{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.280 visninger | Oprettet:

Skrald i naturen! {{forumTopicSubject}}

Hader skrald i naturen! Lad være med at smide det! Fandt her for en time siden en kat, som var blevet kørt over. Den var ikke død, og havde en tom kattamadsdåse på hovedet! Dåsen var kørt over, så den havde låst sig fast om kattens hoved. Men katten var stadig i live, kørte den ned til min far som så skød den.
Men den stakkels kat har jo måske rendt rundt med den dåse på hovedet længe, og forvildet sig ud på vejen!

Lad være med at smide skrald i naturen, og kører du et dyr ned, så tjek dog lige om det er dødt!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skrald i naturen!
  • #1   26. okt 2013 Kan kun være enig Natascha og føj hvor en grim oplevelse smiley

Her har nogle af de unge mennesker fået den ide, at tomme dåser fra øl og sodavand skal sprættes op og smides hist og pist i et område, hvor der færdes mange dyr og mindre børn.

Vi samler op og samler op, og krydser fingre for, at ingen levende væsener endnu er kommet til skade.

Det mest barokke er, at det vrimler med skraldespande i det område, så der er ingen undskyldning for blot at lade skidtet flyde.

• #2   26. okt 2013 ENIG ENIG ENIG!!! Jeg fandt, på mit gamle job, et pindsvin med hovedet halv skåret af fordi den sad fast i en dåse flåede tomater.

Desuden bør man (i sin husholdning derhjemme) når man skaffer dåser og lign embalage af vejen skylle dem af og mase dem sammen. RIgtig mange dyr lader livet på lossepladser og ved skraldespande fordi de sidder fast eller på anden vis kommer til skade. Duften af madresterne lokker dem til og embalagen tager livet fra dem.

profilbillede
  • #3   26. okt 2013 For helvede folk tænker fandme med røven når de altså tænker!

Stakkels dyr smiley

• #4   26. okt 2013 Puh altså... Nogle mennesker skulle selv have skruet hovedet ned i en dåse eller lign.
    Jeg kan ikke engang få mig selv til at smide et brugt lommetørklæde i naturen, selvom det nedbrydes relativt hurtigt.

Øv de stakkels dyr.

• #5   26. okt 2013 Ja det var faktisk noget grimt det her. Det der sker er at jeg i første omgang køre "over" den, katten ligger midt på vejen i min side, så den ligger imellem mine hjul. Når jeg ser et dødt dyr ved vejen, stopper jeg altid, for har oplevet flere der var levende endnu.
    Nå jeg vender så om, kører forbi den, vender om igen stopper et par meter fra den, og sætter katastrofeblinket til. Der ser jeg den bevæger sig, og jeg tænker "der er noget helt galt her". Da jeg så kommer hen og står over den, kan jeg se dåsen om dens hoved. Dåsen er klemt sammen i åbningen, så den er klemt om kattens hals. Der er blod på kattens hals.

Jeg snakker til katten, så den ved jeg er der. Og ja som man nu gør, fortæller jeg den at jeg ikke gør den noget. Jeg lægger min hånd på den, og kan mærke dens lille hjerte slå. Jeg forsøger at få dåsen af, men det kan ikke lade sig gøre. Så jeg samler katten op, og ligger den på bagsædet i bilen. Dens krop er slap, men der er stadig hjerteslag.

Drøner ned til min far og mor, for der kommer jeg lige fra. Får dem banket op, og min far afliver katten. Han er jæger så han har lov til det.

Jeg bliver bare så ked af det, på den kats vejne. Ingen ved jo hvor længe den har haft den dåse på hovedet, og ingen hvor længe den har lagt inden jeg kommer forbi. Det er bare ikke okay...

• #7   26. okt 2013 Åååh for hulen, får helt ondt i maven når jeg ser for mig hvor meget den stakkels kat har lidt smiley Tænk hvor mange flere lidelser den skulle igennem, hvis ikke du var et så godt menneske og hjalp den til et bedre sted smiley

Bliver SÅ sur når mennesker tankeløst smider skrald overalt. Her hvor jeg bor, der ligner det nogle gange undtagelsestilstand efter fredag og lørdagens fester - dåser, flasker, fastfood emballage og meget andet er smidt over ALT smiley Og her er altså også mange skraldespande!

• #8   26. okt 2013 Folk tænker bare ikke på andre end sig selv, og deres. Så de smider bare om sig med skrald, det er simpelthen forfærdeligt.

• #10   26. okt 2013 Ja jeg tænkte også lige et øjeblik, om det mon var med vilje...

• #11   26. okt 2013 "Ude af syne, ude af sind."

Det er den eneste tanke, jeg kan forestille mig, går gennem hovedet på folk, der kaster affald alle vegne og ud af biler osv. Det er noget svineri. Sikke en ubehagelig oplevelse, du fik. Jeg var nok gået ud af mit gode skind.

Et skønt og smukt sted som Karlstrup Kalkgrav er fyldt op med skrald alle vegne, fordi folk ikke gider tage det med sig.

Her har McDonalds i Solrød faktisk indgået en aftale med kommunen om, at man får en gratis menu, hvis man fylder en hel skraldesæk med affald fra kalkgraven, med de poser, de har hængt der og afleverer dem til McDonalds.
    Det hjælper, og det er især de unge mennesker, der render rundt og samler affald. (De er så også værst til at smide det der om sommeren)

Det er bare lidt skræmmende, at der skal sådan noget til. Det burde være almindelig opdragelse, etik og moral at rydde op efter sig!

• #12   26. okt 2013 Lige præcis Maria A man burde da være opdraget til at smide skrald, i skraldespanden...

• #13   26. okt 2013 Det må være et forfærdeligt handicap, ikke at kunne holde på sit skrald til man kommer forbi en skraldespand smiley

Kæft noget griseri uden lige! Der er SÅ mange dyr, der verden over dør på grund af sådan nogle egoister, FØJ! smiley

Kommentér på:
Skrald i naturen!

Annonce