{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.859 visninger | Oprettet:

Et digt til min datters far. {{forumTopicSubject}}

Vil gerne hører jeres mening, både godt og skidt smiley

Emely my little girl smiley

I wished for the stars
that you would never break her heart.

But when all comes to all
Its better now and not when she is tall.

She is so good and so kind
And all you could do, was to take her shine.

I'am not mad, i'am not bitter
I just wish, you one day get better.

I hope you realize, just what you've missed
The day you broke all your promises.

Your going to miss all that we have had
When she is 2 and have no one to call dad.

She won't know who you are, or how you look
But the day you walked, a piece of her heart you took.

It wasn't meant for you, it wasn't meant for me
But the one you've hurt the most, is our little Emely.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et digt til min datters far.
  • #1   21. nov 2013 Digte kan ikke analyseres da digte er personlige, det vil sige hvad giver mening for dig og den du skriver det til er ikke sikkert det giver mening for andre.

Syntes det du skriver lyder godt men kender ikke "historien" bag den som jeg syntes det kræver for at kunne læse et digt

• #2   21. nov 2013 Mener sagtens at digte kan analyseres - med en vis form for gætteri.

Men du har en pointe mht. baggrunden for digtet.

Baggrunden for digtet er: Min datters far blev voldelig mod mig og forholdet stoppede. Prøvede at starte et samarbejde op med ham, men da han bla. "i sjov" prøvede at holde hendes hånd 30 cm henover en tændt kogeplade, for at "drille" mig. Sagde jeg stop. Det blev for farligt for os begge.

Hun har ikke set sin far siden november sidste år.

• #3   21. nov 2013 Er frygtelig ked af at høre det du skriver og var ikke min hensigt at få dig til at skrive det.

Du er en stærk kvinde og du kan med ro og mag være stolt af dig selv.

• #4   21. nov 2013 Det ved jeg godt smiley Men jeg giver dig ret i at digtet hurtigt kan blive kryptisk hvis der ikke er en smule baggrundsviden smiley

Modgang gør en stærk smiley Men jeg ville ønske for min datter at det ikke var gået som det gik, for hun er den største taber i det her.

Og det er egentlig mest min sorg over det, jeg prøver at beskrive i digtet smiley

• #6   21. nov 2013 Synes det lyder meget meget frygteligt det du skriver. Det gør mig så ondt! Har selv en lille datter på 14 mdr og er selv vokset op uden en far! Så forstår din smerte og forstår helt klart hendes tab! Men med det du skriver, er hun måske bedre stillet uden, men vil ikke gøre mig klog på noget, da jeg ikke kender til det hele. Uanset hvad ramte digtet i hvert fald noget i mig og synes godt du kan give ham det eller hvad du havde tænkt dig og være stolt af det. Helt bestemt. Rigtig meget held og lykke til dig og din prinsesse fremover!

• #7   21. nov 2013 Ja modgang giver styrke men det forstå små prinsesser ikke som din datter desværre.

Har lige set dine gallerier, hun er godt nok yndig.
    Har selv to prinsesser og forguder dem over alt.

Igen stor stor respekt for dine handlinger.

• #8   21. nov 2013 Michelle det er jo igen det fantastiske ved digte man kan aflevere dem men også bare skrive dem for at komme ud med sine tanker og følelser.

• #9   21. nov 2013 Czajkowski: Hvorfor mener du at det burde være på dansk? smiley Indholdet ville jeg klart gerne have var anerledes, men digtet er personligt og bygger på min datters forhold - eller mangel på samme, til sin far.

Michelle B: Hun er desværre klart bedre stillet uden, Det er en trist erkendelse,
    Men hun får al den kærlighed hun kan rumme, fra mig og hendes onkler, mostrer, tanter, og mormor/morfar smiley

Måske får hun en dag, en god papfar, det vil være en god faderrolle - ellers er vi bedre stillet uden smiley

Tusind tak for de søde ord smiley

• #10   21. nov 2013 Cooper: Jeg har lige lagt et nyt billede ind af Emely. Hun blev 2 d. 26/9, så hun er en stor pige nu smiley

Ja hun er det vigtigste i mit liv smiley Det skal de også helst være smiley

Tusind tak smiley Jeg gjorde det der er mit vigtigste ansvar - at give min datter et godt forbillede og en god og tryg opvækst! smiley

• #11   21. nov 2013 Hvor er hun kær

• #12   21. nov 2013 Er sikker på hun er meget stolt af sin mor samt hun med tiden klart vil se op til dig

• #13   21. nov 2013 Det er ihvertfald det jeg stræber efter smiley

Så må tiden vise hvor godt jeg har klaret jobbet smiley Men indtil videre klarer jeg det vidst meget godt smiley

• #14   21. nov 2013 Man kan ikke yde bedre end det bedste.

