813 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

No name
No name
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 321

Fredagsbrok!!! Fredagsbrok!!!

Jeg bor i Kbh, bor på en lille bitte hestesko vej der er ensrettet, som lægger ud til en stor vej.

Vores vej er en privat vej, så andre en beboere og gæster hertil må ikke køre ind!

På midten af min vej, ligger der en børnehave/vuggestue, og forældrene der har børn der har mere en almindelig svært ved at forstå de ikke må køre ind og holde..
Lige pt har vi vejarbejde, dvs Dong skal have gravet nogen ledninger ned, så vejen er blevet blindet i den ene ende, og ellers så må man ikke holde herinde mellem kl 7-18 undtaget er en lille grus sti ved vores beboer hus som os der bor her, har fået lov at holde på imens de graver..

Igen i dag var der en af de dumme forældre som ikke bare var kørt ind og holde, selv om man ikke kan/må lige pt, han holdte sørme lige foran den der grus vej, så vi andre ikke kunne komme ud eller ind af stien!!

Og ja måske er det i småtings afdelingen at brokke sig over, men jeg bliver rigtig lang i hoved når jeg skal komme for sent fordi en eller anden klaphat ikke kan forstå at han slet ikke må køre herind!!! Og det er ikke første, anden eller sidste gang det sker, vi oplever rigtig ofte at folk har svært ved at forstå de skal holde ude på den store vej, og så bruge de 3 min det tager at gå ind..

Og nej jeg holder ikke derude fordi man må kun holde der i 30 min af gangen.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fredagsbrok!!!
  • No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#2   1. nov 2013 Det står på deres hjemmeside, de for det afvide når de starter, de for det på papir i deres velkomst brev, og de fortæller det til alle forældre møder..

Og det ved jeg fordi min yngste går der.

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#3   1. nov 2013 Men jo det ville ellers være en rigtig god ide at sige det til institutionen smiley

• #4   1. nov 2013 Det var også min tanke det med at snakke med børnehaven. Dem lytter forældrene nok mere til end en "sur" beboer på vejer smiley

• #5   1. nov 2013 Eller måske bede om at få sat (flere) skilte op om at aflæsning ikke er tilladt

• #6   1. nov 2013 Er det også tilladt for os andre at bruge din brokketråd til brok? smiley

• #8   1. nov 2013 Det er da træls.

Vi blev vækket kl syv ad udlejerens håndværkere der står og banker på ydermuren lige ind til vores soveværelse.

Jeg er altså ikke helt tilfreds med at blive vækket på den måde en time før tid smiley

• #9   1. nov 2013 Og for at komme med noget konstruktivt, kunne beboerne på jeres vej lave nogle flyveblade af en art, og spamme bilisternes vinduesviskere. (Med venlig information om at de er til gene)

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#10   1. nov 2013 Det står flere steder ned af vejen, der er et stort skilt lige pt hvor der står vejen er blind, samt hele den ene side af vejen er gravet op så man kun kan komme forbi med 1 bil.

Det er et problem vi har haft i mange år, med at forældre køre ned af vejen og holder, lige pt så er det bare ekstra tydeligt med det vejarbejde hvor ligeglad folk faktisk er.

Vores bestyrrelse er i konstant dialog med institionen omkring det, men jo måske endnu flere skilte, både inde i deres børnehave/vuggetue og uden for ville virke en smule..

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#11   1. nov 2013 Kingbøf, brok løs smiley

Karina, ja det er da pisse belastende at blive vækket sådan ??

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#12   1. nov 2013 Jo det var egentlig en meget god ide med de flyveblade smiley

• #13   1. nov 2013 Brok. Den kan jeg også være med på.

Har en alkoholiker som underbo der har det med at smide madaffald i gården som bitte små kyllingeben. Choko var ved at blive kvalt i det ene i morges smiley

Min overbo har et lille barn der larmer vildt meget klokken lort om morgenen og vækker min hvalp så jeg bliver nødt til at gå ud med hende en halv til en hel time før min tidsplan smiley der er så lydt at jeg kan høre når min overbo får en SMS. Lorte bygning.

Mit badeværelsesvindue er blevet skæv af stormen så jeg kan ikke lukke det igen

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#14   1. nov 2013 Louise, ej det lyder ikke særlig rart med din underbo der smider affald i gården, kan i ikke klage over vedkommende? Ja eller det er bare skod når man bor så lydt smiley
    Og sikke noget hø med dit vindue

• #15   1. nov 2013 Jeg vil bare gerne brokke mig over naboens undulater. De står udendørs (det er varmt nok året rundt), og de LARMER eller kagler eller hvad det nu hedder, konstant!
    Det er så ligepræcis nu at det går op for mig, at det jo er derfor det bor ude, og familien inde.... smiley

• #16   1. nov 2013 Vejarbejde er Guds hævn over mennesker! Vi er også ved at få gravet hele byen op pga. noget kloak-noget, og der var en lang periode hvor de, der ikke kunne komme ind i indkørslen, holdt de lige ude foran vores indkørsel, så vi kun lige knap kunne komme ind. Og der var/er rigeligt med plads længere nede ad vejen. Hvorfor skider man på diverse færdselsresregler og hinanden, bare fordi der er vejarbejde?

