SRP - Dansk/Engelsk SRP - Dansk/Engelsk
Hey!
Jeg sidder her og skal lave min SRP de næste 14 dage, hvilket nok skal give mig sved på panden, men som alligevel er ret så spændende.
Jeg føler mig klar til at gå i gang, men samtidig var mine lærere skeptiske over at jeg valgte den fagkombination jeg har: Dansk og Engelsk.
Jeg kan godt se selve problemet i det, da deres metoder er meget ens.
Er der nogen der har erfaring indenfor denne fagkombination, og som har lyst til at dele nogle tips ?
I må have en fortsat god lørdag, og en glædelig jul.
jul 2013
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 242
For mig lyder det rigtig svært når du skal redegøre for din indsamlede viden, da de begge benytter sig af de humanistiske tilgange.
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 18
Jeg havde valget mellem:
Engelsk med: Dansk, Samf, Historie eller Biologi
Eller
Samfundsfag med: Dansk, Historie, Engelsk eller biologi
De fleste har valgt noget med samfundsfag, men samfundsfag er slet ikke min stærke side, og jeg vidste at jeg ville dumpe, hvis jeg traf det valg at bruge samfundsfag, som en fagkombination
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
- Jeg må indrømme jeg godt forstår dine lærere , personligt have jeg valgt historie i stedet for engelsk eller dansk.
Jeg skal selv skrive SSO efter jul, men har dog valgt kun at skrive i samf. (Går på HF)
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 31
Hvis man ikke kan skifte fag last minute, må du på bedste vis forsøge at arbejde i periferien af begge fag, så det syner mere forskellige
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.555
Jeg kan ikke umiddelbart give nogle gode råd, da jeg tror det er en rigtig skidt kombination du har valgt. :o( Du skulle nok have lyttet mere til dine vejledere.
Men hvad er dit emne? Så er det måske lidt nemmere at hjælpe. :o)
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.368
Jeg skal selv igang med SRP nu og har valgt Bioteknologi A / Idehistorie B som mine fag.. jeg ville gerne have valgt Engelsk A som mit nummer to fag, men sprang hurtigt fra det igen, da jeg ikke synes det er optimalt at skrive i et sprogligt fag sammen med bioteknologi.. Du har så valgt to humanistiske/sproglige fag sammen, men jeg tror på at hvis det er noget du SELV brænder for, så kan det sagtens lade sig gøre
På det her link ligger der en enkelt Dansk - Engelsk SRP, måske det kan hjælpe? Husk den er kun til eksempel - ikke til brug for din opgaveformulering skulle meget gerne være anderledes!: http://www.odder-gym.dk/skriftlighed1/de-store-skriftlige-opgaver/studieretningsprojektet/srp-opgaver/
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 18
Og tak for svar.
Jeg har ikke fortrudt mit valg af fag, men jeg er bare lidt forvirret over det med metoder. Det burde kunne lade sig gøre, for jeg har set andre opgaver, som har været oppe på 10, som havde den kombination.
Det eneste jeg ville høre var om andre, som havde været i min situation, havde nogle tips til hvordan de brugte de to fags faglige metoder
maj 2012
Jeg kan ikke se en løsning på metodekombinationen. Held og lykke med det
Men heldigvis må man gerne være 'bagklog' i SRP og det råder jeg dig bestemt til nu hvor du ikke kommer til at arbejde tværfagligt. Sørg for at brug en masse energi på, hvorfor dit projekt var blevet bedre med et andet fag! det er klart mit bedste råd, hvis du gør en masse ud af dette, skal det nok gå
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
Respektløst.
maj 2012
Når jeg læser det jeg skrev nu kan jeg godt se at "held og lykke med det" kan lyde sarkastisk (det var det bestemt ikke), udover det kan jeg ikke se det "respektløse" i min kommentar.
Det er tværtimod med alt respekt jeg giver min mening, så hun kan fokusere på problemområderne nu, fremfor indse det når det er for sent ved karaktergivningen.
Ved ikke hvad du har af forudsætninger for at vurdere det når nu du ikke engang selv har prøvet at lave den lille udgave af SRP endnu. Men vi kan vel blive enige om, at det ikke er det bedste udgangspunkt at lave en TVÆRfaglig opgave på baggrund af (i bund og grund) ét fag?
SRP - Dansk/Engelsk