{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Høfligheds fraser ... god mening meeen !!! {{forumTopicSubject}}

Kender I det, både fra jer selv og andre ....

Man siger " Ej vi skal ses, vi må lige finde en dag til en kop kaffe" og det bliver bare aldrig til noget ...

Jeg ØVER mig, I ikke at gøre det så meget, egentlig i kun at gøre det når jeg har en klar fornemmelse af at det kan komme til at ske ...

Har haft det i livet i mange år ... En svigerinde der gang på gang sagde til mine børn " Nu skal I snart på besøg, nu skal I komme over så kan vi bage, lege osv, I kan sove hos mig en nat " og det skete som i ALDRIG, jeg havde i årevis børn der ikke forstod det, at man sagde noget og ikke holdte det ... måtte forklare så mange gange og jo selvfølgelig uden at sætte deres faster i dårligt lys ...
Er også sikker på hun mente det af et godt hjerte, men det blev bare ikke til noget, og så er det jeg mener, så lær dog af det, har man mange gange sagt noget man da selv må mærke ikke kommer til at ske, så lad da være at skabe forventninger omkring dig ...

Har den her niece, hun er virkelig en dejlig pige, vi kom meget tæt for 1½ år siden da hendes mor døde .... Niecen havde uvanen inden moren døde .. " I skal altså komme op en dag, vi finder en dag, vi vil gerne have jer og XXXX op i haven til grill en aften " osv , det forsætter i en uendelighed, men det bliver aldrig til noget ...

Min mor er gammel, og den her niece som er hendes barnebarn har en søster .... Min mor synes at niece 1 er så sød, ja hun siger hun henter mig en dag og så skal jeg se deres nye lejlighed, og de kører mig hjem igen .... Øh ja det sagde de også i sommeren, der skulle hun i deres have, blev det til noget NEJ .... niece2 derimod er min mor meget fornærmet over, hun hører ikke meget til hende, nej men når så hun gør så bliver det tilgengæld til noget, så kommer hun til fødselsdag osv .... men hun lover ikke guld og grønne skove ...

Dvs at de begge ser min mor 2-3 gange årligt, men niece1 lover så mindst 10 gange så meget, der så bare ikke bliver reelt, men det lyder jo flot ..

Er selv ramt af niece1 planer, nogle der er nævnt igennem de sidste år, men tja ...

Så derfor øver jeg mig, heller være der når jeg kan end det der forlorne show ...

Går og tager mig mod til at sige til niece1 hvordan det virker, at jeg synes hendes tanker og intentioner er fine, men efter så mange præsentationer af planerne, er jeg kommet til en erkendelse af at her er det ikke tanken der tæller, men reel handling bag ordene, og til den dag kommer så synes jeg hun skal stoppe ....

Er jeg en skrap "tante" sur mokke ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Høfligheds fraser ... god mening meeen !!!
  • #2   27. nov 2013 Jeg tænker, at man jo selv er med til at skabe de her arrangementer.
    "I skal da også snart komme op til en kop kaffe" 4 mdr senere er invitationen ikke kommet. Så kan man jo selv gribe knoglen og sige "Hey, vi skal ikke noget næste lørdag. Giver du ikke den kop kaffe?"
    Jeg synes ikke, at det er hverken forloren eller at love en masse. Jeg synes, at det er et udtryk for, at man gerne VIL, men bare ikke er skide god til at få taget et skridt videre og planlægge det.

• #4   27. nov 2013 Hmm jeg siger det kun når jeg helt oprigtigt har lyst til det, men er virkelig dårlig til at få gjort noget ved det! Hverdagen kører jo bare

• #5   27. nov 2013 @ KD er helt med på hverdagen kører , hvis I læser hvad jeg har skrevet som det er ment, så er det heller IKKE det at det reelt ikke bliver til noget der går mig på, folk kan have så mange grunde man ikke lige kan få øje på, og det skal de på ingen måde stå til regnskab for ..... men det er det der med hele tiden at sætte ting i udsigt og de så ikke sker .... det er det jeg anfægter ...

@ Julie P, nej er ikke enig, igen er jeg "ligeglad" med om tingene sker, synes bare ikke de skal stilles i udsigt når man gang på gang må indse man ikke har tiden eller overskuddet ... Det kan ske en gang eller 2 , men når det er så udbredt så har den der stiller noget i udsigt måske heller ikke den helt store interesse ... men jeg synes ikke det er min pligt at indfri hendes "løfter" ....

