{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

lidt støtte, tak {{forumTopicSubject}}

Har lige brug for lidt moralsk støtte.
Det er min første dag uden fedt, sukker og overspisning.

Nu er jeg gået i seng, for at forhindre mig selv i at gå i køleskabet.
Pleace fortæl mig at jeg bare skal holde ud den første uge, og så kører det bare....

Evt et tip eller to, der kan gøre det nemmere at vinde over trangen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lidt støtte, tak
  • #1   26. nov 2013 Sejt! Keep on going.
    Det er tough at opgive vaner, men det kræver bare udholdenhed, og bliver nemmere og nemmere!

• #2   26. nov 2013 Bare rolig det går over,nøjagtig ligesom kærestesorger og menstruationssmerter smiley
    Indtil det magiske tidspunkt indtræffer kan du drikke sukkerfri drikke eller vand. Børst jævnligt tænder, tyg tyggegummi og i nød kan du snuppe lidt sukkerfri gajoler....har selv enmindre krise mht til søde ting i disse dage, så du kan også bare tænke på at jeg har det ligesådan smiley

• #3   26. nov 2013 Er selv også lige startet idag, så du får da lige et klap på skulderen af mig, jeg er også kommet igennem dagen uden de store problemer

Jeg er en "planlægger", så for mig er det vigtigt at planligge hvad og hvornår jeg skal spise. Har idag været oppe og købe ind til de næste, nok næsten 14 dage, udfra opskrifter jeg har lavet, så slipper jeg for at tænke på at handle når jeg er lækkersulten

For mig virker det også at lave en lækker dessert (eller noget til aftenkaffen). Idag var det hjemmelavet æblegrød med sukkerfri syltetøj og græsk yoghurt blandet op med vanilieessens og sødemiddel

• #4   26. nov 2013 Øv... det er bare ikke sjovt!

Jeg må ikke ryge... skal vi græde sammen?

Det skal nok gå over... om en uges tid, eller 2.. kroppen skal bare lige vænne sig til det smiley

• #5   26. nov 2013 Har hørt noget om at vaner bliver skabt når man har gjort noget 21 gange - jeg tænker at når man så 21 IKKE har spist søde sager eller hvad det er for en vane man vil bryde, når man normalt ville, har man vel skabt en ny vane om ikke at gøre det smiley

• #6   26. nov 2013 Jeg er stolt over at jeg ikke er faldet i.
    Og samtidig bekymret over om jeg kan holde stilen uden det tager overhånd.

Enten overspiser jeg eller også spiser jeg næsten ikke.

Mystisk.

• #7   26. nov 2013 Te (the som nogen staver det) er også rigtig godt til at modvirke smiley Eller motion, fx. mavebøjninger som lige er til at lave der hjemme når sukker-lysten melder sig på dette tidspunkt smiley

• #8   26. nov 2013 Hvad med en madplan, ville det kunne være en ide?

Så du ikke ender med at sulte?

• #9   26. nov 2013 Hæng et billede op af dig selv på køleskabet, uden tøj hvis du tør.. det skulle virke glimrende har jeg hørt fra pålidelige kilder smiley

• #10   26. nov 2013 Køb lidt frugt så du stadig får mad men bare ikke af det som feder :P.....eller lav en 5-10 stk gulerødder uden skræl og læg dem i en pose i køleskabet, når trangen kommer over dig. Din selvtillid får et stort kick, når du snupper noget sundt i stedet for det modsatte smiley

• #11   26. nov 2013 Efter noget tid forsvinder din sukkertrang smiley Jeg har nu klaret 1,5 måned uden sukker smiley Så keep going, det bliver lettere !!

• #12   26. nov 2013 SÅDAN smiley . Jeg vil sige fra min side af hjalp det rigtig meget at være to om det altså at slippe sukker osv, og hvis det ikke er en mulighed så spis noget frugt og husk på det er kun de første dage trangen til de søde sager er så stor smiley
    Mener jeg har hørt at det tager ca 27 dage af komme af med en vane igen, men lad vær med at tænke for meget over du ikke må spise det og det og det, men spis noget af det du "gerne" må spise ;).
    Held og lykke med det hele smiley
    Keep on going, I believe in you smiley

• #13   26. nov 2013 Det går over! - Heldigvis for det! Dét der med at omlægge vaner har jeg selv lige været igennem, men har presset mig selv i de situationer hvor jeg normalt "bare lige vil have en enkelt snack" og sagt NEJ til mig selv!

