer endnu.

• #20   10. dec 2013 Hehe jeg havde da bare inviteret dem med nu de ikke har inviteret dig smiley

• #21   10. dec 2013 Altså hvis jeg skulle tage hensyn til alle i min og min mands familie så tror jeg ikke jeg fik holdt noget nogen sinde;) blæs da på det og se og få sendt invitationer ud, så må folk jo vælge hvor de vil hen;)
    Min lillebror blev gift på min fødselsdag;) jeg sendte invitationer til familien med lillebrors fest adr. smiley det blev en dejlig billig fødselsdag og jeg fik pænt mange gaver;)

• #22   10. dec 2013 Min første tanke var : Hvorfor hulene din kæreste ikke straks har udbrudt "Ej det er altså Rikkes fødselsdag den dag, kan i/du virkelig ikke finde en anden dag?"

Han har jo vidst det i forvejen siden han svarer som han gør, på at du vil holde på dagen.

Men ja det er dårlig stil. Dog, hvis det var vigtigt for mig at holde på dagen den ene gang hver ?? år det sker. Så havde jeg nok allerede for måneder siden kontaktet de 2 familie medlemmer, som kunne ønske også at holde denne dag, og spurgt hvad vi gør nu din falder i weekenden.
    Jeg har selv haft problematikken med tæt liggende fødselsdage inde på livet. Vi talte altid om planere lang tid i forvejen.

• #23   10. dec 2013 Tænker der er 24 timer på et døgn, kan man ikke evt bare holde det på to forskellige tidspunkter ?

• #24   10. dec 2013 Calle: Det har jeg ganske enkelt ikke, fordi det aldrig har været et problem før, så havde da slet ikke tænkt tanken om, at en af de andre ville invitere folk til den dato.

Men nu har jeg lejet lokalet til den weekend, og folk bliver inviteret. Skal lige nævnes jeg ikke skal holde kæmpe fest eller noget smiley Men vi har en meget lille stue, så hvis jeg ikke vil holde fødseldag over 3 gange, bliver jeg nød til at leje lokalet herude smiley

Kommentér på:
Holde fødselsdag, på en anden persons fødselsdag ;-)

Annonce