{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.352 visninger | Oprettet:

At skrive en appetitvækker? *DANSK* {{forumTopicSubject}}

Jeg har en analyse og fortolkning for, og min lærer har skrevet at vi skal skrive en appetitvækker, men hun har selvfølgeligt ikke liiige forklaret os HVAD en appetitvækker er.

Det er ikke det samme som en tekstpræsentation, men det er heller ikke en indledning hvor man skriver hvad man vil med analysen, så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, eller har fået af vide af min søster.

Nogen der kan forklare det på nærmest børnehaveniveau, så jeg kan forstå hvad det er?
Vil meget gerne have at vide hvad det er, hvordan man skriver den og hvad den skal indeholde. Det eneste jeg ved er at den ikke skal være forfærdeligt lang.

Teksten er forresten et uddrag af Johannes Anyurus roman "En storm kom fra paradiset".

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At skrive en appetitvækker? *DANSK*
  • #1   21. nov 2013 Jeg ville se det lidt som det der står på bagsiden af en bog. En forsmag på hvad din læser kan vente sig...
    Når det er en analyse ville jeg nok tage udgangspunkt i din problemstilling...

• #2   21. nov 2013 Jeg har ikke en problemstilling, jeg har fået opgivet følgende opgave:

"Lav en analyse og fortolkning af vedhæftede tekst. Husk appetitvækker, tekstpræsentation, analyse og konklusion. Minimum 3 citater skal inddrages og fortolkes."

Jeg ved hvad jeg skal i alle andre ting undtagen appetitvækkeren.

• #3   21. nov 2013 Prøv og se om Isabelle herinde er online, det er mig der skriver på hestegalleri også, men det kan være Isabelle kan forklare dig det bedre. Hun er dansk lærer smiley

• #4   21. nov 2013 Ja det er rigtigt, Isabelle er dansk lærer, hun formår som regel at finde vej til mine tråde når det handler om skole x3

• #6   22. nov 2013 TAK Isabelle smiley Dét der reddede lige min opgave ;D

Dejligt med et eksempel, det gjorde det helt klart hvordan jeg skal gøre smiley

Og nu kan jeg da egentligt godt se at det har den samme betydning som det Anja skrev smiley

Kommentér på:
At skrive en appetitvækker? *DANSK*

Annonce