1.193 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 64 Svar

Lørdags-hyggetråd Lørdags-hyggetråd

Hej Hg'er

Hvad hygger i med i dag, og hvad er planerne?

Jeg vågnede som jeg gør i hverdagene omkring kl 7 meeeen det var dælme skønt at kunne vende sig om, og bare sove et par timer mere. nu er hundene luftet, vasketøj sat over, og jeg har hapset lidt af den marabou chokolade der er til overs fra filmhygge i går smiley

Dagen i dag skal vist bare bruges på huslige pligter smiley Jeg synes det trænger, og i hverdagene orker jeg ikke lige så meget smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lørdags-hyggetråd
  • #1   31. aug 2013 Jeg skal slappe den - lade op til nabofest i eftermiddag og aften.

• #2   31. aug 2013 CH

Det skal da nok blive hyggeligt smiley

• #3   31. aug 2013 Det gør det uden tvivl. Det skal foregå udendørs, flinke mennesker. Først kaffe/kage, så lidt voksen-sjov-og-ballade, så noget mad på grillen - KØD - og så skal vi have en lille en.

Og så lige gå et husnummer til siden og i køjen *GG*

Ikke dårlig aften smiley

• #4   31. aug 2013 CH

Ej det lyder da som opskriften på en skøn aften.

Så krydser jeg fingre for godt vejr til jer smiley

• #5   31. aug 2013 Det samme som jeg har lavet de sidste tre uger. Sidde i min sofa, med min computer, mine hunde og mit brækkede ben smiley Det begynder efterhånden at blive kedeligt.

• #6   31. aug 2013 bjergged

Eij det lyder altså heller ikke som det mest spændende at foretage sig smiley

Hvor lang tid regner du med der går, inden du er på benene igen?

• #7   31. aug 2013 Min største mission bliver i dag ikke at ryge... Årh.. Så er gået i seng igen *GG*

• #8   31. aug 2013 Maria

Det klarer du nemt smiley

• #9   31. aug 2013 Vi var til høstfest i nabolaget i går aftes så dagen går bare med at slappe af og hygge med hunden. I aften skal jeg til Lars Lilholt koncert sammen med datter, søster og bror.

• #10   31. aug 2013 Jeg tør ikke gætte, men forhåbentligt kan jeg snart blive lidt mere mobil. Udover det brækkede ben, så har jeg fået en væskeansamling yderst på højre ankel, så det gør ondt at støtte på det, Ret upraktisk. Det skal jeg have tjekket på tirsdag. Det eneste jeg ellers har fået at vide tidsmæssigt, er at det kommer til at tage lang tid. Om en uge skal jeg til kontrol, og må så forhåbentligt begynde at sætte det brækkede ben på jorden, skyggestøtte som de kalder det. Hvor længe jeg så skal gå sådan, det aner jeg ikke.

Men nøj hvor finder man ud af, hvor let man har det til hverdag, når begge ben er sat ud af spil. Bare det at kommer på toilet er jo et helt projekt, og når jeg er alene hjemme, så er jeg så bange for at skvatte under vejs, har været lige ved et par gange, så længe leve mobiltelefonen.

Længe leve en god mand, en skøn familie og dejlige venner.

• #11   31. aug 2013 Maria, har du læst bogen "Endelig ikkeryger"?

• #12   31. aug 2013 Fubert

Det lyder da rigtig hyggeligt. smiley

Bjergged:

Eij det lyder godt nok som en træls omgang. håber for din skyld at du snart får lov at blive mere mobil

• #13   31. aug 2013 Jeg er ved at gøre klar til aktiveringsdag for små hunde smiley Har bagt roulade og bollerne er færdige nu smiley Så lige nu venter jeg på at sidste kande kaffe bliver færdig og så er det afgang smiley

• #14   31. aug 2013 Det håber jeg også, ikke mindst for mandens skyld lol smiley

• #15   31. aug 2013 Høstfesten er altid rigtig hyggelig. Og så glæder jeg mig sådan til i aften. Det er efter hånden en del år siden jeg har været til LLB koncert. Og jeg ELSKER de tekster den mand laver. Så det ser jeg frem til. Nå ja. Så er mine følgesvende faktisk også ret sjove at være sammen med smiley

• #16   31. aug 2013 Karina- arg det ved jeg nu ikke.. Har lige haft 5 røgfrie dage og på de dage har jeg snerret af min søde mor, råbt og blevet uvenner med kæresten MANGE gange, tudet hverdag! Ulykkelig, trist og ja... Øv hvor er det bare skidt!

