{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.594 visninger | Oprettet:

Jehovas vidner. Weird. {{forumTopicSubject}}

Jeg er jo af den mening, (og erfaring) at Jehovas vidner ofte opsøger pårørende til nyligt afdøde. Bl.a gennem døds stykker i avisen. Især ved lidt sjældnere navne, så er det jo nemmere.
Jeg har gennem de sidste 4 uger lagt 3 familie medlemmer i graven. Og for 2 timer siden, stod et par Vidner foran min hoved dør. Weird eller what. De ville tale Biblens ord, men blev afvist, da jeg vist har hørt nok af dem, i de sidste par uger. Bar den sidste moster til graven i går. æv for en sommerferie.
Tilfældigt, ved jeg godt, da navnene ikke er nævnt i aviser. Men alligevel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jehovas vidner. Weird.
  • #1   14. sep 2013 nej, det ser da grimt ud på min pæne dør. De har godt af motionen ned af min lange indkørsel..

  • #2   14. sep 2013 Kongelig kommode - gør endelig ikke det! Så har de jo først en grund til at du skal frelses. Og så kommer de oftere.

  • #4   14. sep 2013 Efter vi fik en fin bloddråbe på døren med "Giv blod" eller hvad det er der står, så kommer de ikke her længere smiley

  • #5   14. sep 2013 Jeg har boet her i 17 år og det er 1. gang de er her.

  • #6   14. sep 2013 Sidst de var her spurgte de om de måtte klappe molly.. Og jeg svarede at hvis de ville mangle en finger og modtage blod måtte de gerne.. smiley også kom de ikke igen.. Strengt.. Men jeg var dæleme træt af dem

  • #7   14. sep 2013 De kommer her med jævne mellemrum.. On end off...Sidste gang da jeg blev 65 år.

  • #8   14. sep 2013 Sidst jeg så dem sagde jeg pænt nej tak og ville lukke døren, så satte den ene foden i døren og sagde "jamen du har brug for os". Jeg blev STIK tosset! Og det endte med at hundene fulgte dem ud af indkørslen.
    Det er 11-12 år siden.


  • #9   14. sep 2013 De første år vi boede her fik vi besøg en gang om året-agtigt. Jeg nappede en snak med dem, når jeg havde tid til det.

    Jeg har oplevet en respekt for, at jeg vælger SELV at fortolke biblen (jeg er ikke troende, men finder biblen mere end spændende inden for rigtig mange temaer) og derfor ikke har brug for at få den fortolket for mig.

    De kommer ikke mere..

    Men sjovt nok drømte jeg netop i nat, at der var en enkelt der bankede på min dør. Der var jeg ikke venlig, desværre smiley


  • #10   14. sep 2013 Jeg fik engang besøg af to JV'er da jeg boede på 1. sal i en opgang i betonbebyggelse. Det var i 96 og lige nøjagtigt efter sagen om den unge JV kvinde der havde kraftige blødninger efter en fødsel. Lægerne havde overtalt hende til at modtage blod, som ville have reddet hende, men så fik hun besøg af to af de "ældre" og de overtalte hende til at nægte.

    Hun døde kort efter.

    Så da de to JV'ere dukkede op var min nål stadig i det røde felt og gloserne der røg ud af munden på mig var indrettet derefter... noget med "dumme svin" - "mordere" osv osv. De valgte at gå, uden at bane på øvrige døre, det slag var alligevel tabt på forhånd.

    Idag, når de dukker op, siger jeg bare at det ikke har den fjerneste interesse og de gerne må holde sig væk fremover.

    Men hvis jeg oplever som Sarah, at de sætter en fod i døren, så vil jeg ikke tøve et halvt splitsekund med at forsvare min private ejendomsret og handle ud fra en trussel fra dem. (Så er det vist pænt sagt).


  • #11   14. sep 2013 Jeg har virkelig svært ved at forstå behovet for at være grove mod mennesker...

    Jeg ved godt, at nogle oplever grovheder den anden vej, men det skal vel ikke gå ud over dem, der opfører sig ordentligt?


  • #12   14. sep 2013 Jeg har kun oplevet dem en enkelt gang, og der fik jeg en folder sagde pænt nej tak, og de smuttede stille og roligt igen.

    Jeg forsøger altid at behandle folk med respekt, og forventer det samme af dem - også JV'ere.

    Hvis de så begyndte at sætte en fod i døren når jeg vil lukke osv, så kan det sagtens ske jeg hidser mig op, men ikke uden grund.


