Choose Life (abort) Choose Life (abort)
(link fjernet)
Hører tit radio hvor jeg har hørt reklamen som er i linket og må sgu indrømme jeg er lidt rystet/forarget over den.
Fair nok de gerne vil hjælpe piger/kvinder der uventet er blevet gravid men det er sen sætning: "Du vil jo altid ku huske det lille hjerte der slog indeni dig, dit barns"
Den må da virkelig give de piger/kvinder der har fået en abort dårlig samvittighed, når de i forvejen har taget en svær beslutning. Synes bare lidt det er at 'gnide salt i såret'
Er ikke imod abort, bare man selvfølgelig ikke bruger det som prævention, men nogle gange er det jo nødvendigt at få en abort.
Har også hørt i nyhederne at der er nogle der foreslår forbyde abort.
Hva mener i om denne reklame + det med abort generelt?
Er lidt spændt på at høre andres meninger, selvom jeg nu holder fast i min egen
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 262 Svar: 7.785
Jeg syntes simpelthen det er noget fis med sådan en kampagne, vi lever ikke i 1900 og hvidkål mere. Der er fri abort i landet, og så skal man simpelthen ikke dunke folk i hovedet, som har valgt/vælger abort.
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 809
Så godt det med korsene i Tv Syd.
Det er skræmmende
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.555
Det virker nogle gange uretfærdigt, overfor dem der virkelig kæmper for at få børn, at der så er nogen der igen og igen vælger et barn fra.
Men der er også bare engang imellem brug for det. Jeg mener bestemt ikke, at man skal sætte et uønsket barn i verden. Det er ikke nødvendigvis et egoistisk valg, for det kan også skyldes, at forældrene ikke føler, at de kan give barnet det der er behov for, fx pga. manglende tid, økonomiske problemer osv. Og så tror jeg, at det er bedre, at man får en abort.
aug 2013
Jeg er bestemt ikke fan af dem som får den ene abort efter den anden, fordi de ikke gider beskytte sig. Abort skal bruges i" nødstilfælde" , og være noget som er gennemtænkt, men det skal stadig være folks frie valg.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
Men når det er sagt synes jeg nogle af dem der er imod abort præsenteret nogle meget usmagelige PR stunts!
aug 2013
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 17.818
Jeg så forleden at nogle præster ville bruge filmen i konformand undervisningen for at debattere liv .... nu har jeg ikke længere børn i den alder, men havde jeg og kom det mig for øre at det skulle ske så holdt jeg simpelthen mine børn hjemme, og jeg ville i den grad protestere ...
Den ville jo så stå alene uden en værdig modkampagne ....
Jeg har selv som 19 årig fået abort, har ikke et sekund fortrudt, ikke et sekund haft dårlig samvittighed, ej heller nogen psykisk eftervirkning ...
Da jeg fik børn har jeg tænkt, gad vide om det barn ville ligne, og de kunne have en ældre bror/søster ... men ikke på nogen måde med savn og fortrydelse ...
Jeg er så forarget over den kampagne og synes den målrettes nogle unge i en letpåvirkelig alder ....
kan godt forstå den blev taget af i biografen, den burde heller ikke vises i TV
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
For mig selv ville det aldrig blive aktuelt.
Men jeg må sku indrømme at jeg synes det er for galt indimellem hvad folk kan få godkendt.
Blandt andet par der i 21. uge skal have abort, da manden har i sinde at gå fra hende såfremt hun vælger at få dem (de ville have barn, som i BARN)
og lign.
Jeg synes bestemt grænsen for fri abort burde holdes på uge 12, og så skulle der strammes MEGET op på hvornår man kan få tilladelse så sent.
Et barn i 21. uge lever faktisk et kort stykke tid efter fødslen, og hvis barnet er levedygtigt, ja så kan jeg ikke se når man alligevel skal igennem en fødsel at nogle af de mange barnløse børn ikke ligeså godt kan få glæde af det!
Jeg har gudskelov ikke selv arbejdet steder hvor disse sen aborter foregår, men det har min mor, og jeg synes det er virkelig virkelig grumt.