Så igår faldt jeg i.. Og jeg mærkede mig selv.. Roen, jeg grinede og jokede og både min mor og kæreste var helt lettede over " jeg" stadig var her.. *GG*

Nå men SKAL holde op, så nu tager vi lige en omgang mere smiley

• #17   31. aug 2013 Bjergged - nej det har jeg ikke, men har hørt den skulle være helt fantastisk.. Måske jeg lige skulle få fat i den smiley

• #18   31. aug 2013 Maria, i følge min mand, så får den en til at tænke anderledes, men uden at fortælle hvor usundt, farligt, dyrt og grimt det er at ryge.

• #19   31. aug 2013 Okay.. Jeg er villig til hvad som helst efterhånden smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
    #20   31. aug 2013 Sidder og krydser fingre for at regnen holder op... er lidt Neder at skulle rende rundt udenfor i øs regnvejr....

• #21   31. aug 2013 Ligenu ser jeg film. Men når den er færdig vil jeg få dyrket noget cardio på en eller anden måde. Derefter tror jeg nok der er noget tøj vask og rengøring der skal overstås smiley Også skal jeg bare træne 1. dag af 30 days shred challenge i aften... smiley Stille og rolig dag.

• #22   31. aug 2013 Sidder også lige og drømmer, om det skal være i år, jeg får taget mig sammen og får en ordentlig vinterjakke

Har forelsket mig lidt i en Canada Goose Montebello parka smiley

• #23   31. aug 2013 Lol, beviset på at jeg oplever for lidt har jeg da vist lige fået. Jeg trillede ud på toilet (har fået en kontorstol, så jeg kan kommer rundt i huset) og så fik hundene en tur i haven. Jeg sidder i døren mens de er ude, og tager mig selv i at tale til en solsort. Hun havde dog så meget pli, at hun pænt lagde hovedet på skrå og lyttede haha. ja der sker ikke meget i mit liv for tiden.

• #24   31. aug 2013 Jeg skal i haven og ordne lidt, hvis min migræne lige gider forsvinde helt. Syntes dog det er begyndt at hjælpe lidt efter jeg tog pillerne.

Har også sat en maskinfuld vasketøj over, og ville egentlig gerne have ryddet op og gjort lidt rent. Men det ved jeg ikke lige om jeg når i dag.

Skal også have pakket en gave ind, da vi skal til barnedåb i morgen smiley

• #27   31. aug 2013 Jeg skal til fødselsdag ved en af mine bedste veninder smiley Glæder mig for vildt..

• #28   31. aug 2013
    Jeg føler med Bjergged... Jeg ligger selv brak på sofaen med ny-opereret fus på en pude og hold nu kæft hvor er det kedeligt smiley

Jeg egner mig ikke til at være hjælpeløs og afhængig af andre og jeg håber godt nok at den fod, skynder sig at blive god igen, så jeg slipper for det her FIS... Er seriøst ved at ha boks-kuller smiley

• #29   31. aug 2013
    Tante Gurli, hvad er hun for en fætter? og hvorfor skal hun sælges?

• #30   31. aug 2013 TurboVovserne - uha lyder ubehageligt smiley

De første par uger gik egentlig okay for mig. Men efter besøg af min søster og niece på 4 år, der kunne skabe lidt liv i huset fra onsdag til søndag, og fejring af fødselsdage i weekenden, så føles dagene nu meeeeeeeget lange.

Jeg har fået en kørestol, så jeg kunne få noget ud af weekenden, men det er jo et h...... mas at komme rundt i sådan en, ja bare at komme i den, når der er trin ud af døren til terrassen og igen fra terrassen op til bilen.

Jeg fik et giga tudeflip sidste uge. Manden kom til at sukke, da jeg bad om hjælp. Det var sket et par gange, hvor jeg havde fortalt at det gjorde mig ked af det, for jeg havde jo ikke selv valgt dette. Denne gang blev det bare for meget, så tårerne trillede bare ned, og snottet løb mens jeg hulkede "jeg kan jo for fanden ikke engang tørre min egen røv når jeg har været i bad!" Siden har han ikke sukket, når jeg har bedt om hjælp.

Hvor længe skal du ligge og drive den af TurboV?

• #31   31. aug 2013 Ligger og krydser fingre for at mit immunforsvar snart sætter i gang og får den her forkølelse i bedring. Føj, hvor jeg har det skidt... Feber og det hele er i gang..

• #32   31. aug 2013 Jeg skal forhåbentlig ikke ligge og flyde ret meget længere... Jeg var jo så uheldig at blive bidt på foden af en klæg og på trods af hurtig indsats med antibiotika, fik den satan og dens dårlige mundhygiejne jo lavet giga infektion i min fod.. Så de endte med at måtte operere for at fjerne byld, infektion og alt det andet ækle, der gjorde at min fod var totalt deform og at jeg havde næsten 40 i feber..