• #17   1. nov 2013 Vi bor landet, dejligt op af en skov og vores vej er privat, en grusien, som ender direkte i vores gårdsplads.
    Alligevel oplever vi at folk kommer kørende, parkerer midt i vores gårdsplads og vil gå ind i skoven bag ejendommen! Jeg fatter det ikke, det er så tydeligt at det er en privat gårdsplads, vejen er blind og alligevel forstår folk det ikke og bliver faktisk fornærmede når vi beder dem fjerne sig;(
    Vi har nu sat hegn op om gårdspladsen, så for at komme om i skoven skal man åbne lågen og gå i gennem det indhegnede område, ikke en gang det stopper folk, i sommers måtte jeg ud og rede en familie fra mine hunde, de var simpelthen vadet direkte ind af lågen, mine hunde må have været bag ved huset og kom styrtende til! Der står så to voksne og et par børn iført madkurv, mine hunde var lidt overstadige;(
    Det var mit brok smiley

• #18   1. nov 2013 Har ikke set ham smide affaldet så jeg tror at jeg vil hænge en seddel op. Det er også tit at han glemmer hvad jeg har sagt til ham fordi han er fuld når jeg snakker med ham. Jeg måtte fortælle ham 3 gange at min Molly var død før jeg fik ham det fortalt mens han var ædru nok til at kunne huske det. Jeg måtte også fortælle ham hvad min nye hund hedder 2 gange -.-

• #19   1. nov 2013 Jeg vil gerne brokke mig over at sidde med de sørgelige rester af en migræne smiley
    For helvede jeg har ikke tid til at sidde her og kukkelure, men det er bare ikke særlig attraktivt at køre bus med SÅ meget kvalme..

Jeg er bare for gammel til at mene det er sejt at kaste op i bussen smiley

Frankenstein under en strømafbrydelse- så har min nuværende tilstand smiley smiley smiley

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#20   1. nov 2013 Uha ja, fugle larmer helt sindsygt, det er skrækkeligt!!

Ja det er som om at når der er vejarbejde så bruger bruger folk bare ikke hoved, det er åbenbart svært at tænke på andre en sig selv!!

Ej Bodil, det er da løgn!! Puha det må være svært at holde en sober tone når folk kommer rendene sådan igennem jeres ejendom, jeg var gået amok!!
    Og hvad sker der for folk går ind når i har hegnet ind?? Ej jeg er helt i chok!

Puha sådanne typer er rigtig ubehagelige Louise, ja måske en seddel i opgaven vil hjælpe, hvis han læser dem?

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#21   1. nov 2013 Nøj hvor jeg føler med dig turbo smiley migræne er noget fanden har skabt i vrede og til folk han ikke brød sig om.. Jeg døjer selv med det, så kan udemærket forstå at en bustur med sådan en kvalme ikke er tiltalende

• #22   1. nov 2013 Jeg vil ihvertfald prøve

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#23   1. nov 2013 God ide smiley

• #24   1. nov 2013 Altså selve migrænen er jo en ting, men bivirkningerne af medicinen bagefter er altså GRUMT.

Bevares, det er bedre end at ha anfaldet, men fuuuusk, det irriterer mig at skulle hive hele dage ud af kalenderen fordi jeg er totalt slatten..
    Ved bare at hvis jeg ikke holder mig i ro, så kommer migrænen tilbage for fuld skrald og så kører den onde cirkel ellers smiley

Skulle ha trukket stikket allerede i går, da jeg mærkede det var under opsejling- hvornår mon jeg lærer det smiley

• #25   1. nov 2013 Bodil:
    Du har hermed tilladelse til at bruge dette billede af min tervueren Dess.
    Hvis det hænger på lågen til gårdspladsen med teksten "Hunden bider" så er folk nok færdige med at gå ind der smiley

profilbillede
  • No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#26   1. nov 2013 Turbo, okay smiley

Jeg kan ikke tåle migræne medicin så jeg ved ikke hvordan det er når man har taget det.. Jeg må klare mig igennem på alm hovedpine piller og det er ikke sjovt smiley

Jeg bliver virkelig dårlig, har det som om jeg er ved at gå til, og har gerne hovedpine i flere dage af gangen.

