976 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Choose Life (abort) Choose Life (abort)

(link fjernet)

Hører tit radio hvor jeg har hørt reklamen som er i linket og må sgu indrømme jeg er lidt rystet/forarget over den.
Fair nok de gerne vil hjælpe piger/kvinder der uventet er blevet gravid men det er sen sætning: "Du vil jo altid ku huske det lille hjerte der slog indeni dig, dit barns"

Den må da virkelig give de piger/kvinder der har fået en abort dårlig samvittighed, når de i forvejen har taget en svær beslutning. Synes bare lidt det er at 'gnide salt i såret'

Er ikke imod abort, bare man selvfølgelig ikke bruger det som prævention, men nogle gange er det jo nødvendigt at få en abort.
Har også hørt i nyhederne at der er nogle der foreslår forbyde abort.

Hva mener i om denne reklame + det med abort generelt?
Er lidt spændt på at høre andres meninger, selvom jeg nu holder fast i min egen smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Choose Life (abort)
  • #1   10. okt 2013 Jeg kørte forbi den der mark hvor de har sat alle de der kors op, eller de der marker er det sådan set, jeg blev simpelthen så forarget. Men kunne se jeg bestemt ikke var den eneste, for en del af korsene var væltet, og det var tydeligt at det var mennesker der havde gjort det.

Jeg syntes simpelthen det er noget fis med sådan en kampagne, vi lever ikke i 1900 og hvidkål mere. Der er fri abort i landet, og så skal man simpelthen ikke dunke folk i hovedet, som har valgt/vælger abort.

• #2   10. okt 2013 Helt enig Rikke.
    Så godt det med korsene i Tv Syd.
    Det er skræmmende smiley

• #5   10. okt 2013 Jeg synes det ville være forfærdeligt, hvis man forbyder abort. Klart nok, at man ikke skal bruge det som prævention, og jeg får det også skidt, når jeg hører om dem, der uden dårlig samvittighed får den ene abort efter den anden.
    Det virker nogle gange uretfærdigt, overfor dem der virkelig kæmper for at få børn, at der så er nogen der igen og igen vælger et barn fra.

Men der er også bare engang imellem brug for det. Jeg mener bestemt ikke, at man skal sætte et uønsket barn i verden. Det er ikke nødvendigvis et egoistisk valg, for det kan også skyldes, at forældrene ikke føler, at de kan give barnet det der er behov for, fx pga. manglende tid, økonomiske problemer osv. Og så tror jeg, at det er bedre, at man får en abort.

• #6   10. okt 2013 Ja tænk lige hvis abort blev forbudt, det ville i værste fald koste menneskeliv. Og jeg er sikker på at læger ville gøre det i al "hemmelighed", men der ville også være nogle som ville ende i de forkerte hænder, og med fatale følger som slemme blødninger, infektioner og i værste fald død.

Jeg er bestemt ikke fan af dem som får den ene abort efter den anden, fordi de ikke gider beskytte sig. Abort skal bruges i" nødstilfælde" , og være noget som er gennemtænkt, men det skal stadig være folks frie valg.

• #8   10. okt 2013 What Batdog said! smiley

Men når det er sagt synes jeg nogle af dem der er imod abort præsenteret nogle meget usmagelige PR stunts!

• #9   10. okt 2013 Ulla: Det er jo også et svært valg for mange kvinder, altså ment at det virkelig er noget de har gennemtænkt, og vejet for og imod, og de er måske nået frem til at abort er det mest fornuftige, og har dermed egentlig vist ansvar. Det er måske noget som de tænker over med jævne mellemrum, og så gør sådan en omgang dårlig samvittighed jo netop bare intet godt. Jeg syntes netop også det er usmageligt, også derfor jeg blev så forarget over de der kors de har sat op, jeg havde godt set om det i nyhederne, men blev godt nok overrasket over HVOR stort et areal de rent faktisk har fyldt med kors.

• #10   10. okt 2013 Jeg er i den grad også forarget over den kampagne, og den vil intet godt udover at give evt. unge piger dårlig samvittighed, og nej den tænker ikke på retten til liv, jo fosterets, men hvad med retten til det gode liv for både de børn der rent faktisk bliver født og de kommende forældre ... Intet må da være værre end at ende med at være født pga, dårlig samvittighed, ikke at være rigtigt ønsket ....