Så er pt på krykker og må støtte på hælen, men de der sting niver sgu noget så gevaldigt, fordi såret er så tæt på tæerne, så jeg er meget rolig smiley
    Bor på 1. sal og krykker, trapper og vovser er en DÅRLIG kombi, så jeg er afhængig af mine søde venner til at lufte hunde osv...
    Håber på at kunne tumle trapperne med lidt øvelse og teknik, SNART smiley

Og TRO mig, jeg kender godt den der med at hyle af afmagt og frustration smiley

• #33   31. aug 2013 Jeg skal holde min fødselsdag kl 17, så vi har været igang siden kl 9 med mad, opdækning mm smiley Den rigtige fødselsdag er dog først P tirsdag, men skal holde for familie og sviger familie :-kr

• #34   31. aug 2013 Sådan her så fod ud inden de skar i den.. Lorte spasser klæg smiley :( smiley :(

profilbillede
  • #35   31. aug 2013 Øv hvor træls. Er du allergisk eller hvordan? Jeg ville personligt aldrig have tænkt længere end, "av for fa...." Hvor længe gik der før du svulmede op?

1. sal, fy for den lede. Vi har også stue ovenpå, men der har jeg ikke været oppe, siden vi tog på ferie den 27. juli. Det var den sidste aften på Falster jeg blev uvenner med mine ben. Heldigvis har vi både soveværelse, stue og badeværelse i stueetagen, så jeg kan komme ind i min seng og sove om natten. Men en rigtig god nattesøvn ville efterhånden gøre underværker.

Hvor er det dejligt, at der er andre der kender følelsen, og ikke bare tænker "ååårh ja, hvad skete der lige for hende der"

• #37   31. aug 2013 sådan så min ud for 1½ uges tid siden, da jeg lige havde støvlen af, for at få den sat rigtigt på igen.

profilbillede
  • #38   31. aug 2013 Jeg blev bidt fredag aften, åd benadryl og PEV over ømhed og lidt hævet fod lørdag morgen, hvorefter jeg satte mig i bilen og futtede afsted mod Ålborg med krikken i traileren... Undervejs blev panodil min bedste ven og hævelsen gik totalt amok... Da jeg landede i Ålborg, var jeg stok halt og med ubehagelige røde streger op af benet.. Så efter hesten var blevet installeret, skyndte jeg mig mod Sjælland med bil og trailer.. Jeg vrælede som en tøs hele vejen over Fyn og skyndte mig til vagtlægen, hvor jeg fik antibiotika og smertestillende i rå og rigelige mængder.. Vågnede søndag med skyhøj feber og måtte retur til vagtlæge, for blot at få MERE antibiotika.. Derfra gik det slag i slag og endte med indlæggelse tirsdag og operation onsdag- og et voldsomt tudeanfald over hvordan F... jeg lige skulle tackle studie, hunde og mig nu hvor jeg var invalid..

Jeg HADER at være hjælpeløs!! Jeg er en " kan selv, vil selv" person, så jeg har været ret så meget tudefjæs og glasøjne over det her..
    Fandens så sårbar man er når man bor alene OG har hunde... Den ramte sgu HÅRDT smiley

Nu er jeg ved at være ovre den del og har vænnet mig til at starte i god tid, når jeg skal på toilettet smiley nu er det bare KEDELIGT, at ligge her og glo....

• #39   31. aug 2013 Sikke da også en omgang smiley

Håber du snart kan blive lidt mere mobil, om ikke andet, så når stingene er væk, og det ikke strammer så meget.

• #40   31. aug 2013 Åh smiley Nænner du at sælge små nuttede følle-bøller smiley Det havde jeg godt nok ikke troet om dig, Tante G smiley

Så er du vel færdig med at lave dem smiley man plejer at være kurreret for at avle, når man først har stået og hylet som en tøs, fordi de flytter hjemmefra smiley
    ( enten det, ellers vænner man sig til at ha for mange heste smiley )

• #41   31. aug 2013 Søger efter en film på nettet som desværre er udgået smiley Men har vist nok fundet den brugt på DBA.
    Ellers laver jeg absolut ingenting smiley

• #42   31. aug 2013 Anita, hvilken film er det?

• #43   31. aug 2013 Against all odds. Vi har aldrig set den, men sangen dertil er sååå god så vi vil bare se den smiley

• #44   31. aug 2013 Den har jeg aldrig hørt om, men jeg er også en spade til film, altså med mindre vi tale danske film og helst de gamle smiley

• #46   31. aug 2013 Har passet mine forældres hus og hunde siden igår, så venter bare på at de kommer hjem..

