{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

God bog {{forumTopicSubject}}

Jeg mangler igen igen lidt læsestof. Synes humøret er til en god historisk roman e.l.
Ken Follet springer jeg lige over -har læst Jordens søjler og synes den var noget så langsommelig og ligegyldig smiley
Og jeg har da mange gange fundet nogen og tænkt "den skal jeg da læse på et tidspunkt", men får dem self aldrig skrevet ned, så nu mangler jeg altså input

og er der en bog af en anden genre som bare er et must, så smid titlen alligevel :(og her kan så nævnes at 50 shades absolut ikkehar interesse, det samme gælder twillight o.l. bøger smiley )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God bog
  • #1   24. okt 2013 Sofies World/ sofies verden smiley

• #2   24. okt 2013 og ikke krimier ??

• #5   24. okt 2013 Du bør springe ud i at læse krimierne af Simon Beckett.... Edderdylme gode!

(David Hunter-serien)

• #6   24. okt 2013 Hanne Reintoft har skrevet en historisk roman der hedder "Last og brast" den foregår under stavnsbåndet og fortæller en masse om, hvordan folk levede dengang, der ligger en masse research bag den bog om lægekundskab, bøndernes vilkår, overklassens vilkår, den store brand i Kbh osv. - den er rigtig godt skrevet.

Maria Helleberg har skrevet en historisk roman der hedder "Scenesat" der handler om Johanne Louise Heiberg. Den fortæller om hendes frygtelige opvækst i armod og helt op til hendes gloværdige tilværelse som skuespiller ved Det Kgl Teater og ægteskab med Johan Ludvig Heiberg.

• #8   24. okt 2013 Sofies verden læste jeg ca 100 gange som barn smiley

CH -dem har jeg da læst (eller lyttet) allesammen smiley

Hanne -njaaaa, jeg sover pt meget lidt og har lidt svært ved at koncentrere mig som komplicerede historier, og en god krimi er (oftest synes jeg da) en der kræver at man kan følge ordentligt med i historien, så du må gerne foreslå nogen, måske jeg kan kaste mig ud i dem senere, men pt magter jeg dem desværre ikke

Hende der -ingen af dem har jeg læst, så det kan da godt være der er lidt at tage fat på der smiley

• #9   24. okt 2013 Niceville af Kathryn Scott.
    En ikke så tung bog læsemæssigt, men spændende og medrivende. Ganske informativ også, synes jeg.

• #10   24. okt 2013 Isabelle -jeg købte den med høje forventninger og fik da osse læst den færdig (fordi jeg altså ikke kan starte på en bog og ikke læse den færdig), men jeg var SÅ skuffet smiley

Tager et kig på de andre der er foreslået smiley

• #11   24. okt 2013 Niceville har jeg set, læst og lyttet -sød historie synes jeg

• #12   24. okt 2013 Vil lige sige at jeg aldrig blev færdig med Jordens Søjler, så vi er mindst 3 !!

Hvis det ikke skal være for komplicerede historier, og med lidt dansk kolorit synes jeg Sara Blædel er rigtig god at starte med ...

ellers er jeg som meget af DK til Jo Nesbø, Jussi Adler (dog ikke den sidste), Hammer & ? åh der er mange er så dårlig til navne ....

• #13   24. okt 2013 Læser lidt af hvert, pt er jeg igang med Elskede ukendte af Kirsten Thorup. Et tilfælde, da jeg gik forbi bogreolen for et stykke tid siden, og tænkte, at den vist godt kunne tåle at blive læst igen. Lidt langtrukken, men ellers lige så god som jeg husker den. Næste der venter er en novellesamling af Naja Marie Aidt -glæder mig! smiley
    (Er lidt "skadet" når det kommer til dansk litteratur, havde en fantastisk dansklærer på Hf, der åbnede den verden for mig - læser dog også meget andet smiley )
    Om du kan bruge det til noget, er jo en smagssag smiley

• #14   24. okt 2013 Hvad så med Peter James?

• #15   24. okt 2013 Har haft Jordens søjler til at stå i adskillige år efterhånden - og jeg har aldrig fået begyndt! smiley

• #16   24. okt 2013 Jeg har på det sidste kværnet en laaaang omgang krimier, ret gode allesammen, men nu er jeg begyndt at blande hele skidtet sammen..