• #15   21. nov 2013 Mit ordsprog.

Ikke at ville er oversagen ikke at kunne er undskyldning.

Med det sagt kan man alt så længe man har viljen til det

• #16   22. nov 2013 Det gør så ondt, når små børn er nødt til at opleve den slags. Men jeg er helt enig med de andre og dig i, at hun klart er bedre stillet uden sin biologiske far.

Måske er hun heldig, at der en dag kommer en mand i dit liv, der vil være som en far for hende. Jeg havde engang en veninde, der heller ikke har en særlig god biologisk far, han har aldrig rigtig villet hende. Heldigvis fandt hendes mor sammen med en ny, sød mand, som hun nu kalder far. For hende er han nemlig hendes far - han har altid været som en far for hende. Og det er så smukt, når en person vælger at tage en andens barn til sig som sit eget. Jeg håber for jer begge, at du finder sådan en mand en dag!

Held og lykke fremover, og rigtig smukt digt også. Selvom det for os måske ikke giver så meget mening, er jeg sikker på, at det giver meget mening for dig, og sikkert også din datter, når hun bliver gammel nok til at læse og forstå det. :o)

• #17   22. nov 2013 Hvor er det et smukt, stærkt og trist digt, og flot skrevet!

Smukt fordi det viser din kærlighed til din datter
    Stærkt fordi du ikke viser vrede eller bitterhed
    Trist fordi det viser, at han ikke ved, hvad han går glip af.

Du og din datter skal nok få et dejligt liv uden. Hellere ingen far end en far, som ikke er der for en. - og ja, der kommer nok en papfar på et tidspunkt smiley

• #18   22. nov 2013 Og så tillader jeg mig lige at komme med et par grammatiske rettelser smiley

that = That (med stort beg. bogstav ligesom alle de andre linjer)
    Its = It's
    I'am = I'm eller I am
    Your = You're eller You are
    When she is 2 and have no one.... = When she is 2 and has no one... (3. person ental)

• #22   22. nov 2013 Selvfølgelig kan man analysere digte. Det lærte vi da allerede i folkeskolen smiley

• #23   22. nov 2013 Et smukt digt, jeg har selv været tromlen igennem med en voldelig far som jeg idag ingen kontakt har til.
    Jeg er intet mistet, så du skal overhovedet ikke skænke det en tanker, hun er bedre tjent uden, det er jeg også.
    Jeg synes jo så slet ikke baggrundsviden er nødvendigt, jeg kunne godt læse ud fra digtet at han havde gjort noget galt og ikke længere er i jeres liv.
    Digte skal være kryptiske, og mange er det meget mere end dette, det er jo der de er sjovest og sværest at analysere smiley

• #25   22. nov 2013 Tusind tak for alle jeres kommentarer og rettelser. Rettelserne kan jeg desværre ikke rette her på HG, så den rettede udgave må komme i et nyt opslag evt. smiley

Men sætningen: When all comes to all. Nogle ideer til en mere engelsk oversættelse som stadig siger det samme og passer ind? smiley

Ja digtet beskriver desværre mange børns skæbne, det er sørgeligt og trist at være vidne til smiley

Jeg har lavet en bog til min datter med hendes første leveår, og det første billede er af mig og hendes far. Hun skal altid kunne se et billede af ham og vide at det er hendes biologiske far. Og spørgsmålene må jeg tage som de kommer hen ad vejen. Jeg tror på at det hjælper aldrig at farve hene med mine følelser, jeg vil altid forholde mig så neutralt og objektivt som muligt når vi skal snakke om ham.

Jeg hader ikke hendes far - jeg hader ingen mennesker. Men jeg har ondt dybt dybt inde i mit hjerte, og det gør ondt når hun render og siger far ud i den blå luft!

Hun får en god papfar en dag og indtil da, så får hun al den kærlighed og omsorg hun kan rumme fra mig og min familie smiley

• #27   5. dec 2013 Tusind tak Stephanie smiley

• #29   10. jan 2014 Søren: Nej han burde ikke være far... Men når det er sagt, så har han da fået lavet en rigtig køn lille pige smiley

Men jeg håber ikke at han nogensinde får flere børn!! smiley

Kommentér på:
Et digt til min datters far.

Annonce