{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Så spændende! Måske hund! {{forumTopicSubject}}

Min far har sagt at vi imorgen skal snakke om muligheden for at få hund. Er simpelthen så spændt, det kom helt ud af det blå!
Det bliver en sort hanlabrador hvalp på 16 uger smiley

Det er mig og min lillesøster der har ansvaret for den (13 og 16 år) men sidst vi havde hun var for omkring 10 år siden. Min far hjælper selvfølgelig også til smiley

Har i kloge hundefolk nogle gode råd? Alle råd modtages med kyshånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så spændende! Måske hund!
  • #1   11. nov 2013 Synes noget mange herinde gør fejl er at de skælder hvalpen ud når den gør noget forkert ... Det gør man ikke !!! Man roser til gengæld heeeelt vildt når den gør det rigtige .... og giver evt. en godbid

En hvalp er fx ikke urenlig inde fordi den vil gøre noget forkert, men fordi den ikke ved bedre .... derefter er det godt at lære den et STOP ord, fx NEJ .... Dette kan evt gøres ved at man ligger legetøj ved den, holder den lidt tilbage, og siger NEJ, når så den er afventende ved NEJ så giv belønning ....

Det skal betale sig for den at undlade at gøre det den allerhelst vil, men evt ikke lige må på det tidspunkt .... derefter kan man så, når den har lært nej så lære den at ved "værs´go" så må den ....

• #3   11. nov 2013 Meld jer til hvalpe træning med det samme. Det er det bedste sted at samle gode tips op.

• #4   11. nov 2013 Hvor bliver det spændene for jer smiley

Når du nu siger at du og din søster har hovedansvaret for hunden er mit bedste råd at lave et "gå tur skema" Hvor i udfylder med hvem der skal gå hvilke ture så undgår i at den ene jer siger "Jeg har ikke lige lyst idag, kan du ikke bare gøre det". Og som Henrik siger er hvalpetræning en super god ting smiley Jeg gik selv til hvalpetræning med min gamle hund da jeg var 11 år og trænerne der lærte mig super mange ting som min forældre ikke kunne selv om de har haft mange hunde før smiley

Held og lykke med det hele smiley

• #5   12. nov 2013 Kan se på din profil at I da har hund? Eller hvordan?

Men tillykke med den lille ny smiley

• #6   12. nov 2013 Nu som...

I alle profiler står der at hundene er ejet af hendes moster smiley

• #7   12. nov 2013 Ja det så jeg efterfølgende, min fejl smiley

• #9   12. nov 2013 Tak for jeres råd, det vil jeg helt klart tænke over hvis det bliver til noget smiley

Nu som kongelig medløber
    Som en allerede har sagt er de ejet af min moster, ikke mig smiley

Pernille
    Hvis du læser efter så har vi bestemt heller ikke ansvaret alene. Min far hjælper selvfølgelig til og han har haft hund før smiley

• #11   12. nov 2013 I Danmark kan man sagtens eje en hund, selvom man er under 18... Det gør jeg da smiley

Ts: held og lykke med det hele, og som allerede er foreslået: start til hvalpetræning, og fortsæt for Guds skyld bagefter smiley det er både sjovt og lærerigt for hund og fører smiley

• #12   12. nov 2013 Så er det bestemt. Han bliver hentet på fredag smiley

• #13   12. nov 2013 Tillykke med beslutningen eller hvad man nu siger.
    Hvad skal den hedde? smiley

• #14   12. nov 2013 Tak smiley
    Navnet er ikke besluttet endnu, men vi har i tankerne at opkalde ham efter en kendt sort person. Både fordi han er sort og fordi vores tidligere hund hed Tyson smiley
    Nogen bud?

• #15   12. nov 2013 Eddie eller murphy = Eddie Murphy

Obama (har lige mødt en kat der hed det.)

• #16   12. nov 2013 Murphy kunne godt være et bud, tak smiley
    Obama har været oppe at vende smiley

• #17   12. nov 2013 Bruce eller Marley smiley søde navne synes jeg

• #18   15. nov 2013 Så kom han hjem og han er simpelthen så dejlig. Meget rolig og ekstremt nem at have med at gøre, dog er han ekstremt klodset men det er bare sjovt at se på smiley Han knyttede sig rigtig hurtigt til os alle sammen.
    På trods af at han aldrig har været i snor før var det bare at smide det på ham og så gik vi en lang tur mig og søster. Ingen problemer i det, skønt smiley

Han endte forresten med at hedde Murphy, hvilket han allerede reagerer godt på smiley

profilbillede
  • #19   15. nov 2013 Tillykke med ham, men man må ikke gå særlig langt med en hvalp.
    en tur må max være hundens alder i uger, svarende til 1 minuts tur. så fks. 8 uger=8 minutters tur.

• #20   15. nov 2013 Casper
    Det vidste vi faktisk ikke, så godt du siger det. Eneste grund til at vi gik lidt længere med ham, var fordi at vi ville have ham til at skide af efter hans aftensmad, og det havde han ikke gjort det første stykke af vejen. Han var også godt træt bagefter, hvilket så var forståeligt smiley

• #21   15. nov 2013 Det tager jo en del timer fra den spiser til den pøller.
    Det skyldes at hunden er i voksealderen og led mm. ikke er færdigudviklet, så de kan ikke tåle det endnu smiley
    Men hvalpe er jo næsten altid trætte(heldigvis) smiley

• #22   15. nov 2013 Okay, det var min far der sagde at han skulle ud med det samme, da han ellers gør det indenfor ligesom vores tidligere hund. smiley
    Heldigvis er det søster der har lortetjansen imorgen smiley

• #23   16. nov 2013 Glad for i kunne bruge mit navneforslag smiley og tillykke med ham.

• #24   16. nov 2013 I må ikke gå så langt med ham nej. Små ture.
    Husk at der skal gå noget tid fra han har spist til I går med ham, både med hensyn til mavedrejning men os så han lige kan nå at fordøje maden.

Tillykke med ham smiley

Kommentér på:
Så spændende! Måske hund!

Annonce