Sætninger som den i reklame er dog til at ryste på hovedet af. Jeg er i uge 29, og kan altså ikke mærke barnets hjerte, kun bevægelser, hvilket jeg så har kunne fra uge 16 af.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.945
Det er fair nok at være imod abort, vi har alle ret til vores holdninger.. men den måde de "angriber" folk i en svær situation på, får i hvert fald ikke mig til at tage dem mere seriøst
jan 2007
Men diverse grupper der kæmper imod abort, kæmper jo imod ALLE aborter, ikke kun senaborter. Man kan sågar finde heftige debatter imod brug af fortrydelsespiller, med det argument at at der er tale om et selvstændigt levende væsen fra befrugtningsøjeblikket, og derfor er det mord, selv hvis pillen tages dagen efter befrugtning
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
En af de ting der rørte mig mest,var da jeg skulle have om et barns udvikling i maven i biologi i skolen og fandt ud af at det i 11-12 uge faktisk ER et lille bitte menneske. Jeg gik fra timen, for jeg kunne slet ikke håndtere det, da jeg længe har haft et ønske om at blive mor.
Jeg er klart for det frie valg, da det bare ikke er alle der er klar til at få børn når de bliver gravide. Men er imod abort grundet køn på babyen og synes det er usmageligt, når der finded massere som ville ønske de kunne blive gravide til at starte med.
Jeg har kun hørt den her reklame en gang og adr hvor gjorde den mig da også trist.
dec 2009
Synes en kvinde skal have lov at bestemme over sin egen krop.
Dengang jeg var 15, næsten 16 troede jeg at jeg var gravid fordi jeg ikk havde haft min menstruation rimelig længe + min appetit var svingende.
Det var min første kæreste jeg var sammen med og vidste bare at var jeg gravid ville jeg få abort. Gik i 9. Klasse og ku ikk lige se mig selv med et barn. Heldigvis var testen negativ men er ikke i tvivl om jeg ville have fået abort.
Selvfølgelig kan man vælge at bortadoptere men det ved jeg bare det ku jeg ikk.
Gå rundt med en baby i maven i 9 måneder og så give det væk. Nej tak men hatten af for dem der kan og så kan give barnet til nogen der ikke kan få børn men så inderligt ønsker sig det
maj 2004
Så engang en tv-udsendelse omkring abort i England, hvor en sygeplejerske fortalte hvor mærkeligt og ubehageligt det var. På den ene stue skulle hun fx være med til en abort i 24. uge, hvor man bare lader barnet dø bagefter, og på den anden stue er man med til en for tidlig fødsel (fx. 24.-25. uge), hvor man kæmper for at holde barnet i live. To børn, i samme alder, og så forskellige skæbner. Ret stor kontrast og meget skræmmende. Er alligevel glad for, at det ikke er lovligt i Danmark. :o)
dec 2009
Hold da op det lyder vanvittigt! 24 uger
Synes 12 uger er fint herhjemme
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Jeg er for frit valg. Folk bestemmer selv, man slår ikke ihjel, for det er et foster - det er ikke et barn før det er født.
Hellere abort end et barn der bliver født af folk der ved de ikke kan klare et barn.
maj 2004
Ved 12 uger kan man jo intet mærke eller se, men ved 24 uger, er man jo mere end halvvejs i graviditeten :o(
jan 2007
Min kusine kan, efter at have kræft, ikke få børn selv, og har derfor undersøgt muligheden for rugemødre osv i nabolandende (i lovens øjne er rugemoren mor, og derfor vil der være tale om almindelig adoption, så reglerne er de samme), og det er da lige til at blive gråhåret af de regler.
jan 2007
maj 2004
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.109
Jeg synes i øvrigt at de pr.stunts imod abort, samt abortmodstandernes retorik er så usmagelige og menneskefjendsk at at jeg nærmest ikke har ord for det.
jan 2007
Og heldigvis er det da heller ikek flertallet der benytter dem på den måde. Jeg kender kun få som jeg ved har fået foretaget abort, og for dem har der været tale om enkeltstående tilfælde, og ikke generel uforsigtighed/ligegyldighed eller hvad man nu skal kalde det.
