{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.543 visninger | Oprettet:

Bryllups budget - må jeg høre? {{forumTopicSubject}}

Efter at have været forlovet med min kæreste i 4 år, er vi så småt begyndt at snakke om at vi skal spare op til at blive gift.
Vi er sådan rimelig enige om hvordan vi kunne tænke os det hele, og efter snart 4,5 år med hus renovation er vi snart færdige til at kunne lægge pengene til side.

Men hvad koster sådan et bryllup?
Er klar over at det er meget individuelt - men er nysgerrig over hvordan i holdte jeres bryllup (dem som er gift) og hvad gav i for de forskellige ting? Hvad var jeres budget?
Er der nogen derude som er igang med at planlægge? Hvad er jeres budget?

Kom glad med nogle priser, tips og anbefalinger smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bryllups budget - må jeg høre?
  • #2   8. sep 2013 Vil os mene det kommer an på hvad i har at bruge.

Nogen bruger 150.000, andre bruger 50.000. F.eks.

Skulle jeg giftes behøves det ikke være et prinsesse bryllup til 150.000, men sådan en dag vil jeg ikke have der skal mangle noget.

• #3   8. sep 2013 Vi skal giftes i 2015, men er gået i gang med de største poster, såsom kirken, location og budgettet. Hvis gæstelisten ikke ændre på sig bliver der inviteret 85 gæster. Kæresten er skilsmissebarn, så vi har svært ved at gøre noget ved antallet. Men vi har et budget på 100.000, og har valgt at sætte 60.000 af til location, mad og drikkevarer (og hvad dertil hører) - plus minus et par tusinde, da vi nok er nødt til at forlænge arrangementet med et par timer. De andre poster har vi ikke lagt os 100% fast på endnu. Men det bliver formentligt 12.000 til kjolen, og 5000 til musik (vi har nogle kontakter som vi trækker på, så derfor kan det gøres rimelig billigt), men ellers svæver vi stadig lidt rundt med de andre poster i budgettet smiley

• #4   8. sep 2013 Kommer jo an på om i ønsker slot, limo og 6 retter gourmet eller om i er til havefest og grillet svin smiley

• #5   8. sep 2013 Den 20. har vi været gift i fem år.

Festen blev holdt på Centralhotellet i Holsted, Jeg mener vi gav ca. 500,- pr. kuvert, inkl. drikke. Kagen købte vi hos Kageriget, mener det var ca. 2000, for kage til 50 mennesker, og der var RIGELIGT.
    Musik havde vi Poppets on a string, det kostede 8000
    Fotograf havde vi Flemming fra Århus, han klarede fotografering og video fra kirke til brudevals for 5000,-
    Min kjole var fra Brudegården i Gørding, den kostede 4600,-
    Mandens tøj var fra Nordsmark i Vemb, det kan jeg simpelthen ikke huske hvad kostede.
    Brudebuketten fik vi bundet ved kirken, af blomster gæsterne havde med. Det kostede 500,-
    Hår og make-up fik jeg lavet hos Salon Yrsa, det var vist ca. 800,-
    Sko købte jeg hos Laila i Bramming, pris vist 350,-
    Undertøj og strømper hos Lady i Vejen, var vist omkring 1200,-
    Negle fik jeg lavet i Ribe/Esbjerg, kostede 500,- og var vildt dårligt lavet smiley

• #6   8. sep 2013 Vi skal giftes til november. Vores budget er på 50.000,- og vi synes selv det frygtelig mange penge - men det er den éne dag, så vi ville gerne have så mange som muligt med, også løber budgettet altså op.

Vi holder i et selskabslokale. Det betyder vi selv kan pynte op, købe drikkevarer og mad. Vi har fundet en god kok, der laver lækker mad til 200 pr kuvert. Øl, vand osv henter vi i Tyskland. Vin køber vi i en lokal købmand, da vi så kan levere det uåbent tilbage. Kjolen har jeg købt på outlet. Kostede 11000,- sat ned til 7600,- pga en lille tråd er løbet. Man ser det heldigvis ikke - og jeg endte med at få kjolen plus skørt til 3000,-

Derudover får vi ringene lavet ved guldsmed (Egeart) hvilket spare os mange tusinde kronen og vi får det præcis som vi ønsker. Sko har jeg købt billigt og pynter selv. Mandens tøj køber vi samlet og får rabat.

