{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

HJÆLP! MUS! {{forumTopicSubject}}

Ja. Hjælp vi har mus.
Vi er lige flyttet i hus (fra 1967). Vi er så lige ved at rive faste skabe ned og skære ud til opvaskemaskine. Vi finder så muselort nede under soklerne der hvor vi har fjernet skabe.

- I forgårs aftes ser jeg så en lille mus pile ind bag ved opvaskemaskinen. Jeg er fuldstændig skrækslagen og vil ikke bruge køkkenet før der ikke er mus længere. Vi får købt fælder, og satte dem op igår aftes. Vi vågnede så op til 4!!!! husmus (synes jeg det ligner).

Så vil jeg spørge jer, hvad er jeres erfaringer med at komme af med mus? Og hvor mange er de sammen?

har sat 10 fælder op derude igen.

Mvh. Marie.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! MUS!
  • #1   21. nov 2013 Det er forskelligt hvor mange der er , du kan have 1, og du kan have 20. Mus er som sådan ikke kolonidyr, som rotter er det. Hvis du har hund eller kat, vil jeg ikke anbefale dig at lægge gift.
    Men hold dig til fælderne, og husk du ikke behøver at være bange for dem. De gør dig ikke noget smiley

• #3   21. nov 2013 Hehe Maj-Britt nej det gør en edderkop jo heller ikke. Alligevel er mange "bange" for edderkopper.. Frygt behøver ikke være rationelt smiley

• #4   21. nov 2013 Vi har også længe bøvlet med mus hos min far. Brug spegepølse i fælderne i stedet for ost. Det kan musene meget bedre lide smiley I skal først finde ud af hvor musene kommer fra og så stoppe hullet/hullerne. Nogle meget gamle vægge er dårligt isoleret så musene kan bo inde i væggene. Nogle gange er det nødvendigt at tage alt isolering til ydervæggen væk og isolere fra ny for at undgå at musene kan bo der inde. Hvis huset har flere etager kan de også bo imellem etagerne

• #7   21. nov 2013 Vi boede også engang i et gammelt hus ud til mark og skov. Vi havde godt nok også mange mus og de var i alle skabe og skuffer i køkkenet. Uanset hvor mange fælder vi satte op så var der flere mus. Vi endte med at få en kat og så forsvandt musene, måske kan musene lugte at der er kat i huset.

• #8   21. nov 2013 Vi får mus i skunkene sent efterår, hvor de derfra kan fise ned gennem hulmuren og ned i skabet hvor vasken i køkkenet er nedfældet. Fælder sættes op og tjekkes et par gange om dagen og loades med et lille stykke pålæg eller en blød hundeguf (den er populær her hos mus) og så lader jeg lågen til skabet stå åbent ind i mellem, så sidder der 3 katte klar og venter.

• #9   21. nov 2013 da vi overtog huset den 28 nov for snart 2 år siden, vrimelde det med mus, og efter en nat med fælder var ingen gået i, heldigvis havde jeg en aftale med internatet om en hunkat de havde siddene der skulle aflives den 3, så den 2 dec hentede jeg hende hjem og allerede den 4 så vi færrere mus men vi fandt til gengæld og mus viklet ind i kludetæpperne fordi katten var mæt XD, så en musefænger er vejen frem smiley

• #10   21. nov 2013 Fy for pokker, jeg forstår godt din frygt, jeg ville forlade mit hjem, hvis vi fik mus eller rotter. Jeg kan simpelthen ikke med dem, syntes de er SÅ ækle, og tanken om at vågne med en mus eller rotte på bryster, NEJ TAK smiley

• #12   21. nov 2013 i TV2 Fri gav de et godt tip, som jeg fulgt. Køb plast rør, læg musekorn i, og læg den rundt om huset langs soklen. Det er der musene piler rundt og så napper de giften i rørene. Husdyr og fugle kan ikke komme til giften. Jeg har i dag fyldt nyt korn i mine 5 rør, de er effektive eftersom giften forsvinder.
    rørene er 1½ m lange og koster meget lidt i jem & Fix.

• #13   26. nov 2013 Lige en update: Vi har fået lukket hullet hvor musene kunne komme ind, og fangede 4 stk. den første nat vi havde fælder oppe.. smiley Hunden er holdt op med at gø af gulvet smiley haha..

Kommentér på:
HJÆLP! MUS!

Annonce