Ulla -sådan en afdeling må være svær at være på. Jeg har slet ikke nok kendskab til senaborter til at vide hvor lette/svære de er at få lov til. Jeg håber det trods alt kræver en vægtig grund, og at der generelt ikke deles for rundh¨ndet ud af tilladelserne til det
jul 2011
Følger: 11 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 92
Hvis jeg var blevet påtvunget det barn, ja så havde det godt nok været synd for barnet, jeg havde ikke kunnet tilbyde et ordentligt og stabilt liv, som er så vigtigt for børn.
Der skal fortsat være mulighed for fri abort, så det er ønskede børn der bliver sat i verden til et godt og trygt liv, med en mor der har styr på sit liv og sætter barnet før byture, flyven og faren omkring og alle de andre ting man gør når man er ung.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 529
En abort skal ikke være noget der kan bruges som prævention, men det skal altid være en mulighed.
Jeg har respekt for de mennesker, der selv kan se at de ikke kan byde er barn et godt liv, og derfor vælger en abort.
Michelle: der er nærmest umuligt at få en senabort... Der skal være en rigtig god grund! Jeg gik i 9 klasse med en pige der blev gravid. Hun opdagede det først i 14. Uge, og søgte om senabort. Hun fik afslag, da det ikke var gund nok at hun var ung.
Der barn har, efter min mening, ikke noget godt liv i dag. Han har været kastebold hele sit liv, moderen går mere op i fest, druk og fyre end hun går op i sit barn. Han kom i plejefamilie da han var 8 år, men han burde virkelig være blevet fjernet fra hjemmet meget tidligere.
Drengen er 10 år i dag, og er nyligt anbragt på en døgninstution for unge med "problemer"..
Alt dette ved jeg kun fordi, at moderen deler alt på facebook. Hun har ondt af sig selv, og forstår ikke hvorfor hendes barn er blevet fjernet. Det er næsten det der er mest skræmmende.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.165
jeg stod i situationen for 18 års tid siden, som 21 årig, men kunne ikke få det gjort.
valgte barnet, selv om jeg aldrig havde haft ønsket om et barn, og faderen var en spade.
det er jeg jo glad for i dag
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.856
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
- Selvom jeg burde have ondt af hende, fordi hun SÅ gerne vil have børn på et tidspunkt, så kan jeg ikke lade være med at tænke at det er helt hendes egen skyld at hun sidder der hvor hun er nu.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Jeg synes ikke om at man smider den slags kampagner i hovedet på folk, overhovedet ikke. Det er smagsløst og ufint.
Men.... når jeg hører det spot, sætter de nøjagtig ord på hvordan jeg følte, da j2g stod med en uønsket graviditet..
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.470
Det må være fuldstædnig op til den enkelte kvinde/det enkelte par at vurdere om hun/de ønsker at blive mor/forældre. Det er hun/dem der kender deres situation og ønsker bedst og ikke nogle forstokkede hellige kegler.
Kvinder har altid fået foretaget aborter - også dengang det var strengt forbudt. Det viser da lidt om at det er noget der er et behov for at have muligheden for.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 17.818
En skrev længere oppe at kampagnen kunne være målrette de der bruger abort som prævention, det tror jeg ikke, den er målrettet yngre/unge kvinder der er letpåvirkelige, hvis den var til de der får flere /mange aborter ville den køre på de helbredsmæssige konsekvenser af dette, ikke på det følelsesmæssige som den helt klart gør ....
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.109
Hellere en abort end at få et barn som ikke er ønsket og som vil blive bebrejdet sin tilstedeværelse hele sit liv.. Eller som bliver en som vandre gennem systemer fra den ene institution til den anden..
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
Når det er sagt, så synes jeg det er menneskeligt og i orden, at man føler noget når man vælger abort...Hvis man ikke gjorde det så ville man ikke være menneskelig...
Lige gyldigt hvad der ligger til grund, så fravælger man liv...Så selvfølgelig skal man føle noget....
Men det er ikke det samme som at fravælge at få en abort...Hvis det er det man vil...Det må være helt den enkeltes egen sag.
dec 2009
Hvis man ser de Unge mødre (følger ikk med mere) men kan da huske hende Malou Stella der fik barn som 15 årig men det er da mere hendes mor der passer drengen. Hun flytter uden at ta sin søn med osv. Hun er da en af dem der burde have fået en abort synes jeg.
dec 2009
Choose Life (abort)