Jeg så forleden at nogle præster ville bruge filmen i konformand undervisningen for at debattere liv .... nu har jeg ikke længere børn i den alder, men havde jeg og kom det mig for øre at det skulle ske så holdt jeg simpelthen mine børn hjemme, og jeg ville i den grad protestere ...

Den ville jo så stå alene uden en værdig modkampagne ....

Jeg har selv som 19 årig fået abort, har ikke et sekund fortrudt, ikke et sekund haft dårlig samvittighed, ej heller nogen psykisk eftervirkning ...
    Da jeg fik børn har jeg tænkt, gad vide om det barn ville ligne, og de kunne have en ældre bror/søster ... men ikke på nogen måde med savn og fortrydelse ...

Jeg er så forarget over den kampagne og synes den målrettes nogle unge i en letpåvirkelig alder ....

kan godt forstå den blev taget af i biografen, den burde heller ikke vises i TV

• #11   10. okt 2013 Jeg kender ikke til det du omtaler, men jeg synes en kampagne for at tænke sig om inden man spreder ben, måske ville være på sin plads....

• #12   10. okt 2013 Jeg er både for og imod.
    For mig selv ville det aldrig blive aktuelt.

Men jeg må sku indrømme at jeg synes det er for galt indimellem hvad folk kan få godkendt.

Blandt andet par der i 21. uge skal have abort, da manden har i sinde at gå fra hende såfremt hun vælger at få dem (de ville have barn, som i BARN)
    og lign.

Jeg synes bestemt grænsen for fri abort burde holdes på uge 12, og så skulle der strammes MEGET op på hvornår man kan få tilladelse så sent.
    Et barn i 21. uge lever faktisk et kort stykke tid efter fødslen, og hvis barnet er levedygtigt, ja så kan jeg ikke se når man alligevel skal igennem en fødsel at nogle af de mange barnløse børn ikke ligeså godt kan få glæde af det!

Jeg har gudskelov ikke selv arbejdet steder hvor disse sen aborter foregår, men det har min mor, og jeg synes det er virkelig virkelig grumt.

Sætninger som den i reklame er dog til at ryste på hovedet af. Jeg er i uge 29, og kan altså ikke mærke barnets hjerte, kun bevægelser, hvilket jeg så har kunne fra uge 16 af.

• #13   10. okt 2013 Den med korsene ved motorvejen kan jeg godt leve med, jeg synes bare placeringen er så forkert.

• #14   10. okt 2013 Jeg har ikke hørt lige den "reklame", men jeg synes generelt de fleste abortmodstanderes retorik er usmagelig. Det bygger stort set altid på hvor dårlig samvittighed man bør have hvis man har fået en abort, og generelt er de jo ganske glade for at kalde det mord...

Det er fair nok at være imod abort, vi har alle ret til vores holdninger.. men den måde de "angriber" folk i en svær situation på, får i hvert fald ikke mig til at tage dem mere seriøst

• #15   10. okt 2013 Senaborter synes jeg er en anden snak -der er jo tale om noget man skal have særlig godkendelse til, og så må man se på reglerne for godkendelse.

Men diverse grupper der kæmper imod abort, kæmper jo imod ALLE aborter, ikke kun senaborter. Man kan sågar finde heftige debatter imod brug af fortrydelsespiller, med det argument at at der er tale om et selvstændigt levende væsen fra befrugtningsøjeblikket, og derfor er det mord, selv hvis pillen tages dagen efter befrugtning

• #17   10. okt 2013 Jeg har selv fået en abort for 2 og et halvt år siden og jeg må indrømme at jeg nogen gange fortryder og får dårlig samvittighed over det. Især når jeg får smidt anklager om mord i hovedet.

En af de ting der rørte mig mest,var da jeg skulle have om et barns udvikling i maven i biologi i skolen og fandt ud af at det i 11-12 uge faktisk ER et lille bitte menneske. Jeg gik fra timen, for jeg kunne slet ikke håndtere det, da jeg længe har haft et ønske om at blive mor.