Ib, fedt billed det skulle nok skramme folk væk smiley

• #27   1. nov 2013 Du kan sætte et skilt op med advarsler om landminer på grusvejen, så skal folk nok holde sig væk.

ja et skilt vil være mit bedste bud.
    - Med en anden tekst smiley

• #29   1. nov 2013 Tak Ib, man kunne næsten fristes til at gøre det;) vi har her vogter jeg skilte op med billede af tervueren, det har ikke rigtig hjulpet, måske det billede vil hjælpe mere smiley

• #30   1. nov 2013 jeg vil brokke mig over 'min' læge: har fået fjernet bådrodsknoglen (og ved tidl. OP fået fjernet en anden knogle) i håndledet, transplanteret knogle fra hoften til håndleddet, og sat en skinne og skruer ind, der skal gøre mit håndled stift., jeg fik så smertestillende med fra sygehuset, og besked på at egen læge skulle udskrive flere, hvis det blev nødvendigt, tror I da at idioten (lægen der havde morgentelefonen i går) mente at jeg stadig kunne have smerter, der krævede andet end håndkøbs smertestillende??

så har været i smertehelvede siden i går, både sårene og knogler/div. reservedele, har smertet, så jeg knapt har lukket et øje eller kunnet være nogen steder - ringede så til dem igen i dag, hvor min faste læge heldigvis havde vagten, og jeg fik straks udskrevet medicin til en uge mere, og hvis ikke det er bedre, skal jeg komme derned.

nå, det blev et langt 'brok', men det lettede lidt smiley

• #31   1. nov 2013 Så er skoledagen tidligt overstået og har nu skabt anledning til mere brok..

Min samfundsfagslærer mener ikke at hunden er en del af samfundet og tilsidesætter hunde med ipads -.- Hvor kunne jeg godt have brugt 5-10 stykker af jer til at hjælpe mig. smiley Jeg kom ind på politihunde, førerhunde, hyrdehunde og andre former

• #32   1. nov 2013 Forældre der skal aflevere/hente deres børn i børnehave/skole/sportshal er de mest dovne personer der findes. de KAN ikke finde ud af at man IKKE skal parkere så brandvejen (eller alle andre veje) bliver blokeret!!
    nej selvfølgelig er det ikke ALLE forældre der er sådan smiley
    Mit brok må gå på telefonsælgere der IKKE fatter budskabet når jeg TRE gange, pænt og høfligt, har sagt "Nej tak" til deres produkt. SÅ slipper høfligheden altså op her fra!!
    Men ellers er det da en dejlig dag smiley

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#33   1. nov 2013 Jeg er selv mor til 2, og hvor er det rigtig, forældre er satme lud dovne!!!

Karin, hold da kæft en klaphat du fik fat i først, godt din egen læge var mere behjælpelig smiley

Louise, ej det er da en ret forsomsfuld lære su har dig?

Andrea ej det er da også mega nedern at have en forstuet fod smiley

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#36   2. nov 2013 Ej men folk er seriøst født lamme i benene åbenbart!!!
    Igår eftermiddags der var så en der kørte ved af den sti jeg bor på, han valgte så at holde midt på stien til trods for at der kørte en mini graver og var ved at grave stien op i den anden ende og der er er stort skilt hvor der står man ikke må køre ind..
    Han fik også en sviner af håndværkeren på polsk, og så af mg og min nabo på dansk, men flyttede han bilen??

• #37   2. nov 2013 Jamen folk er for dumme engang imellem.

Vi har jo også vejarbejde på vores vej, og lige nu er de helt nede ved vores hus, men vi kan godt komme ind i indkørslen. Eller det burde vi kunne. Men vores genboer valgte i går at holde to biler med siderne til hinanden, på vejen - LIGE ud for vores indkørsel, så det var KOMPLET umuligt at komme derind med en bil. Jamen hvor fucking åndssvagt dum er man så? De var heldigvis væk da vi kom tilbage (vores bil holdt udenfor indkørslen), men hvis de stadig havde holdt der, have vi holdt vores bil foran deres, så de ikke kunne få den ud. Så kan de lærer det, spader!

De har også deres bil til at holde ude på vejen og gerne lige overfor vores indkørsel, selv når der ikke er vejarbejde - og selvom de har en lang indkørsel med plads til begge biler. Ja nogen gange holder der ikke engang en bil i indkørslen. ARG nogle gange får jeg lyst til bare at bakke hårdt ind i dem, når vi skal ud. Narhatte!

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

#38   2. nov 2013 Cts, jeg tror jeg havde komme til at ridse deres bil en dag jeg gik forbi en mørk aften!

De lyder virkelig som de mest egoistiske mennesker!

• #39   2. nov 2013 Ja, det kunne godt være, man skulle gøre det. ;o)

De er sådanset flinke nok, men lige det med bilerne, er simpelthen for mærkeligt..

Kommentér på:
Fredagsbrok!!!

Annonce