{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.879 visninger | Oprettet:

Kage til fødselsdag? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal holde fødselsdag i morgen, og skal derfor have lavet en kage, men er helt på bar bund med HVILKEN det skal være?

Det må ikke være en med kokos (da der er en der ikke kan lide kokos).

Vi bliver 9 personer.

Syntes en helt alm. lagkage med kagecreme, marmelade og bananer er SÅ kedelig, og gider egentligt heller ikke lagkage, så det bliver nok ikke en lagkage smiley

Det må gerne være en kage der er 'lidt udover det sædvanlige', men alt det der med fondant, marcipan osv. er ikke lige sådan noget det skal være (ved at jeg ikke får lov til det, men ville nu gerne ;))

Det skal være en skærekage, så (desværre) ingen cupcakes.

Ja der var lidt vel mange krav, men sådan er det nu nogle gange smiley

Havde selv tænkt lidt i retningen af en frugtlagkage (den med en mørdejbund med marengs ovenpå hvor der er en vanillecreme på marengsen), men kan ikke komme i tanke om hvilke frugter det kunne være, jeg lavede en i sommers, men der var der jo også friske jordbær, blåbær, hindbær og alle de der lækre frugter, det eneste der er nu er jo pære, appelsin, banan (der jo sagtens kunne bruges), kiwi (der også godt kunne bruges hvis det nu var), æbler og vindruer.
Har ikke lyst til at bruge konservesfrugt, det smager bare ikke så godt som frisk frugt smiley

Tænker også at en helt alm. chokoladekage er alt for kedelig, men ja, er der nogen der har en rigtig god kage, så kom endeligt med den smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kage til fødselsdag?
  • #1   1. nov 2013 En kage pyntet med fondant. Det er nemt at lave selv med marshmallows, flormelis, olie, vand (tror ikke der skal bruges mere)
    Citronkage er altid lækker, min mor lavede en til mig her for ikke så længe siden, med fondant udover.

• #2   1. nov 2013 1) daim-is-lagkage
    2) ostekage
    3) tærte
    4) fragilité (hvis det skal være svært smiley ) Husk at frys den inden servering, så bliver den bedste
    5) othello lagkage

• #3   1. nov 2013 jeg laver den her kage i weekenden i forbindelse med min fødselsdag:
    http://woman.dk/article/169300-womans-yndlingskager/gallery/743046

• #4   1. nov 2013 bag en marengsbund og pynt den med is, flødeskum og forskellige friske bær:)

• #5   1. nov 2013 Petra: Som jeg også havde skrevet, får ikke lov til at lave noget med fondant smiley
    Har også overvejet en citronkage smiley

Line: Glemte lige at skrive at mit foreslag om islagkage (eller bare is overhovedet) er blevet nedstemt, så desværre, havde ellers lige den perfekte opskrift smiley

Har kigget på ostekage, men tror heller ikke min mor lader mig lave sådan en.

Har overvejet en tærte, der kan man vel godt bruge frosne bær?

Aner ikke hvad en fraglité er, men lyder ikke som noget jeg får lov til smiley

Othello glemte jeg også lige at skrive, at jeg heller ikke får lov til at lave, min mor mener der er for meget bøvl med sådan en smiley

• #6   1. nov 2013 Google fragilité min total favorit kage! smiley Det skal bare være min mor der bager den til mig smiley

Du kan sagtens bruge frosne bær, jeg ville nu tø dem inden jeg bruger dem. Jeg har fx æbler i fryseren til julens æbletærter smiley

• #7   1. nov 2013 Jeg har en tærteopskrift der altid er et hit hos gæster i min familie, hvis det er. Den kan serveres med både creme fraiche, flødeskum eller vaniljeis, alt efter hvad man mest er til smiley Den er desuden mega nem at lave.

Du siger bare til hvis du skal have en opskrift smiley

• #8   1. nov 2013 Hehe, jeg skal vist lige læse inden jeg svarer. Sorry smiley

• #9   1. nov 2013 Til min mormors 80 års fødselsdag lavede min meget perfektionistiske og kreative storesøster en speciel kage med smørcreme, og forskellige lag med, hindbærcreme, tobleronecreme og nogle andre, der var så smørcreme udenpå og overtrukket af hvid chokolade... mums! Men hvis man bare spiste et halvt stykke var man så mæt, og følte at man havde taget 10 kg på mindst! smiley Plus at den tog ret langt tid, og virkede ret besværlig :s Må mann spørge hvorfor det skal være skærekgae? smiley For ellers havde jeg da foreslået blødende chokoladekage, men det er vist noget man serverer i portioner smiley

profilbillede
  • #11   1. nov 2013 Jeg stemmer som Isabelle for rutebilslagkagen smiley
    Eller tiramisu smiley

• #13   1. nov 2013 Oreo-cupcakes!!! De ser SÅ lækre ud. Har desværre ikke selv fået lavet dem endnu. Men det er fancy-kager der er nemme at lave smiley

• #14   1. nov 2013 Einstein det måtte jo nettop ikke være cupcakes XD Men man kan faktsik godt lave en oreokage, (altså som en lagkage).... men du kan også lave en oreo-cheesecake, det lavede min kusine engang, og den smagte SÅÅÅÅÅÅ godt, nemt, lækkert og en flot kage smiley