Jeg er klart for det frie valg, da det bare ikke er alle der er klar til at få børn når de bliver gravide. Men er imod abort grundet køn på babyen og synes det er usmageligt, når der finded massere som ville ønske de kunne blive gravide til at starte med.

Jeg har kun hørt den her reklame en gang og adr hvor gjorde den mig da også trist.

• #18   10. okt 2013 Er da lettet over jeg ikk er den eneste der er forarget.

Synes en kvinde skal have lov at bestemme over sin egen krop.
    Dengang jeg var 15, næsten 16 troede jeg at jeg var gravid fordi jeg ikk havde haft min menstruation rimelig længe + min appetit var svingende.
    Det var min første kæreste jeg var sammen med og vidste bare at var jeg gravid ville jeg få abort. Gik i 9. Klasse og ku ikk lige se mig selv med et barn. Heldigvis var testen negativ men er ikke i tvivl om jeg ville have fået abort.
    Selvfølgelig kan man vælge at bortadoptere men det ved jeg bare det ku jeg ikk.
    Gå rundt med en baby i maven i 9 måneder og så give det væk. Nej tak men hatten af for dem der kan og så kan give barnet til nogen der ikke kan få børn men så inderligt ønsker sig det

• #19   10. okt 2013 Det nytter jo heller intet at forbyde det, for man kan jo bare tage til udlandet. I sverige er grænsen fx 14 uger og i England er den 24 uger - hvilket er virkelig vildt, da et barn godt kan overleve, selvom det fødes i 24. uge.

Så engang en tv-udsendelse omkring abort i England, hvor en sygeplejerske fortalte hvor mærkeligt og ubehageligt det var. På den ene stue skulle hun fx være med til en abort i 24. uge, hvor man bare lader barnet dø bagefter, og på den anden stue er man med til en for tidlig fødsel (fx. 24.-25. uge), hvor man kæmper for at holde barnet i live. To børn, i samme alder, og så forskellige skæbner. Ret stor kontrast og meget skræmmende. Er alligevel glad for, at det ikke er lovligt i Danmark. :o)

• #20   10. okt 2013 CTS:
    Hold da op det lyder vanvittigt! 24 uger smiley
    Synes 12 uger er fint herhjemme

• #21   10. okt 2013 Synes reklamen er for meget. Så den på nettet, hvor den kvinde ligger og trækker vejret dybt ind og ud og dette skulle forestille et fosters hjerteslag. Det er jo langt fra hvad et foster gør.

Jeg er for frit valg. Folk bestemmer selv, man slår ikke ihjel, for det er et foster - det er ikke et barn før det er født.
    Hellere abort end et barn der bliver født af folk der ved de ikke kan klare et barn.

• #22   10. okt 2013 Henriette - Ja, det er faktisk ret klamt. :o(
    Ved 12 uger kan man jo intet mærke eller se, men ved 24 uger, er man jo mere end halvvejs i graviditeten :o(

• #23   10. okt 2013 Henriette -den der med at bortadoptere er faktisk ikke så ligetil herhjemme. Der er en række regler omkring det med at frasige sig forældremyndighed osv der gør det ret omstændigt.
    Min kusine kan, efter at have kræft, ikke få børn selv, og har derfor undersøgt muligheden for rugemødre osv i nabolandende (i lovens øjne er rugemoren mor, og derfor vil der være tale om almindelig adoption, så reglerne er de samme), og det er da lige til at blive gråhåret af de regler.

• #24   10. okt 2013 jeg forstår så slet ikke hvordan det kan være lovligt at abortere et sundt og raskt barn, når man er så langt henne at barnet faktisk lever ved fødslen... Det er da barbarisk.

• #25   10. okt 2013 Ja, og det kan endda overleve. På stuen ved siden af, ligger der måske et barn i samme alder, og kæmper for livet. Meget barbarisk!

• #28   11. okt 2013 Jeg synes alle børn har krav på at være ønskebørn, bla. derfor er jeg for fri abort.
    Jeg synes i øvrigt at de pr.stunts imod abort, samt abortmodstandernes retorik er så usmagelige og menneskefjendsk at at jeg nærmest ikke har ord for det.

