{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
679 visninger | Oprettet:

Maria A
Maria A
Tilmeldt:
15. jul 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

Mops udseende/bygning {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Min kæreste og jeg har for en månedstid siden fået os en lille mopse pige, Tilde, som vi elsker så højt. Vi har aldrig haft hund før og har lige et par spørgsmål omkring selve mopsen smiley
1) er det normalt nok at hun i en alder af 5 mdr vejer omkring de 4 kg (måske lidt mere) og stadigvæk er rimelig lille?
2) er det rigtig at mopser på 5-6 mdr har meget lange ben i forhold til resten af kroppen?
Ved godt at det måske er nogle lidt latterlige spørgsmål, men det undrede mig bare, he he smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mops udseende/bygning
  • #1   4. sep 2013 Nu har jeg ikke en mops, men i Boston terrier og alle hvalpe vokser med forskellige kropsdele af gangen, han er 5 mdr og vejer 5,5 kg og han bliver kaldt flagermusen ( ørene er vildt stor) og frøen, pga de ekstreme lange ben. Håber at hoved og krop snart vokser.

  • #2   4. sep 2013 Nu er der jo efterhånden ret mange forskellige størrelser inden for mopseracen, men jeg vil mene, at du har en helt normal mopsepige. Hun skal nok få lidt mere gods på kroppen og blive større, når hun bliver lidt ældre.
    Og ja, i deres voksealder kan de have en lidt sjov krop, vores mops Berta havde også rigtig lange ben i en periode.


  • #3   4. sep 2013 Spørger lige om I ikke har læst op på racen inden i købte den?

    Var på skue i lørdags med mopsefolk og der var der en voksen han som fik at vide han vejede for lidt og var for tynd idet han vejede 7 kg, de andre vejede 9 kg som voksen, så for mig lyder den normal nu.
    http://www.dkk.dk/xdoc/120/Mops.pdf


  • #4   4. sep 2013 Madam Mim: Efterhånden er der dog mange mopseejere som ikke skelner til den standard. Har hørt om mange, der mener den burde skrives om, fordi mange mops vejer omkring 10-11 kg.
    Men jeg synes stadig standarden burde holdes som den er.


  • #5   4. sep 2013 Dem jeg så i lørdags var nogle flotte eksemplarer i alt fald synes jeg. Selv den på 9 kg. Det var faktisk fordi hun løber agility med ham, hvilket jo er sjældent man ser med en mops. Han var virkelig adræt at se på.

  • #6   4. sep 2013 Charlie vejede cirka 6 kg da han var 5 måneder så vidt jeg husker. Jeg tror det er meget normalt at nogle mopser får nogle lange ben når de bliver "teenagere", det er dog ikke noget vi har oplevet synes jeg, Charlie har altid været meget harmonisk bygget, hvis man kan sige det sådan smiley
    Nu bliver tæverne jo ikke særlig store, så jeg tror ikke umiddelbart at i skal bekymre jer om hendes størrelse.


  • #7   4. sep 2013 Kan godt se, at mit indlæg lød lidt generaliserende, for selvfølgelig er der forskel på om det er muskler eller fedt, for en adræt mops på 10 kg kan være lige så flot som en på 8 kg. Det, jeg har i tankerne, er dem, der er store pga fedt fx. Men hanner er nu også lidt større end hunner, hvilket jo er helt normalt.




  • #8   4. sep 2013 Jutta: Det er også svært, når de er nogle madører og så svære at sige nej til. Han ser jo dejlig ud smiley

Kommentér på:
Mops udseende/bygning

Annonce