• #7   27. nov 2013 @ Katrine, det er altid, både overfor mig og for min mor hun siger at de lige finder ud af hvornår det passer og så vil de ringe tilbage ...

dengang med at vi skulle til grill hos dem med andre, der var det også dem der skulle finde ud af hvor de andre kunne og melde tilbage , så nej det er ikke som du beskriver ...

Har også venner/veninder hvor det fungerer på den måde du beskriver ... og det kan jeg sagtens finde ud af ....

når den her niece stiller noget i udsigt, er det altid med en afslutning hvor man ikke er i tvivl om at bolden ligger ved dem selv ....

• #8   27. nov 2013 Åh ja Hanne

Jeg kender det alt for godt. Desværre primært i forbindelse med ungerne. De spørger hele tiden hvornår de kan få legekammerater hjem. Vi har et temmelig hektisk liv, da vi bor 25 km fra skolen og kører frem og tilbage 2 gange om dagen. Der er ikke noget jeg hellere ville end fremme mine drenges sociale liv. Men jeg ved også godt at det er os der skal køre frem og tilbage. Vi laver stort set altid noget i weekenderne og når vi ikke gør, er jeg så egoistisk at jeg vil nyde mine børn - uden deres kammerater;-) Vi gør meget for vores drenge, giver dem mange oplevelser rundt omkring, men de leger altid hos kammeraterne. De fleste bor i byen, og drengene kan tage med hjem fra skole og vi så henter efter arbejde om eftermiddagen. Jeg har vildt dårlig samvittighed over ikke at kunne give igen (i øjeblikket er halvdelen af huset et byggerod og absolut ikke kammeratvenligt). De store spørger altid: Hvornår kan NN eller X eller..... komme med hjem og lege?? ja det skal vi også have fundet ud af.... og så bliver det ved det!
    Vi har dog taget konsekvensen og sætter nok knaldhytten til salg inden jul. Lige netop så vi kan flytte til byen hvor ungerne har deres kammerater:-)

Tak for besøget i Billund i weekenden. Hvor var det hyggeligt at I kiggede forbi:-)

• #9   27. nov 2013 @ Louise, som altid hyggeligt at hilse på dig og alle de dejlige sealyer der også var ...

Der er jo ofte i livet kriterier der spiller ind for det råderum man har med alt, også med tid og logistik ... jeg er så bare nået dertil at man skal spille med åbne kort og ærlighed .... vil man ikke ses, så lad være at bruge de fraser der ligger op til det ... ... eller vil man gerne men kan ikke rumme det af den ene eller anden årsag lige nu, så sig det ... sig vi skal ses men jeg ved ikke hvornår det er muligt ... lad være at komme med udspil der får det til at lyde som om det er lige om lidt osv ...

Kan godt huske du har nævnte flytteplaner, håber det lykkes for jer at få et fysisk sted hvor I alle får mulighed for det liv I ønsker ... Mine unger synes også vi bor på landet, og vi har også haft meget kørsel ....Nu bor de alle i 8000 Aarhus C, men vi bor stadig i naturen .... Der er fordele og ulemper ved alt ... tænker også tit by, og når jeg er med ungerne derinde og på café så er det dejligt, men når jeg går i skoven, på mark og ved å med hundene så er det også fantastisk ...

• #11   27. nov 2013 Jeg mener det nu altid når jeg siger der, men ja, initiativet skal komme fra begge sider - og nogle gange kommer der så bare andet i vejen. Siger det dog aldrig til børn. Arrangerer faktisk aldrig noget med børn, da jeg synes det skal gå gennem forældrene. Jeg vil ikke stå og love en hel masse uden at det først lige er blevet godkendt af far eller mor.

Og... siger jeg det ikke, så kan man godt gå ud fra at jeg ikke gider. smiley

• #12   27. nov 2013 Jeg er helt enig Hanne og derfor siger jeg også til drengene at jeg ikke ved hvornår. Det hele bliver meget lettere når vi flytter. Meeeen som du selv skriver, så er der så dejligt i naturen og det må vi give afkald på, eller simpelthen opsøge den:-)

Kommentér på:
Høfligheds fraser ... god mening meeen !!!

Annonce