Løsningen - en hurtig og fornøjelig Mariann Keyes må der til. Det er så letfordøjeligt og hygsomt..

Har du læst skrig under vand, Michelle?

• #17   24. okt 2013 Er igang med "den døende detektiv" af Leif G.W super spændende bog smiley

• #18   24. okt 2013 Uh - historierne om Madeleine Karnos af Lene Kaaberbøl - årrh, det er god læsning.

• #19   24. okt 2013 Peter James kender jeg slet ikke. Og Skrig under vand heller ikke -hvem har skrveet den?

Hanne tager et kig på dem. Tror faktisk min moar har et par af Sarah Blædel stående, måske man skulle gå på bogrov hos hende smiley

I øvrigt er engelsksprogede bøger særdeles velkomne, dem kan jeg nemlig finde og lytte sitedet for at læse smiley

Danske er self osse velkomne, men bare lige for at understrege at vi ikke behøver holde os til dansk smiley

• #20   24. okt 2013 Skrig under vand - den første af tre af Jeanette Øbro Gerlow og så en mand, jeg ikke kan huske, hvad hedder *GG*

Peter James - krimier, der egentlig minder lidt om Becketts...

• #21   24. okt 2013 Ok, nu har jeg sgu hentet papir og kuglepen, så bliver der lavet en liste over de mange bøger der skal kigges på -igen til glemmebogen denne gang smiley

Er der nogen der kender Phillippa Gregory -faldt lige over en serie af hende. Lyder egentlig ok, men gider ikke købe bøgerne, hvis nu de er dødssyge smiley

• #23   24. okt 2013 Jane Aamund smiley

• L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #24   24. okt 2013 Jan Guillous serie om det nittende århundrede synes jeg er god. Indtil videre er der udkommet tre: 'Brobyggerne', Dandy' og 'Mellem rødt og sort'. Den sidste har jeg ikke læst for den er først lige udkommet, men de to andre er gode

• #25   24. okt 2013 hende der -oooh jamen jeg er skam glad for historiske romanerog har faktisk læst en del af dem, selvom de faktisk har været lagt på hylden de seneste år. Jeg syne bare ikke Jordens søjler er så fremragende smiley

• L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

#26   24. okt 2013 Giganternes fald og Verdens vinter (Ken Follett) er også gode

• #27   24. okt 2013 Hvad med Ondskaben af Jan Guillou? smiley

• #28   24. okt 2013 LH -medmindre hans skrivestil er drastisk forandret fra Jordens søjler, så har jeg ikke lyst til at bruge mine få sparepenge på Ken Follet smiley

• #29   24. okt 2013 Jan Guillou har jeg slet ikke læst. Er føjet til listen

• L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

#31   24. okt 2013 Michelle - Stilen er meget det samme - meget detaljeorienteret og beskrivende. Jeg synes de var mere overkommelige end Jordens Søjler - men stadig meget Follett smiley

• L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

#32   24. okt 2013 Hov og har du slet ikke læst Guillou kan du også lige skrive serien om tempelridderne på listen smiley

• #33   25. okt 2013 nogle jeg kunde komme på lige nu smiley

Khaled Hosseini
    Dan Brown
    Jo Nesbø
    Paulo Coelho

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17
    #34   25. okt 2013 "The book theif" af Markus Zusak er virkelig en smuk fortælling smiley

• #36   25. okt 2013 @ CH , det er også mit problem, har læst så mange at de blandes sammen ... men ja Øbro og Tornberg er også gode...

Og så er der dem om den skaldede detektiv ... kan bare ikke huske forfattere, en kvinde ...

@ TS der er det med Blædels krimier, at de kan godt læses hver for dig, men der er alligevel en fortløbende historie med nogle af karakterene, så det er en fordel at læse den fra 1. bog og frem .....

• #38   25. okt 2013 Qvo vadis

Står på vaskomat, så husker ik lige forfatteren. Men den er min yndlings af 'gamle' bøger. Den er bare skidegodt skrevet.

• #39   25. okt 2013 Ha ha Søren, det gjorde jeg også (blandt meget andet), den er da sød smiley

Hanne: Hun hedder Anna Grue.

Kommentér på:
God bog

Annonce