meget hæs/mærkelige lyde fra kat-katte mennesker? {{forumTopicSubject}}
Halløj, jeg er p.t i praktik i hjemmeplejen og kommer i dag ud til en borger som har en sød lille kat, den kat lavede de mærkeligste lyde da den kom gående, den var hæs og lød som om den havde røget 40 smøger om dagen, den træk vejret vildt mærkeligt og det lød ikke normalt.. Jeg spurgte borgeren om katten var syg, men han sagde den altid lød sådan..
Nu kan jeg bare ikke helt slippe det, for tænker sådan på om det er normalt for en kat at sige sådan nogle mærkelige lyde? det var hver gang den trak vejret at der kom sådan noget mærkelige lyde, fuldstændig som en med KOL kan lyde.
Er overhovedet ikke katte menneske, så tænkte der måske var nogle herinde der havde hørt det før, det er en temmelig syg borger, så ved ikke helt hvorvidt det er blevet tjekket af dyrlægen, jeg tvivler stærkt på det..
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 345
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 453
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.532
Du kan på ingen måde tillade dig at komme som professionel i et hjem også tage dyret til dyrlæge. Hvis du var der privat var det en anden diskussion..
apr 2013
Det er i øvrigt heller ikke mit arbejde der bliver slæbt med hjem, det er kattens mærkelige lyde jeg undrer mig over, men katten er ikke en del af mit arbejde, så må vel selv bestemme hvorvidt jeg vil undre mig og spørge ind til det.
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.532
Du må sørme selvom det - min burhøne logik siger mig bare, at hvis et dyr reelt lyder total mærkeligt, så er det nok ikke normalt.. Og hvad vil du så med den info - hvorfor spørger du lige? Medmindre du vil gøre noget ved det, eller kan du så slippe det når du så ved at det bestemt ikke er normalt?
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Under alle omstændigheder, så vil det nok være en god ide, hvis borgeren ellers er enig, lige at ringe til dyrlægen, især hvis katten har lydt mærkelig i lang tid. Det kan jo også være noget mere alvorligt.
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 91
Vores ene kat kommer fra et ryger hjem og han lød i starten meget besværet med vejrtrækningen. Han er blevet tjekket ved dyrlæge, der kunne konstatere mislyd på lungerne som sandsynligvis stammer fra den røg han har været udsat for.
apr 2013
J&M: Ikke såvidt jeg ved, så jeg tror egentlig ikke det er problemet.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 95
Selvom det ikke er "vores" arbejde, er det altid dejligt med folk som gør noget, ud over deres egen næsetip
meget hæs/mærkelige lyde fra kat-katte mennesker?