Ellers så ligger jeg på sofaen og ser tv.. Og så har jeg været til frisør og få trukket det sidste mørke farve ud af håret.. Så nu sidder jeg med kobber farvet hår.. smiley
    Der bliver dig smidt en hulens masse meget lyse og lysbrune striber i på tirsdag.. smiley

• #47   31. aug 2013 Træls dag Jeanet, held og lykke med eksamen smiley

Carina, vi vil se billeder smiley

• #49   31. aug 2013 Vi har været ude at gå en laaaang tur, næsten 3 timer i hundeskoven med snus og træning, så nu har vi en træt hund, og kan nyde en omgang Bones smiley

• #51   31. aug 2013
    Jeg er bare et bløddyr på det område smiley Min bror har en gang påstået at jeg var typen der altid gik på potten med åben dør, fordi jeg ikke kunne holde ud at være væk fra vovserne smiley

Han er altså ret grov, for så slemt er det dog ikke smiley men det der med at sælge, der melder jeg sgu pas.. Det kan jeg ikke smiley

• #52   31. aug 2013 Sidder og venter i bilen. Kæresten er på "detour" med en kammerat og vores flyttebil smiley Det er ligesom panter tanter på tur de to smiley Derudover er vi lige blevet færdige med at flytte sidste læs og skal nu retur og få styr på vores helt eget hus smiley

• #53   31. aug 2013 Bjergged - Hehe, må få min mor til at tage et billede når hun kommer hjem.. smiley

• #55   31. aug 2013 Jeg har brugt dagen på og sortere de ting jeg har til min hest som jeg gik af med i går.
    Nu skal jeg bare finde ud af hvor meget af det der kan bruges til min nye hest smiley
    Også har jeg gået en lang tur med Vaks og Cosmo smiley

• #56   31. aug 2013 Pyha, så har jeg været i haven, og hold nu op det kan mærkes i kroppen smiley

• #57   31. aug 2013 Har bare brugt min dag på sofaen foran flimmerkassen smiley
    Og nu vil jeg gå igang med at lave lidt mad inden mig og manden tager en tur på køge torv og høre lidt musik smiley

• #58   31. aug 2013 Carina, hvornår kommer hun hjem?

• #59   31. aug 2013 Bjergged - Hun er kommet hjem.. Men vi skal lige spise og sådan.. smiley

• #60   31. aug 2013 Så Bjergged.. smiley

profilbillede
  • #61   31. aug 2013 Og et mere.. Blitzen er på for at man kan se farven rigtigt.. smiley

profilbillede
  • #62   31. aug 2013 Har været til Dansk Vegetardag og så en tur i Bernstorff med hundene. Nu står den på afslapning... Og lidt senere oprydning.

• #63   31. aug 2013 Vi har som altid luftet hund og gjort hytten ren i morges. Ved kl 12 kørte vi til Rømø og har kigget butikker, gået ture med sofus og spist på cafe med svigermor:) vi var hjemme ved en kl 17.30, så hoppede jeg i bad og Daniel har næsten lige luftet sofus og er nu på vej i bad og jeg ligger på sofaen med dynen smiley

Elsker at hunde er velkommen overalt også på spisestederne på Rømø smiley

• #64   31. aug 2013 Carina > > flot farve det har fået : )

• #65   31. aug 2013 Bjergged - Havde aldrig troet at jeg skulle sige det, men det er jeg faktisk også.. smiley
    Det er den farve man får når man får afrenset håret efter det har været farvet sort i en hel del år.. smiley

Glæder mig dog til på tirsdag hvor håret skal gøres helt færdig med striber og en klipning.. smiley

• #66   31. aug 2013 så må du komme med nye billeder på tirsdag smiley

• #67   31. aug 2013 Det skal jeg nok.. smiley

• #68   1. sep 2013 Jeg skal tidligt op i morgen til træning med Nova..så lige nu sidder jeg og ser Australias next Top Model og sortere billeder fra idag. Har bla.taget det her.. De er da søøøde når de træner gruppeafdækning smiley

profilbillede
  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#69   1. sep 2013 Hahahaha Sarah! Du har især fået trænet nr to fra højre godt. Har hørt at sådan nogle skulle være afsindig svære at træne. Sig mig hvad giver du den af godbidder?

• #70   1. sep 2013 Matilde: ja det har også været lidt et problem..den virker ikke til at være begejstret for hverken leverhapper eller tørfoder.;)

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#71   1. sep 2013 Det er et spørgsmål om tilvænning! har hørt sådan nogle skal smage ting mindst 10 gange før deres smagsløg har vendte sig til nye lækkerier..

Kommentér på:
Lørdags-hyggetråd

Annonce