502 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

rettigheder i forb. med køb af dyr rettigheder i forb. med køb af dyr

Hvad er jeres mening omkring køb af dyr?
Det er således at jeg har købt 15 høns, hanekyllinger og kyllinger. Efter en nat var 1 høne død, nu efter 4. nat er den næste død. Den første pillede vi fjerene af på, og kiggede den indvendigt. Den havde en masse tyk sort/grønt tyk væske omkring indre organer. Jeg er ret sikker på, at vi ikke kom til at punktere tarmene fordi der var indhold i dem + der var SÅ meget så det kunne bare ikke kun være det. Kråsen var også intakt, og så ellers fin ud.
Den næste har jeg ikke tid til at ordne lige nu, da jeg er på vej på arbejde inden for den næste time.
Jeg er bestemt ikke af den opfattelse at de to dyr er døde af stress. Den første var skidt da jeg lukkede den ind i det nye hønsehus efter køb, den næste begyndte først at skrænte her for 1½ døgn siden. Begge to er taget i isolering så snart jeg kunne. Den der lige er fundet død så jeg spise og drikke i går.
Jeg har med den første skrevet til sælgeren, og hun virkede ret så ligeglad. Jeg sendte endda billeder og udførlige forklaringer til hende.
Jeg vil egentlig helst lade købet gå tilbage, da det er min opfattelse hun har solgt mig syge dyr. HVIS det skulle være noget i min stald, hvilket det jo egentlig godt kunne være, så ville jeg mene at flere dyr på éngang ville være syge + de døde dyr burde have været friske da jeg lukkede dem ud.
På den anden side, så så jeg udelukkende dyr der gik rundt inden jeg købte dem.
Jeg har i sinde og snakke lidt med sælger i dag uanset hvad, men er der nogen som har erfaringer med fjerkræ herinde, og hvad synes I jeg bør gøre? Skal jeg bare slagte hele besætningen og kassere dem, og dermed have spildt 650,- (er på SU så alt tæller) eller kan jeg tillade mig at bede om at lade købet gå tilbage?
Jeg har altid haft det sådan at hvis en køber kontaktede mig med et syg dyr inden for rimlig tid, så ville jeg betale pengene retur eller tilbyde at tage dyret tilbage. Det handler både om den pligt jeg føler som sælger, men også om det ry jeg har i byen. Desuden har jeg kun hørt om et af mine dyr som jeg har solgt der var blevet aflivet, og der tilbød jeg penge retur til køberen, men det ville hun ikke have da hun mente skaden var sket efter køb

På forhånd tak for input

Fra en meget frustreret Line

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rettigheder i forb. med køb af dyr
Kommentér på:
rettigheder i forb. med køb af dyr

Annonce