5.186 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

Tandlæge og afdragsordning? Tandlæge og afdragsordning?

Hej.

Er der nogle herinde som kender til tandlæger som tilbyder afdragsordninger? smiley

Jeg står i den situation, at jeg har 2 kindtænder som skal rives ud(7+ og 7- (Altså de allerinderste)) Derudover skal jeg have lavet 2 fyldninger.

Dette har jeg fået lavet et overslag på af "min" tandlæge, som lød på omkring 4800,-

Jeg søgte derfor en engangsydelse hos kommunen da jeg er på SU og ikke har mulighed for bare at hive den størrelsesorden ud af mit budget til at få lavet tænder.

Jeg udfyldte denne nøje og skrev kun min SU på, fordi jeg aldrig har oplevet at måtte skrive su-lånet på sådanne ting, dertil skrev jeg alle mine udgifter, hvorpå de største er husleje + forbrug og transport samt gæld.

Jeg fik så et brev tilbage efter 1½ uge med et afslag omkring enkeltydelse til tandlæge på 5000,- fordi at jeg ifølge kommunen har et rådighedsbeløb på lidt over 5000,-.
- Dette er jeg mildest talt måløs over. Jeg kiggede så i begrundelsen for dette, og her viser det sig at sådan noget som transport og gæld udgifter ikker godkendte udgifter i deres 'system'.

HELT ÆRLIGT! Hvilken verden er det lige vi så lever i? Det er da dybt latterligt at man kan søge enkeltydelser, hvis folks normale udgifter ikke er 'godkendte' i deres L***TE system.

Min eks har en veninde som går og feder den på KH og hun har lige fået lavet tænder for 20.000,- betalt af kommunen!!!

Gah.

Anyway, det sætter mig nu sådan at jeg virkelig har brug for at finde en tandlæge som er villig til at lave en afdragsordning, da jeg virkelig gerne vil have lavet mine tænder inden det bliver værre smiley Suk altså.

Gode råd modtages med kyshånd .

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tandlæge og afdragsordning?
  • #1   6. okt 2013 Mit bedste bud ville være, at ringe til din nuværende tandlæge og høre om de har afdragsordninger ellers igang med telefonbogen og ringe til de forskellige tandlæger i dit område, for at høre om de kan hjælpe ..

• #2   6. okt 2013 Der er vel ikke andet at gøre end at ringe rundt til nogen i nærheden af hvor du bor og så spørge dem, tror min i Aarhus gør det i nogen tilfælde, men så kommer der jo transport tid og omkostninger oveni ....

• #3   6. okt 2013 Anja - Så vidt jeg ved gør de fleste tandlæger det ikke med "nye" kunder.

Hanne - Jeg har gratis transport i hele midtjylland, så det er ikke et problem for mig smiley Men tog såmænd os gerne til sjælland for at få det lavet. Har det virkelig stramt over at kommunen sagde nej da jeg har en form for smerter i mit tandkød hver dag smiley

• #4   6. okt 2013 Har du spurgt din egen tandlæge om muligheden for en afdragsordning ?

Med mindre man er kendt for ikke at betale sine regninger, så tror jeg de fleste tandlæger er med på sådan en ordning.

• #5   6. okt 2013 Ib - Ja, min egen tandlæge kan desværre ikke, da de har oplevet for tit at folk ikke betaler, så de har bare sagt kollektivt nej nu. Dog ville han se om han kunne overtale ejeren til at dele en regning i to, også kunne jeg bare få det lavet af 2-3 omgange, så det ikke blev meget mere end 1000 kr per gang.

Man kan da håbe på det ellers.

• #6   6. okt 2013 Det plejer nu ikke være noget problem hos de fleste tandlæger.. Prøv at hør din tandlæge ad.. Jeg fik da lov, sselvom jeg var ny kunde..

• #7   6. okt 2013 Anya: Jeg synes nu, det er helt fair, at afdrag på gæld ikke hører med til udgifter, der skal tages hensyn til - det er jo ikke hverken kommunens eller skatteydernes problem, at man har gældsat sig..

Jeg tænker, det eneste, du kan gøre, er at ringe rundt og høre, om der er en tandlæge, der vil gå med til en afdragsordning.

• #8   6. okt 2013 Ah.. Læste så dit indlæg bagefter

• #9   6. okt 2013 Danielle - Hehe, du er heldig så (:

Bente - Tja, så er vi jo forskellige der, men det skal man jo også have lov at være. Men nu var det ikke kun gælden der ikke var godkendt, mit transport var heller ikke, og de fleste andre heller ikke..