(og så hjalp det at lade pengene blive i tasken, når man gik med vennerne i kantinen på skolen)

Et godt råd som hjalp mig - hav gulerødder til de situationer hvor sukkertrangen melder sig!
    Og sørg for at dine omgivelser(mennesker) er indforstået med, at du holder dig fra sukker og fedt - så undgår du at skulle sige nej for mange gange og blive fristet, fordi du føler dig presset smiley

• #14   26. nov 2013 Spis noget frugt eller grønt, når du får lyst til sukker. smiley

• #15   26. nov 2013 Bare rolig det bliver bedre smiley jeg har nu levet uden fx sukker i 4 mrd. og savner det faktisk slet ikke, jeg savner meget mere kartofler som jeg desværre heller ikke må spise.

men fortsæt det gode arbejde det skal nok lykkes hvis man er lidt vilje stærk og har et mål smiley mit var/er at tabe mig og blive gravid og har nu tabt 16.5kg..

Held og lykke og gør dig den tjeneste og ikke tænk på det du ikke må spise og fokuser på det du må smiley

• #16   26. nov 2013 Frugt er der sukker i... Det hjælper ikke.
    Tilgengæld spis gerne gulerødder.
    Det sukker der er i dem er indkapslet, så din krop ikke optager sukkeret.
    Men de må ikke koges, da sukkeret så frigives smiley

Men hold i .. det er hårdt.. og jeg kæmper stadig.. for jeg faldt i igen smiley Sukker og overspisning er min last også.. Jeg spiser når jeg keder mig..

• #17   26. nov 2013 Hvor er i seje alle sammen.
    Hmmm.. sult er en helt ny følelse. Måske kan den blive min ven smiley

Det skal bare fungere nu... De 20 kg skal af. (hjælp det lyder vildt.. 20 kg ??? )

• #18   26. nov 2013 Jeg smed 10kg med 3 måneders hårdt arbejde smiley
    Gik, cyklede hver dag. ca. 10km smiley Hver dag i 3 måneder, plus ændret kost. Så bare kæmp videre smiley

• #24   26. nov 2013 Jeg brugte madlog sidst jeg forsøgte.
    Det virker..
    Jeg tør bare ikke bruge det igen, for der går sport i at se hvor lidt jeg kan nøjes med.
    Min sunde fornuft ved godt det ikke er vejen frem med 600-900 kcal om dagen..
    Men..
    Jeg har kraftigt overvejet madlog og så få sporten til at være at ramme det tilladte kcal tal så nøjagtigt som muligt.... Ved bare ikke om jeg kan det.

• #25   26. nov 2013 Jeg er ked af at sige det, men der går 2-3 uger før det er ovre smiley Men hold ud! Jeg har prøvet at holde med at ryge, og holde op med at spise sukker. Jeg vil meget hellere holde med at ryge, det er sgu nemmere end at holde med at spise sukker...

Men Ib hold ud, det betaler sig! smiley

• #26   26. nov 2013 3 uger..... Øv.

Jeg tror også det er nemmere at skulle stoppe helt med noget end det er at skære ned.

• #27   26. nov 2013 Jeg lover dig, det går over, men vi er jo forskellige som mennesker, jeg har lige haft et mislykket rygestop, det er dælme svært for mig. At holde med at spise sukker var ikke spor svært. Jeg får dog en lille smule engang imellem, men jeg føler egentlig aldrig, at jeg lider afsavn.

• #31   27. nov 2013 Okay..
    Jeg starter med en "faste dag".
    Har itv spist 2 gulerødder og 15 rosiner.... Og 3 kopper kaffe smiley

Og det går faktisk fantastisk godt.
    Jeg er slet ikke sulten

• #32   27. nov 2013 Isabelle: Det er mænd der må få 600 kalorier kvinder må få 500 smiley men ja en rigtig god livsstil hvis man kan få det til at fungere, ville selv rigtig gerne køre den, men det fungerer bare ikke for mig smiley

Ib: Kep up the good work, jeg er selv gået igang, men faldt i igår smiley så er oppe på hesten her til morgen igen smiley Forresten så findes der apps til kalorietælning (ved ikke om madlog også har en app) men der findes Shape up Club og Myfitnesspal smiley

Kommentér på:
lidt støtte, tak

Annonce