Søn,hul,tandlægeskræk {{forumTopicSubject}}
Ka beklager overskriften, men ku ikke hitte ud af hvad jeg eller sku skrive.
Min søn er 5 år, hos tandlægen idag blev der desværre opdaget et hul i en kindtand (mælketand) og knægten sagde det gjorde ondt, da tandlægen rodede rundt ved det.
Så det skal laves.
Her er problemet... Jeg lider meget af tandlægeskræk og især med sprøjten... Jeg har så dårlige nerver allerede nu, over at jeg skal stå og holde ham i hånden mens han skal ha en sprøjte der gør ondt.
Jeg er bange for at han rykker sig væk, eller bliver tandlæge skræk som mig.
Gør noget ondt vil han jo ikke ha det naturligt nok og et lille barn forstår det jo ikke som os voksne gør.
Jeg kan ikke have at han skal have ondt og blive bange, samtidig med jeg skal se rolig og fattet ud, trods jeg allerede nu er ved at gå i spåner over det.
Manden er desværre ingen hjælp, spurgte ham igår om han ikke ville tage med ham og holde i hånd, men det ville han ik, da han heller ik kan lide tandlæge, og vil ikke holde Danni fast hvis det gør ondt.
Hjælp, hvad skal jeg dog gøre?
Jeg vil som mor ikke have at han har ondt, og jeg vil støtte og hjælpe ham så godt jeg kan, men jeg har det virkelig svært ved det her.
Ang sådanne ting og generelt til trøst er jeg nr 1.
Far mener ikke at drenge græder, for det hjælper ikke at pylre og tude over ting.
Hvad gør jeg hvis han rykker sig oppe ved tandlægen og ikke vil mere fordi det gør ondt??
Hjælp en ret nervøs mor..
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 73 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.763
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
min ene pode blev bedøvet via nål for et par år siden, så det gøres altså også ved børn.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.736
Da jeg var til dyrlæge i torsdag med mit barn, havde jeg heller ikke lyst til at være der. For jeg frygtede dommen, og jeg var så bange. Men jeg viste ham ikke at jeg var bange, jeg græd ikke når han så det. For han havde brug for en stærk mor, som viser vejen.
Det har dit barn oss brug for, så tag dig sammen. Kærligt ment
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.975
Jeg tager skam også med, kan jo ik sende ham selv afsted
Men jeg tror jeg er bedre til at støtte ham i den situation end hans far, uden noget ondt i det
Men jeg har det virkelig virkelig svært ved det.
Jeg ved han har bruge for mig, så selvfølgelig vil jeg være der, men det er ikke let at skulle se glad ud, han kan jo mærke forandringen, derfor jeg spørger om lidt gode råd..
Jeg selv er så bange at jeg har ondt i maven og ryster når jeg skal afsted, og når at aflyse flere gange...det gør jo omdt (på mig gør det..) og skal jeg ha sprøjte ender jeg altid med at græde lidt
Det er pinligt og hader det.
Sidst vi var ved læge sku vi begge vaccineres...lægen vælger at tage mig først trods jeg i forvejen har nævnt min nåleskræk.
Får af vide at jeg er mor og skal vise det ikke gør ondt.
Knægten når dog godt at opfange et mikroskopisk kort udtryk i mit ansigt, og blir selvfølgelig nervøs, selvom jeg smiler og siger det ik gør ondt, det er kun et lille bitte stik, der prikker lidt og er hurtigt slut..
Min skræk var ellers på vej ned, men havde lige en dum omgang sidst og nu er den der helt igen
Han fik også en lille ting igår, han skal afsted en anden dag her og ha det lavet, tror netop det var for at tage det stille og roligt, da det gjorde lidt ondt på ham at få pillet ved hullet.
Så min frygt er nok mest, hvordan jeg skal vise ham at alt er ok, selvom jeg er et nervevrag... Tænker at stå og holde ham i hånden eller lignende så jeg ik står i vejen, og så evt kigge en anden retning...
sep 2009
Han er meget trygheds dreng, så det ville jeg aldrig byde ham, han har brug for støtte, og det vil jeg give ham, så godt jeg kan...
Men det gør helt ondt i mig at vide at han vil ligge og måske gør det ondt, og jeg kan intet gøre for at hjælpe, end at vente på tandlægen er færdig...
Puha håber han kan blive liggende stille.
Er jo bange for han også skal få skræk, det ville være så synd så synd, for det er ikke sjovt at lide af.
sep 2009
sep 2009
Og han vil klart syntes det er en sjov leg
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 106 Svar: 723
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 2.199
sep 2009
Spøjst.
Jo far kan vel godt være med..lidt komisk dog, for far har gebis i hele munden..han havde vældig dårlige tænder, såd e sku ud alle sammen..så det har sønnen lært..man skal børste tænder ellers ryger de alle ud...
Men jeg sys du kom med en super god ide rotterne, så den vil jeg straks igang med så småt.
Jeg kan da huske at jeg også fik det der trylle creme da jeg var barn...og det virkede da ik en sk*d... Jeg er måske bare vældig følsom i munden..
Har fået af vide af en anden, at hvis man sidder på en stol helt henne ved, så kan du holde i hånd og nusse, men han vil ikke kunne se mit ansigt...så det satser jeg på..
sep 2009
Anede ik man ku få piller mod det
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.412
Søn,hul,tandlægeskræk