• #30   11. okt 2013 Varkhond -og jeg tror da heller ikke der er ret mange mennesker der synes det er en god ide at erstatte prævention med abort(er).
    Og heldigvis er det da heller ikek flertallet der benytter dem på den måde. Jeg kender kun få som jeg ved har fået foretaget abort, og for dem har der været tale om enkeltstående tilfælde, og ikke generel uforsigtighed/ligegyldighed eller hvad man nu skal kalde det.

Ulla -sådan en afdeling må være svær at være på. Jeg har slet ikke nok kendskab til senaborter til at vide hvor lette/svære de er at få lov til. Jeg håber det trods alt kræver en vægtig grund, og at der generelt ikke deles for rundh¨ndet ud af tilladelserne til det

• #31   11. okt 2013 Jeg har fået en abort, og jeg fortryder intet, for jeg var en meget forvirret ung pige på det tidspunkt og jeg havde absolut ikke styr på mit liv.
    Hvis jeg var blevet påtvunget det barn, ja så havde det godt nok været synd for barnet, jeg havde ikke kunnet tilbyde et ordentligt og stabilt liv, som er så vigtigt for børn.
    Der skal fortsat være mulighed for fri abort, så det er ønskede børn der bliver sat i verden til et godt og trygt liv, med en mor der har styr på sit liv og sætter barnet før byture, flyven og faren omkring og alle de andre ting man gør når man er ung.

• #32   11. okt 2013 Jeg synes slet ikke om den debat det er i gang om aborter...
    En abort skal ikke være noget der kan bruges som prævention, men det skal altid være en mulighed.
    Jeg har respekt for de mennesker, der selv kan se at de ikke kan byde er barn et godt liv, og derfor vælger en abort.

Michelle: der er nærmest umuligt at få en senabort... Der skal være en rigtig god grund! Jeg gik i 9 klasse med en pige der blev gravid. Hun opdagede det først i 14. Uge, og søgte om senabort. Hun fik afslag, da det ikke var gund nok at hun var ung.
    Der barn har, efter min mening, ikke noget godt liv i dag. Han har været kastebold hele sit liv, moderen går mere op i fest, druk og fyre end hun går op i sit barn. Han kom i plejefamilie da han var 8 år, men han burde virkelig være blevet fjernet fra hjemmet meget tidligere.
    Drengen er 10 år i dag, og er nyligt anbragt på en døgninstution for unge med "problemer"..
    Alt dette ved jeg kun fordi, at moderen deler alt på facebook. Hun har ondt af sig selv, og forstår ikke hvorfor hendes barn er blevet fjernet. Det er næsten det der er mest skræmmende.

• #33   11. okt 2013 Der kan være mange gode grunde til at få en abort, og det er for mig ok, så længe det ikke bliver misbrugt, og at det foretages inden 12 uger.
    jeg stod i situationen for 18 års tid siden, som 21 årig, men kunne ikke få det gjort.
    valgte barnet, selv om jeg aldrig havde haft ønsket om et barn, og faderen var en spade.
    det er jeg jo glad for i dag smiley

• #36   11. okt 2013 Jeg tror ikke jeg ville vælge abort selv, men jeg mener man har ret til det frie valg. Stakkels de kvinder der bor steder hvor er tvinges til at føde et uønsket barn.

• #37   11. okt 2013 Men der er jo risikoer des flere aborter man får. F.eks. er der en pige i min omgangskreds der har fået 3 aborter og hun er blevet steril af det. Så hun kan bare ikke blive gravid mere.
    - Selvom jeg burde have ondt af hende, fordi hun SÅ gerne vil have børn på et tidspunkt, så kan jeg ikke lade være med at tænke at det er helt hendes egen skyld at hun sidder der hvor hun er nu.

• #38   11. okt 2013 Jeg er glad for den frie (men strenge) abort her i landet. Jeg synes klart det er en nødvendig ting i et civiliseret og oplyst samfund, at man kan hjælpes væk, når man sidder i en ulykkelig situation.

Jeg synes ikke om at man smider den slags kampagner i hovedet på folk, overhovedet ikke. Det er smagsløst og ufint.

Men.... når jeg hører det spot, sætter de nøjagtig ord på hvordan jeg følte, da j2g stod med en uønsket graviditet..

