Dårligt klassemiljø Dårligt klassemiljø
Allo
Jeg går på gymnasiet, 3.g.
Der er sket nogle ting i mit fransk hold, som gør at jeg føler mig udstillet, og faktisk hånt af læreren.
Det er ikke noget læreren kan blive fyret for - og det ønsker jeg selvfølgelig heller ikke for ham, da jeg ikke kan klare tanken om at gøre en arbejdsløs.
Læreren har beskyldt mig for at have snydt(plagiat), hvor han ikke har lavet plagiat kontrol, men gået ud fra det, udfra at der stod en engelsk sætning til sidst i fransk afleveringen.
Den engelske sætning var der, fordi jeg til tider oversætter engelsk til frank, hvis jeg vil tjekke en sætning i google translate, og jeg har så glemt at slette den engelske sætning.
Han nævnte det foran hele klassen, i stedet for at trække mig til side. Jeg brugte meget tid om at overbevise ham, og han har endnu ikke sagt at han tog fejl, angående hans anklage om plagiat - og han har givet mig 02, fordi han troede jeg havde begået "plagiat" snyd.
Kan man på nogen måde melde sig ud af sit sprog hold?
Jeg er egentlig sikker på at man ikke kan. Er bare så dybt ulykkelig over at skulle gå et helt år i den klasse, med den lærer. Stoler ikke på at han vurderer min karakter ordentligt mere.
Desuden har jeg det ikke godt socialt i den fransk klasse, og det har jeg aldrig haft. Jeg har holdt ud indtil nu, men det der var faktisk dråben for mig.
Er der NOGET jeg kan gøre?
Eller noget jeg kan gøre, for bare at holde ud i det dumme år?
Er der nogen der har været ude for noget lignende? Fortæl gerne
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 641
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 18
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 998
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.097
Når en 3. person hører med kan han ikke "forfølge" dig .... det tror jeg ikke han vil turde ...
Mht. det sociale, så stå det igennem, det er din uddannelse det gælder, fokuser på det faglige i de timer, og nyd de andre fag hvor du har gode/bedre sociale relationer
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.668
Jeg havde helt sikkert snakket med rektoren, en studievejleder, mentor eller hvad der nu er på din skole
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
Måske det hele blot bunder i misforståelser, og han tror i begge er kommet videre?
Personligt ville jeg også finde din forklaring mærkelig, men hvis han får af vide at det stadig går dig på at han mistænkte dig, så burde det få ham til at forstå.
Personligt synes jeg Google translate er snyd til opgaver, og måske er han af samme holdning! Så skal i blot have dette afklaret!
Personligt ville mit forhold til en elev blot blive yderligere anstrengt hvis en elev klagede til leder eller vejleder uden at have talt med mig først. Men det kan være ekstremt svært at tage skridtet.
Hvis han handler totalt uhensigtsmæssigt på din udstrakte hånd, så bør du gå videre med det, men jeg mener man først bør prøve noget selv.
At sige Hey jeg har et problem med måden du har behandlet mig på, jeg føler ikke du anerkender mig og mit arbejde, hvad skal vi gøre ved det?
Undervisere og lærere er også blot mennesker, de kan fejle og handle forkert, og kan have ligeså svært ved at acceptere det som andre. Han har uden tvivl handlet uhensigtsmæssigt, men nu skal I videre
Held og lykke.
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 998
Noget tilsvarende skete engang for min bror, da en lærer åbent i klassen talte om hans fravær både imens han var der og en dag han ikke var der. Min mor klagede til rektor med krav om, at der blev sagt undskyld.
Det er træls at gå at have ondt i maven over sådan noget, håber det løser sig. Ligesom Hanne siger, er det vigtigste at fokusere på de faglige, selvom de kan være svært, når man er nu og andres mening tit betyder utrolig meget, og man er meget påvirkelig.
apr 2010
Klart det burde være taget privat, og det er bundærgeligt at han har handlet så forkert. Men det er dæleme også ærgerligt hvis i ikke får løst det, og det ødelægger resten af faget.
Der er overraskende mange der snyder.
Har du fået karakterer der indikerer at han giver dig dårligere end du burde have?
apr 2010
Og det kan være denne lærer har brug for en øjeåbner, det må du næsten kunne fornemme
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.418
No matter what, hvad så med at sige til din lærer, at du føler dig trådt på- hiv ham ti side, og spørg om I ikke lige kan snakke 5 min. - synes i hvert fald det er værd at prøve, før du går videre med det.
aug 2007
Følger: 106 Følgere: 101 Hunde: 1 Emner: 354 Svar: 2.545
Så prøv at snakke med din studievejleder/evt rektor.. Så kan det være I finder en løsning - det havde jeg slet ikke fundet mig i!
Håber du finder en løsning
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 18
Jeg var ved at skrive en besked til min vejleder igår(uden at udstille læreren, jeg havde ikke nævnt hans navn), men så blev min besked slettet, fordi jeg begik den dumhed at skrive den direkte og online. Jeg gav derefter op.
Jeg tror jeg vælger at snakke med min vejleder om hvad mulighederne kan være, for jeg er virkelig træt af ham. Jeg har dog ikke tænkt mig at putte mig i en situation, hvor han kan blive stillet i dårligt lys, for jeg ved at der kan være tale om misforståelser. Jeg vil ikke blande min rektor med ind i det(han er heller ikke til at tale med.)
Men mange tak for de gode svar
Situationen har faktisk gjort mig ret stresset, og det endte i at jeg blev syg og måtte blive hjemme idag, fordi jeg måtte have en spand ved min side. Jeg hader konflikter.
Tanja: Haha, jeg ville ønske jeg kunne skifte sproghold
Dårligt klassemiljø