Faktisk er de eneste godkendte udgifter jeg så på det papir, husleje og gæld til kommunen

• #10   6. okt 2013 Ja min tandlæge i kbh gør, men det er jo pænt langt for dig.

• #11   6. okt 2013 Nej, vi er bestemt ikke enige smiley

I øvrigt så er det min opfattelse, at langt de fleste tandlæger er til at tale med, hvis man ellers har for vane at betale sine regninger til tiden og ikke er registreret i RKI. Jeg ville sagtens kunne gøre det hos min tandlæge.

• #12   6. okt 2013 Der er en tandlæge i KBH som også giver 20% studierabat o.O

Bente - Nu er jeg så i RKI, pga en tabt sag med et boligselskab, så det kan jeg desværre ikke gøre meget ved.

• #13   6. okt 2013 Nå ja, så tror jeg sørme, du får et problem, men prøv da at ringe rundt. Du kan højst få nej.

• #14   6. okt 2013 Prøv at kontakte tandlægehøjskolen. De mangler mange gange patienter.
    Jeg havde en kollega som fik restaureret hele sin mund til næsten ingen penge.

• #15   6. okt 2013 Ja, ellers må jeg vel bare lære at leve med smerten indtil jeg enten vinder i lotto eller ender på kh -.-'

Anni - Er de uddannet derinde?

• #16   6. okt 2013 det er tit sidste års studerende der laver det under supervision af uddannede, de fleste er glade og tilfredse med arbejdet lavet der, men har nu hørt der nærmest er venteliste til behandlingerne .... men Tandlægehøjskolen er et godt bud

• #17   6. okt 2013 prøv at tage kontakt til tandlæge skolen

• #18   6. okt 2013 Ellers få det lavet lidt ad gangen. Jeg har lige fået trukket en kindtand ud, det kostede 350 kr - og det er københavnerpriser....

• #19   6. okt 2013 Du kan evt. prøve at se om der er nogen legater, du kan søge. Der kan være legater til studerende, værdigt trængende generelt eller evt. efter hvor i landet du er fra.

Har også hørt at der kan være venteliste på tandlægeskolerne. Desuden skulle de også selektere efter hvilke tandproblemer, der er mest interessante for deres elever at øve sig på smiley Men det er da under alle omstændigheder et forsøg værd alligevel.

http://www.au.dk/tls/for-patienter/bliv-patient/hvordan/

• #21   6. okt 2013 Schaum: Hvis man beder om afdragsordning, så tror jeg nu nok, de gør, hvis ikke de kender patienten godt. Men ellers tag det i etaper, som det foreslås ovenfor.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #22   7. okt 2013 Om de er uddannede på en tandlæge[i]skole[i]??? LOL

• #23   7. okt 2013 Schaum - Uhm ikke nødvendigvis da det ikke er svære ting jeg skal have lavet,

Homers friend - Ja, nu har jeg sådan set massiv tandlægeskræk, så undskyld mig at jeg ikke har lyst til at have en studerende til at rode i min mund.

Ja, jeg har ringet til min tandlæge idag, og han vil ringe til mig når han har tid, så må vi se hvad han siger (:

• #24   7. okt 2013 Hvad med at få det hele ordnet i Tyskland. Det er ofte en tredjedel af prisen. Så kan du måske betale på een gang? Men det kræver selvfølgelig du har køremuligheder. Prøv at Google tandlæger Flensborg, der kommer mange og de taler dansk

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #25   7. okt 2013 Faktisk er de ofte LANGE MERE pædagogisk anlagt end ældre tandlæger.

Og så står de der jo altså ikke alene LOL De ER jo ligesom under uddannelse

• #26   7. okt 2013 prøv lige og undersøge om du ikke kan komme med i den ordning de for unge under 25 år til tandlæge hjælp

• #27   7. okt 2013 Lotte - tak for tippet, vil jeg kigge på.

Homers ... - Jeg synes min tandlæge er fint pædagogisk. Men nu er det ikke det pædagogiske jeg har behov for, men at vide den der skal lave mine tænder kan finde ud af det, så det er smertefrit for mig. Men det fair hvis du ikke har problemer med sådanne ting smiley

Laika - hvad er det for en ordning.

• #28   7. okt 2013 Få lavet lidt af gangen og betal efter hver behandling;)

• #29   7. okt 2013 Nu har jeg haft fat i min egen tandlæge.

Han sagde at det kan laves over 3 gange, og at han kan dele regningen i 2 hvis jeg gerne vil have det.

Det har jeg sagt ja til og har en tid på onsdag.