Det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om smiley

• #7   8. sep 2013 Her er vores tanker:

Det er helt iorden

Jamen mine forældre vil give kjolen og hvad der ellers er - men vil selv gerne ligge lidt i.. Fandt drømmekjolen fra Lilly og den kostede 5.500

Makeup klare min mor - hun er uddannet.

Hår klare min frisør, satser på max 2000.

Vi kan lide ideen med at holde det på restaurant Parken i Esbjerg, da det var der han friede
    Det er dog ret dyrt, så måske i forsamlingshuset og så bestille lækkert mad udefra..
    Det er ikke helt slået fast endnu..

Vi regner nok måske ca 70-100 gæster.. Han har en KÆMPE familie og hans forældre har mange venner.. Min familie i sig selv løber nok op i 30 af dem..

Kagen skal bestilles udefra.. Håber på en fra min klasse kan lave den, hun er ikke så dyr igen - og mega dygtig..

Så skal man jo have en fotograf - men hvad koster sådan en?

Regner med at alt papir arbejde (invitationer, bordkort, menu, osv) skal vi lave selv, ligesom til min konfirmation.. Men det blev vidst også halv dyrt..

Kørsel er vi gået på kompromis - håber at få fat i en flot gammel Ford A

Hvad mangler vi?

• #8   8. sep 2013 Fotograf er jo alt efter hvor længe den/de skal være der.

Nogen får "kun" taget selve bryllupsbillederne, andre har fotograferne til stede hele aften.

Så det er meget forskelligt, tosa tager også bryllupper, kig under "vi tilbyder"
    http://tosafoto.dk/

• #9   8. sep 2013 Vi brugte 20.000 kr på vores bryllup i 2009.
    Kirkeceremoni kl. 12 en søndag efterfulgt af sen frokost på restaurant. Knap 40 gæster. Forret, hovedret og bryllupskage i tre etager. Kaffe og slik.
    Brudekjole syet præcis til mig i Kina. Alt tilbehør som slør, engangskameraer til bordene, sæbebobler, lanterner, ris mv. blev købt i udlandet.
    Blomster, sko, tøj til manden mv. blev købt lokalt.

Man kan bruge rigtig mange penge på et bryllup, hvis man vil have det stort, eller bare nemt.
    Jeg brugte meget energi på at finde gode priser på alt, og vi havde et fantastisk bryllup. Intet manglede.

• #10   8. sep 2013 Tror du skal regne med omkring 150.000 kr. smiley

• #11   8. sep 2013 Vi holdt det på under 6000 :b Men vi er også nogen fattigrøve.

• #12   8. sep 2013 Velbekomme smiley

• #13   8. sep 2013 Tusinde tak for eksemplerne, det er KLART noget vi kan bruge smiley

Fed ide med engangs kameraer til bordene, det må jeg huske :b

• #14   8. sep 2013 Jeg gik på qxl.dk og fandt gamle digitalkameraer til borderne, kvaliteten behøver faktisk ikke være ret god, før de er bedre end engangskameraer smiley

Er du medlem af f.eks. Forbrugsforeningen, kan der være gode rabatter at hente. F.eks. fik vi 9% rabat på ringene og mine smykker.

• #15   8. sep 2013 5000 alt inklusive klarede vi det for smiley

• #16   8. sep 2013 Sjovt med denne tråd fordi : Lige idag har det også været oppe at vende her. Men det kom sig af at nogen vi kender har lige holdt diamantbryllup!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! VILDT smiley Det kunne vi så også godt tænke os. Vi er 45 og 43 år så det vil vi satse på at nå smiley :) Men der er lige et MEN, vi har kendt hinanden i 19 år, vi er ikke gift, så det er nok ikke så sikkert at vi når 60 års bryllupsdag:) vi blev så enig om at når vi har diamantbryllup uden at være gift smiley så holder vi fandme FEST og gifter os. Det må da blive billig, for der er jo nok ikke så mange tilbage som vi kender smiley

• #17   8. sep 2013 Jer der har holdt det til unde 20.000 hvordan har i fået det til det??
    Altså hvor har i holdt festen osv hvor mange....

Vi går nemlig også og spekulerer og prisen.

• #18   8. sep 2013 Vores lå på 10000 alt inc.
    Blev holdt på damhuskroen. smiley

• #19   8. sep 2013 Hov vi var ca 30 måske et par stykker mere... det er mange år siden. smiley

• #20   8. sep 2013 Parken er faktisk slet ikke så dyr når det kommer til arrangementer smiley mine forældre holdte deres sølvbryllup der, og prisen var ganske fornuftig faktisk. Kan ikke huske hvad de gav, men kan huske at jeg synes det var billigt smiley .. Så i kan jo altid få et uforpligtende tilbud derfra.
    Jeg vil tro at i kan klare det for cirka 100.000 ligesom os, hvis i vælger at holde det ude smiley

• #21   8. sep 2013 Hm vi regner med at løbe op i en 100-120.000 kr. og derfor kan vi sjovt nok ikke blive gift snart (under uddannelse)..