• #39   11. okt 2013 Sociale senaborter er blevet sværere at få ja. Men fejler barnet bare det mindste fysisk, tilbydes en abort. Flere af pigerne på bg har fået tilbudt abort i tilfælde med læbe-gane-spalte. Det har jeg altså ret svært ved. Det er i mine øjne ikke en særlig stor ting, og de børn som fødes med det nu om dage, bliver jo opereret så godt at det nærmest ikke kan ses..

• #41   11. okt 2013 Hvs man er imod abort så kan man jo bare lade være med at få en smiley Jeg synes det er uartigt at ville fratage andre retten til selv at bestemme over egen krop. Jeg synes faktisk at de der 'retten til liv' folk er megadobbeltmoralske; de vil gerne bestemme over andres liv, men det må 'de andre' ikke ... Gav det mening? Jeg kan slet ikke have den der 'liv for enhver pris tankegang'.
    Det må være fuldstædnig op til den enkelte kvinde/det enkelte par at vurdere om hun/de ønsker at blive mor/forældre. Det er hun/dem der kender deres situation og ønsker bedst og ikke nogle forstokkede hellige kegler.
    Kvinder har altid fået foretaget aborter - også dengang det var strengt forbudt. Det viser da lidt om at det er noget der er et behov for at have muligheden for.

• #42   11. okt 2013 Som en skrev længere oppe, vi skal nemlig passe på ikke at få amerikanske tilstande, og som med så meget andet er vi lige de der 5-6 år bagefter tingende derovre, så det passer meget godt at det er på vej hertil....

En skrev længere oppe at kampagnen kunne være målrette de der bruger abort som prævention, det tror jeg ikke, den er målrettet yngre/unge kvinder der er letpåvirkelige, hvis den var til de der får flere /mange aborter ville den køre på de helbredsmæssige konsekvenser af dette, ikke på det følelsesmæssige som den helt klart gør ....

• #43   11. okt 2013 Jeg kan slet slet ikke forstå den tankegang om at abort ikke er en mulighed..
    Hellere en abort end at få et barn som ikke er ønsket og som vil blive bebrejdet sin tilstedeværelse hele sit liv.. Eller som bliver en som vandre gennem systemer fra den ene institution til den anden..

• #45   11. okt 2013 Wow. Troede ikke der fandtes mennesker, der var imod den slags mere. Hellere abort end et uønsket barn. Fostret lider jo ikke... Og er slet ikke bevidst endnu. (Medmindre man tager til England åbenbart smiley Men herhjemme er det ikke.) Mon de også er imod fortrydelsespiller... Og prævention... Der forhindrer man jo også et potientielt liv i at komme til verden.

• #46   11. okt 2013 Jeg er ikke imod, for jeg er så gammel at jeg stadigvæk kan huske skrækken hvis jeg gik over tiden, for dengang kunne jeg bare ikke sådan lige få en abort...
    Når det er sagt, så synes jeg det er menneskeligt og i orden, at man føler noget når man vælger abort...Hvis man ikke gjorde det så ville man ikke være menneskelig...
    Lige gyldigt hvad der ligger til grund, så fravælger man liv...Så selvfølgelig skal man føle noget....
    Men det er ikke det samme som at fravælge at få en abort...Hvis det er det man vil...Det må være helt den enkeltes egen sag.

• #48   11. okt 2013 Jeg ved at hvis jeg blev gravid nu ville jeg ikk få abort for har fast arbejde, fast kæreste gennem 3 år og har boet sammen i lidt over 1 år så skulle det ske ville jeg vælge barnet men er ikk klar til at planlægge børn endnu.

Hvis man ser de Unge mødre (følger ikk med mere) men kan da huske hende Malou Stella der fik barn som 15 årig men det er da mere hendes mor der passer drengen. Hun flytter uden at ta sin søn med osv. Hun er da en af dem der burde have fået en abort synes jeg.

• #50   11. okt 2013 Nej selvfølgelig ikk. Synes bare det er synd for ham at hun virker så ligeglad. Hun kan selvfølgelig have ændret sig og taget mere ansvar men dengang hun var med var hun sgu ikk en særlig ansvarlig mor

Kommentér på:
Choose Life (abort)

Annonce