• #30   7. okt 2013 Nå, men så løste det sig jo alligevel smiley

• #31   7. okt 2013 Tja kommer jo til at tage et halvt år at få det lavet, men sådan er det jo. Må bare købe massere af kodimagyler smiley

• #32   7. okt 2013 Hvis du skal have mange, så skal du huske, at du skal forbi lægen nu og have en recept, man kan ikke længere købe store pakninger i håndkøb.

Et halvt år er jo ingenting contra, at du mente, du skulle vinde i lotto for at få lavet dine tænder smiley

• #33   7. okt 2013 Lol, nej det med at vinde i lotto var egentlig mere tænkt til min gæld over den tabte boligsag, men kan godt se at det kan misforståes.

Men det går nu nok.

Jeg forstår bare ikke at man ikke kan få pensilin mod tandkødsbetændelse?

• #34   7. okt 2013 Altså paradentose? Hvis man har det, skal det jo behandles i hver enkelt tandlomme - ofte med laser, som skal slå bakterierne ihjel dernede.

• #35   7. okt 2013 Nej, bare almindelig tandkødsbetændelse. Faktisk skulle det være ganske normalt? Læste et sted at op mod 90 % i Danmark har det. Du ved når man bløder hvis man børster tænder og sådan

• #36   7. okt 2013 http://www.tandlaegeforeningen.dk/Patienter/Tandsygdomme/tandkodsbetaendelse_paradentose.aspx

Tænderne skal bare renses, og der skal fjernes tandsten - så forsvinder det igen, det behandles ikke med penicillin.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
    #38   7. okt 2013 Hvorfor skal du ha trukket tænder ud og hvad er det der gør ondt? Og finder det altså lidt mærkeligt, hvis tandkødsbetændelse er et problem du har, at din tandlæge aldrig har fortalt dig om klorhexidin....

• #39   7. okt 2013 Skal have trukket tænder ud fordi de er døde og det er dyrere at rodbehandlede end at trække ud, derudover så genere den ene mig lidt da der ikke rigtig et plads til den.

Når de borer i ens tænder og trækker dem ud gør det undt, medmindre man et ordentligt smertedækket, hvilket også gør ondt da de skal stikke mig med en nål i munden og det er nok en del af min skræk. Kan ikke klarer nåle og det at blive stukket i.

Nej han har ikke fortalt om det. Han sagde bare at jeg skulle børste tænder 2 gange dagligt i 4 min også gik det væk med tiden.

Ja jeg er meget pylret, men det er bare sådan det er.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
    #40   7. okt 2013 Regner da med du børster 2 gange dagligt - er det ikke normalen?
    Det lyder sgu uprofessionelt. Spørg ham om han ville anbefale dig klorhexidin, og i så fald hvilken opløsning og over hvor lang tid.
    Har aldrig haft døde tænder så har ingen idé om hvordan det føles. Men man behøver jo ikke tage kodymagnyler i et halvt år for at få trukket tænder ud, det tar en lille uges tid før smerten er væk.

• #41   7. okt 2013 Kodymagnylerne var nu mere til den trækken jeg har i tandkødet pt (: Da han ikke ved om det er pga betændelsen eller den ene tand som skal rives ud.

Jo det er normalen, men der er enormt mange som ikke gør det, heriblandt mig. Kan selvfølgelig bare være "mig" men kender faktisk ikke lige udelukkende nogle som gør det.

Jeg gør det altid om aftenen, fordi det "rart", men før jeg fik ondt har sjældent gjort det om morgenen, fordi jeg synes det smager grimt og synes der går op til 3-4 timer før jeg kan spise noget, da jeg kan smage tandpastaen,

• #42   7. okt 2013 Tip.... Spis morgenmad før du børster tænderne om morgenen smiley

Tandbørstning 2 gange om dagen og tandtråd et par gange om ugen... så kan man slippe for ubehagelige tandlægebesøg.
    Eftersyn og tandrensning en gang om året.. koster 1 kr om dagen ca ... det er da til at komme over

• #43   7. okt 2013 Ib - Det ville normalt være et godt tip, men jeg spiser morgenmad oppe i skolen, da det er gratis (: Men husker det til når der ikke er mere morgenmad på skolen.

Pt, er jeg begyndt at tage min tandbørste og tandpasta med i skole, for at gøre som du siger, fordi jeg vil have morgenmad, men det eneste der hjælper på den trækken jeg har i tandkødet er tandbørstning, så sådan er det bare xD

• #46   8. okt 2013 ANY den ordning jeg skrev om er hvis du læser og ikke ældre end 25 år

• #47   8. okt 2013 Der findes også tandpasta med mild smag.

Kommentér på:
Tandlæge og afdragsordning?

Annonce