Vores tanker:
    Jeg vil helst ikke giftes i en kirke, hvis det kan undgås. Men med det danske vejr gider jeg simpelthen ikke stå kl. 10 om morgenen på bryllupsdagen og ærge mig over regn, blæst og koldt vejr. Derfor er vi kommet frem til at holde det på et slot med skønne udendørs arealer og hvis vejret er dårligt så et kapel smiley

Udover brylluppet har vi også en del gæster 88, Så derfor må man jo forvente at det koster ekstra smiley

Faktisk ville jeg helst have bryllup først og så børn efter, men nu tror jeg faktisk det bliver omvendt - i hvert fald med den første da vi begge er under uddannelse de næste 3 år

• #22   8. sep 2013 Vi var 37 personer og holdte det på Brohjørnet i Karrebæksminde. Og alt inkl. 19750 kr brugte vi.
    Jeg har en god ven, der kom i hans Ford Zodiac og kørte os. Jeg havde en smoking, så vi skulle lige finde en til manden. Den kostede alt inkl 2700 kr. Så vi har ikke sparet på noget.
    Jeg synes ikke vi kunne have sparet nogle steder, men hvis det skulle have været mere vildt, så kunne vi nemt have brugt over 200.000 på festen. Men vi nøjedes med beløbet, som er skrevet.

• #23   8. sep 2013 Vi blev gift sidste år. Vi holdte et surprice bryllup, gæsterne var inviteret til min 30 års fødselsdag. Vi brugte ca. 25.000 kr. Det blev holdt i haven i telt. Med morgenmad, da vi jo skulle have dem her hjem. Derefter kirke. Vi fik helstegt pattegris som hovedret. Jeg havde selv lavet bryllupskagen. Min lillebror tog billeder, så det var en billig post. Drikkevare hentede vi i Tyskland. Vi var 40 mennesker.

• #24   8. sep 2013 Jeg tror vi brugte max 3500 kr..
    Vi blev gift på rådhuset, havde 18 gæster, min mor betalte maden, jeg havde min gallakjole på som brudekjole, min far tog billeder, og vi ankom i vores egen bil smiley
    Vi betalte for drikkevarer samt bagte selv kager, og købte et par ringe i rustfri stål for 1000 kr.. smiley

Vi fik også vores bryllupsnat betalt af mine forældre...

• #25   9. sep 2013 Vi blev gift på rådhuset, var ude at spise bagefter sammen med vidnerne og deres børn. Vi var fire voksne, to børn.
    Udgifterne var til navneskift - sådan var det så lige en kort periode, ringe, tøj til dagen og restauranten.

Skøn dag, havde vi os. 5000 kr.

• #26   9. sep 2013 Vi blev gift i her i sommeren, og vores budget var på ca. 40.000, og det var også et stort skønt bryllup:)

Nå det så er sagt, så fik vi lokale gratis, og vin og mad billigt, da min mand er kok.
    Kjole gav jeg kun 1.500 kr for, købt over nettet.
    Mad løb op på 6.000, hvilket er meget billigt.
    Mandens tøj var en del dyrere 8.000.
    fotograf kostede 2.900 hvilket også var rigtig billigt! De fleste plejer at ligge på 4-5.000.
    DJ til senere kostede 4.000.
    Blomster kostede kun omkring 1.000 kr, da min veninde var blomsterbinder.
    drikkelse løb op på omkring 12.000
    ringe kostede kun 3.000, da vi genbrugte min forlovelsesring.
    Make up og hår var gratis, da en anden veninde er make up artist.
    Kørsel fra kirke fik vi også gratis.

Så ja, resten var på småting, håber det gav lidt et billede af udgifterne;)

Lige et billede med at dekorationerne, som faktisk var rimlig nemme at lave.

profilbillede
  • #27   9. sep 2013 Ps vi bliver forresten 66 personer.

Og jeg har stor glæder af bryllupsklar.dk smiley

• #28   9. sep 2013 Uh ja.. vi var forresten også 74:)

Kommentér på:
Bryllups budget - må jeg høre?

Annonce