  • #13   14. sep 2013 CH

    Det kan jeg godt forstå du ikke forstår. Dengang i 96 var jeg stadig forholdsvis ung - idag havde jeg sandsynligvis nok reageret anderledes. Jo ældre man bliver, jo bedre er man også til at holde temperamentet lidt i ave. Men det skal ikke afholde mig fra at sige min mening - uagtet den sagtens kan siges på en ordenlig måde.

    Og sidst vi havde besøg af dem, var jeg også høflig, men bestemt. Jeg ønsker ikke at de kommer på besøg, that's it.

    (At de så nu blot hælder deres pjecer i postkassen, kan jeg godt leve med - der er jævnligt papirindsamlinger, hvor indtægten går til et godt formål).


  • #14   14. sep 2013 det er da nemmere 1. som sidst at bede dem om at bliver skrevet op til ikke at få besøg, så er man fri for at skulle udtænke div. aktioner for at slippe af med dem igen og så er der ingen der går hidsige eller fornærmede i seng den dag smiley

  • #15   14. sep 2013 Herhjemme siger vi bare "Ingen interesse... Ellers tak." Og så går de igen... No harm done og de har også en hyggelig dag...

    Men det kan da løses med dette skilt... smiley


    profilbillede
  • #16   14. sep 2013 Her kommer de ca en gang om måneden;) de får samme besked hver gang nemlig i gen interesse;) så spørger de om de må aflevere et par blade jeg tager gerne imod, der er faktisk ofte nogle ganske interessante artikler i.

  • #18   14. sep 2013 Min far har fortalt mig, at han en dag sad inde i stuen. Han var lige stået op.

    Det banker på døren, og han er ret ligeglad med hvad folk mener om ham.
    Han er en stor mand...et par kg eller mere for meget til gode smiley

    Når men han går ud og åbner døren, med en smøg og kun iført underbukser...... Han har ikke set dem siden haha


  • #19   14. sep 2013 Som udgangspunkt er jeg fløjtende ligeglad med, hvad folk tror på, og fænomenet "Jehovas Vidner" generer mig ikke det fjerneste.. men, jeg har sgu en enkelt gang oplevet, at de gik over grænsen for mit vedkommende.

    Det var da vi havde Hemingway = hvalp, der skulle ud og tisse jævnligt. Af samme årsag stod vores hoveddør ikke låst, så vi med lethed kunne komme ud med ham. Vi havde været oppe med ham tidlig morgen og var så kravlet i seng igen for bare at ligge og slappe af en halv times tid, inden vi ville stå op. Vi hører lidt efter en banken på døren - men ikke nok med det - et split sekundt efter havde de taget i døren, åbnet den og var vadet ind i vores hus. Min kæreste fløj naturligvis op og i tøjet, men de var allerede halvvejs oppe af vores trappe - og ikke om han kunne få dem til at forlade stedet igen. De brugte undskyldninger så som, at bygningen lignede et lejlighedskompleks, og de derfor bare kunne vade ind (der var tale om et hus i halvandet plan og med én postkasse udenfor).

    Dét er at gå over grænsen for mit vedkommende.


  • Muffin
    Muffin Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 38
    #20   14. sep 2013 Det er ikke mere end en måned siden jeg havde besøg af dem for første gang - faktisk af en utrolig behagelig ældre dame. Jeg fik en god snak med hende. Selvom jeg er ateist, er jeg utrolig nysgerrig på religion og har også læst faget.


    Jeg mødte en stor respekt og forståelse fra damens side, og de er ikke kommet siden.



  • #21   14. sep 2013 Jeg har heldigvis aldrig haft problemer med JV. Vi har altid været søde mod hinanden. smiley

    Hos os er de kommet lidt efter vi er flyttet ind et nyt sted, aldrig i forbindelse med dødsfald.

    For ca. 20 år siden var der en som spurgte mig om jeg ville have min adresse på deres "vil ikke have besøg liste" og om jeg ville! Den har jeg så bedt om at blive sat på hver gang jeg er flyttet og de er kommet på besøg. Det har virket upåklageligt hver gang - også da jeg boede i udlandet. Det er kun her hvor jeg bor nu at de ikke har haft sådan en liste, men de har så lovet at give besked internt om at jeg ikke vil have besøg og jeg har ikke set dem siden.

    Mormonerne har omvendt været meget mere påtrængende, en satte en fod i døren så jeg ikke kunne lukke den og nægtede at gå sin vej, der blev jeg faktisk lidt utryg fordi det var to fremmede mænd og jeg var alene hjemme. Det endte med at jeg blev nødt til at true med at pudse hunden på dem. En anden gang havde de sendt to meget nervøse børn afsted - og det synes jeg faktisk var synd, men mormonerne kommer så heldigvis ikke så tit.


Kommentér på:
Jehovas vidner. Weird.

Annonce