• #15   1. nov 2013 Åh, hurra for ikke at læse indlægget ordentligt smiley Men kan man lave det som cupcake, kan man vel også lave dem som en stor kage smiley Jeg bruger i hvert fald altid præcis samme opskrifter til cupcakes, som til skærekager :b

(Cupcakes er bare nemmere at gøre flotte synes jeg :b )

• #16   1. nov 2013 Helt enig Einstein, der er sgu noget specielt ved cupcakes smiley Men her er en opskrift på en oreo-cheesecake, den ser meget lige ud til smiley

• #17   1. nov 2013 Line: Godt, kunne da være man skulle overveje en slags bærtærte og så med creme fraiche eller vanilleis til smiley

Rikke: Du må meget gerne sende opskriften smiley

Nina: Ved faktisk ikke helt hvorfor det skal være en skærekage, men cupcakes er nedstemt, så skulle undre mig meget hvis jeg kunne få lov til at lave blødende chokoladekage (jeg ellers også havde overvejet :))

Isabelle: Syntes sådan en rutebils lagkage er SÅ kedelig, så det bliver ikke sådan en smiley Har fået det aaaalt for mange gange smiley

Katrine: Grunden til at hun er så striks omkring det er fordi vi ikke har ret mange penge lige nu, så det må ikke være alt sådan noget som fondant og lign. som der normalt koster en del at lave smiley Brownies kunne faktisk være en idé smiley

Einstein: Noo, vil gerne selv lave dem, men min mor hader Oreo, og det gør min morfar også smiley

Grunden til at jeg gerne vil lave noget der ikke 'bare' er det helt sædvanlige er så også fordi min onkel er uddannet bager, og sidste gang jeg lavede noget (den der frugtlagkage) var han simpelthen så vild med den, han sagde han ikke kunne lave det bedre selv smiley Ville jo være rart at få sådan en kommentar igen smiley

• #18   1. nov 2013 Æble versionen : http://pillesunivers.blogspot.dk/2013/03/bletrte-med-marcipan.html

Bær versionen: http://pillesunivers.blogspot.dk/2012/05/hindbrblabr-trte.html

Det er samme dej der bruges, så du kan sådan set putte lige det frugt i/på du ønsker smiley

• #19   1. nov 2013 Du kan også lave rabarbertærte??? Den går min mormor i hvetfald aldrig galt i byen med smiley

• #20   1. nov 2013 Det bliver åbenbart den frugt lagkage jeg beskrev i startindlægget, nu er spørgsmålet bare hvilken slags frugt man kan bruge, udover banan og kiwi, der er ingen jordbær eller andre bær nu (i hvert fald ikke i den Brugs jeg kan købe ind i), og man kan jo ikke bruge frosne bær på sådan en smiley

Pære, æble og vindruer er ikke noget jeg har lyst til at putte på den smiley Og konservesfrugt bliver det ikke smiley

• #21   1. nov 2013 Har butikken ingen form for bær? Ellers ville hindbær smage godt, men hvad med noget ananas? eller appelsin? smiley

• #23   1. nov 2013 Katrine : Frosne bær skal have et opkog, inden man bruger dem ( med mindre de f.eks bliver bagt.

• #27   1. nov 2013 Katrine : Hvis det er frosne bær fra egen have, ville jeg heller ikke være hys.

Men der har været mange tilfælde af roskildesyge , efter der er spist frosne hindbær mener jeg, og det sidste er så hepatitis ( altså leverbetændelse) . Normalt er jeg ikke hys, men lige der må jeg altså erkende jeg ikke tager nogle chancer.

• #28   1. nov 2013 rema 1000
    havde både blåbær, hindbær og brombær i sidste uge

• #29   1. nov 2013 Var ovre i Brugsen for at handle (bor i en meeeeget lille by, så der er kun ét "supermarked" og det er så Dagli' Brugsen), og der var kun bananer og kiwier, og kiwierne var ikke ret gode, og bananerne var helt grønne endnu, så endte faktisk med at bage lige netop den kage jeg ikke havde lyst til at bage, netop en kakaokage (det hedder det vel når det er kakao og ikke chokolade der er i ;)?) - dog er der puttet ekstra kakao i (det er self. kakao der er beregnet til at bage med), så de bliver mere bitre end normalt, og så skæres det bare ud i mindre stykker og serveres med vanilleis til smiley

Men siger tak for alle jeres input, vil klart få lavet en af de tærter du linkede til Rikke på et senere tidspunkt smiley Hvis ikke hjemme ved min mor så hjemme ved min far, han er alligevel altædende (min mor nedstemte desværre tærten da jeg sagde der var marcipan i, hun mente den blev for vammel, og man kan ligeså godt droppe på forhånd at diskutere med hende).

• #30   1. nov 2013 Cecilie: Det må så være hendes tab, det er overhovedet ikke en vammel tærte, jeg har endnu ikke serveret den for nogen, som ikke kunne lide den .Så du kan i hvert fald roligt lave den til andre end din mor smiley

• #31   1. nov 2013 Katrine de skriver også på pakkerne (ihvertfald på dem vi køber) at de bør varmes/ koges inden brug, da de ikke er renliggjordt inden de fryses og kommer ud i butikken smiley

• #32   1. nov 2013 Friske hindbær kan stadig købes i Netto og de smager dejligt.

Lagkage med hindbær- og toblerone creme smager også godt smiley

Kommentér på:
Kage til fødselsdag?

Annonce